Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zijn de interieurs van deze XC60 en een S60 bvb, de laatste jaren feitelijk al veranderd/aangepast via een FL?

Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Zijn de interieurs van deze XC60 en een S60 bvb, de laatste jaren feitelijk al veranderd/aangepast via een FL?

Sent from somewhere, using Tapatalk.
      neen, behalve digitaal instrumentenbord en een chromé lijntje rond de radiatorroosters is alles hetzelfde gebleven.
      facelift van dashboard dateert al van 2010 toen alles in centrale display is gekomen en dat extra kapje/schermpje bovenaan is verdwenen. Dat was met de introductie van sensus navigatie dacht ik.

by the way, ik heb ook de D4 190 pk 8traps automaat proefgereden en vond dat hij soepel reed maar ik miste de agressie in de lage toeren van mijn D4 163 pk vijfcilinder !
      Last edited by trimitie; 20/10/2015, 09:48.
      NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
      S40 2.0D 136pk 2004
      S40 1.8i 1996

Comment

• Dat zoeken van die voortrein herken ik wel van onze D3 die staat dan nog op de standaard 17 inch. Volgens mij ook wat eigen aan het concept, niet?

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Heb een vraagje omtrent de sensus navigatie. Is er eigenlijk een mogelijkheid om via spraak de navigatie in te stellen 'naar huis'. Het lijkt
          stom maar ik vind nergens die optie .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Dat zoeken van die voortrein herken ik wel van onze D3 die staat dan nog op de standaard 17 inch. Volgens mij ook wat eigen aan het concept, niet?

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
            ja, dat klopt, maar als je dat al jarenlang niet meer gewoon bent is het weer wennen, en op dit moment denk ik dat ik dat niet meer wil ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
              Heb een vraagje omtrent de sensus navigatie. Is er eigenlijk een mogelijkheid om via spraak de navigatie in te stellen 'naar huis'. Het lijkt
              bij de mijne lukt dat als je de basistaal van de gps op Nederlands zet ipv vlaams

terug afgezet wegens een énorm irritante Nederlandse stem...
              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Dat nerveuze geraak je snel gewend. Je past je daaraan aan door iets zachter ges te geven, ze zijn nogal gevoelig in het vertrekken. Maar 't went echt wel snel.

Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
                Heb een vraagje omtrent de sensus navigatie. Is er eigenlijk een mogelijkheid om via spraak de navigatie in te stellen 'naar huis'. Het lijkt
                Gewoon opslaan en spraakterm aan toevoegen, die kan idd bv "naarhuis" zijn.

Sensus wordt continu bijgewerkt en af en toe major upgrade. Nav van de eerste XC60's is in niets meer te vergelijken met de recentste Sensus.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Denk niet dat mijn V60 een spraakoptie kan toevoegen , ga dat meteen even uitzoeken ( en es kijken welke versie ik momenteel heb)

EDIT : Net even gezocht, maar inderdaad, er is geen optie waarmee ik zelf een spraakterm kan toevoegen. Er is ook geen optie om de taal
                  in te stellen in vlaams. Ik vond ook nergens welke sensus versie er geïnstalleerd staat
                  Last edited by ; 24/10/2015, 17:58.

Comment

• Volvo Gent verliest productie 60-serie

door redactie Autovisie
                    GÖTEBURG -
                    Volvo Gent verliest de productie van de 60-serie. Dat bevestigt Volvo-directeur Håkan Samuelsson in een interview met Autovisie. De Zweedse autobouwer wil de productiecapaciteit van de fabriek in België gebruiken om kleinere modellen te gaan produceren. De volgende generatie 60-modellen zien allemaal in Zweden het levenslicht.
                    Volvo maakt in de toekomst gebruik van twee platforms. De eerste hebben we al gezien, dat is namelijk het nieuwe SPA-platform waarop de nieuwe XC90 en S90 staan. Het andere platform heet Compact Modular Architecture, kortweg CMA. Deze bodemsectie is grotendeels door de Chinese partner Geely ontwikkeld en is door Volvo deels aangepast. De CMA-bodemsectie is net als het SPA-platform geschikt voor elektrische en plug-in-aandrijflijnen. Van de 40-modellen zullen dan ook stekkerhybrides verschijnen.

XC40 volgt na V90
                    Op het modulaire platform gaat Volvo de opvolger van de V40 en de kersverse XC40 (2017) ontwikkelen en bouwen. Binnen twee jaar na het eerste model dient de productlijn compleet te zijn. Na de V90 wordt de XC40 de eerstvolgende nieuwe Volvo. Daarna vervangt Volvo de 60-familie, bestaande uit de S60, V60 en XC60.

Gent wordt CMA-fabriek
                    “De productie van deze 40-familie wordt volledig ondergebracht in Gent”, vertelt Samuelsson. België wordt dus omgetoverd tot een fabriek waar alleen CMA-modellen worden gebouwd. Momenteel produceert Volvo er ook de S60 en de XC60. De 40-familie bestaat straks niet alleen uit een nieuwe V40 en XC40. Autovisie heeft uit zeer betrouwbare bron vernomen dat er ook een S40 volgt evenals een V40 Cross Country.
                    De XC60 vormt een belangrijk model voor Volvo Gent, want bijna de helft van alle auto's die de Gentse fabriek in 2014 bouwde, waren XC60's. In 2014 reden er 264.200 auto’s in Gent van de band, waarvan 129.132 XC60's. Volvo brengt de productie van de 40-familie in België onder om het verlies van de 60-serie op te vangen.

XC90 2.4 D 225pk 2006
                    S40 2.0D 136pk 2004
                    S40 1.8i 1996

Comment

• http://teknikensvarld.se/volvo...ut-273479/

Volvo XC60 Classic 2017 (Google vertaling zie hieronder)

När en Classic-version introduceras brukar det vanligtvis innebära sista årsmodellen av en befintlig Volvo-modell. Nu har XC60 fått Classic-beteckningen och är därmed på väg ur modellprogrammet.

Volvo XC60 har gjort det väldigt bra under de åtta år den har funnits i livet. Men nu börjar modellen som den ser ut i dag lida mot sitt slut – Volvos bästsäljare för tillfället och som också är Europas bäst säljande mellanstora suv.

Volvo har i och med årsmodell 2017 introducerat Classic-varianten av XC60, vilket på Volvo-språk vanligtvis betyder att det är sista årsmodellen. Men om modellår 2017 blir sista eller om det kommer en 2018 återstår att se.

– Det vet man aldrig, normalt är Classic sista årgången, men inte alltid, säger Mikael Olsson, Vehicle Line Manager för Volvos 60-serie, lite hemlighetsfullt när han pratar med teknikensvarld.se.

Modellår 2017 av XC60 börjar tillverkas vecka 17 så de första bilarna bör rulla ut till kund ungefär vecka 19. Redan nu finns XC60 Classic att konfigurera i Volvos bilbyggarfunktion på volvocars.se.

Volvo XC60 T6 AWD Classic R-Design 2017 Bursting Blue
                      T6 AWD är ett av sex drivlinealternativ till Volvo XC60 Classic årsmodell 2017.

När en Classic-årgång kommer brukar bilarna utrustas mer – och XC60 Classic utgör inget undantag från denna regel.
                      Fyra olika utrustningsnivåer erbjuds och alla har de mer standardutrustning än tidigare – Classic Kinetic, Classic Momentum, Classic Summum och Classic R-Design. Priserna på börjar på 338 000 kronor för Classic Kinetic, 350 000 kronor för Classic Momentum, 359 900 kronor för Classic Summum och 365 900 kronor för Classic R-Design.

Basversionen heter alltså Classic Kinetic och har en ny standardfälg; Valder 17 tum. Sensus Connect High Performance är standard liksom regnsensor och parkeringssensorer bak. En för Kinetic-versionen ny interiör dekorlist ingår också.
                      Ett steg upp hittar vi Classic Momentum med dynamiska bi-xenonljus, digital förardisplay som standard och en ny standardfälg på 18 tum som heter Tucan.
                      Tredje utrustningsnivån är Classic Summum och innehåller utöver nämnda till Classic Momentum även elstol på förarsidan, nyckellös dörröppning och motorstart samt en ny standardfälg på 18 tum, nämligen diamond cut-fälgen Leda.
                      Högst upp i utrustningskedjan placerar sig Classic R-Design som utöver Classic Summum har en standardfälg som heter Ixion III på 18 tum. Som tillval finns 20 tum stora Ixion IV med svarta detaljer.

Tre nya karossfärger finns till XC60 i och med Classic-introduktionen. Dessa är metallicfärgerna Luminous sand, Mussle blue och Bursting Blue. Sistnämnda är exklusiv för Classic R-Design och går inte att kombinera med de övriga utrustningsnivåerna. På bilderna här i samband med artikeln är det just Bursting Blue vi ser.

Stödsystempaketet IntelliSafe Pro är standard på alla modellversioner förutom Classic Kinetic. IntelliSafe Pro, som tidigare enbart har funnits som tillval, innehåller bland annat adaptiv farthållare, kollisionsvarnare med full autobroms, kökörningsassistans, döda vinkeln-varnare (BLIS) och Driver Alert (trötthetsvarnare, trafikskyltsinformation, vingelvarnare etc). City Safety är standard i alla versioner, inklusive Classic Kinetic.

Digital förardisplay är standard från utrustningsnivå Classic Momentum och upp.

Motoralternativen till XC60 Classic modellår 2017 är dieslarna D3 med 150 hästkrafter, D4 med 190 hästkrafter, D4 AWD med 190 hästkrafter, D5 AWD med 220 hästkrafter samt bensinarna T5 med 245 hästkrafter och T6 AWD med 306 hästkrafter.

Sexväxlad manuell låda åttastegad automatlåda finns att välja mellan till de framhjulsdrivna dieselalternativen. Till de fyra är det sexväxlad manuell eller sexstegad Geartronic-låda som gäller. De båda bensinalternativen är standardutrustade med den åttastegade automatlådan.

Nya generationen XC60, som kommer att baseras på Volvos egenutvecklade SPA-plattform som nya XC90, S90 och V90 redan använder sig av, premiärvisas förmodligen någon gång under 2017, kanske redan i Genève under våren. XC60 generation två kommer sannolikt att flytta hem till fabriken i Torslanda (tillverkas i dag i belgiska Gent). Tillverkning för den kinesiska marknaden kommer att ske i Volvos Chengdu-fabrik och antagligen är den också aktuell för Volvos nya USA-fabrik.

In de Google vertaling (ik beheers helaas niet het Zweeds):

Volvo XC60 Classic 2017
                      Wanneer een Classic versie introduceerde het meestal betekent meestal het laatste modeljaar van een bestaande Volvo-model. Nu, de XC60 kreeg de Classic naam en is dus op de weg uit de modellenreeks.

De Volvo XC60 heeft het heel goed gedaan tijdens de acht jaar heeft bestaan ??in het leven. Maar nu is het model zoals het is vandaag de dag komt een einde - bestsellers Volvo's voor het moment en dat ook Europa's best verkochte middelgrote sedan.

Volvo heeft in modeljaar 2017 introduceerde de klassieke variant van de XC60, die Volvo taal meestal betekent dat het het laatste model jaar. Maar als het model 2017 de laatste zal zijn, of als er een 2018 nog te bezien.

Je weet maar nooit, normaal Classic laatste vintage, maar niet altijd, zegt Mikael Olsson, Vehicle Line Manager voor de Volvo 60-serie, een beetje mysterieus als hij spreekt tot teknikensvarld.se.

Modeljaar 2017 van de XC60 begint de productie in week 17, dus de eerste auto uit moet rollen naar klanten rond week 19. Er zijn al XC60 Classic aan de Volvo bilbyggarfunktion op volvocars.se configureren.

Volvo XC60 T6 AWD R-Design Classic 2017 barsten Blue
                      T6 AWD is een van de zes powertrain opties voor de Volvo XC60 Classic modeljaar 2017.

Wanneer een Classic vintage meestal uitrusten meer - en XC60 Classic is geen uitzondering op deze regel.
                      Vier uitrustingsniveaus worden aangeboden en hebben allemaal de meer standaard uitrusting dan voorheen - Kinetic Classic, Classic Momentum, Summum Classic en R-Design Classic. Prijzen vanaf 338 000 euro voor de Classic Kinetic, 350 000 voor de Classic Momentum, 359 900 SEK voor Classic Summum en 365 SEK 900 voor Classic R-Design.

De basisversie heet dus Classic Kinetic en een nieuwe standaard wiel; Valder 17 inch. Sensus Connect High Performance is standaard als regensensor en parkeersensoren achter. Een Kinetic versie nieuw interieur sierlijst is ook inbegrepen. Een stapje hoger vinden we Classic Momentum met dynamische bi-xenon koplampen, scherm digitale bestuurder als standaard en een nieuwe standaard 18-inch wielen genaamd Tucan. Ten derde, het uitrustingsniveau is Classic Summum en bevat naast de Classic Momentum ook elektrisch verstelbare stoel aan de kant van de bestuurder, keyless entry en starten van de motor en een nieuwe standaard velg van 18 inch, namelijk diamond cut-rim Leda. Bovenaan de apparatuur keten positioneert Klassieke R-Design, die naast de klassieke Summum een ??standaard wiel genaamd Ixion III bij 18 inch. De optionele 20-inch Ixion IV met zwarte details.

Drie nieuwe lakkleuren beschikbaar zijn voor de XC60 in de Classic inleiding. Dit zijn metallic kleuren Luminous zand, mussle blauw en Bursting Blue. Dit laatste is exclusief voor klassieke R-Design, en kan niet worden gecombineerd met andere niveaus apparatuur. Op de foto's hier in verband met het artikel, is het juist barsten Blue we zien.

Steunsysteem pakket IntelliSafe Pro is standaard op alle modelvarianten behalve Classic Kinetic. IntelliSafe Pro, die voorheen alleen beschikbaar was als een optie, inclusief adaptieve cruise control, Collision Warning met Full Auto rem, kökörningsassistans, dode hoek waarschuwingssysteem (BLIS) en Driver Alert (vermoeidheid waarschuwing, verkeersbord informatie, zwenkgras warner, etc). City Safety is standaard in alle versies, waaronder de Classic Kinetic.

Motor opties voor de XC60 Classic modeljaar 2017 zijn diesels D3 met 150 pk, de D4 met 190 pk, D4 AWD met 190 pk D5 met 220 pk en benzine zijn T5 met 245 pk en T6 AWD met 306 pk.

Zestraps handgeschakelde versnellingsbak åttastegad automaat is beschikbaar om uit te kiezen voor de voorwielaandrijving diesel opties. Van de vier, de handgeschakelde zesversnellingsbak of een zestraps Geartronic overbrenging die van toepassing is. De twee benzinemotoren opties zijn standaard uitgerust met de åttastegade automatische transmissie.

Nieuwe generatie XC60, die zal worden gebaseerd op Volvo's eigen SPA platform dat de nieuwe XC90, S90 en V90 al gebruikt, in Genève onthuld waarschijnlijk ergens in 2017, misschien al in het voorjaar. XC60 generatie twee zijn waarschijnlijk terug te gaan naar de fabriek in Torslanda (vandaag vervaardigd in Gent, België). De productie voor de Chinese markt zal plaatsvinden in Volvo's Chengdu fabriek, en waarschijnlijk is het ook tijd voor nieuwe Amerikaanse fabriek van Volvo.

Volvo XC60 Classic 2017

XC90 2.4 D 225pk 2006
                      S40 2.0D 136pk 2004
                      S40 1.8i 1996

Comment

• hey heb een vraagje! Ik ben op zoek naar nen tablethouder voor nen samsung maar om aan hoofdsteun te hangen in m'n XC60 model 2016. Ik weet dat die er is van Brodit maar kost pak geld.

- Iemand daar ervaring mee?
                        - kan de hoofdsteun een beetje naar boven getild worden zodat de universele houder kan aangekocht worden?

Alvast bedankt voor jullie feedback

Comment

Working...
                        X