Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo is heel goed bezig!
    En wat het verbruik betreft, mijn schoonbroer had een V70 D5 automaat en die was ca. 1l zuiniger dan mijn Passat...

De volgende wordt mogelijks een Zweed (daarmee niet noodzakelijk een Volvo ).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Wat je ook wil geloven: de XC60 zit in de klasse van de X3 en de GLK. En nergens anders. Volvo's zijn vaak enkele centimeters groter dan hun concurrenten, maar dat doet hen nog niet in 'n ander segment wippen.

Het segment hoger is dat van de ML en de X5, en zelfs de XC90 houdt 't daar maar met moeite vol (de diesel basismotoren van de Duitsers b.v. zijn al een pak krachtiger dan de topdiesel in de Zweed).

XC60 = X3 = GLK = Q5

De Tiguan, Kuga en andere zitten in een ander segment.
      Ook nu heb je gelijk
      Ik wilde alleen maar aangeven dat het geen echt kleine SUV is.
      De XC60 behoort inderdaad tot het segment X3 en GLK maar is in volume nog net iets groter dan deze twee.(vooral langer (6cm) en breder (4cm)).
      De vergelijking met de Audi Q5 kan ik nog niet maken aangezien die dimensies nog niet bekend zijn.

Comment

Hoezo, flop? Heb jij de verkoopcijfers al 'es bekeken van de X3 2.0d? Zelfs in Duitsland neemt die motor bijna de helft van de totale verkoop voor z'n rekening (46% ergens midden vorig jaar), in België schat ik dat op minimaal 75%.

En ik weet niet wat jouw standaarden zijn, maar ik heb al enkele keren met de X3 2.0d 177pk (facelift) gereden, en dat gaat verdikke deftig vooruit. Een Volvo XC90 D5 met 185pk b.v. moet het daar zéér hard tegen afleggen, en zelfs een nieuwe X5 3.0d in 211pk uitvoering rijdt zo'n X3 2.0d177 niet verloren ('t verschil is miniem).

mannekes mannekes, we nemen gewoon een XC60 T6, laten die chippen naar +300 pk ... dan hebben we speelgoed

ff serieus .. niet vergeten dat er ook een X3 SD bestaat met 286pk en een berg koppel waar de Ardennen nog platter van worden;

Alleen jammer dat die kar (X3) kwa schoonheid niet eens aan de onderbumper van de XC60 kan tippen;
        En wacht maar de nieuwe X3 krijgt dat nieuwe X differentieel van de X6 en dat overtreft dan weer alle concurrenten;

De Q5 .. pff daar verwacht ik niet veel van als je de eerste scoops bekijkt. En bovendien zal ie weer veel te duur zijn.

Comment

• edit: post weggevaagd wegens geen nut om nog verder over 't verbruik te discussiëren.

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Hoezo, flop? Heb jij de verkoopcijfers al 'es bekeken van de X3 2.0d? Zelfs in Duitsland neemt die motor bijna de helft van de totale verkoop voor z'n rekening (46% ergens midden vorig jaar), in België schat ik dat op minimaal 75%.

En ik weet niet wat jouw standaarden zijn, maar ik heb al enkele keren met de X3 2.0d 177pk (facelift) gereden, en dat gaat verdikke deftig vooruit. Een Volvo XC90 D5 met 185pk b.v. moet het daar zéér hard tegen afleggen, en zelfs een nieuwe X5 3.0d in 211pk uitvoering rijdt zo'n X3 2.0d177 niet verloren ('t verschil is miniem).
            ok maar ik vind de X3 maar niks qua prestaties en je kan die niet vergelijken met een D5, die laatste is veel groter en zwaarder. al een geluk dat smaken verschillen he

Comment

• Ik zeg niks over de looks van de X3, ofzo. Gewoon over 't feit dat je een X3 2.0d177 écht geen flop kan noemen qua prestaties. Die auto rijdt behoorlijk snel voor een SUV met maar een 2-liter motor.

Als je die niks vindt qua prestaties, dan is dat omdat je meer gewoon bent, en da's uiteraard toegestaan. Maar dat wil niet zeggen dat die X3 2.0d177 een flop zou zijn, wel integendeel.

Of was het de 2.0d150 die je gereden hebt?

Comment

• het kan ook zijn dat de wagen minder sportief aanvoelt, ook al zijn de cijfers anders

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Ik zeg niks over de looks van de X3, ofzo. Gewoon over 't feit dat je een X3 2.0d177 écht geen flop kan noemen qua prestaties. Die auto rijdt behoorlijk snel voor een SUV met maar een 2-liter motor.

Als je die niks vindt qua prestaties, dan is dat omdat je meer gewoon bent, en da's uiteraard toegestaan. Maar dat wil niet zeggen dat die X3 2.0d177 een flop zou zijn, wel integendeel.

Of was het de 2.0d150 die je gereden hebt?
                  idd het waren niet zoveel pk's, ik weet niet exact hoeveel maar echt goed rijden deed dat niet, bmw interesseert me verder geen fluit - ook al zijn het soms mooie wagens - maar da's persoonlijk. Qua SUV niet meer gewoon dan de XC90, ferme wagen maar nogal een log geval ondanks de chip die hem naar 211 pk bracht, ik hoop dat de XC60 beter gaat zijn, ik ben daar relatief zeker van. Ik denk ook niet nodig deze te laten chippen. Moet zeggen dat ik ook wat bekoord ben door de T6 maar ik weet niet of dat de ideale oplossing is als je veel kms doet.
                  Volvo is ook de familiewagen bij uitstek en ik moet er alleen in het weekend mee rijden :-) door de week mag het wat sportiever zijn.

Comment

• volgens een goeie bron komt er zowel een 2L diesel en een 2L benzine voor de XC60.
                    Wanneer kon hij mij nog niet zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                      2.0D doet veel voor de verkopen hoor...

volvo dealer wist te zeggen dat de V70 2.0D nu al bijna de helft van de V70 bestellingen uitmaakt.
                      ah ja de 2 liter van de V70 is superinteressant in de fleetmarkt, een grote wagen voor een scherpe prijs, de A4 2 liter is duurder en kleiner
                      ik heb ze vergeleken en is echt interessant in fleet en volledige wagen ook
                      PS uiteindelijk is het wel een bmw 318 geworden ivm fiscale aftrekbaarheid (CO2) en lichte voorkeur en daarenboven superscherp in prijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
                        ah ja de 2 liter van de V70 is superinteressant in de fleetmarkt, een grote wagen voor een scherpe prijs, de A4 2 liter is duurder en kleiner...
                        en stukken comfortabeler
                        (al heb ik de nieuwste A4 nog niet gereden, de twee vorige generaties des te meer)

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Comment

• zou die kleur in het echt mooi zijn?? wel heel apart he
                            zou niet weten welke kleur anders te nemen, ne keer wat anders dan grijs of blauw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                              en stukken comfortabeler
                              (al heb ik de nieuwste A4 nog niet gereden, de twee vorige generaties des te meer)
                              vind je? ik heb een A5 en ok rijdt heel goed maar ik vind nu niet echt dat Volvo daar voor moet onderdoen. de V70 is mooier dan de A4 vind ik, veel meer wagen voor minder geld. Ik vind dat de A4 (ok hoort hier niet maar toch) té hoog geprijsd is en dat gaat hun nog zeer doen, zeker op de fleetmarkt waar ze moeten opboksen tegen een 318 en andere fiscaal interessantere motorisaties

Comment

zou die kleur in het echt mooi zijn?? wel heel apart he
                                zou niet weten welke kleur anders te nemen, ne keer wat anders dan grijs of blauw
                                Dat is terra-bronze.
                                Ik ben er niet gek van.
                                Hier de 13 beschikbare kleuren..
                                (De afbeeldingen in de catalogus van de XC60 zijn jammer genoeg onbetrouwbaar om mijn keuze te kunnen maken.)

• Black Stone

• Ice White

• Silver Metallic

• Black Sapphire Metallic

• Barents Blue Pearl

• Electric Silver Metallic

• Maple Red Pearl

• Orinoco Blue Pearl

• Cosmic White Metallic

• Chameleon Blue Pearl

• Savile Grey Pearl

• Lime Grass Green Pearl (new)

• Terra Bronze Pearl (new)

Comment

vind je? ik heb een A5 en ok rijdt heel goed maar ik vind nu niet echt dat Volvo daar voor moet onderdoen. de V70 is mooier dan de A4 vind ik, veel meer wagen voor minder geld. Ik vind dat de A4 (ok hoort hier niet maar toch) té hoog geprijsd is en dat gaat hun nog zeer doen, zeker op de fleetmarkt waar ze moeten opboksen tegen een 318 en andere fiscaal interessantere motorisaties
                                  Natuurlijk rijdt een A4 of een A5 goed... ik bedoel zitcomfort en veercomfort. A4 is redelijk hard en ik ben bij de enkelingen die dat niet leuk vindt.

Bestaat er al een online catalogus van de XC60? Straks effe zoeken...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten

Bestaat er al een online catalogus van de XC60? Straks effe zoeken...
                                    Neen, nog niet.
                                    Heb mijn catalogus vorige week ontvangen vanuit Zweden (en dus ook in het Zweeds).
                                    Last edited by ; 17/03/2008, 14:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                      Dat is terra-bronze.
                                      Ik ben er niet gek van.
                                      Hier de 13 beschikbare kleuren..
                                      (De afbeeldingen in de catalogus van de XC60 zijn jammer genoeg onbetrouwbaar om mijn keuze te kunnen maken.)

• Black Stone

• Ice White

• Silver Metallic

• Black Sapphire Metallic

• Barents Blue Pearl

• Electric Silver Metallic

• Maple Red Pearl

• Orinoco Blue Pearl

• Cosmic White Metallic

• Chameleon Blue Pearl

• Savile Grey Pearl

• Lime Grass Green Pearl (new)

• Terra Bronze Pearl (new)
                                      ik vind de buitenkant niet zo moeilijk maar wel het interieur, nie veel keus he, beige of zwart. Zwart hebben we nu in de 90, offblack, en dat vind ik oersaai. Beige/espresso vind ik wel hip maar dat gaat dan ook alleen bij dat Bronze en weinig andere buitenkleuren vrees ik. Zware bevalling maar ja, kleuren kunnen nog aangepast worden na de bestelling. Dat nieuwe Saville Grey is volgens verkoper ook mooi maar ja, met welk interieur dan?

Comment

• Xc 60

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                        Nog geen belgische prijzen bekend?

Op Autowwek.nl staan namelijk al de nederlandse prijzen.
                                        IK HEB ME ZATERDAG 15/03/08 AL EEN BESTELD EN HIJ ZAL GELEVERD WORDEN EIND NOVEMBER
                                        NU ZIJN NOG GOEIE PRIJZEN (VEEL KORTING GEKREGEN)

Comment

• BIV

Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
                                          Volvo is sowieso vrij gulzig, dus deze allicht ook
                                          als we vadertje staat diep in de ogen willen kijken moet je dit niet kopen, zal wel een BIV van 2500 Euro opzitten zeker (was toch zo met onze huidige XC90)
                                          deze in 2 liter is eenzelfde flop als de X3 in 2 liter, hopelijk gaan ze dat niet doen onder druk van verminderen van uitstoot ... maar ja ze moeten misschien?
                                          DE BIV VOOR DE 163PK IS 1250€ EN VOOR DE 185PK 2500€

Comment

Working...
                                          X