Oorspronkelijk geplaatst door papalouise
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door nossy1 Bekijk BerichtenEven voor er van een mug een olifant gemaakt word
bij deze:
Er word met deze wagens normaal gereden, het is de bedoeling dat ze de gebruikswijze van een klant nabootsen, dus normaal rijgedrag, eens goed optrekken stuk langzaam rijden enz ...
Verbruik bij normaal rijden komt uit op een +/-8l met handgeschakelde bak en iets meer met geartronic.
qua productie kan ik niets bevestigen
Alvast proficiat met je wagen,
als je meer info wil laat maar horen
Geartronic of manueel? (Na testrit met een V70 T6 heeft het verstand het toch gehaald van het hart en wordt het een 2.4D met voorlopig Geartronic) Gebruiken jullie de manuele stand of laat je de pook gewoon in D staan?
Heeft de 2.4 voldoende kracht of mag hij nog 65 PK meer hebben?
Hoe is het stuurgevoel? Hopelijk niet te licht?
Wat vind je het leukst aan de XC60? (behalve de aandacht die jullie krijgen)
Wat vind je minder?
4C of nie? Word je zeeziek in Comfortstand? Is de Sportstand beter dan de gewone ophanging?
Bij gebrek aan Seashell Metallic heb ik gekozen voor Savile Grey Pearl (grijsblauw) omdat hij er in Genève onder de spotlights wel tof uitzag. Het kleur kan mij buiten echter minder bekoren. Ik twijfel nog ts.:
zilver (50%), wit (40%) en Terra Bronze (10%). (Mijn vriendin probeert mij te overtuigen om een zwarte te nemen en hij ziet er inderdaad heel imposant uit maar als ik zie hoeveel werk ze heeft om haar 159 te doen glimmen... dan is dat nog minder quality time...) Dus welk kleur kan je mij aanbevelen?
Welk interieur zou je nemen? Wordt het bleke interieur snel vuil? Is het offblack (waarom moet het eigenlijk 'off'black zijn en niet gewoon black?) interieur niet te deprimerend?
Zijn er al testwagens uitgerust met een zonnedak? Zo ja, een optie om aan te raden of is het een bron van ergernis? (In Genève stond het nog niet 100% op punt...)
Alvast bedankt voor de info and keep up the good work!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Volvosonic Bekijk BerichtenIk heb in maart een bestelbon ondertekend en heb nog een paar vraagjes voor de personen die dagelijks 1000 km in een XC60 (aan een gezwind tempo!) mogen afleggen.
Geartronic of manueel? (Na testrit met een V70 T6 heeft het verstand het toch gehaald van het hart en wordt het een 2.4D met voorlopig Geartronic) Gebruiken jullie de manuele stand of laat je de pook gewoon in D staan?
Heeft de 2.4 voldoende kracht of mag hij nog 65 PK meer hebben?
Hoe is het stuurgevoel? Hopelijk niet te licht?
Wat vind je het leukst aan de XC60? (behalve de aandacht die jullie krijgen)
Wat vind je minder?
4C of nie? Word je zeeziek in Comfortstand? Is de Sportstand beter dan de gewone ophanging?
Bij gebrek aan Seashell Metallic heb ik gekozen voor Savile Grey Pearl (grijsblauw) omdat hij er in Genève onder de spotlights wel tof uitzag. Het kleur kan mij buiten echter minder bekoren. Ik twijfel nog ts.:
zilver (50%), wit (40%) en Terra Bronze (10%). (Mijn vriendin probeert mij te overtuigen om een zwarte te nemen en hij ziet er inderdaad heel imposant uit maar als ik zie hoeveel werk ze heeft om haar 159 te doen glimmen... dan is dat nog minder quality time...) Dus welk kleur kan je mij aanbevelen?
Welk interieur zou je nemen? Wordt het bleke interieur snel vuil? Is het offblack (waarom moet het eigenlijk 'off'black zijn en niet gewoon black?) interieur niet te deprimerend?
Zijn er al testwagens uitgerust met een zonnedak? Zo ja, een optie om aan te raden of is het een bron van ergernis? (In Genève stond het nog niet 100% op punt...)
Alvast bedankt voor de info and keep up the good work!
Ik heb geen ervaring met het test rijden maar bepaalde dingen die je hier opnoemt zijn toch persoonlijk dus het is moeilijk om je daarbij te helpen.
Ik heb zwart genomen met het black/lemon interieur,hoe meer ik naar de foto's kijk hoe meer ik denk om het bleke/zwart te nemen omdat ik het te zwart vind en het alu niet zo graag zie.
Ivm de automaat,ik heb de manuele genomen.Volvo staat nu niet echt bekend om hun goede automaten maar als je echt veel op de baan zit is het misschien wel handig maar manueel zal toch sportiever rijden imho.
De 24D zal wel goed presteren maar een sprintbom zal het natuurlijk niet zijn en meer is natuurlijk altijd beter.Misschien beter de D5 nemen zoals ik,kost natuurlijk meer in biv maar de prestatie's zullen beter zijn(misschien geen drang om te chippen)en je bent dan wel wettelijk in orde.
Het 4-c,volgens nossy1 die er mee testrijd is het wel zijn geld waard maar ik zou het zelf toch eerst eens willen proberen alvoor ik het aanvink.
Ivm het zonnedak,volgens ik heb vernomen staat het idd nog niet op punt maar meer weet ik er niet over.Ik ga het niet nemen omdat ik al bij verschillende tests van andere wagens heb gelezen dat het zeer warm kan worden en het soms moeilijk is om het interieur koel te houden.Dit was het zo'n beetje, trouwens wanneer is de levering voorzien bij jou?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Volvosonic Bekijk BerichtenIk heb in maart een bestelbon ondertekend en heb nog een paar vraagjes voor de personen die dagelijks 1000 km in een XC60 (aan een gezwind tempo!) mogen afleggen.
Geartronic of manueel? (Na testrit met een V70 T6 heeft het verstand het toch gehaald van het hart en wordt het een 2.4D met voorlopig Geartronic) Gebruiken jullie de manuele stand of laat je de pook gewoon in D staan?
Heeft de 2.4 voldoende kracht of mag hij nog 65 PK meer hebben?
Hoe is het stuurgevoel? Hopelijk niet te licht?
Wat vind je het leukst aan de XC60? (behalve de aandacht die jullie krijgen)
Wat vind je minder?
4C of nie? Word je zeeziek in Comfortstand? Is de Sportstand beter dan de gewone ophanging?
Bij gebrek aan Seashell Metallic heb ik gekozen voor Savile Grey Pearl (grijsblauw) omdat hij er in Genève onder de spotlights wel tof uitzag. Het kleur kan mij buiten echter minder bekoren. Ik twijfel nog ts.:
zilver (50%), wit (40%) en Terra Bronze (10%). (Mijn vriendin probeert mij te overtuigen om een zwarte te nemen en hij ziet er inderdaad heel imposant uit maar als ik zie hoeveel werk ze heeft om haar 159 te doen glimmen... dan is dat nog minder quality time...) Dus welk kleur kan je mij aanbevelen?
Welk interieur zou je nemen? Wordt het bleke interieur snel vuil? Is het offblack (waarom moet het eigenlijk 'off'black zijn en niet gewoon black?) interieur niet te deprimerend?
Zijn er al testwagens uitgerust met een zonnedak? Zo ja, een optie om aan te raden of is het een bron van ergernis? (In Genève stond het nog niet 100% op punt...)
Alvast bedankt voor de info and keep up the good work!
wat kleur betreft gaan wij zeker voor een zwarte want ik vind de rest niets maar dat is persoonlijk natuurlijk, int beige eventueel met dat bruin erbij, moet wel kunnen met een zwarte vind ik, beige alleen wordt te licht en te snel vuil vrees ik
wij hebben nu een XC90 offblack en ik zou dat niet meer nemen, vrij saai en zeker met een zwarte buitenkant
gaan wel terug voor geartronic als je er 50.000 op een jaar doet geen overbodige luxe
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichtenik ken uw probleem, had eerst een bon getekend voor een D5, dan geswitched naar T6 en nu terug aan het twijfelen geslagen: waarom geen 2.4 en laten chippen want is dezelfde motor als D5?? kan dit? hoeveel PK krijg je dan?
wat kleur betreft gaan wij zeker voor een zwarte want ik vind de rest niets maar dat is persoonlijk natuurlijk, int beige eventueel met dat bruin erbij, moet wel kunnen met een zwarte vind ik, beige alleen wordt te licht en te snel vuil vrees ik
wij hebben nu een XC90 offblack en ik zou dat niet meer nemen, vrij saai en zeker met een zwarte buitenkant
gaan wel terug voor geartronic als je er 50.000 op een jaar doet geen overbodige luxe
Biv is een stuk duurder,meer verbruik en duurdere benzine als ook de inruilwaarde die na een jaar of 3 een stuk lager zal liggen dan een diesel.
De 24D is zeer gemakkelijk te chippen,rica is zo een beetje de huistuner van volvo.
Ze komen zelfs naar de garage,ik heb indertijd voor mijn s60 750€ betaald ex btw.
Zowel de 24D als de D5 word dan gechipt naar 225pk en 460nM
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk BerichtenIk versta je twijfel,T6 is een dijk van een motor maar als men naar het gehele kostenplaatje kijkt is dit een onverstandige keuze hier in belgie.
Biv is een stuk duurder,meer verbruik en duurdere benzine als ook de inruilwaarde die na een jaar of 3 een stuk lager zal liggen dan een diesel.
De 24D is zeer gemakkelijk te chippen,rica is zo een beetje de huistuner van volvo.
Ze komen zelfs naar de garage,ik heb indertijd voor mijn s60 750€ betaald ex btw.
Zowel de 24D als de D5 word dan gechipt naar 225pk en 460nM
ik snap dat niet hoor, dat model blijft toch nog een tijdje bestaan ... daarom ben ik zo aan het twijfelen om terug naar een diesel te gaan met onze XC60 want een T6 lijkt me dan helemaal hopeloos om kwijt te raken (hopelijk doen we er wel wat langer mee dan met de 90)
Comment
-
Met het oog op de inruilwaarde kan je niet anders dan een diesel nemen.
Ik zelf zou ook wel een T6 willen maar omdat ik toch regelmatig verander van wagen is dat niet te doen aangezien je een benzine bijna niet zal kwijtraken of een heel pak euro's zal moeten op verliezen.
Het is de laatste tijd wel slecht gesteld met de overname's,zelfs bij de grote 3 merken.
Als ik zie wat ik moet verliezen op mijn beemer na een dik jaar word ik er ook niet blijer om.
Ze hebben altijd wel een uitleg om de wagen af te keuren.
@nikske
Idd de prijzen bij de dealer swingen soms de pan uit maar owee als ze je wagen moeten overnemen dan is het een stuk minder.
Moest iedereen eens 10j met de zelfde wagen rijden zouden wel veranderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk BerichtenMet het oog op de inruilwaarde kan je niet anders dan een diesel nemen.
Ik zelf zou ook wel een T6 willen maar omdat ik toch regelmatig verander van wagen is dat niet te doen aangezien je een benzine bijna niet zal kwijtraken of een heel pak euro's zal moeten op verliezen.
Het is de laatste tijd wel slecht gesteld met de overname's,zelfs bij de grote 3 merken.
Als ik zie wat ik moet verliezen op mijn beemer na een dik jaar word ik er ook niet blijer om.
Ze hebben altijd wel een uitleg om de wagen af te keuren.
@nikske
Idd de prijzen bij de dealer swingen soms de pan uit maar owee als ze je wagen moeten overnemen dan is het een stuk minder.
Moest iedereen eens 10j met de zelfde wagen rijden zouden wel veranderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtennogthans, als je eens kijkt wat een XC90 nog steeds kost in occasie
Maar na 1.5j heb je sowieso veel verlies hoor.
ik heb er met 13% korting af nog 53000 voor betaald 1,5 jaar geleden, nu heb je identiek dezelfde voor 48k
is veel geld maar ge hebt wel een ferme wagen, in vgl met de premium merken is dat dan toch een koopje ....
Comment
-
'k heb er momenteel het geld niet voor over, jammer. Ik wil onze V70 nog wat verder laten opbrengen, eerder dan m'n centen aan m'n garagist te geven . Maar het is idd wel een mooi koopje. Alleen moeten de kandidaat-kopers dat nog willen beseffen he__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Ik heb in juni ook een XC60 besteld. Leverdatum 20 december, hopelijk krijg ik em nog voor kerstmis , zou een mooi kadootje zijn ;-).
Het was wel een serieuze knop omdraaien om een auto te bestellen vanuit een boekje. Normaal zou ik dat nooit doen maar hij was gewoon te mooi ;-).
Mijn config is niet zo spectaculair als sommige in deze thread maar ik ben er toch wreed content mee:
De 2.4D versie met momentum pack genomen (manueel).
- Mobility pack
- getinte ruiten achteraan
- geintegreerde kinderzitjes
- nog wat losse prullen zoals trappelbescherming en kunstof koffermat
Ik heb heel lang over de kleuren zitten twijfelen, maar uiteindelijk toch maar voor de combinatie van het Terra bronze en de beige/espresso combo gekozen. Vooral omdat ik het interieur zo knap vond, en er verder niet veel kleuren waren die bij dat interieur passen.
Heb 9% korting gekregen op de wagen (leasewagen).
Heeft er iemand een idee hoeveel kofferruimte deze heeft ten opzichte van een V70? Ik had een V70 van 2006 maar die is door een zware bestelwagen total loss gereden... Meneer vond het nuttiger om een boekje te lezen dan op de weg te letten.
In ieder geval, ik kan niet wachten om hem eindelijk eens in't echt te bekijken. Ik werk zo nu en dan in Leuven en een collega van mij daar heeft al een paar keer de XC60, of een collonne XC60's zien passeren...
Heeft er verder iemand informatie over die 'road show'? Mijn verkoper zei iets dat die in augustus langs zou komen. Heb hier gelezen dat die per provincie op een bepaalde datum komt. Is dat in elke Volvo garage dat die komt? Ik heb de mijne in Turnhout besteld...
greets,
wim
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wopstah Bekijk BerichtenIk heb in juni ook een XC60 besteld. Leverdatum 20 december, hopelijk krijg ik em nog voor kerstmis , zou een mooi kadootje zijn ;-).
Het was wel een serieuze knop omdraaien om een auto te bestellen vanuit een boekje. Normaal zou ik dat nooit doen maar hij was gewoon te mooi ;-).
Mijn config is niet zo spectaculair als sommige in deze thread maar ik ben er toch wreed content mee:
De 2.4D versie met momentum pack genomen (manueel).
- Mobility pack
- getinte ruiten achteraan
- geintegreerde kinderzitjes
- nog wat losse prullen zoals trappelbescherming en kunstof koffermat
Ik heb heel lang over de kleuren zitten twijfelen, maar uiteindelijk toch maar voor de combinatie van het Terra bronze en de beige/espresso combo gekozen. Vooral omdat ik het interieur zo knap vond, en er verder niet veel kleuren waren die bij dat interieur passen.
Heb 9% korting gekregen op de wagen (leasewagen).
Heeft er iemand een idee hoeveel kofferruimte deze heeft ten opzichte van een V70? Ik had een V70 van 2006 maar die is door een zware bestelwagen total loss gereden... Meneer vond het nuttiger om een boekje te lezen dan op de weg te letten.
XC60 : 495 liter tot 1455 liter
V50 : 417 liter tot 1307 liter
XC70 en V70: 575 liter tot 1600 liter
XC90 : 615 liter tot 1837 liter
Oorspronkelijk geplaatst door wopstah Bekijk BerichtenIn ieder geval, ik kan niet wachten om hem eindelijk eens in't echt te bekijken. Ik werk zo nu en dan in Leuven en een collega van mij daar heeft al een paar keer de XC60, of een collonne XC60's zien passeren...
Heeft er verder iemand informatie over die 'road show'? Mijn verkoper zei iets dat die in augustus langs zou komen. Heb hier gelezen dat die per provincie op een bepaalde datum komt. Is dat in elke Volvo garage dat die komt? Ik heb de mijne in Turnhout besteld...
greets,
wim
BRUSSEL 23 augustus
LUIK 30 augustus
ANTWERPEN 6 september
GENT 13 september
BRUGGE 27 september
NAMEN 4 oktober
HASSELT 11 oktober
CHARLEROI 18 oktober
Proficiat met de aankoop.
Het aantal toekomstige XC60-eigenaars begint hier al aardig op te lopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wopstah Bekijk BerichtenBedankt voor de info !
Ik had dat van die data per provincie al wel gelezen en vroeg me af of dat 1 plaats per provincie is of elke (officiele) volvo garage?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk BerichtenMet het oog op de inruilwaarde kan je niet anders dan een diesel nemen.
Ik zelf zou ook wel een T6 willen maar omdat ik toch regelmatig verander van wagen is dat niet te doen aangezien je een benzine bijna niet zal kwijtraken of een heel pak euro's zal moeten op verliezen.
Het is de laatste tijd wel slecht gesteld met de overname's,zelfs bij de grote 3 merken.
Als ik zie wat ik moet verliezen op mijn beemer na een dik jaar word ik er ook niet blijer om.
Ze hebben altijd wel een uitleg om de wagen af te keuren.
@nikske
Idd de prijzen bij de dealer swingen soms de pan uit maar owee als ze je wagen moeten overnemen dan is het een stuk minder.
Moest iedereen eens 10j met de zelfde wagen rijden zouden wel veranderen.
we zullen hem maar laten zoals hij is, niemand weet hier het juiste antwoord op, dat is nu eenmaal persoonlijke keuze en smaak ....
en wie weet binnen 3 jaar als we hem terug verkopen dan is er zoveel vraag naar op de occasiemarkt dat restwaarde toch nog meevalt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichtenvandaag met dealer gebeld, zegt dat ik spijt ga hebben als ik terug nr diesel ga ipv T6 omdat ik al eens graag doorvlam en dat is wel zo
we zullen hem maar laten zoals hij is, niemand weet hier het juiste antwoord op, dat is nu eenmaal persoonlijke keuze en smaak ....
en wie weet binnen 3 jaar als we hem terug verkopen dan is er zoveel vraag naar op de occasiemarkt dat restwaarde toch nog meevalt
Ma kom,je moet zelf de beslissing nemen en doen wat voor jou het beste is.
Trouwens persoonlijk vind ik als je echt sportief wilt rijden moet je geen xc 60 nemen daarvoor is hij niet gemaakt.
Zelfs ik begin te twijfelen ivm de xc 60 omdat ik ook graag eens een goeie bocht durf te pakken daarmee ben ik ook aan het kijken voor eventueel een V70 maar een R-design.
Ruime wagen maar strakker en sportiever dan de gewone V70 met een prachtig interieur
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk BerichtenZelfs ik begin te twijfelen ivm de xc 60 omdat ik ook graag eens een goeie bocht durf te pakken daarmee ben ik ook aan het kijken voor eventueel een V70 maar een R-design.
Ruime wagen maar strakker en sportiever dan de gewone V70 met een prachtig interieur
Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk BerichtenGisteren ook deze xc60 besteld.
Levering oktober begin november
Enkel het four-c twijfel ik nog over,mijn verkoper kon mij niet echt overtuigenHij wist enkel dat hij comfort te zacht vond(S60)en sport was al redelijk hard,de standaard ophanging is tussen de 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichtenen wat lees ik hier wat eerder ?
Heb je nu een XC60 besteld of niet ?
Maar mijn dealer weet dat ik twijfel tussen de 2 en heeft me gezegd dat ik kan veranderen tot eind september.
Ze hebben toch te weinig xc60 's voor dit jaar en zou hem dan voor eigen rekening nemen.
Comment
Comment