Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichtenuw betoog helpt in positieve zin om te kiezen voor de T6 ;-)
gisteren nog over gehad met de vrouw die er toch merendeel mee gaat rijden en precies ook wel warm te krijgen voor een benzine
tax is idd duurder maja 2500 of 5000 op zo'n wagen van om en bij de 60000 Euro, dat gaat de zaak nu ook niet maken, zeker niet als je m op firma koopt
het is en blijft een zware bevalling keuze D5 of T6, veel zal afhangen van mijn testje met de V70 T6 aanstaande dinsdag
Ik heb zelf ook zo een testrit gevraagd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenLaat maar iets weten hé hoe het was;
Ik heb zelf ook zo een testrit gevraagd
Comment
-
Als je geen RTI neemt krijg je iets van deze aard...
(foto van een preproductiemodel : bron www.sweedpeed.com / forum)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
Als je geen RTI neemt krijg je iets van deze aard...
(foto van een preproductiemodel : bron www.sweedpeed.com / forum)
Ze hadden beter een systeem gemaakt zoals bij bmw of audi zodat je alles op 1 centrale display ziet.
Vind persoonlijk het bovenste niet zo mooi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichtentoch niet .. het is nl erger zelfs;
Ik ga ff het artikeltje uit de standaard halen:
Californië wordt algemeen als strengste staat aanzien als het op milieu / uitstoot normen aankomt;
Mensen worden verkeerdelijk één richting uitgestuurd;
Fijnstof is veel schadelijker voor milieu en gezondheid dan CO2;
Een benzine stoot geen fijnstof uit, akkoord er is iets meer CO2 die vrijkomt maar doe je ogen open, ipv te kakken op de wagens, dat de regering(en) bossen aanplant, of de ontbossing tegengaat ..
CO2 is nl levensnoodzakelijk voor plantgroei die dit weer omzetten via fotosynthese!!!
Komaan hé mensen laat u niks wijsmaken,
diesel is maar voor één ding goed nl voor de staatskas te spijzen!!!!
Ons regeringske voert een belachelijk bekrompen beleid op dat vlak
Zoals die professor al aangeeft zijn diesel motoren enkel gerechtvaardigd wanneer ze zeer lage toeren draaien.
Al die hulpmiddelkes dienen tot niks vind ik, ad blue, blue motion, allemaal goed en wel over enkele jaren zal duidelijk zijn dat dit de oorzaak niet wegneemt .. men spreekt enkel van 'neutralisatie';
Stel een politie agent "neutraliseert" een dief, daardoor is die dief er nog steeds hé
En toch vind ik dat een SUV wegens zijn hogere luchtweerstand en gewicht beter past bij het karakter van een diesel.
Als je wil versnellen moet je met een benzine eerder de hogere toerentallen gaan opzoeken, wat dan weer een aanzienlijk meerverbruik met zich meebrengt (vooral bij SUV's). Bij een diesel daarentegen ligt het optimale werkgebied bij heel wat lagere toeren en heb je al snel het maximale koppel ter beschikking, wat wel welkom is om een zwaardere kas te trekken.
Het lijkt alsof je met een benzine steeds meer de reserves van de motor moet aanspreken dan met een diesel.
Mijn ouders twijfelden erg tussen de X3 2.5si en de X3 3.0d.
Wel, het is toch de 3.0d geworden en we hebben er nog geen moment spijt van. De 2.5si is een blok (atmosferisch) dat hoge toerentallen nodig heeft om zijn reputatie waar te maken. De 3.0d daarentegen geeft al van 1750tpm een koppel van 500nm vrij. Dit heeft hen over de streep getrokken om te dieselen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
Als je geen RTI neemt krijg je iets van deze aard...
(foto van een preproductiemodel : bron www.sweedpeed.com / forum)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenik zie niets ... zien jullie die foto nu nog?
bron : forum www.swedespeed.comBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenLaat maar iets weten hé hoe het was;
Ik heb zelf ook zo een testrit gevraagd
prachtige motor, ongelofelijke power heeft die V6, vliegt vooruit, een bom zonder meer en komt zeer verrassend uit de hoek want niemand verwacht van zo een discrete wagen dat die ineens vooruitschiet, geweldig !
heel groot voordeel is de Sportstand van de Geartronic, gelijkaardig aan die van VW/Audi, hij gaat dan een versnelling lager en veel hoger in de toeren wat de sportiviteit en acceleratie zeer ten goede komt
ik ben volledig overtuigd en heb de bestelde XC 60 herzien naar een T6 ipv D5, het is tenslotte ook 100 PK meer en dat voel je echt wel, zelfs mijne wederhelft vond hem vlot rijden
overigens de V70 is ook niet verkeerd en mooi aangekleed ;-) en van prijs ongeveer gelijk als je de T6 neemt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichtenvandaag testgereden met een T6 maar dan in de V70 want de XC60 bestaat nog niet ;-)
prachtige motor, ongelofelijke power heeft die V6, vliegt vooruit, een bom zonder meer en komt zeer verrassend uit de hoek want niemand verwacht van zo een discrete wagen dat die ineens vooruitschiet, geweldig !
heel groot voordeel is de Sportstand van de Geartronic, gelijkaardig aan die van VW/Audi, hij gaat dan een versnelling lager en veel hoger in de toeren wat de sportiviteit en acceleratie zeer ten goede komt
ik ben volledig overtuigd en heb de bestelde XC 60 herzien naar een T6 ipv D5, het is tenslotte ook 100 PK meer en dat voel je echt wel, zelfs mijne wederhelft vond hem vlot rijden
overigens de V70 is ook niet verkeerd en mooi aangekleed ;-) en van prijs ongeveer gelijk als je de T6 neemt
waar heb je hem testgereden?
Hoe is het geluid?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenCOOL
waar heb je hem testgereden?
Hoe is het geluid?
als hij stilstaat of als je zacht rijdt, hoor je hem bijna niet, ongelooflijk, dit is natuurlijk mijn eerste benzine ooit, heb altijd met diesels gereden en dat is een fenomenaal verschil.
eens je op het pedaal trapt schiet je echt vooruit als een raket, er zijn er maar weinig die kunnen volgen. het geluid bij accelereren is ook fantastisch, goed wat gebrom, maar niet overdreven, klinkt buiten nog veel beter dan binnen
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichtenvandaag testgereden met een T6 maar dan in de V70 want de XC60 bestaat nog niet ;-)
prachtige motor, ongelofelijke power heeft die V6, vliegt vooruit, een bom zonder meer en komt zeer verrassend uit de hoek want niemand verwacht van zo een discrete wagen dat die ineens vooruitschiet, geweldig !
heel groot voordeel is de Sportstand van de Geartronic, gelijkaardig aan die van VW/Audi, hij gaat dan een versnelling lager en veel hoger in de toeren wat de sportiviteit en acceleratie zeer ten goede komt
ik ben volledig overtuigd en heb de bestelde XC 60 herzien naar een T6 ipv D5, het is tenslotte ook 100 PK meer en dat voel je echt wel, zelfs mijne wederhelft vond hem vlot rijden
overigens de V70 is ook niet verkeerd en mooi aangekleed ;-) en van prijs ongeveer gelijk als je de T6 neemt
Comment
-
Nu reeds te configureren wat kleurtjes, velgen en dergelijke betreft !
(opgelet : internationale site)
Comment
Comment