Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk Berichten
    Eerst had hij het u afgeraden om een T6 te nemen ivm de restwaarde,nu zegt hij dat je gaat spijt hebben.Rare dealer ,waarschijnlijk is de bestelling al geplaatst en kan hij er niet meer onderuit.
    Ma kom,je moet zelf de beslissing nemen en doen wat voor jou het beste is.
    Trouwens persoonlijk vind ik als je echt sportief wilt rijden moet je geen xc 60 nemen daarvoor is hij niet gemaakt.
    Zelfs ik begin te twijfelen ivm de xc 60 omdat ik ook graag eens een goeie bocht durf te pakken daarmee ben ik ook aan het kijken voor eventueel een V70 maar een R-design.
    Ruime wagen maar strakker en sportiever dan de gewone V70 met een prachtig interieur
    ach hij wil natuurlijk liefst een T6 verkopen die 5000 Euro meer kost maar anderzijds en daar heeft m wel gelijk in dat ik eens graag doorpeer, met een D5 doet ge dat niet echt he, niet in het minst door de saaie automaat, de T6 heeft een sportfunctie en dat doet wel veel
    de XC is niet mijn dagelijkse wagen, wel die van mijn ega, mijnen A5 voldoet meer dan voldoende om eens door de bocht te scheuren
    ik vind de XC60 wel sportiever dan de V70, weet niet hoe de R eruit ziet, zal eens opzoeken

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
      ach hij wil natuurlijk liefst een T6 verkopen die 5000 Euro meer kost maar anderzijds en daar heeft m wel gelijk in dat ik eens graag doorpeer, met een D5 doet ge dat niet echt he, niet in het minst door de saaie automaat, de T6 heeft een sportfunctie en dat doet wel veel
      de XC is niet mijn dagelijkse wagen, wel die van mijn ega, mijnen A5 voldoet meer dan voldoende om eens door de bocht te scheuren
      ik vind de XC60 wel sportiever dan de V70, weet niet hoe de R eruit ziet, zal eens opzoeken
      Ik ken iemand die een XC90 wou kopen en heeft omwille van de sportiviteit een XC70 gekocht en heeft zich dat nog geen seconde beklaagd. Think about it

      Als de dealer slim is, weet hij dat hij binnen x jaar een moeilijk te verkopen overname heeft met de T6. Daarom alleen al zou hij het kunnen afraden.
      __________________________

      2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
        ik word sowieso mottig van restwaardes, onze XC90 D5 van 1,5 jaar is precies geen bal meer waard ! het stikt op de 2e hands markt van die wagens n daarenboven gooien ze ze bij Volvo naar buiten aan 5000 Euro minder dan ik heb betaald 1,5 jr geleden
        ik snap dat niet hoor, dat model blijft toch nog een tijdje bestaan ... daarom ben ik zo aan het twijfelen om terug naar een diesel te gaan met onze XC60 want een T6 lijkt me dan helemaal hopeloos om kwijt te raken (hopelijk doen we er wel wat langer mee dan met de 90)
        dit hadden ze u dan toch al gezegd he,ik heb op voorhand er lang over bezig geweest en ivm biv 2.4D +chip altijd met de beste restwaarde (voorlopig zolang er geen 2 liter komt )volgens bepaalde bronnen 20D in 2010

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
          dit hadden ze u dan toch al gezegd he,ik heb op voorhand er lang over bezig geweest en ivm biv 2.4D +chip altijd met de beste restwaarde (voorlopig zolang er geen 2 liter komt )volgens bepaalde bronnen 20D in 2010
          ja maar ik heb schrik dat de 2.4 zelfs gechipt niet zwaar genoeg gaat zijn, ik vind dat nu van onze D5 ook en die is ook gechipt
          bon ik blijf bij mijn keuze voor een T6 de mogelijke lage restwaarde bij een herverkoop neem ik er dan maar bij, we kunnen het nu maar gehad hebben en ik zou er toch spijt van hebben

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
            ja maar ik heb schrik dat de 2.4 zelfs gechipt niet zwaar genoeg gaat zijn, ik vind dat nu van onze D5 ook en die is ook gechipt
            bon ik blijf bij mijn keuze voor een T6 de mogelijke lage restwaarde bij een herverkoop neem ik er dan maar bij, we kunnen het nu maar gehad hebben en ik zou er toch spijt van hebben
            ik ben toch terug aan het twijfelen;

            puur goesting twijfel ik niet dan is het de T6 maar rationeel gezien ...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
              ik ben toch terug aan het twijfelen;

              puur goesting twijfel ik niet dan is het de T6 maar rationeel gezien ...
              idem hier
              goesting heeft bij mij toch de bovenhand gekregen boven het rationele

              Comment


              • Volgens een insider zijn ze van plan om de T6 uit de verkoopslijst te halen wegens te weinig verkoop en vraag.
                In zweden zou de T6 al niet meer te bestellen zijn.

                Comment


                • Nu al de T6 uit de verkoop halen? Dan moet ik nog snel zijn.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                    Nu al de T6 uit de verkoop halen? Dan moet ik nog snel zijn.
                    Heb snel eens gekeken en idd geen T6 meer beschikbaar op de zweedse configurator.

                    Edit: De T6 zal in geen van de landen in het noorden: Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken worden aangeboden.
                    In Belgie en NL zal hij wel gewoon te koop zijn.
                    Maar voor hoe lang is nog niet geweten,hoop dat de T6 blijft zou een beetje zonde zijn om een wagen enkel met dieselmotor aan te bieden.
                    Last edited by ; 12/08/2008, 20:11.

                    Comment


                    • volgens bepaalde bronnen zijn ze nu al bezig met kleiner moteren voor in de xc 60 (dus hij zal er zeker vroeger zijn met een 2liter)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
                        volgens bepaalde bronnen zijn ze nu al bezig met kleiner moteren voor in de xc 60 (dus hij zal er zeker vroeger zijn met een 2liter)
                        Toch zal die er niet zijn voor 2010 denk ik.
                        Als ze de huidige 2I diesel gaan gebruiken zal dit toch te weinig zijn voor zo een wagen,de 2L benzine waar sprake van is zou beter zijn(men spreekt van 180pk) maar zal hier in belgie geen potten breken kwa verkoop.

                        Comment


                        • waarom hanger ze er niet gewoon de biturbo 2.2 viercylinder ford/psa diesel in van 163 pk!

                          teveel concurrentie met het eigen 2.4 diesel blok is de enige reden die ik kan bedenken...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                            waarom hanger ze er niet gewoon de biturbo 2.2 viercylinder ford/psa diesel in van 163 pk!

                            teveel concurrentie met het eigen 2.4 diesel blok is de enige reden die ik kan bedenken...
                            Ik twijfel of dit blok past in de huidige volvo's,ook kiest men de 24d of D5 voor de typische 5cil roffel waar deze voor gekend is.
                            Ik denk niet dat de mensen hoge taksen gaan betalen voor een 4cil.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk Berichten
                              Ik twijfel of dit blok past in de huidige volvo's,ook kiest men de 24d of D5 voor de typische 5cil roffel waar deze voor gekend is.
                              Ik denk niet dat de mensen hoge taksen gaan betalen voor een 4cil.
                              als deze motor bijna 2 liter minder verbruikt voor hetzelfde vermogen als de 2.4D denk ik dat die extra cylinder weinig mensen nog een reet kan schelen.

                              passen zal het in elk geval wel doen... tis een dwarse motor, en als de 2 liter er in past zou het me ten zeerste verbazen dat dat de 2.2 liter dat niet zou doen.

                              tja, buiten die cylinder meer heeft het volvo diesel blok weinig voordelen meer te bieden. Hij is veel gulziger en technisch is er dringend nood aan een serieuze update om het qua loopcultuur en verfijning nog mee te laten spelen met de huidige lichting dieselmotoren.

                              er zijn wel plannen om de D5 te voorzien van een dubbele turbo waardoor deze over de 200 pk zou geraken, wat aan de onderzijde dan opeens plaats maakt voor de 2.2

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                                als deze motor bijna 2 liter minder verbruikt voor hetzelfde vermogen als de 2.4D denk ik dat die extra cylinder weinig mensen nog een reet kan schelen.

                                passen zal het in elk geval wel doen... tis een dwarse motor, en als de 2 liter er in past zou het me ten zeerste verbazen dat dat de 2.2 liter dat niet zou doen.

                                tja, buiten die cylinder meer heeft het volvo diesel blok weinig voordelen meer te bieden. Hij is veel gulziger en technisch is er dringend nood aan een serieuze update om het qua loopcultuur en verfijning nog mee te laten spelen met de huidige lichting dieselmotoren.

                                er zijn wel plannen om de D5 te voorzien van een dubbele turbo waardoor deze over de 200 pk zou geraken, wat aan de onderzijde dan opeens plaats maakt voor de 2.2
                                Veel gulziger? Als ik een S80 D5 vergelijk met een Audi A6 2.7TDI (ongeveer zelfde vermogen) dan is de Volvo een stuk zuiniger (officiële cijfers).

                                De motor op zich is beregoed, het probleem zit hem in de modellen met verouderde geartronic versnellingsbak. In die modellen is de D5 met minstens 1L/100Km extra weg. Ik weet dat, ik rij er met één. Volledig akkoord dat daaraan iets gedaan wordt, maar als basis is de D5 een van de beste motoren op de markt, nog steeds.

                                Als je het gedrag van de (overigens ook zeer goede) 2.0D vergelijkt met de D5, dan is het duidelijk dat de D5 veel comfortabeler en edeler is. Dit verschil is significant om een voorkeur op te wekken bij een bepaald publiek.
                                Last edited by ; 15/08/2008, 19:48.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                  Veel gulziger? Als ik een S80 D5 vergelijk met een Audi A6 2.7TDI (ongeveer zelfde vermogen) dan is de Volvo een stuk zuiniger (officiële cijfers).

                                  De motor op zich is beregoed, het probleem zit hem in de modellen met verouderde geartronic versnellingsbak. In die modellen is de D5 met minstens 1L/100Km extra weg. Ik weet dat, ik rij er met één. Volledig akkoord dat daaraan iets gedaan wordt, maar als basis is de D5 een van de beste motoren op de markt, nog steeds.

                                  Als je het gedrag van de (overigens ook zeer goede) 2.0D vergelijkt met de D5, dan is het duidelijk dat de D5 veel comfortabeler en edeler is. Dit verschil is significant om een voorkeur op te wekken bij een bepaald publiek.
                                  ik heb ook niks gezegd over de D5 te schrappen... eerder de 163 pk 2.4D te vervangen voor de in vergelijking veel zuinigere modernere 2.2 163 pk uit de ford/psa stal. als top of the range is een diesel met meer dan 5 cylinders een noodzaak.

                                  en je vergelijk tussen een 2.4 zware vijfcylinder met een 2.7 zware V6 gaat ook niet echt op, deze zou niet gewoon zuiniger moeten zijn maar veel zuiniger...

                                  Zelf vind ik de D5 ook beregoed klinken en zoals je zegt, met de motor zelf is niks mis. Maar hij heeft wel een evolutie nodig om niet op achterstand te geraken met de concurrentie. En dat volvo dat ook doet ben ik zeker van, zie mijn alinea over de ontwikkeling van een biturbo D5 met meer dan 200 pk.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                                    ik heb ook niks gezegd over de D5 te schrappen... eerder de 163 pk 2.4D te vervangen voor de in vergelijking veel zuinigere modernere 2.2 163 pk uit de ford/psa stal. als top of the range is een diesel met meer dan 5 cylinders een noodzaak.

                                    en je vergelijk tussen een 2.4 zware vijfcylinder met een 2.7 zware V6 gaat ook niet echt op, deze zou niet gewoon zuiniger moeten zijn maar veel zuiniger...

                                    Zelf vind ik de D5 ook beregoed klinken en zoals je zegt, met de motor zelf is niks mis. Maar hij heeft wel een evolutie nodig om niet op achterstand te geraken met de concurrentie. En dat volvo dat ook doet ben ik zeker van, zie mijn alinea over de ontwikkeling van een biturbo D5 met meer dan 200 pk.
                                    Tja, een 2.4D met relatief weinig PK's is sowieso een zonde in een land waar je taksen per cc betaalt (ondanks het gezever daarover in de politiek).

                                    Comment


                                    • Vandaag met een maar zijn C70 D5 gereden automaat;

                                      Gelukkig heb ik mijn bestelling niet omgezet .. die motor is maybe perfect om te cruisen, maar het geluid en de respons op de gaspedaal is .. niet aangenaam.

                                      Ik heb ooit een artikeltje gelezen over de discutie D5 vs 2.0D en die laatste kwam er beter uit; Artikel uit de autogids of zo van de S80 2.0D
                                      de kleinere diesel zou gretiger in de toerenklimmen en het vermogensverschil zou men niet gewaar worden.

                                      De D5 had tegen nu wel een flinke update mogen krijgen IMHO.

                                      Comment


                                      • De D5 in de c70 heeft wel maar 163pk(automaat) en een koppel van 340nM dus kan men dit niet vergelijken met een D5 geartronic in de xc60 die 185pk en 400nM heeft .
                                        Ivm de motor update moet ik je wel gelijk geven,als rica er 225pk en 480nM kan uitpersen kan volvo dit ook
                                        maar volvo staat voor veiligheid en niet voor sportief dus doen ze waarschijnlijk de moeite niet.
                                        Last edited by ; 16/08/2008, 17:10.

                                        Comment


                                        • en is het niet zo dat de D5 alleen in de C30/s40/v50/c70 niet zo aangenaam klinkt?

                                          Ik heb in een S60/V70/XC90 nog nooit hinder gehad van het geluid van een D5, wel integendeel.
                                          __________________________

                                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                          Comment

                                          Working...
                                          X