Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ik heb nikske informatie hè, 't zijn gewoon m'n guts die me dat ingeven. Volvo snakt toch, net zoals elk ander "gezond" automerk, naar verkoopsaantallen. En eerlijk gezegd zie ik deze XC60 in de klasse van de X3 férm goed scoren (fleet), maar niet met als minimumversie een 2.4D 4WD.

Of misschien toch, ik kan er glad neffes zitten uiteraard.
    Ik kan je alleen maar gelijk geven.
    Maar ze zijn er bij Volvo vrij gerust in dat ze volgend jaar hun vooropgestelde verkoopsdoelen voor de XC60 met deze zwaardere motoren zeker gaan halen.
    Als ik volgend jaar een XC60 wil dan ben ik jammer genoeg verplicht om minimum deze gulzige en fiscaal onvriendelijke 2.4D te nemen.
    Last edited by ; 13/03/2008, 22:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
      Maar ze zijn er bij Volvo vrij gerust in dat ze volgend jaar hun vooropgestelde verkoopsdoelen voor de XC60 met deze zwaardere motoren zeker gaan halen.
      Als ik volgend jaar een XC60 wil dan ben ik jammer genoeg verplicht om minimum deze gulzige en fiscaal onvriendelijke 2.4D te nemen.
      Hmm, klinkt logisch. Het eerste jaar van 'n nieuw model is 't doorgaans toch maar zachtjes aan, qua productie-aantal. Zal ook bij de XC60 wel zo zijn.

Gulzig? Geen idee. Fiscaal onvriendelijk? Minimaal. Sowieso wél veel leuker dan een 2.0D.

Comment

Na een jaar is er in de V70 toch ook een 2.0D beschikbaar geworden? Aangezien die hoger in het gamma staat zou ik de hoop op een XC60 2.0D toch levend houden.

Om over de emissiequota die constructeurs binnenkort moeten behalen nog maar te zwijgen
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• 2.0D doet veel voor de verkopen hoor...

volvo dealer wist te zeggen dat de V70 2.0D nu al bijna de helft van de V70 bestellingen uitmaakt.

Comment

Gulzig???? Van waar haal je dat?

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Gulzig? Geen idee. Fiscaal onvriendelijk? Minimaal. Sowieso wél veel leuker dan een 2.0D.
            Juist. Fiscaal ietske duurder -> Onvriendelijk? Da's perceptie. Rijdt inderdaad veel leuker dan een 2.0D.
            Ik zie het al gebeuren. 50% koopt zich een 2.0D en zal dan klagen dat hij te veel verbruikt (om het gewicht en frontaal oppervlak door de lucht te duwen), dat hij een ongezellig geluid maakt en wat beter mocht presteren. Maar bijbetalen? Nee hoor.

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Hmm, klinkt logisch. Het eerste jaar van 'n nieuw model is 't doorgaans toch maar zachtjes aan, qua productie-aantal. Zal ook bij de XC60 wel zo zijn.

Volvo is sowieso vrij gulzig, dus deze allicht ook
              als we vadertje staat diep in de ogen willen kijken moet je dit niet kopen, zal wel een BIV van 2500 Euro opzitten zeker (was toch zo met onze huidige XC90)
              deze in 2 liter is eenzelfde flop als de X3 in 2 liter, hopelijk gaan ze dat niet doen onder druk van verminderen van uitstoot ... maar ja ze moeten misschien?

Comment

• ben vandaag geweest voor een offerte, basis is inderdaad leuk en aangekleed maar toch als je wat begint te nemen en zoals ik me effe heb laten gaan, zit ik zonder korting aan net geen 60 mille, meer dan ik voor de XC90 heb betaald maar wel veel beter uitgerust
                de packs kosten serieus geld en geen korting daarop
                9% korting krijg ik, lijkt me wel ok
                denk dat hij gaat besteld worden, in dat brons met beige/espresso interieur zoals al overal op foto te zien, jammer dat de D5 geen dubbele uitlaat heeft als de T6

Comment

• Wat zou dit ding gaan kosten?
                  Ik vind het een ongelooflijke knappe wagen maar een V70 zou steeds mijn voorkeur krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                    Wat zou dit ding gaan kosten?
                    Ik vind het een ongelooflijke knappe wagen maar een V70 zou steeds mijn voorkeur krijgen.
                    vanaf 36000 en een klets
                    V70 is goedkoper en niet te vergelijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
                      vanaf 36000 en een klets
                      V70 is goedkoper en niet te vergelijken
                      Kleine SUV's staan me gewoon niet aan.
                      Ik zie geen voordelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                        Gulzig???? Van waar haal je dat?.
                        Gulzig is misschien wat overdreven, maar de 2.4D verbruikt toch 0,7 liter/100km meer dan de 2.0D

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                        Juist. Fiscaal ietske duurder -> Onvriendelijk? Da's perceptie. Rijdt inderdaad veel leuker dan een 2.0D.
                        Ik zie het al gebeuren. 50% koopt zich een 2.0D en zal dan klagen dat hij te veel verbruikt (om het gewicht en frontaal oppervlak door de lucht te duwen), dat hij een ongezellig geluid maakt en wat beter mocht presteren. Maar bijbetalen? Nee hoor.
                        De 2.0D (als hij er ooit zou komen) zal ook alleen maar een FWD zijn, daar waar de 2.4D nu 4x4 is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                          Kleine SUV's staan me gewoon niet aan.
                          Ik zie geen voordelen.
                          Zo klein is die niet hoor.
                          Groter dan X3, GLK, Tiguan, Kuga,...

Comment

9% korting krijg ik
                            Dat is wel heel veel. Met een nieuw model Volvo gaan ze zover niet normaal.

Comment

Volvo is sowieso vrij gulzig, ...
                              wat een veralgemening!
                              Wij met onze V70 -> 6.3l/100km. Ik ken er die met een 1.9 of 2.0 meer verbruiken.
                              V50 met 1.6D: 5.4 l/100 km

Ik zou maar stoppen met die onzin.

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                              Gulzig is misschien wat overdreven, maar de 2.4D verbruikt toch 0,7 liter/100km meer dan de 2.0D
                              wat wil je nu? Ooit fysica gehad? Thermodynamica soms?

Stop nu eens allemaal met zagen over dat verbruik: dat ligt niet aan de motor, dat ligt aan jullie voet!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Dat is wel heel veel. Met een nieuw model Volvo gaan ze zover niet normaal.
                                Tenzij fleet zeker?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  wat wil je nu? Ooit fysica gehad? Thermodynamica soms?
                                  Stop nu eens allemaal met zagen over dat verbruik: dat ligt niet aan de motor, dat ligt aan jullie voet!
                                  Ik denk dat je me verkeerd begrijpt : ik bedoel gewoon dat als ik geen zware motor nodig vind , ik die ook niet moet hebben want dan zit ik ook nog met meerverbruik opgezadeld.
                                  Mijn V50 2.0D verbruikt gemiddeld 5,7l/100 km
                                  Mijn collega met de V50 D5 7l/100km

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  Tenzij fleet zeker?
                                  Zal dan wel zijn zeker.
                                  Trouwens als hij aan 60 mille komt voor een XC60 heeft hij Summum genomen met daarenboven zowat bijna alles wat er nog te krijgen is...
                                  Last edited by ; 14/03/2008, 01:10.

Comment

Mijn V50 2.0D verbruikt gemiddeld 5,7l/100 km
                                    Mijn collega met de V50 D5 7l/100km
                                    Komt dat meerverbruik niet grotendeels door de automatische versnellingsbak in de D5? Die geartronic is een verouderde bak en brengt nogal wat inefficiëntie met zich mee?

En onze V50 2.0D verbruikt 7.3l/100Km... mijn vrouw rijdt ermee en doet enkel zeer kleine ritjes in druk verkeer (kleine naar school brengen, naar de winkel, ...). Toen ik er nog mee reed verbruikte ik ook slechts 6l. Verbruik is dus zeer moeilijk te vergelijken.
                                    Last edited by ; 14/03/2008, 08:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                      Komt dat meerverbruik niet grotendeels door de automatische versnellingsbak in de D5? Die geartronic is een verouderde bak en brengt nogal wat inefficiëntie met zich mee?

En onze V50 2.0D verbruikt 7.3l/100Km... mijn vrouw rijdt ermee en doet enkel zeer kleine ritjes in druk verkeer (kleine naar school brengen, naar de winkel, ...). Toen ik er nog mee reed verbruikte ik ook slechts 6l. Verbruik is dus zeer moeilijk te vergelijken.
                                      mijn ervaring is dat volvo vrij goed drinkt, of jullie dat nu graag horen of niet en dat zal inderdaad vooral aan de rijstijl liggen. Ik had dat met mijn V50 1.6 maar door de lichte motor heb je daar de neiging om harder te duwen op je pedaal dan bvb in de 2 liter. De XC zuipt echt vind ik, dik boven de 10 liter en daar moet je echt niet vies voor doen want met zo'n zware wagen rijd je sowieso minder sportief.
                                      en voor de rest als je de optielijst ziet zit je rap aan wat geld hoor, ik vind die lijst veel langer dan indertijd met de 90.
                                      wat korting betreft dat is idd fleet met nog wat extra. Niet evenveel als op de XC indertijd omdat het een nieuw model is. Gewoon onderhandelen: stap bij Volvo binnen met een offerte van een X3 en Land Rover want dat zien zij als grootste concurrenten en je zal wel wat gedaan krijgen want op die 2 laatste krijg je meer korting wegens ouder model.
                                      ik vind de XC60 de knapste kleinere SUV. Audi was ook een optie met de Q5 maar die gaat pakken meer kosten met dezelfde opties.

Comment

deze in 2 liter is eenzelfde flop als de X3 in 2 liter
                                        Hoezo, flop? Heb jij de verkoopcijfers al 'es bekeken van de X3 2.0d? Zelfs in Duitsland neemt die motor bijna de helft van de totale verkoop voor z'n rekening (46% ergens midden vorig jaar), in België schat ik dat op minimaal 75%.

En ik weet niet wat jouw standaarden zijn, maar ik heb al enkele keren met de X3 2.0d 177pk (facelift) gereden, en dat gaat verdikke deftig vooruit. Een Volvo XC90 D5 met 185pk b.v. moet het daar zéér hard tegen afleggen, en zelfs een nieuwe X5 3.0d in 211pk uitvoering rijdt zo'n X3 2.0d177 niet verloren ('t verschil is miniem).

Comment

Zo klein is die niet hoor.
                                          Groter dan X3, GLK, Tiguan, Kuga,...
                                          Wat je ook wil geloven: de XC60 zit in de klasse van de X3 en de GLK. En nergens anders. Volvo's zijn vaak enkele centimeters groter dan hun concurrenten, maar dat doet hen nog niet in 'n ander segment wippen.

Het segment hoger is dat van de ML en de X5, en zelfs de XC90 houdt 't daar maar met moeite vol (de diesel basismotoren van de Duitsers b.v. zijn al een pak krachtiger dan de topdiesel in de Zweed).

XC60 = X3 = GLK = Q5

De Tiguan, Kuga en andere zitten in een ander segment.

Comment

Working...
                                          X