Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb vandaag gereden met een V70 met de nieuwe D3 motor (de tweeliter met vijf cilinders). De motor klinkt voor mij nog mooier dan de D5 en heeft een aangename krachtonwikkeling. Vanaf heel lage toeren voel je de motor trekken (had er wat schrikvoor gezien de relatief kleine zuigerverplaatsing) en gaat goed in toeren zonder dode momenten. Voor mij een geslaagde motor
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Die nieuwe 2.0l 5 cylinder, komt deze ook in de 'kleiner' modellen V50 C30 S40?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrPropre Bekijk Berichten
        Die nieuwe 2.0l 5 cylinder, komt deze ook in de 'kleiner' modellen V50 C30 S40?
        Inderdaad, nu al te bestellen zelfs !

Comment

• Zal echt iets zijn om naar uit te kijken,de enige tweeliter met leuke sound in een C30
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• nieuwe auto

Weet er iemand hoe lang volvo er over doet om een nieuwe xc60 te produceren? Is dat een week een dag ...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pieter o. Bekijk Berichten
              Weet er iemand hoe lang volvo er over doet om een nieuwe xc60 te produceren? Is dat een week een dag ...?
              Ik heb mijn bestelling geplaatst op 3 mei & hij zou er moeten zijn in augustus.. (helaas zitten er 2 weken tussen, eind juli, dat de fabriek even sluit..)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                Ik heb vandaag gereden met een V70 met de nieuwe D3 motor (de tweeliter met vijf cilinders). De motor klinkt voor mij nog mooier dan de D5 en heeft een aangename krachtonwikkeling. Vanaf heel lage toeren voel je de motor trekken (had er wat schrikvoor gezien de relatief kleine zuigerverplaatsing) en gaat goed in toeren zonder dode momenten. Voor mij een geslaagde motor
                Wordt die motor gefabriceerd door Volvo zelf?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                  Wordt die motor gefabriceerd door Volvo zelf?
                  Yep, als ze iets kunnen ist wel 5cilinders ontwikkelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mozlov Bekijk Berichten
                    Ik heb mijn bestelling geplaatst op 3 mei & hij zou er moeten zijn in augustus.. (helaas zitten er 2 weken tussen, eind juli, dat de fabriek even sluit..)
                    Ik bedoelde eigenlijk echt, hoe lang de productietijd inneemt... dus echt het bouwen van de auto...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pieter o. Bekijk Berichten
                      Ik bedoelde eigenlijk echt, hoe lang de productietijd inneemt... dus echt het bouwen van de auto...
                      Dat weten aleen echte insiders. Het zegt immrs veel over de efficiëntie van een fabriek en/of de doordachtheid van een technisch ontwerp en is dus gevoelige informatie.

Voorbeeld: VW Vorst werd bijna gesloten omdat het niet efficiënt was, het bleek dat men 65 uur werkte aan een golf, terwijl dat bij de concurrentie (Ford Focus, Opel Astra, ...) onder de 20 uren zat.

Enfin, de doorlooptijd van het productieproces op zich lijkt me niet bepalend voor de levertijd. Het aantal bestellingen en de capaciteit van de fabrieken is dat wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                        Dat weten aleen echte insiders. Het zegt immrs veel over de efficiëntie van een fabriek en/of de doordachtheid van een technisch ontwerp en is dus gevoelige informatie.

Voorbeeld: VW Vorst werd bijna gesloten omdat het niet efficiënt was, het bleek dat men 65 uur werkte aan een golf, terwijl dat bij de concurrentie (Ford Focus, Opel Astra, ...) onder de 20 uren zat.

Enfin, de doorlooptijd van het productieproces op zich lijkt me niet bepalend voor de levertijd. Het aantal bestellingen en de capaciteit van de fabrieken is dat wel.
                        Doorlooptijd heeft inderdaad geen invloed op levertijd.Ford Genk deed in de tijd dat ik er werkte ongeveer een 48 uur om een auto te bouwen.Hiermee bedoel ik dus wel vanaf het stuk staalplaat tot wagen af lijn en klaar voor de garage.Is wel bijna 8 jaar geleden,dus dat zal intussen tijd een pak verbeterd zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                          Yep, als ze iets kunnen ist wel 5cilinders ontwikkelen
                          idd,die zijn echt aangenaam om te rijden,in theorie is het een D5 met aangepste zuigerverplaatsing

Comment

• Vandaag voor de eerste keer echt goed mee rondgetuft. Ik had een bmw z4 achter mij en dacht daar eens mee te spelen.
                            Ik gooi alles open en hij gaat makkelijk voor bij.
                            Twas een bmw z4 M! Beetje misdacht dus.

Daarnet 215-220 uitgekregen. Meer weet ik niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten

Knappe R-Design
                              Man man, prachtig! Jong en sportief!
                              Is dat stuur nu weeral veranderd? Of is dit enkel speciaal voor het R-design.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrPropre Bekijk Berichten
                                Man man, prachtig! Jong en sportief!
                                Is dat stuur nu weeral veranderd? Of is dit enkel speciaal voor het R-design.
                                Is het stuur van de Amerikaanse R-design. Het stuur van de R-design bij ons vind je hier op pagina 27.

Comment

• Beetje raar dat volvo aanpassingen doet aan hun model voor de Amerikaanse markt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten

Gelieve correcte voorbeelden te geven JayJay. VW Vorst moest niet dicht omdat ze niet efficiënt waren. VW Vorst was even efficiënt als andere fabrieken die de Golf bouwden. Het probleem lag aan de Golf zelf. Ze hadden overal zoveel tijd nodig om die Golf in elkaar te steken, niet enkel in Vorst. Het zijn details in je voorbeeld, maar niet onbelangrijk.

Comment

• Sommigen zijn hier blijkbaar nog steeds niet genezen van hun merkblindheid.
                                      Een voorkeur voor een bepaald merk lijkt me redelijk normaal maar zo een afkeer voor een andere constructeur
                                      moet toch veroorzaakt worden door een of ander onverwerkt trauma.(afwijzing door dochter van audi-dealer?)
                                      Wat heeft een al dan niet g*tlikkende verkoper te maken met de kwaliteit of technologische hoogstand van een bepaald merk?
                                      Technologische achterstand?
                                      Nooit gehoord van tfsi motor?
                                      Vijfde jaar op rij international engine of the year,maar ja,de jury is merkblind natuurlijk.
                                      Volvo zie ik er nergens tussen staan!http://www.ukipme.com/engineoftheyear/previous04.html
                                      Vergeten om er één te testen waarschijnlijk,domme jury.
                                      Een simpele puzzel van 20 stukken leg je nu eenmaal vlugger dan een van 200.
                                      Als je sommige modellen eens goed bekijkt weet je ook meteen waardoor ze zo vlug gemaakt kunnen worden.
                                      Eindeloze discussie,zeker met iemand die groen blijft zeggen terwijl alles bewijst dat het rood is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                        Sommigen zijn hier blijkbaar nog steeds niet genezen van hun merkblindheid.
                                        Een voorkeur voor een bepaald merk lijkt me redelijk normaal maar zo een afkeer voor een andere constructeur
                                        moet toch veroorzaakt worden door een of ander onverwerkt trauma.(afwijzing door dochter van audi-dealer?)
                                        Wat heeft een al dan niet g*tlikkende verkoper te maken met de kwaliteit of technologische hoogstand van een bepaald merk?
                                        Technologische achterstand?
                                        Nooit gehoord van tfsi motor?
                                        Vijfde jaar op rij international engine of the year,maar ja,de jury is merkblind natuurlijk.
                                        Volvo zie ik er nergens tussen staan!http://www.ukipme.com/engineoftheyear/previous04.html
                                        Vergeten om er één te testen waarschijnlijk,domme jury.
                                        Een simpele puzzel van 20 stukken leg je nu eenmaal vlugger dan een van 200.
                                        Als je sommige modellen eens goed bekijkt weet je ook meteen waardoor ze zo vlug gemaakt kunnen worden.
                                        Eindeloze discussie,zeker met iemand die groen blijft zeggen terwijl alles bewijst dat het rood is.
                                        Dit hebben ze wel getest !

+ YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Dit hebben ze wel getest !
                                          En dit heeft Audi met de A1 in Brussel klaargespeeld voor de ogen van het publiek, maar daar worden ze bij Audi niet graag aan herinnerd.

Dit topic handelt hier over de XC60, niet over Audi, die commentaar kan men elders kwijt.

Graag terug on-topic over de XC60.

Comment

Working...
                                          X