Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenKan iemand van jullie die da wagens live hebben gezien me even hun mening geven hoe de combinatie van saville grey en dat duo tone interieur is??
Met dat donkergrijs zijn mijn inziens vele goeie combinaties mogelijk.
Comment
-
Ben ook naar Woluwe geweest om mijn kleurencombinatie definitief vast te leggen. Bij gebrek aan Seashell Metallic en Oyster Grey Pearl kan ik maar heeI moeilijk kiezen. In Genève vond ik de combinatie Savile Grey Pearl met een beige interieur fantastisch, heb ik dat besteld maar nu begin ik weer te twijfelen. Het Sandstonebeige /espressobrown-interieur vind ik al toffer dan in het begin en het donkere interieur valt beter mee dan verwacht. Hout-inleg (zowel bleek als donker) ziet er fake uit. De Savile Grey wagen met het tweekleureninterieur, zwarte stuur en pook + donker hout vond ik eerlijk gezegd een wansmakelijke combinatie: zonde voor een T6. Terra Bronze heeft mij nog steeds niet overtuigd: in de brochures is het prachtig maar in het echt is Oyster Grey Pearl (zoals op de XC90) mooier. Electric Silver met het donkere interieur is af. De Ice White (niet Cosmic) testwagen moet echter ook niet onderdoen. De associatie met taxi's en andere pejoratieve vooroordelen ter zijde: het heeft iets! Conclusie: kleur is een kwestie van smaak en daar kan men eindeloos over discussiëren. Ik ben er nog niet uit maar 1 ding staat vast: de XC60 is een prachtwagen!
Helaas nog 4 minpuntjes: spijtig dat er geen sierlijsten op de wagens aanwezig waren. De handgrepen voelen goedkoop aan. De alu-decoratie (plastic) is gevoelig voor krassen en de productie van wagens uitgerust met open dak start maar in maart (heb ik daar vernomen)... Dedju: moet ik toch een jaar wachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Volvosonic Bekijk BerichtenBen ook naar Woluwe geweest om mijn kleurencombinatie definitief vast te leggen. Bij gebrek aan Seashell Metallic en Oyster Grey Pearl kan ik maar heeI moeilijk kiezen. In Genève vond ik de combinatie Savile Grey Pearl met een beige interieur fantastisch, heb ik dat besteld maar nu begin ik weer te twijfelen. Het Sandstonebeige /espressobrown-interieur vind ik al toffer dan in het begin en het donkere interieur valt beter mee dan verwacht. Hout-inleg (zowel bleek als donker) ziet er fake uit. De Savile Grey wagen met het tweekleureninterieur, zwarte stuur en pook + donker hout vond ik eerlijk gezegd een wansmakelijke combinatie: zonde voor een T6. Terra Bronze heeft mij nog steeds niet overtuigd: in de brochures is het prachtig maar in het echt is Oyster Grey Pearl (zoals op de XC90) mooier. Electric Silver met het donkere interieur is af. De Ice White (niet Cosmic) testwagen moet echter ook niet onderdoen. De associatie met taxi's en andere pejoratieve vooroordelen ter zijde: het heeft iets! Conclusie: kleur is een kwestie van smaak en daar kan men eindeloos over discussiëren. Ik ben er nog niet uit maar 1 ding staat vast: de XC60 is een prachtwagen!
Helaas nog 4 minpuntjes: spijtig dat er geen sierlijsten op de wagens aanwezig waren. De handgrepen voelen goedkoop aan. De alu-decoratie (plastic) is gevoelig voor krassen en de productie van wagens uitgerust met open dak start maar in maart (heb ik daar vernomen)... Dedju: moet ik toch een jaar wachten.
Ice White is geen metallickleur en de testwagen had wel degelijk metallic-lak.
Alu is in elke auto gevoelig voor krassen.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de Electric Silver met zwart interieur (of misschien de Cosmic White).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenKan iemand van jullie die da wagens live hebben gezien me even hun mening geven hoe de combinatie van saville grey en dat duo tone interieur is??
ik zie dat die T6 eigenlijk net zo is als onze initiële bestelling..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Volvosonic Bekijk Berichten2 vraagjes aan de mensen die reeds een diesel XC60 besteld hebben:
automaat of manueel?
4C of niet?
nu als ik alles nog eens bekijk kan ik wel zeggen dat de city safety test dat deze naar mijn mening gevaar kan teweeg brengen in een automaat
ik had gisteren de test gedaan in woluwe met de automaat en ik moet er wel bij zeggen als het systeem in werking is en u houd het gas pedaal nog in gedrukt dat de wagen dan na het remmen terug begint op te trekken zo ben ik gisteren nog in het decor beland met de wagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Volvosonic Bekijk Berichtende productie van wagens uitgerust met open dak start maar in maart (heb ik daar vernomen)... Dedju: moet ik toch een jaar wachten.
In de brochure staat idd wel dat ie pas vanaf Jan. 2009 te verkrijgen is met dat panoramisch dak, maar de verkoper had bericht gekregen omdat ik één van de eerste dit besteld heb dat onze vroeger klaar zou zijn..
Comment
-
Cosmic White Pearl
Cosmic White Pearl
Ice White
Zaterdag was redelijk wisselvallig: op het ene moment aan het gieten, op het andere stralende zon. Als de testwagen in een parelmoerlak had gestaan dan had je hem zien veranderen van groenachtig metallic naar wit (zoals introductie C30). De testwagen zag er in elke weersomstandigheid langs alle zijden er hetzelfde uit... = solid lak = Ice White: I rest my case. P.S. Ik heb de karavaan 2u achtervolgd tot dat ik bovenstaande foto's heb kunnen nemen... Dus als ze niet weten wat de kleur van de testwagen is, dan is de info over de productie van de wagens met panoramisch dak misschien ook foutief. Er is opnieuw hoop!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Volvosonic Bekijk Berichten
Zaterdag was redelijk wisselvallig: op het ene moment aan het gieten, op het andere stralende zon. Als de testwagen in een parelmoerlak had gestaan dan had je hem zien veranderen van groenachtig metallic naar wit (zoals introductie C30). De testwagen zag er in elke weersomstandigheid langs alle zijden er hetzelfde uit... = solid lak = Ice White: I rest my case. P.S. Ik heb de karavaan 2u achtervolgd tot dat ik bovenstaande foto's heb kunnen nemen... Dus als ze niet weten wat de kleur van de testwagen is, dan is de info over de productie van de wagens met panoramisch dak misschien ook foutief. Er is opnieuw hoop!
zeker weet ik ook dat er half november opendeurdagen zullen zijn bij de dealers en dat mijn wagen zou opgeleverd worden in de week van 20/11/08
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenHet was volgens de aanwezige mensen van Volvo wel degelijk Cosmic White, ik had het voor alle zekerheid vandaag nog eens gevraagd omdat ik gisteren twijfelde.
Ice White is geen metallickleur en de testwagen had wel degelijk metallic-lak.
Alu is in elke auto gevoelig voor krassen.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de Electric Silver met zwart interieur (of misschien de Cosmic White).
ik hoop binnenkort ook eens te kunnen gaan zien om kleuren definitief te kiezen
wat dat panoramisch dak betr, ik hoop dat iedereen hier ongelijk heeft, anders moeten we nog een half jaar wachten ! maart .. lijkt eindeloos ver weg ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichtenjwv50
ben je nu al overtuigd om er één te bestellen?
Oorspronkelijk geplaatst door Volvosonic Bekijk BerichtenZaterdag was redelijk wisselvallig: op het ene moment aan het gieten, op het andere stralende zon. Als de testwagen in een parelmoerlak had gestaan dan had je hem zien veranderen van groenachtig metallic naar wit (zoals introductie C30). De testwagen zag er in elke weersomstandigheid langs alle zijden er hetzelfde uit... = solid lak = Ice White: I rest my case. P.S. Ik heb de karavaan 2u achtervolgd tot dat ik bovenstaande foto's heb kunnen nemen... Dus als ze niet weten wat de kleur van de testwagen is, dan is de info over de productie van de wagens met panoramisch dak misschien ook foutief. Er is opnieuw hoop!
Maar als ik hier jouw foto's bekijk denk ik dat jij gelijk hebt, en is het Ice White.
Maar ja, het is niet de eerste keer dat forumleden veel meer weten dan verkopers van het merk zelf.
Oorspronkelijk geplaatst door rdtransik weet het ook zoal niet meer,de kleuren ,levering enz... wie of wat moet je nog gaan geloven.ik weet wel één ding zeker deze week beginnen ze met de productie van de xc 60 dat weet ik wel zeker. ik heb ook vernomen bij volvo dat er met de testwagens wel problemen zijn geweest met het dak,aibags en de deuren deze zouden problemen zouden inmiddels wel zijn opgelost.
zeker weet ik ook dat er half november opendeurdagen zullen zijn bij de dealers en dat mijn wagen zou opgeleverd worden in de week van 20/11/08
De voorstelling van het City-Safetysyteem maakte op mij niet veel indruk (het kan wel een goed systeem zijn wanneer je er echt je hoofd niet bij hebt, maar als je aan het stuur draait of de rem aanraakt, werkt het systeem niet meer). De omstaanders hadden veel bedenkingen die ook vaag of niet beantwoord werden.
Ook ontbrak er bijvoorbeeld eenvoudige info : een paneel met de kleuren en met de beschikbare motorisaties, een catalogus kon je er ook niet krijgen enzovoort...
De forumleden die er waren hebben die info allemaal al, maar de mogelijke gewone klant bleef toch wel op zijn honger.
Het positive aan de premiere en de roadshow is dat we de XC60 nu toch eens van dichtbij hebben gezien en er eens hebben kunnen inzitten en dat ik het toch een mooie goed afgewerkte wagen vind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtenkan er mij iemand uitleggen wat er zo speciaal is aan de security angel ?
Zo’n 75% van alle ongelukken gebeurt bij snelheden lager dan 30 km/uur. In de helft van de gevallen remt de bestuurder helemaal niet. Vaak is een verminderde concentratie de oorzaak. Wanneer het voertuig vóór de Volvo XC60 plots afremt, bereidt het City Safety-systeem zich voor op actie. Als de bestuurder niet reageert, remt de wagen automatisch. Zo kan een botsing volledig voorkomen worden bij snelheden lager dan 15 km/uur. Bij snelheden tot 30 km/uur remt het systeem in die mate af dat schade aan de voertuigen en persoonlijke letsels zoals een whiplash zo beperkt mogelijk blijven.
Comment
Comment