Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
    Voor: benzine en sportiever
    Tegen: 6000 euro voor 100pk meer, benzine en dubbele uitlaat

Maar ik zou eerst wachten tot je de T6 en D5 kan proef rijden.
    Ik twijfel ook nog steeds ..

met heel de nieuwe wetgeving op uitstoot en fijndeeltjes in de toekomst .. is de T6 een veel betere motor.

eigenlijk heeft de T6 op prijs en BIV na .. alles in zijn voordeel voor mij dan toch.

Ik ben terug beginnen twijfelen na het lezen van de autogids afgelopen weekend .. waar in de review van de S80 2.0D staat; Hier werd eveneens * wacht ff autogids halen* ..ik citeer:

.. . Ook in de praktijk onderscheidt hij (= de 2l diesel) zich door zijn erg aangename karakter. Op dat vlak overtroeft hij zelfs de grotere 2.4D en de D5 (van respectievelijk 163 en 185 pk), waarvan de weinig lineaire respons en het opdringerige geronk (zelfs bij constante snelheid) snel gaan vermoeien.
    Deze week moest ik terug langs gaan .. toch maar eens een testrit maken ..

zijn er hier 2.4D of D5 rijders? wat is hun ervaring?

Comment

• hehehe, ik heb de nog oudere 2.5D in onze V70 en heb nog nooit last gehad van opdringerig geronk. Integendeel. Op de autosnelweg is het een stille cruise-mobiel. Bij het optrekken een leuke, gedempte roffel. En dan moet je al hoger dan 2800 t/min gaan.
      Ik heb al dikwijls een 2.0D gereden in een V50, nog nooit in een V70, ben ik ook wel benieuwd naar.
      De nieuwe V70 heb ik trouwens nog in geen enkele versie gereden, de nieuwe S80 wel in D5 (beetje zelfde bouw) en ook daar ondervond ik geen enkele last van motorlawaai. AutoGids overdrijft wel af en toe een beetje, wat muggezifterij dat wat uitvergroot wordt, vind ik.
      De boodschap blijft echter nog altijd: zelf eens testrit doen, da's nog altijd de beste maatstaf.

En dan ons jouw ervaringen laten weten natuurlijk

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
        hehehe, ik heb de nog oudere 2.5D in onze V70 en heb nog nooit last gehad van opdringerig geronk. Integendeel. Op de autosnelweg is het een stille cruise-mobiel. Bij het optrekken een leuke, gedempte roffel. En dan moet je al hoger dan 2800 t/min gaan.
        Ik heb al dikwijls een 2.0D gereden in een V50, nog nooit in een V70, ben ik ook wel benieuwd naar.
        De nieuwe V70 heb ik trouwens nog in geen enkele versie gereden, de nieuwe S80 wel in D5 (beetje zelfde bouw) en ook daar ondervond ik geen enkele last van motorlawaai. AutoGids overdrijft wel af en toe een beetje, wat muggezifterij dat wat uitvergroot wordt, vind ik.
        De boodschap blijft echter nog altijd: zelf eens testrit doen, da's nog altijd de beste maatstaf.

En dan ons jouw ervaringen laten weten natuurlijk
        Mijn ervaring is dat zowel de 2.0D als de D5 aangenaam om rijden zijn. Het karakter van de 2.0D is wel wat anders dan de D5. De 2.0D is veel gretiger, de D5 bezadigder, maar daarom niet trager.

Over dat geluid is veel te doen, van lyrische commentaren tot ronduit negatieve. Ik sluit me aan bij de mening dat het wat uitvergroot wordt. Bij normaal rijden blijft het geluidsniveau van een D5 zelfs onder dat van een gemiddelde diesel. Blijft over het klimmen in toeren ... hier is het geluid onmiskenbaar aanwezig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
          Mijn ervaring is dat zowel de 2.0D als de D5 aangenaam om rijden zijn. Het karakter van de 2.0D is wel wat anders dan de D5. De 2.0D is veel gretiger, de D5 bezadigder, maar daarom niet trager.

Over dat geluid is veel te doen, van lyrische commentaren tot ronduit negatieve. Ik sluit me aan bij de mening dat het wat uitvergroot wordt. Bij normaal rijden blijft het geluidsniveau van een D5 zelfs onder dat van een gemiddelde diesel. Blijft over het klimmen in toeren ... hier is het geluid onmiskenbaar aanwezig.
          Ik ga akkoord met deze ervaringen.
          Hier 2.0D en D5 aanwezig.
          Het geluid van de D5 : je hoort het maar al te goed als je in de toeren gaat maar ik hou ervan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
            maar ;-) ik vind dat een reden om voor Volvo te gaan werken ...
            zal mijn c70 na 6 maanden aan u verkopen voor een mooi prijske ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              hangt ervan af hoe lang je ermee wil rijden: 20j -> T6, 4 a 5j -> D5 (wegens herverkoopwaarde)
              Een T6 is ideaal voor de sportievere gepensioneerde: laatste aankoop nieuwe wagen om op te rijden met gering aantal km/j en toch genieten van elke km; nadien verschijnt die wel op een of andere site met klassiekers in de aanbieding; "van gepensioneerde, altijd correct onderhouden en blablabla"
              Vind ik he.
              Niet iedereen vindt de herverkoopwaarde belangrijk ...

Comment

• ik heb nu een 2.4D 5cil en deze rijd zeer goed ik hoor wel liever een 6cil maar die hebben ze niet in diesel bij volvo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door suge Bekijk Berichten
                  werknemers van volvo cars hebben 20 % korting,je hebt nog grotere kortingen zelfs (op c30,s40,enz..),maar op de XC 90,XC 60,S 80,C 70 heb je maar 20 %.
                  Die kortingen kloppen idd.
                  25% op de wagens die ze maken in gent,uitzondering van de xc60 omdat dit een nieuw model is.Dit zal op termijn ook wel verhogen.
                  Op de wagen die ze in zweden maken,s80,v70,xc70 en natuurlijk de cabrio 20%.

Comment

• 'k ben vandaag bij volvo geweest in gent en het klopt van de korting
                    20% OF meer
                    de uitleg leek me een beetje raar na het lezen van het forum en de 17% waarvan ik spraak was van een tijdelijke werknemer volgens de informant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
                      'k ben vandaag bij volvo geweest in gent en het klopt van de korting
                      20% OF meer
                      de uitleg leek me een beetje raar na het lezen van het forum en de 17% waarvan ik spraak was van een tijdelijke werknemer volgens de informant
                      waarom lijkt het raar,het is toch gekend dat je korting krijgt als je in een autobedrijf werkt...overal is dat zo....ford,volkswagen,audi,enz...hoeveel bedraagt de korting bij u?

Comment

• 5% bij aankoop nieuwe wagen maar bij zeg dat allemaal niet zoveel want je zit nog met de overname van uw oude wagen ,hij is van 9/2002 en heb nog 13150€ voorgekregen hij heeft wel maar 100000km op de teller staan
                        dus al je alles bekijkt wat je nog moet opleggen

bij een andere garage kreeg ik 9% en 12000€ voor mij oude wagen
                        dus korting.....????
                        Last edited by ; 02/08/2008, 00:11.

Comment

5% bij aankoop nieuwe wagen maar bij zeg dat allemaal niet zoveel want je zit nog met de overname van uw oude wagen ,hij is van 9/2002 en heb nog 13150€ voorgekregen hij heeft wel maar 100000km op de teller staan
                          dus al je alles bekijkt wat je nog moet opleggen

bij een andere garage kreeg ik 9% en 11500€ voor mij oude wagen
                          dus korting.....????
                          komt op hetzelfde neer denk ik...ik zou nog andere garages doen..en zien wat ze bieden...ja,ik zou je anders mijn korting wel geven

Comment

• heb ik gedaan ,ik vertel hen ook dat ik niet zal komen zagen voor extra korting,ze moeten me onmiddellijk de laagste prijs geven,dat ik maar moest bijleggen.
                            zo heb ik me voordat ik mijn xc60 had besteld me op gegeven bij 6 volvo dealers
                            en er zat merkelijk verschil tussen
                            Last edited by ; 01/04/2008, 20:53.

Comment

heb ik gedaan ,ik vertel hen ook dat ik niet zal komen zagen voor extra korting ze moeten me onmiddelijk de laagste prijs geven dat ik met opleggen zo heb ik me voordat ik mijn xc60 had besteld me op gegeven bij 6 volvo dealers
                              en er zat merkelijk verschil tussen
                              waar zyt ge dan uitgekomen,welk dealer?

Comment

waar zyt ge dan uitgekomen,welk dealer?
                                dat interesseert me ook wel. 6 garages ... da's de helft van Vlaanderen
                                In W-Vl gepasseerd?

Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                Niet iedereen vindt de herverkoopwaarde belangrijk ...
                                da's ook juist

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• volvo moeskroen,kortrijk waregem(zelfde bazen wel groot verschil in prijzen)
                                  volvo in ieper,deinze en roeselare

Comment

• en heb hem besteld in waregem (mijn dealer)

Comment

volvo moeskroen,kortrijk waregem(zelfde bazen wel groot verschil in prijzen)
                                      volvo in ieper,deinze en roeselare
                                      en waar best uitgekomen (in gent nie geweest)

Comment

en waar best uitgekomen (in gent nie geweest)
                                        neen daar mijn dealer me een extra van 1000€ heeft bij gegeven hij ken me en had het door dat ik al bij andere dealers was langs geweest

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                                          Ik twijfel ook nog steeds ..

met heel de nieuwe wetgeving op uitstoot en fijndeeltjes in de toekomst .. is de T6 een veel betere motor.

eigenlijk heeft de T6 op prijs en BIV na .. alles in zijn voordeel voor mij dan toch.

Ik ben terug beginnen twijfelen na het lezen van de autogids afgelopen weekend .. waar in de review van de S80 2.0D staat; Hier werd eveneens * wacht ff autogids halen* ..ik citeer:

Deze week moest ik terug langs gaan .. toch maar eens een testrit maken ..

zijn er hier 2.4D of D5 rijders? wat is hun ervaring?
                                          wij hebben hetzelfde probleem, ik heb hem nu besteld als D5 maar dat kan ik nog veranderen. zou inderdaad de T6 willen proefrijden, de D5 ken ik al van in onze XC90.
                                          ervaring met die motor is overigens goed, alleen mist hij wat power als het erop aankomt ondanks de chip naar 211 pk. Ik zou gewoon het gevoel eens willen ervaren van een T6 want dat moet opvallend beter zijn vind ik voor ik daar aan begin. Naast BIV en hogere aankoop zit je vooral met een nog hoger verbruik dan de D5 want het is benzine en een 6 cilinder allicht nog wat gulziger. Ik hoop dat het mogelijk is te testen voor hij in productie gaat ;-)

Comment

Working...
                                          X