Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
allee , ik lees in het nieuwsblad dat we nog ne keer een terugroepactie hebben , weeral we gaan de prius-toer op met de XC60 geloof ik
Is toch bij elk merk het geval.
Zo riep BMW begin oktober van dit jaar 350 000 van zijn 5-, 6- en 7-series terug omwille van remproblemen.
Hoeveel keer ben jij dan al terug moeten gaan met de XC60? Ik 1 keer en dan was het nog gecombineerd met mijn onderhoud.
Ik had jou reactie al eens naar mijn vraag waarom iedereen een awd aanbeveelt ipv de fwd ? Las ik ergens dat je de trotse eigenaar bent van een xc60 zo ja welke?
Ik ga begin december bestellen :
xc60 3d drive-e of awd, summum, xenium, getinte ruiten, avant guard alarm, infraroodvoorruit
saphire zwart,
Enig idee op dit bovenstaand model welke velgen er al op mogen ? staat ergens op het gelijkvormigheidsattest, ik zou liever een 19" leggen die niet origineel van volvo is, meer eigen smaak en soms mooiere modellen maar dan moet het wel mogen he.
Ik had jou reactie al eens naar mijn vraag waarom iedereen een awd aanbeveelt ipv de fwd ? Las ik ergens dat je de trotse eigenaar bent van een xc60 zo ja welke?
Ik ga begin december bestellen :
xc60 3d drive-e of awd, summum, xenium, getinte ruiten, avant guard alarm, infraroodvoorruit
saphire zwart,
Enig idee op dit bovenstaand model welke velgen er al op mogen ? staat ergens op het gelijkvormigheidsattest, ik zou liever een 19" leggen die niet origineel van volvo is, meer eigen smaak en soms mooiere modellen maar dan moet het wel mogen he.
groeten
Een MY2010 D5 AWD.
AWD vind ik echter geen must hoor, de D5 AWD rijdt in normale omstandigheden 95% op voorwielen en 5% op achterwielen. Veel maakt het dus niet uit in ons land.
Jouw velgen : waarom zou je die 19" niet mogen leggen als ze conform het attest zijn? Volvo heeft toch ook 19" die erop mogen.
Op mijn audi a3 sportback lag, 17" standaard, op mijn gelijkvormigheidsattest staat max. 17" ook al heeft de sportversie op papier er 18 opstaan. dus mag ik met mijn 18" niet naar de keuring, begrijp je nu waarom ik het vraag. als het er niet opstaat 19" en niet standaard opligt heb ik er niets aan
de jouwe is een d5 awd als ik het goed begrijp, dus je vind het geen must maar hebt het wel ??
wat kost de d5 kwa inschrijving en jaarlijkse taks ?
Ik vind dat je niet teveel moet klagen als je wagen blijft rijden en men dergelijke aanpassingen tijdens het onderhoud kan doen. Tenslotte is de impact voor jou nul, dus waarom je daar druk om maken?
Toch vind ik ook dat het verschijnsel waarbij wagens van allerhande merken teruggeroepen worden stilaan begint te vervelen. Een goede indruk wekt dat niet. Heeft men onvoldoende tijd genomen om over het ontwerp na te denken? Niet genoeg getest? Het wekt in elk geval de indruk dat er iets mis is in het proces!
(...) Heeft men onvoldoende tijd genomen om over het ontwerp na te denken? Niet genoeg getest? Het wekt in elk geval de indruk dat er iets mis is in het proces!
ik ken geen merk die de eerste kopers van een nieuw model niet als beta-testers gebruiken
het is een keuze die je maakt : ofwel koop je vroeg, en help je de construkteur aan fijntuning, ofwel wacht je een tweetal jaren en ondergaat je model binnen het jaar een face-lift
ik vind het ernstig dat een construkteur zijn problemen erkent en de moeite doet om een oplossing te bieden
de wagens zijn nu zo complex geworden dat de enige valabele testen het langdurig gebruik zijn : bepaalde onderdelen begeven in funktie van de kilometers, andere duiken enkel op na enige tijd
Op sommige fora lees ik dat er dealers zijn die aanraden om de olie te verversen na de eerste 2500km en niet te wachten tot na 1 jaar - 30000km .
Wat hebben jullie gedaan ? Is dit zinvol ?
Op sommige fora lees ik dat er dealers zijn die aanraden om de olie te verversen na de eerste 2500km en niet te wachten tot na 1 jaar - 30000km .
Wat hebben jullie gedaan ? Is dit zinvol ?
Hier niets vervangen na 2500 km, wel na 1 jaar.
De dealers die na 2500 km de olie al laten wisselen zijn er die nog in het hoofd in de jaren stillekes leven en/of graag olie verkopen.
Op sommige fora lees ik dat er dealers zijn die aanraden om de olie te verversen na de eerste 2500km en niet te wachten tot na 1 jaar - 30000km .
Wat hebben jullie gedaan ? Is dit zinvol ?
boekje van XC60 zegt voor de vijfcilinder motoren om de 30000km maar ik ga om de 15000 km om olie te verversen; en nazicht !!!
auto werd bij aflevering rijklaar gezet en nagezien !!!
Eerste beeld van de nieuwe boordplank van de XC60.
Zoals reeds lang bekend vervalt het schermpje bovenop het dashboard.
Onder het scherm zien we de nieuwe knoppenconfiguratie. alsook op het stuur.
Betreft alle nieuwe XC60's vanaf productieweek 46.
Nu ik dat nieuwe dashboard zie moet ik zeggen dan ik toch wel wat zag hoor in de oude layout (die wij dus hebben) met extra schermpje bovenop het dash. Ik vind dit niet noodzakelijk een vooruitgang.
ik ben blij dat mijn XC60 nog met oud dashboard is, ik zie dat nieuw stuur zoals in S60 niet graag. en dat extra kapke op dashboard vond ik toch gezellig !!
ik ben blij dat mijn XC60 nog met oud dashboard is, ik zie dat nieuw stuur zoals in S60 niet graag. en dat extra kapke op dashboard vond ik toch gezellig !!
Dat is niet het S60-stuur, wel het R-designstuur.
Hier het MY2011,5 dashboard met het standaardstuur:
de spreiding van informatie op verschillende plaatsen is anti-ergonomisch
de enige reden die zou aanvaarden hiervoor, is dat bepaalde informaties ook de andere inzittenden interesseren (uur, temperatuur, radio zender, en ...dan ben ik uitgepraat..)
mij niet gelaten dat deze elementen ook "centraal" zouden verschijnen, maar ik verkies als bestuurder ALLE informaties in de as van het zicht te hebben, dus in/rond de tellerpartij
ik erger mij gigantisch telkens als ik van de Audi naar de Saab ga : telkens een aanpassing omdat men vrij vlug automatismen kweekt, en die zijn dan telkens verstoord
wanneer komen er normen hiervoor ?
idem-dito trouwens voor de lichten- en ruitewissershendels : bij elke merk wel gelijklopend, maar ook telkens ietwat anders (hier trekken, daar duwen, of omhoog/omlaag, en nog bij Benz een totaal andere conceptie...) : dit creëert gevaarlijke situatie voor mensen die vak verschillende wagens gebruiken (iets dat gebruikelijk is geworden...)
de spreiding van informatie op verschillende plaatsen is anti-ergonomisch
de enige reden die zou aanvaarden hiervoor, is dat bepaalde informaties ook de andere inzittenden interesseren (uur, temperatuur, radio zender, en ...dan ben ik uitgepraat..)
mij niet gelaten dat deze elementen ook "centraal" zouden verschijnen, maar ik verkies als bestuurder ALLE informaties in de as van het zicht te hebben, dus in/rond de tellerpartij
ik erger mij gigantisch telkens als ik van de Audi naar de Saab ga : telkens een aanpassing omdat men vrij vlug automatismen kweekt, en die zijn dan telkens verstoord
wanneer komen er normen hiervoor ?
idem-dito trouwens voor de lichten- en ruitewissershendels : bij elke merk wel gelijklopend, maar ook telkens ietwat anders (hier trekken, daar duwen, of omhoog/omlaag, en nog bij Benz een totaal andere conceptie...) : dit creëert gevaarlijke situatie voor mensen die vak verschillende wagens gebruiken (iets dat gebruikelijk is geworden...)
Ik ben het daar niet mee eens! Of ik moet toch sterk nuanceren:
ALLE informatie die bijna continu geraadpleegd moet worden zoals toerental, snelheid en andere informatie cruciaal bij het rijden (en dat is niet zóveel) moet in het gezichtsveld van de bestuurder staan als hij voor zich uit kijkt! Ik krijg dan ook de wubbes van die merken/modellen die hun snelheidsmeter in het midden van het dash durven zetten! Schande!
De rest moet resoluut geweerd worden. Een mens kan slecht een bepaald aantal informatiestromen aan, alles in het gezichtsveld zetten is gewoon storend. En in België is de situatie op de baan niet van die aard dat je te weinig info hebt: je weet op de baan al niet waar kijken en bovendien is het voor je portemonnaie nog beter om constant op de snelheidsmeter te kijken dan op de baan! Je moet dus zeker niet alle info bij elkaar willen proppen in het midden.
Bijgevolg moet ALLE informatie die NIET direct en op continue wijze nodig is geweerd worden uit het gezichtsveld. Radio, GPS, ... horen niet thuis in het midden. Andere bestuurders zijn géén reden.
In dat opzicht is er niks mis met deze Volvo, niet vóór en niet na de aanpassing van het dashboard. Alleen, als je puur ergonomisch bekijkt vind ik twee schermen voor twee soorten info nog altijd beter dan één scherm voor twee soorten info.
Wil dat zeggen dat wanneer je besteld in of na wk 46 dit al in voege is ?
Is het gps/radio scherm het enige dat wijzigt ?
groeten,
yves
Alles wat geproduceerd wordt vanaf week 46 is dan zo.
Het betreft dus al bestellingen vanaf begin september.
De oude vorm kan je dus niet meer krijgen.
Wat er nu wijzigt : de configuratie van de knoppen in het midden en op het stuur, het mediasysteem wijzigt naar dat van de S60, incusief de RTI. Voor de rest verandert er niets aan de XC60.
Comment