Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
    Vreselijk vind ik de stem niet, maar tis ne man .
    In de XC60 is de stem een vrouw, er is geen Vlaamse man beschikbaar.
    En ja, ze klinkt nogal erg zagerig en irritant, maar ze slaat wel minder wartaal uit dan de navigatie in een Q5.

Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
    Heb vorig jaar een test rit gemaakt met een XC60 en was het meest teleurgesteld in...de navigatie. Mijn business navi in mijn BMW vind ik stukken beter en gebruiksvriendelijker. het zal natuurlijk ook wat gewenning zijn, maar bv grafisch vond ik de nav in de Volvo ook niet goed en dan die stem...vreselijk
    De RTI is handig als je het systeem wat beheerst, het is heel effcient, maar inderdaad verouderd (grafisch en de bediening).
    Maar daar komt verandering in, niet bij de eerste leveringen van MY2011, maar ergens halverwege MY2011 blijkbaar. dan komt de S60 RTI erin en verdwijnt de aparte uitstulping bovenop de boordplank. En hopelijk met een minder irritante stem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
      In de XC60 is de stem een vrouw, er is geen Vlaamse man beschikbaar.
      En ja, ze klinkt nogal erg zagerig en irritant, maar ze slaat wel minder wartaal uit dan de navigatie in een Q5.

De RTI is handig als je het systeem wat beheerst, het is heel effcient, maar inderdaad verouderd (grafisch en de bediening).
      Maar daar komt verandering in, niet bij de eerste leveringen van MY2011, maar ergens halverwege MY2011 blijkbaar. dan komt de S60 RTI erin en verdwijnt de aparte uitstulping bovenop de boordplank. En hopelijk met een minder irritante stem.
      Het was inderdaad een vrouw. Ik hoop dat het nieuwe systeem dan het verschil zal maken, wat het huidige was voor mij echt een "show stopper".

Comment

• onze xc60 is een MY2010. Wij hebben ipv vlaams gekozen voor nederlands, en deze stem is aangenamer dan de vlaamse.

Comment

• Model 2011

Hallo,

Ik heb in maart ook een XC60 besteld FWD 2.4D Summon goed uitgerust met safety pack, rear entertainment, navigation kit, ... de optielijst was bijna leeg... :-)

Deze week kreeg ik telefoon om te zeggen dat het waarschijnlijk (eigenlijk zeker) een 2011 wordt. Wat wil dat concreet zeggen naast de motor die een 2.0 wordt in plaats van een 2.4?

Ik weet niet goed wat ik er van moet denken; een 2.0 in plaats van een 2.4. Het is een wagen voor de zaak dus dan is de 2.0 beter, maar rijplezier wil ik eigenlijk niet inleveren. Onze V70 model 2006 was ook een 2.4. Ben er wat bang voor. Jullie ervaring/gevoel?

In de kantlijn: ik vond de kleuren van de XC60 behoorlijk "moeilijk"; Ik twijfel nu nog. Heb Saville grey genomen. Ik kom van Barents op de V70 nu, maar was dat wat beu. Comic White vond ik ook wel speciaal.
          Last edited by ; 29/04/2010, 20:33.

Comment

• Ik zou gerust een witte XC60 durven kiezen, met die antraciete 19" velgen is dat echt top .

Over de 2.0D 5cilinder heeft niemand vooralsnog een idee, daar het een volledig nieuwe motor is. Is fiscaal gezien idd de betere keuze, das al zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimVM Bekijk Berichten
              Hallo,

Ik heb in maart ook een XC60 besteld FWD 2.4D Summon goed uitgerust met safety pack, rear entertainment, navigation kit, ... de optielijst was bijna leeg... :-)

Deze week kreeg ik telefoon om te zeggen dat het waarschijnlijk (eigenlijk zeker) een 2011 wordt. Wat wil dat concreet zeggen naast de motor die een 2.0 wordt in plaats van een 2.4?

Ik weet niet goed wat ik er van moet denken; een 2.0 in plaats van een 2.4. Het is een wagen voor de zaak dus dan is de 2.0 beter, maar rijplezier wil ik eigenlijk niet inleveren. Onze V70 model 2006 was ook een 2.4. Ben er wat bang voor. Jullie ervaring/gevoel?

In de kantlijn: ik vond de kleuren van de XC60 behoorlijk "moeilijk"; Ik twijfel nu nog. Heb Saville grey genomen. Ik kom van Barents op de V70 nu, maar was dat wat beu. Comic White vond ik ook wel speciaal.
              Rijplezier zal je allicht niet inleveren.

De 2.4D is een schitterende motor, die volledig verknoeid is door de afstelling. Het is een krachtpatser die men de ballen heeft ingebonden. Koppel is wel 420Nm maar 163Pk is gewoon te weinig.

Wat bedoel ik hiermee?

Natuurlijk rijdt de 2.4D zéér vlot, trekt goed op en geeft eigenlijk de indruk veel meer vermogen te hebben dan hij heeft. Maar dat is puur de werking van het koppel.

ALS het dan eens écht sneller moet en je trapt op de gas dan begint de motor geweldig te loeien (automaat schakelt 1 of 2 versnellingen terug en jaagt de motor in toeren) alsof hij gaat opstijgen... maar er gebeurt NIETS, de wagen gaat amper sneller vooruit.

Bij gewoon gebruik dus een dijk van een motor, véél krachtiger dan de 163Pk versie van de concurrentie (heb dit getest), maar de motor is onevenwichtig afgesteld.

De motor is technisch identiek aan de D5 van 205Pk, bij de afstelling van de 2.4D heeft men het krachtige koppel willen behouden maar de PK's sterk teruggeschroefd. Ergens is dat economisch gezien te begrijpen, maar puur op vlak van rijplezier is het toch wat minder. Ik vind het zelfs niet veilig een wagen te hebben die met het pedaal volledig op de grond maar amper sneller vooruit gaat dan met het pedaal halfweg!

Dan denk ik dat een 2.0D, die nieuwe 5-cylinderversie, evenwichtiger zal zijn, misschien minder koppel, maar meer rijplezier.

Overigens gaat onze XC60 om deze reden een softwareupgrade krijgen, allicht BSR, misschien Rica.

PS: Niet doen die Cosmic White... is leuk op een C30 maar niet op een XC60... puur mijn mening natuurlijk. Wij wilden die misschien ook tot we er één in het echt zagen ;-)
              Last edited by ; 01/05/2010, 13:48.

Comment

• Smaken verschillen maar zo wil ik hem wel:

Comment

Smaken verschillen maar zo wil ik hem wel:
                  Ja dat is mooi, vond mijn vrouw ook, maar dit is géén Cosmic White.

Die antraciet velgen zou ik nooit nemen, er is ook een versie van de velgen met titaniumkleur dacht ik. DIE zou ik willen omwille van de looks.

Overigens ben ik nog steeds blij met onze keuze voor 18" (die antraciet is 19") omdat deze voor mij nog steeds het beste totaalresultaat geven:
                  - Ook mooi
                  - Beter rijcomfort dan de 19"
                  - Véél goedkoper, die 19" zijn onrealistisch duur

Maar smaken verschillen inderdaad.

Comment

Smaken verschillen maar zo wil ik hem wel:

Dit is niet de cosmic white maar de Ice White. Cosmic White is het kleur die je kan vergelijken met de kleur die ook op de voorpagina van de prijslijst wordt gebruikt, eerder naar het grijze "creme" kleur. Ik zal hem maar in Sanvile grey houden, dan is hij misschien wat meer alledaags, maar verkoopt hij ook gemakkellijker na 4 jaar. Het blijven moeilijke kleuren. Er was een schitterende kleur bij een van concept cars, iedereen zegt dat dit de huidige terra kleur is, maar ik ben daar niet van overtuigd:

Comment

• Lijkt me ook zeker en vast geen Terra Bronze te zijn hoor, dat van de concept.
                      nls2000

Comment

Hallo,

Waar heb je 'm gekocht? Reken maar dat het inderdaad zeker een 2.0D zal worden.
                        nls2000

Comment

Dit is niet de cosmic white maar de Ice White. Cosmic White is het kleur die je kan vergelijken met de kleur die ook op de voorpagina van de prijslijst wordt gebruikt, eerder naar het grijze "creme" kleur. Ik zal hem maar in Sanvile grey houden, dan is hij misschien wat meer alledaags, maar verkoopt hij ook gemakkellijker na 4 jaar. Het blijven moeilijke kleuren. Er was een schitterende kleur bij een van concept cars, iedereen zegt dat dit de huidige terra kleur is, maar ik ben daar niet van overtuigd:
                          Ik denk nét hetzelfde. ZO zou ik hem genomen hebben en het komt vrij goed overeen met de kleur waarin de V70 gelanceerd is. Maar terra brons is het zéker niet. Terra vind ik

Ik blijf een beetje op mijn honger zitten qua kleuren bij Volvo. In feite hebben we een Saville Grey genomen niet omdat het een mooie kleur is (is het wel degelijk), maar omdat we geen enkele andere mooi vonden, wegens allemaal een beetje "speciaal". Een mogelijkheid was zwart, maar toch maar niet gedaan.

Het is me een raadsel waarom Volvo die kleur op de concept niet aanbiedt. Daar had je bij Audi tenminste de keuze uit 4 of 5 tinten grijs.

Ben ik de jongste dagen al negatief genoeg geweest over Volvo, Yannick?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                            Waar heb je 'm gekocht? Reken maar dat het inderdaad zeker een 2.0D zal worden.
                            Wel, lang verhaal. Ik was trouwe klant van Lacom in Leuven, maar... toen ze me plots valse kosten begonnen aan te rekenen van 1300 euro en meer ben ik ga rond kijken. Dit probleem van 1300 euro werd bij Hoflijk in Diest voor 2.5 euro opgelost.

De nieuwe wagen komt dus van daar en bij Lacom zien ze me nooit meer terug. Overigens zijn ze kleiner in Diest en vind ik de kennis over de wagens veel groter, zowel in verkoop als naverkoop. Dit was iets waar ik bang voor was en net de reden dat ik vorige keer bij Lacom kocht. Ben nu heel tevreden van Diest, altijd fijn om langs te gaan. Ze schatten hun klanten veel beter in. Dit heeft als resultaat dat ik veel meer opties nam dan ik bij Lacom ooit zou doen.

Waarom wil je weten waar ik hem kocht? Maar dat een verschil?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                              Ik denk nét hetzelfde. ZO zou ik hem genomen hebben en het komt vrij goed overeen met de kleur waarin de V70 gelanceerd is. Maar terra brons is het zéker niet. Terra vind ik

Ik blijf een beetje op mijn honger zitten qua kleuren bij Volvo. In feite hebben we een Saville Grey genomen niet omdat het een mooie kleur is (is het wel degelijk), maar omdat we geen enkele andere mooi vonden, wegens allemaal een beetje "speciaal". Een mogelijkheid was zwart, maar toch maar niet gedaan.

Het is me een raadsel waarom Volvo die kleur op de concept niet aanbiedt. Daar had je bij Audi tenminste de keuze uit 4 of 5 tinten grijs.

Ben ik de jongste dagen al negatief genoeg geweest over Volvo, Yannick?
                              Je zit wel op mijn golflengte hoor. Ik heb net om dezelfde reden Savile gekozen. Ben er toch wat bang voor dat ik hem wel mooi ga vinden. Kleuren zijn een vreemd verhaal bij Volvo tegenwoordig. De V70 heeft deze kleur wel. Kan je je voorstellen dat ik overwogen heb om zelf de rode kleur te proberen, voor ik zoiets doe moet het echt wel moeilijk worden. Heb voor "veiligheid" gekozen met die Savile grey.

Comment

Zoals ik het hier lees ben je toch maar heel weinig op de hoogte van wat het XC60 gamma biedt (motoren, MY2011, kleuren...). Nogal logisch dat je dan in discussie komt met een dealer.
                                De kleur van het conceptmodel is helemaal niet te koop en dus zeker niet Terra Bronze.
                                De kleur op de nieuwe brochure is ook al geen Cosmic White maar wel de voor de XC60 nieuwe kleur 484 Seashell metallic :

En dit is Cosmic White:

Comment

Zoals ik het hier lees ben je toch maar heel weinig op de hoogte van wat het XC60 gamma biedt (motoren, MY2011, kleuren...). Nogal logisch dat je dan in discussie komt met een dealer.
                                  De kleur van het conceptmodel is helemaal niet te koop en dus zeker niet Terra Bronze.
                                  De kleur op de nieuwe brochure is ook al geen Cosmic White maar wel de voor de XC60 nieuwe kleur 484 Seashell metallic :

En dit is Cosmic White:
                                  Je opmerking is wel erg kort door de bocht. Hoe kan jij nu oordelen waarom ik in discussie kom met een dealer als je het verhaal niet kent? De kosten gingen daarbij over mijn houdige wagen en niet de XC60. Ik vroeg gewoon naar jullie mening over de motoren en wijzigingen aan MY 2011. Wat is jou relatie met Lacom misschien?

Comment

Je opmerking is wel erg kort door de bocht. Hoe kan jij nu oordelen waarom ik in discussie kom met een dealer als je het verhaal niet kent? De kosten gingen daarbij over mijn houdige wagen en niet de XC60. Ik vroeg gewoon naar jullie mening over de motoren en wijzigingen aan MY 2011. Wat is jou relatie met Lacom misschien?
                                    Geen, andere regio.
                                    Ik stel alleen vast dat je intussen bij twee Volvodealers bent geweest en dat je eigenlijk nog altijd maar zeer weinig van de XC60 afweet.
                                    Voorbeeld: een "Summon" bestaat niet wel een "Summum", de kleuren die je niet kent.
                                    Dat de 2.4D DRIVe een 2.0 (D3) wordt is al heel lang bekend, en die info moet je dealer je toch geven.
                                    Even naar de site van Volvocars.be surfen de brochure doornemen en al vele van je vragen zijn beantwoord.
                                    Last edited by joodoo; 02/05/2010, 15:30.

Comment

Geen, andere regio.
                                      Ik stel alleen vast dat je intussen bij twee Volvodealers bent geweest en dat je eigenlijk nog altijd maar zeer weinig van de XC60 afweet.
                                      Voorbeeld: een "Summon" bestaat niet wel een "Summum", de kleuren die je niet kent.
                                      Dat de 2.4D DRIVe een 2.0 (D3) wordt is al heel lang bekend, en die info moet je dealer je toch geven.
                                      Even naar de site van Volvocars.be surfen de brochure doornemen en al vele van je vragen zijn beantwoord.
                                      Ik zie geen reden voor dit soort opmerkingen. Niemand is perfect.
                                      Deze week heeft mijn vrouw telefoon gekregen van de garage om het te melden. Ik heb dus de kans niet gehad om er meer details over te vragen. Daarom dat ik het hier even vraag. Het is hier toch een forum, niet? Mijn vraag ging eerder over ervaringen, niet over tabellen in een brochure. En heel vaak weten ze op fora meer dan de garage.
                                      Ik heb nooit een kleur benoemt die fout was. Terra Bronze werd onterecht door de dealer (Lacom) aangeduid op de Concept Car die ik toonde. Ik was overtuigd van het tegendeel. En de Cosmic White heb ik ook nooit verkeerd benoemd. Mijn excuses voor de typfout in Summum. Maar goed... waarom zou ik mij moeten verantwoorden.

Comment

Wel, lang verhaal. Ik was trouwe klant van Lacom in Leuven, maar... toen ze me plots valse kosten begonnen aan te rekenen van 1300 euro en meer ben ik ga rond kijken. Dit probleem van 1300 euro werd bij Hoflijk in Diest voor 2.5 euro opgelost.

De nieuwe wagen komt dus van daar en bij Lacom zien ze me nooit meer terug. Overigens zijn ze kleiner in Diest en vind ik de kennis over de wagens veel groter, zowel in verkoop als naverkoop. Dit was iets waar ik bang voor was en net de reden dat ik vorige keer bij Lacom kocht. Ben nu heel tevreden van Diest, altijd fijn om langs te gaan. Ze schatten hun klanten veel beter in. Dit heeft als resultaat dat ik veel meer opties nam dan ik bij Lacom ooit zou doen.

Waarom wil je weten waar ik hem kocht? Maar dat een verschil?
                                        Beroepsmisvorming, ben zelf aan het werk bij een Volvo concessie in Mechelen, vandaar

Veel succes met de nieuwe XC60!
                                        nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                                          Beroepsmisvorming, ben zelf aan het werk bij een Volvo concessie in Mechelen, vandaar

Veel succes met de nieuwe XC60!
                                          Vermant?

Comment

Working...
                                          X