good luck!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenAls ge aan de gezondheid van de mensen denkt is dit juist DE keuze en moet ge die vervuilende ongezonde diesels links laten liggen ..
wat? BANNEN die dieselstoven!!!!
(check maar de diverse artikels deze week)
maakte dezelfde bedenking als u om mezelf op te peppen maar hoorde toen ook het nieuws ...
Comment
-
[quote=Nas;2607093]Vandaag definitief de bestelbon via het systeem getekend;
dat kan niet anders he dan dat je daar van gaat genieten
wij hebben vrijwel dezelfde configuratie besteld, bij ons kwam hij op 55000 incl btw voor de D5 en 60000 voor de T6 (waar ik dus nog aan twijfel)
Comment
-
[quote=Nas;2607093]Vandaag definitief de bestelbon via het systeem getekend;
Dit is het geworden (en nu begin ik dus over te typen):
XC60 T6 AWD AUT Summum
492 Savile Grey PearlG116 Select leder Sandstone Beige/Softbeige/ Espresso Brownik was eerst ook aan het denken aan die kleurencombi maar het wordt een bronze met beige/espresso interieur of ne zwarte met beige interieur en ik denk dat de laatste er veel jonger uit gaat zien want ik ben dat bronze al wat beu gezien op alle voorstellingen van de wagen
mag ik vragen waarom je voor een T6 bent gegaan en niet voor een diesel?
Comment
-
[QUOTE=papalouise;2607748]Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenVandaag definitief de bestelbon via het systeem getekend;
dat kan niet anders he dan dat je daar van gaat genieten
wij hebben vrijwel dezelfde configuratie besteld, bij ons kwam hij op 55000 incl btw voor de D5 en 60000 voor de T6 (waar ik dus nog aan twijfel)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
wat voor leveringstermijn zit er op een xc60
De wagen is nog lang niet in productie : het bestelsysteem van de fabriek gaat pas open rond half augustus 2008.
Daarna start de echte productie in Gent pas op.
De dealers krijgen hun eerste introwagens ook pas begin november 2008 samen met de allereerste (nu reeds bestelde) XC60's.
Dus als je nu bestelt kan het misschien nog zijn dat december lukt, maar meer waarschijnlijk wordt begin 2009.
Comment
-
[quote=dieterdp;2607870]Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
wat voor leveringstermijn zit er op een xc60
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichtenmet een roetfilter is een diesel 'evenmin' vervuilend als een benzine
maakte dezelfde bedenking als u om mezelf op te peppen maar hoorde toen ook het nieuws ...
toch niet .. het is nl erger zelfs;
Ik ga ff het artikeltje uit de standaard halen:
Twaalf jaar al onderzoekt docent Mark Pecqueur van de Karel de Grote-Hogeschool in Antwerpen alternatieve brandstoffen. 'Indertijd werden we voor knettergek versleten', grijnst hij. Vandaag is de slinger de andere kant opgegaan: dure olie, broeikasgassen en vervuiling zijn hot topics. In de ateliers van de hogeschool staan verschillende proefmotoren en testbanken. Daarop is al heel wat research verricht naar onder meer diesel.
Is diesel een probleem?
'Ja. Het is de minst goede brandstof, alleen geschikt voor werkvoertuigen zoals vrachtwagens. Die presteren goed tegen lage toerentallen, dan is de verbranding ook beter. Die nieuwe dieselpersonenwagens gaan hoog in de toeren en creëren relatief meer fijn stof. Theoretisch leggen ze goede prestaties voor, maar de testresultaten van personenwagens zijn altijd rooskleuriger zijn dan de realiteit. Omdat ze op een minder belastende manier getest worden.'
De auto's worden toch steeds schoner?
'De jongste dieselmotoren zijn technologisch erg verfijnd. Dat moest ook om aan de uitstootnormen te voldoen. Maar het schept nieuwe hoofdbrekens. Zo wordt de brandstof verneveld als ze onder hoge druk geïnjecteerd wordt. Wel, dat geeft betere verbranding, maar ook ultrafijne roetdeeltjes. Ze hebben een diameter van een kwart van een haartje. Die zijn haast niet te filteren. Grote roetdeeltjes zijn zichtbaarder, maar die snuit je ook weer uit. De ultrafijne zijn het gevaarlijkst voor de gezondheid want ze dringen door tot in de bloedbaan.'
'De uitstoot van stikstofoxiden (NOx) kan worden aangepakt door bij de diesel additieven zoals AdBlue toe te voegen. De NOx daalt spectaculair. Maar er komt ammoniak vrij in de plaats. Dat is ook schadelijk, maar nog niet gereglementeerd. Op een dag zal dat wel zo zijn.'
Californië wordt algemeen als strengste staat aanzien als het op milieu / uitstoot normen aankomt;
Mensen worden verkeerdelijk één richting uitgestuurd;
Fijnstof is veel schadelijker voor milieu en gezondheid dan CO2;
Een benzine stoot geen fijnstof uit, akkoord er is iets meer CO2 die vrijkomt maar doe je ogen open, ipv te kakken op de wagens, dat de regering(en) bossen aanplant, of de ontbossing tegengaat ..
CO2 is nl levensnoodzakelijk voor plantgroei die dit weer omzetten via fotosynthese!!!
Komaan hé mensen laat u niks wijsmaken,
diesel is maar voor één ding goed nl voor de staatskas te spijzen!!!!
Ons regeringske voert een belachelijk bekrompen beleid op dat vlak
Zoals die professor al aangeeft zijn diesel motoren enkel gerechtvaardigd wanneer ze zeer lage toeren draaien.
Al die hulpmiddelkes dienen tot niks vind ik, ad blue, blue motion, allemaal goed en wel over enkele jaren zal duidelijk zijn dat dit de oorzaak niet wegneemt .. men spreekt enkel van 'neutralisatie';
Stel een politie agent "neutraliseert" een dief, daardoor is die dief er nog steeds hé
Comment
-
[quote=papalouise;2607760]Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenVandaag definitief de bestelbon via het systeem getekend;
Dit is het geworden (en nu begin ik dus over te typen):
XC60 T6 AWD AUT Summum492 Savile Grey PearlG116 Select leder Sandstone Beige/Softbeige/ Espresso Brownik was eerst ook aan het denken aan die kleurencombi maar het wordt een bronze met beige/espresso interieur of ne zwarte met beige interieur en ik denk dat de laatste er veel jonger uit gaat zien want ik ben dat bronze al wat beu gezien op alle voorstellingen van de wagen
mag ik vragen waarom je voor een T6 bent gegaan en niet voor een diesel?
Deel uw mening, die bronze kleur ben ik al beu gezien, maybe dat we nog switchen kwa kleurkeuzes ..
De T6 .. is enige benzine .. en zie uitleg boven.
+ de T6 brengt net iets meer emo los
Comment
-
[quote=Nas;2608537]Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten+ de T6 brengt net iets meer emo los
Ik heb eens vergeleken,een t6 kost aankoopprijs(wagen,biv en wegentaks)8600€ meer dan de zelfde D5(zelfde opties behalve automaat)
Zelfs als ik een 24d neem en laat chippen kom ik met een verschil boven de 10000€ .
Ook zal op termijn de afschrijving van de t6 een stuk lager liggen dan de diesel,en nog maar niet te spreken van het verbruik (T6 vsD5).
Als ik beslis om binnen afzienbare tijd een xc60(of v70)te kopen ga ik het verstand boven emotie moeten houden spijtig genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenDe wagen is nog lang niet in productie : het bestelsysteem van de fabriek gaat pas open rond half augustus 2008.
Daarna start de echte productie in Gent pas op.
De dealers krijgen hun eerste introwagens ook pas begin november 2008 samen met de allereerste (nu reeds bestelde) XC60's.
Dus als je nu bestelt kan het misschien nog zijn dat december lukt, maar meer waarschijnlijk wordt begin 2009.
Comment
-
[quote=g320c;2608901]Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenIdd,maar ook een pak meer euro's
Ik heb eens vergeleken,een t6 kost aankoopprijs(wagen,biv en wegentaks)8600€ meer dan de zelfde D5(zelfde opties behalve automaat)
Zelfs als ik een 24d neem en laat chippen kom ik met een verschil boven de 10000€ .
Ook zal op termijn de afschrijving van de t6 een stuk lager liggen dan de diesel,en nog maar niet te spreken van het verbruik (T6 vsD5).
Als ik beslis om binnen afzienbare tijd een xc60(of v70)te kopen ga ik het verstand boven emotie moeten houden spijtig genoeg.
de biv is stukken minder dan voor de D5 185pk of de t6
ik heb hem wel besteld in het brons ,kleur heb ik gezien in het echt en het valt zeer goed mee,als je de foto's op het internet bekijkt is het bronze kleur sons bruin achtig maar dat komt door de belichting
Comment
-
[QUOTE=rdtrans;2608959]Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk Berichtendoe zoals ik, mijn xc60 is een 163pk dat een chiptuning krijgt van +-220pk
ik heb hem wel besteld in het brons ,kleur heb ik gezien in het echt en het valt zeer goed mee,als je de foto's op het internet bekijkt is het bronze kleur sons bruin achtig maar dat komt door de belichting
Hij is inderdaad niet zo bruin als op de foto's als je de foto uit het filmpje bekijkt:
Maar ik blijf geen fan van dat brons.
De kleur van de concept was heel knap, maar die zit nu niet in het gamma.
Ik vind het kleurengamma van de XC60 op het eerste zicht maar zielig, dus als ik er een bestel wordt dat de hardste dobber.
Ontbreken hier in de reeks:
466 Barentsblauw metallic
490 Kameleonblauw metallic
426 Zilver metallic
Wie de Xc60 nog wil zien : nog tot 13-04 op het autosalon van Leipzig
Comment
-
[quote=rdtrans;2608959]Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk Berichtendoe zoals ik, mijn xc60 is een 163pk dat een chiptuning krijgt van +-220pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk BerichtenMijne beste maat werkt op volvo en zegt dat de xc60 het beste uitkomt in het zwart.
Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk BerichtenEerlijk gezegd zou ik nu nog gene bestellen want de eerste staan nooit volledig op punt.
Ik had één van de allereerste V50's vier jaar geleden en heb inderdaad wel wat met kinderziektes te maken gehad, die echter door Volvo zeer professioneel en klantvriendelijk zijn opgelost.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenIk moet je gelijk geven.
Ook hier geef ik je gelijk.
Ik had één van de allereerste V50's vier jaar geleden en heb inderdaad wel wat met kinderziektes te maken gehad, die echter door Volvo zeer professioneel en klantvriendelijk zijn opgelost.
Met nog alu tredeplanken,alu front en achterbescherming.
Zeer knap.
De problemen worden idd zeer netjes opgelost maar je hebt wel de frustratie's van het probleem en het om en weer rijden naar de garage
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk BerichtenMijne beste maat werkt op volvo en zegt dat de xc60 het beste uitkomt in het zwart.
Eerlijk gezegd zou ik nu nog gene bestellen want de eerste staan nooit volledig op punt.
nu de kinderziekten worden door volvo wel snel en met service weg gewerkt dat heb ik ondervonden bij de aankoop van mijn s60
nu bij mijn opel dat ik had voor mijn volvo kan je dat niet zeggen daar moet je echt gaan bedelen om de kinderziekten te laten herstellen
nu is voor mij de volvo wel één van de beste wagen in zijn categorie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichtentoch niet .. het is nl erger zelfs;
Ik ga ff het artikeltje uit de standaard halen:
Californië wordt algemeen als strengste staat aanzien als het op milieu / uitstoot normen aankomt;
Mensen worden verkeerdelijk één richting uitgestuurd;
Fijnstof is veel schadelijker voor milieu en gezondheid dan CO2;
Een benzine stoot geen fijnstof uit, akkoord er is iets meer CO2 die vrijkomt maar doe je ogen open, ipv te kakken op de wagens, dat de regering(en) bossen aanplant, of de ontbossing tegengaat ..
CO2 is nl levensnoodzakelijk voor plantgroei die dit weer omzetten via fotosynthese!!!
Komaan hé mensen laat u niks wijsmaken,
diesel is maar voor één ding goed nl voor de staatskas te spijzen!!!!
Ons regeringske voert een belachelijk bekrompen beleid op dat vlak
Zoals die professor al aangeeft zijn diesel motoren enkel gerechtvaardigd wanneer ze zeer lage toeren draaien.
Al die hulpmiddelkes dienen tot niks vind ik, ad blue, blue motion, allemaal goed en wel over enkele jaren zal duidelijk zijn dat dit de oorzaak niet wegneemt .. men spreekt enkel van 'neutralisatie';
Stel een politie agent "neutraliseert" een dief, daardoor is die dief er nog steeds hé
gisteren nog over gehad met de vrouw die er toch merendeel mee gaat rijden en precies ook wel warm te krijgen voor een benzine
tax is idd duurder maja 2500 of 5000 op zo'n wagen van om en bij de 60000 Euro, dat gaat de zaak nu ook niet maken, zeker niet als je m op firma koopt
het is en blijft een zware bevalling keuze D5 of T6, veel zal afhangen van mijn testje met de V70 T6 aanstaande dinsdag
Comment
-
[quote=jwv50;2609072]Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
Ik veronderstel dat je hem op een autosalon gezien hebt : dat is binnen met kunstlicht en dat geeft ook nog steeds een vertekend beeld.
Hij is inderdaad niet zo bruin als op de foto's als je de foto uit het filmpje bekijkt:
Maar ik blijf geen fan van dat brons.
De kleur van de concept was heel knap, maar die zit nu niet in het gamma.
Ik vind het kleurengamma van de XC60 op het eerste zicht maar zielig, dus als ik er een bestel wordt dat de hardste dobber.
Ontbreken hier in de reeks:
466 Barentsblauw metallic
490 Kameleonblauw metallic
426 Zilver metallic
Wie de Xc60 nog wil zien : nog tot 13-04 op het autosalon van Leipzig
wel jammer dat ze zo'n 'eigenaardige' kleuren hebben genomen, er zijn weinig kleuren die de auto goed doen, buiten hogergenoemde, alle andere vind ik persoonlijk - da's maar mijn mening, smaken verschillen - eerder afbreuk doen aan een toch schoon model
Comment
Comment