Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik heb D3 2.0D geartronic, nu ongeveer 5000 km en zit aan verbruik van 9.0 liter, uitgerekend voor combinatie gewestwegen en stad. moest ik enkel gewestwegen doen zou dit zeker al halve liter minder zijn denk ik.
    ik verwacht dat verbruik wel na een grote 10000km zal zakken zoals mijn vorige volvo's.
    het scheelt me nu al een liter minder vergeleken met mijn XC90.
    NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
    S40 2.0D 136pk 2004
    S40 1.8i 1996

Comment

• Na 6500 km ligt het verbruik van mijn D3 AWD GT op 9 L (BC 8,5L) met veel km op gewestwegen . Bij lange ritten tempo 70-90km/u daalt het verbruik naar 8 L maar moet men echt met een fluwele voet rijden . Bij tempo 130 op de snelweg gemakkelijk 9L . Dus verbruik enig minpunt rest nog steeds super tevreden .

Comment

• niet dromen, hé!
        als je een dergelijk zware auto op een normale manier gebruikt, is dat verbruik gewoon als gering te beschouwen
        minder kan, maar dan mag je ook het beschikbaar vermogen nooit aanspreken, en wordt rjjden gelijkgesteld met masochisme

Comment

• Ik wil niet tussen beiden komen maar ik heb alvorens de XC60 aan te schaffen test gereden met zowel de FWD als AWD. Het was regenachtig weer, en ik kan beamen dat je bij de AWD op geen enkel moment doorslipte, terwijl dit wel het geval was met de FWD. Ik heb dan uiteindelijk ook geopteerd voor de AWD ipv FWD en ben zeer tevreden met mijn keuze! Geeft een zeer veilig gevoel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            niet alleenrechtdoor is het verschil gering, ook in de bochten als je "gewoon" rijdt is het zo, want dan heeft de Haldex geen enkel reden (wegens geen gripverlies) om de verdeling 95/5 te wijzigen (mijn Q5 blijft dan ook mooi op zijn vooropgestelde 40/60)
            er zijn genoeg bezitters van 2x4 die hun wagens bewust hebben gekozen -na een vergelijkende test (met een zelfde model dan...)-, juist omdat ze geen enorm verschil tussen beide hebben aangevoeld, op de manier dat ze met de testwagens gereden hebben (meestal doe je geen zottigheden met geleend materiaal...)
            Ik wil niet tussen beiden komen maar ik heb alvorens de XC60 aan te schaffen test gereden met zowel de FWD als AWD. Het was regenachtig weer, en ik kan beamen dat je bij de AWD op geen enkel moment doorslipte, terwijl dit wel het geval was met de FWD. Ik heb dan uiteindelijk ook geopteerd voor de AWD ipv FWD en ben zeer tevreden met mijn keuze! Geeft een zeer veilig gevoel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yves73 Bekijk Berichten
              Hallo,

Mijn bestelling staat enkele pagina's terug, hebt u nagedacht over het feit van AWD of FWD ? Wij namen alles dat we wilden maar ik moet constant denken als er later geen spijt zal zijn over het nemen van de FWD ipv AWD. Ik kan nog wijzigingen aanbrengen.

Het rare is...

Iedereen hier zegt dat het zijn extra geld niet direct waard is als je ook winterbanden hebt maar iedereen die dus de AWD af raad heeft het wel genomen.
              Wat is uw mening hiervan ?

Mooie bestelling trouwens
              Als ik u was zou ik kiezen voor de AWD! Heb zelf ook lang getwijfeld, proefrit met beide wagens gemaakt en uiteindelijk voor AWD gekozen. Tijdens testrit met FWD viel het doorslippen toch wel op tijdens regenweer. Totaal geen last van gehad tijdens testrit met de AWD.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                Dan moet je maar afstand houden, alsof je in de sneeuw of op een glad wegdek wat gaat bumperkleven?

En ik doel op het grotere voordeel van de 4x4 tov winterbanden. Winterbanden vind ik wat overrated, alsof je plots pakken meer grip hebt als er wat sneeuw ligt. Ja, ze bieden meer grip bij koude temperatuur, dat wel. Maar het probleem met rijden in de sneeuw ligt aan (onder andere) aan 2 dingen: weinig tot geen tractie bij het versnellen (optrekken) en weinig tot geen grip 'vinden' om te remmen. Een band heeft grip nodig om te remmen, een bocht te nemen en om te acceleren. De wielen blokkeren bij een te bruusk remmanoeuvre doordat de sneeuw geen grip biedt, of omdat je te snel optrekt enz... Deze problemen worden grotendeels of volledig verholpen door 4x4 en niet door winterbandjes te steken (specifieke sneeuwbanden is dan weer een ander verhaal). Waarmee ik ook niet wil zeggen dat winterbanden nutteloos zijn hé, maar het weegt gewoon niet op tegen een 4x4-systeem. 4x4 + winterbanden is dan nog beter uiteraard, maar voor mij persoonlijk is dat niet nodig.

En geloof mij, mijn hartslag heeft wel al wat meer te verduren gehad
                Winterbanden hebben effectief hun effect hoor zowel bij 4x4 als 2x4. Er zijn twee zaken: enerzijds is de rubbersamenstelling anders waardoor bij winterbanden het rubber soepeler blijft bij koude temperaturen. Anderzijds hebben winterbanden een ander profiel tov zomerbanden. Combinatie van deze factoren leidt tot betere grip en kortere remafstand

Comment

• Mijn vader vond tijdens zijn test met de FWD ook dat die doorslipte of zocht naar grip. Mijn test met de FWD heb ik gedaan met een automaat die dit probleem niet had.
                  We zijn wel blij met de AWD, niettegenstaande die waarschijnlijk niet vaak actief is.

Na 1500 km is het verbruik 9,4. Met de eerste tank konden we 600km rijden, met de huidige zal dat ruim 800 zijn. Ik heb er alle vertrouwen in dat we zonder probleem aan 8,5 tot 8 zullen komen.

Comment

• Ik heb een gemiddeld verbruik van 9,2 liter/100km
                    XC60 AWD D5 2.4 - 6000 km gereden
                    1x per week heen/terug naar de kust via Expresweg (10 verkeerslichten op laatste 40 km)
                    5x per week heen/terug naar Brussel (35km), 's morgens aan +/- 80 km/h en 's namiddags aan meer dan 120 km/h ;-)
                    Ik gebruik telkens mijn "S" stand (Powershift) als ik de autostrade verlaat en heb een "sportieve" rijstijl.
                    Ik ben dus tevreden met het verbruik én van de wagen ! (zelfs zonder sneeuwbanden)

Comment

• Heb momenteel 6700 km gedaan van half december tot nu en kom aan een gemiddelde van 7.9 l/100km.
                      Ben gestart aan 9.5l/100 km. FWD 2.0 Eco drive. Gemiddelde km is ook gezakt van 58 km naar 52 km.

Valt best mee voor dit zwaar beestje. Ga nu skikoffer erop plaatsen en dat zal wel behoorlijke invloed hebben maar dat kan de pret niet bederven, denk ik.

Comment

• Ik heb nu bijna 40000 kms gedaan met een XC60 AWD 2.4D
                        Ben geen ultrasnelle maar ook geen ultratrage chauffeur maar
                        doe wel veel korte afstanden; je moet moeite doen om onder de 11.5L te raken :-)

Op lange ritten autosnelweg is 9.5L haalbaar maar alleen op CC;

Maar het blijft een zalige wagen !

Comment

• 38000 kms met XC60 D5 AWD
                          Gemiddeld verbruik 8,3 liter/100km

Comment

• Hallo XC60 drivers, wij staan op het punt om voor deze fantastische wagen te gaan (D3 AWD, manueel, Summum, Safety, trekhaak, wat andere optietjes en kleur Terra Bronze/Zwart leder). We hebben echter nog 2 twijfels, waarvoor ik graag jullie argumenten pro/contra lees ...

1) na veel afwegen zijn er nog 2 kanshebbers: de Volvo XC60 en Mazda CX-7 (Sport+ 2,2 diesel). Deze laatste is nogal ongewoon in het straatbeeld en dat is - naast de Japanse betrouwbaarheid - zijn grootste troef, want hij is best mooi en we zullen hem wellicht niet zo snel beu gezien zijn als de XC60 die -tig keer meer te zien is (laat staan als de volgende editie op de baan komt en de oude XC60 meteen verouderd). Beide zijn aan elkaar gewaagd qua prijs in dezelfde trim, met dat verschil dat de Mazda iets comfortabeler reed in de testrit, meer garantie heeft en toch 2500 euro goedkoper uitkomt. De Volvo heeft dan weer een mooier interieur, en lagere CO2 uitstoot voor nipt betere prestaties (op papier toch) en is iets ruimer. Vermoedelijk zal de XC60 zijn waarde ook beter houden (?) ... (For the record, zijn afgevallen om velerlij redenen (meestal de look en/of prijs-kwaliteit): Q5, GLK, Outlander-C.Crosser, Murano, X3, Freelander, Cashcow+2, Sportage). We kopen de wagen privé en hij zou het toch een decennium moeten trekken Een moeilijke keuze, want geen van beide wagens heeft iets waarop we afknappen.

2) we hebben het nogal voor een kleinschalige dealer. Bij Mazda is dat geen probleem, maar als het de Volvo wordt, lijkt dat niet makkelijk te vinden in de buurt ... in onze regio wordt het dan ongetwijfeld ACB (Overijse of Zaventem). Goede/slechte ervaring met deze dealer?

Thks

Tim

Comment

• CX-7 bestaat al sinds 2007, werd vooral in de buurlanden verkocht, rijdt veel in NL. In België is hij pas sinds vorig jaar verkrijgbaar, er was voorheen ook geen dieselmotor voorhanden, vandaar.
                              Persoonlijk vind ik de XC60 veeeeel mooier. Ook de 2.0 liter diesel spreekt in het voordeel van de Volvo, scheelt bovendien € 86 taks per jaar !
                              Ik heb de modellen van de reeks die je opnoemt (GLK, Q5,CX-7...) ook eens allemaal bekeken van kortbij op het autosalon... maar de Volvo steekt er toch met kop en schouders bovenuit qua look&feel.
                              Hoeveel korting kan je verkrijgen op de Mazda en de Volvo (in Summum-uitvoering). Ik bedoel dan de werkelijk korting (bv op basisprijs en/of korting op of gratis opties, niet het voordeel dat je doet met het pakket dat je neemt)?
                              Wat is de wachttijd en de kostprijs van het onderhoud voor de Mazda en de Volvo?
                              Tja, ik heb ook veel vragen....
                              Ik zou gaan voor de Volvo en dan de 2WD Geartronic
                              Last edited by ; 31/01/2011, 12:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HoGee Bekijk Berichten
                                Hallo XC60 drivers, wij staan op het punt om voor deze fantastische wagen te gaan (D3 AWD, manueel, Summum, Safety, trekhaak, wat andere optietjes en kleur Terra Bronze/Zwart leder). We hebben echter nog 2 twijfels, waarvoor ik graag jullie argumenten pro/contra lees ...

1) na veel afwegen zijn er nog 2 kanshebbers: de Volvo XC60 en Mazda CX-7 (Sport+ 2,2 diesel). Deze laatste is nogal ongewoon in het straatbeeld en dat is - naast de Japanse betrouwbaarheid - zijn grootste troef, want hij is best mooi en we zullen hem wellicht niet zo snel beu gezien zijn als de XC60 die -tig keer meer te zien is (laat staan als de volgende editie op de baan komt en de oude XC60 meteen verouderd). Beide zijn aan elkaar gewaagd qua prijs in dezelfde trim, met dat verschil dat de Mazda iets comfortabeler reed in de testrit, meer garantie heeft en toch 2500 euro goedkoper uitkomt. De Volvo heeft dan weer een mooier interieur, en lagere CO2 uitstoot voor nipt betere prestaties (op papier toch) en is iets ruimer. Vermoedelijk zal de XC60 zijn waarde ook beter houden (?) ... (For the record, zijn afgevallen om velerlij redenen (meestal de look en/of prijs-kwaliteit): Q5, GLK, Outlander-C.Crosser, Murano, X3, Freelander, Cashcow+2, Sportage). We kopen de wagen privé en hij zou het toch een decennium moeten trekken Een moeilijke keuze, want geen van beide wagens heeft iets waarop we afknappen.

2) we hebben het nogal voor een kleinschalige dealer. Bij Mazda is dat geen probleem, maar als het de Volvo wordt, lijkt dat niet makkelijk te vinden in de buurt ... in onze regio wordt het dan ongetwijfeld ACB (Overijse of Zaventem). Goede/slechte ervaring met deze dealer?

Thks

Tim
                                De XC60 uiteraard.
                                Behoudt beter zijn waarde.
                                Veel mooier design.
                                Kijk eens naar een Volvo van 10 jaar oud of naar een Mazda van 10 jaar oud: ik weet het wel hoor.
                                Je moet maar eens om de 30000 km op onderhoud of éénmaal per jaar.
                                En die dealers: dat is in orde hoor...
                                Last edited by joodoo; 31/01/2011, 21:13.

Comment

• denk dat de norm qua dealers toch bij volvo net iets hoger ligt dan bij mazda hoor.
                                  en wat de wagen betreft, of je bent verliefd op de XC60 of niet...
                                  maar moest ik moeten kiezen tussen Q5 en XC60...... iets moeilijker maar toch Volvo wegens goedkoper...
                                  maar kiezen tussen volvo en mazda .... da s zoals kiezen tussen een tafelbier en een leffe zeg maar !!

je moet gewoon de zithouding, de ergonomiteit en interieur design vergelijken..

heb vroeger heel veel taxi gereden met mercedes en kan bijlange niet tippen aan de erg goede zetels van volvo waarin je met gemak vele uren na elkaar kan rijden !
                                  NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
                                  S40 2.0D 136pk 2004
                                  S40 1.8i 1996

Comment

• Goede tips, thanks!

Comment

• elektronische handrem

Hallo,

Ergens gelezen dat bij bepaalde modellen de handrem automatisch lost als je in 1e vertrekt. Werkt dat bij de xc60 ook zo ?

en waar vind ik terug welke bluetooth gsm werken met de high perfomance met bluetooth voor gsm

nog 1 maandje wachten

kan iemand helpen hoe ik hier foto's bijvoeg of poll kan laten gaan

merci

Comment

Hallo,

Ergens gelezen dat bij bepaalde modellen de handrem automatisch lost als je in 1e vertrekt. Werkt dat bij de xc60 ook zo ?

en waar vind ik terug welke bluetooth gsm werken met de high perfomance met bluetooth voor gsm

nog 1 maandje wachten

merci
                                        Alle info in de handleiding.
                                        Voor foto's en polls :

Comment

Hallo,

nog 1 maandje wachten

merci
                                          Handrem lost automatisch bij gas geven (zowel automaat als geschakeld) enkel je moet soms wel flink gas geven want hij durft "plakken" en dan val je stil (bij handgeschakelde uitvoering)

Ik denk dat deze bluetooth bijna alle compabiliteit heeft met de meeste merken.

Veel plezier ermee.

Comment

Working...
                                          X