Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kipperke Bekijk Berichten
    Ik heb ook problemen met mijn xc60,lekt al vanaf 2 weken na de levering(15/12/11).Bij koude motor druk op het koelwater.Actie Volvo:eerst overdrukstop vervangen daarna enkele leidingen,zie hier referentie van Volvo:TJ25562 uitgevoerd,PN 3127490.
    Na de vervanging van de leidingen 2 weken geen lek,sinds 6/1/12 terug lekken.
    Gaat op 14/2 terug binnen voor controle.

Volvo XC60 MY2012 Drive Summum

Nog iemand met dergelijke problemen?
    Yves is het probleem bij u opgelost?
    Ja bij mij (voorlopig) opgelost.
    Check het nog af en toe en blijft goed stabiel, nu 11000kms.

Comment

• Flitspalen in gps

Ik rij sedert september met XC60 en heb in de gps nog nooit flitspaal aanduidingen gevonden.
      Hoe kan ik deze oproepen?
      Dank voor advies!

Comment

• Volvo XC60 problemen met informatiescherm

Af en toe startte het informatiescherm in mijn XC60 niet, maar na uitzetten contact en opnieuw starten lukte dit dan wel. Inmiddels is het systeem echter volledig uitgevallen en kan niet meer worden ingeschakeld. Dealer heeft software vervangen maar bij het verlaten van de garage opnieuw geen scherm!
        Heeft iemand ook deze ervaring en hoe is dit opgelost?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Muizen Bekijk Berichten
          Ik rij sedert september met XC60 en heb in de gps nog nooit flitspaal aanduidingen gevonden.
          Dank voor advies!

denk dat dit voor een update is voor volgend jaar, ik heb de onze sedert februari 2011 en heb ook de flitspaalloacties niet, mss met de update van dit jaar

Comment

• koelvloeistof te laag

Oorspronkelijk geplaatst door yves73 Bekijk Berichten
            Ja bij mij (voorlopig) opgelost.
            Check het nog af en toe en blijft goed stabiel, nu 11000kms.
            Half december 2011, eerste vorst, melding koelvloeistof te laag !!
            Garage heeft bijgevuld, met commentaar: "sensor is nogal scherp afgesteld, echter niets aan de hand".
            Ze hebben blijkbaar gelijk gehad, tijdens de 3 weken zware vorst in februari geen enkel probleem gehad. Momenteel 20.000 km.
            Op 6 februari wel het vloeistoffennazicht gehad (15.000km). Volgens garage was de koelvloeistof op dat moment prima in orde. Op factuur stond inderdaad geen koelvloeistof (wel 6 euro voor ramensproeivloeistof :-).

Comment

• Achteruitrijcamera (raar woord hé-)

Voorval 1: Bij achteruitrijden ruis op scherm. camera af-aan en was opgelost. Duidelijk digitale ruis.
              Voorval 2: Achteruitrijden, op camera kijkend. Plotseling gaan mijn sensoren beepen. Blijkt dat ik vlakbij de omheiding stond. Het camerabeeld was gewoonweg stil blijven staan, geheel bevroren !!! Camera af-aan gaf me daarna de melding dat camera onbeschikbaar was.

Controle in garage, natuurlijk niet te simuleren. Ze hebben opnieuw "afgeregeld" (wat dat ook moge zijn).
              Nog iemand dit voorgehad ? Wat aan gedaan/laten doen ?
              Thx,

Comment

Dank voor advies!
                Heb in mijn V70 (met Sensus systeem) via de USB-poort een lijst met flitspalen (gevonden via google, maar vraag me niet meer waar) geupload en als nuttige plaatsen opgeslagen. Je kan hieraan een icoon (dat wordt weergegeven op de kaart) aan toewijzen en indien gewenst ook een geluid (was er na 1 dag al terug uit bij mij, ik werd gek bij bruggen over autowegen bijvoorbeeld...)

Comment

• Tijd voor een bescheiden face-lift voor modeljaar 2013?
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• En eindelijk start stop met de geartronic ? 179 gr CO2 voor 215 pk /163 pk tov 159 gr voor 258 pk in een X3 !

Comment

• Beter nog: die Geartronic afvoeren. Is niet meer van deze tijd in vgl. met de automaten van de concurrentie.
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                        Beter nog: die Geartronic afvoeren. Is niet meer van deze tijd in vgl. met de automaten van de concurrentie.
                        Niet wat overdreven? Onze geartronic functioneert professioneel en perfect!

Comment

• Geartronic perfect ? Maak telkens 10 min proefrit met een VW of Audi DSG, BMW 8 traps of Ford/volvo powershift en je wil niet meer met de geartronic rijden !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                            Geartronic perfect ? Maak telkens 10 min proefrit met een VW of Audi DSG, BMW 8 traps of Ford/volvo powershift en je wil niet meer met de geartronic rijden !
                            Ik wel en volg Muizen hierin.
                            Ik denk dat diegenen die er echt mee rijden en echt kunnen vergelijken meer recht van spreken hebben.

Comment

• De Geartronic wordt traag genoemd, en is dat waarschijnlijk ook in vergelijking met zijn concurrenten

Is het daarom een probleem? Dat is nog wat anders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                Ik wel en volg Muizen hierin.
                                Ik denk dat diegenen die er echt mee rijden en echt kunnen vergelijken meer recht van spreken hebben.
                                Powershit is cool! Het is geen DSG, maar rijdt toch heel vlot. Schakelen is snel, zacht en onmerkbaar.
                                Alleen, een drive-by-wire gaspedaal is niet aangenaam; vol gas is geen vol gas. Ge moet die tot op de grond trappen en dan terug iets laten komen = snelste versnelling. Raar.

Nooit met Geartronic gereden, dus ik kan niet vergelijken.

Edit: PowershiFFFFt, dus! LOL!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                  De Geartronic wordt traag genoemd, en is dat waarschijnlijk ook in vergelijking met zijn concurrenten

Is het daarom een probleem? Dat is nog wat anders
                                  Niet alleen traag maar ook onzuiniger. Bij de moderne gerobotiseerde bakken ligt de uitstoot lager dan bij de manuele versie. Zegt al genoeg imho. Bij de geartronic is het net omgekeerd...

Maar goed ja ik kan aannemen dat die geartronic perfect voldoet als je van niets beter weet of gewoon bent. Dus een "probleem" is het geenszins...
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Over welke banden in 18" zijn jullie tevreden?
                                    Iemand misschien ervaring met 20" (Federal couragia) op XC60?

Comment

• Heeft er iemand van jullie zijn XC60 al verlaagd (Heico veren of iets anders)?
                                      En wat zijn de ervaringen?

Comment

Af en toe startte het informatiescherm in mijn XC60 niet, maar na uitzetten contact en opnieuw starten lukte dit dan wel. Inmiddels is het systeem echter volledig uitgevallen en kan niet meer worden ingeschakeld. Dealer heeft software vervangen maar bij het verlaten van de garage opnieuw geen scherm!
                                        Heeft iemand ook deze ervaring en hoe is dit opgelost?
                                        Effe binnen gaan bij de dealer en dan wordt er een nieuwe update geïnstalleerd, duurt een 20-tal min.

Wel heb ik na de update problemen gekregen met het geluid van de audioinstallatie.
                                        Weigert soms op te springen. Herstarten en klaar is kees.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yves73 Bekijk Berichten
                                          denk dat dit voor een update is voor volgend jaar, ik heb de onze sedert februari 2011 en heb ook de flitspaalloacties niet, mss met de update van dit jaar
                                          Ga eens kijken naar volgende link.
                                          http://www.pocketnavigation.nl/ucontent/6/7.9.0.html

Comment

Working...
                                          X