Dat is Benny van de vestiging in Herentals.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
Deze Volvo-salesmanager van dealer Van Houdt flatert toch wel heel erg : het city safetysysteem werkt niet vanuit de grille maar vanuit de voorruit bovenaan centraal.
Alleen de advanced cruise control werkt vanuit de grill, het is trouwens een optie , daar waar het city safetysysteem standaard is.
Ronduit beschamend dat zulke mensen datgene niet kennen wat ze moeten verkopen.
+ YouTube Video
Comment
-
Deze Volvo-salesmanager van dealer Van Houdt flatert toch wel heel erg : het city safetysysteem werkt niet vanuit de grille maar vanuit de voorruit bovenaan centraal.
Alleen de advanced cruise control werkt vanuit de grill, het is trouwens een optie , daar waar het city safetysysteem standaard is.
Ronduit beschamend dat zulke mensen datgene niet kennen wat ze moeten verkopen.
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk BerichtenZielig toch die verkopers.
Heb het filmpje afgezet uit miserie .. jongens zelden da ge een bekwame autoverkoper tegenkomt die ALLES tot in de puntjes weten van hun merk.
Dat zou toch moeten hé.. één merk door en door kennen komaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenHeb het filmpje afgezet uit miserie .. jongens zelden da ge een bekwame autoverkoper tegenkomt die ALLES tot in de puntjes weten van hun merk.
Dat is toch hun job. Als er iets bij de XC60 in de picture staat is het de City Safety, het wordt in tientallen filmpjes uitgelegd, die mannen krijgen daarenboven nog eens een opleiding met leermateriaal en dan geven ze zelf deze uitleg...
Dat op de City Safetytour een salesman van Volvo op mijn vraag het bagagescheidingsnet niet wist zitten in de XC60 is nog te vergeven, dat ze op de kleur van de demonstratiewagen niet kennen is al wat erger (het is geen Cosmic White maar el degelijk Ice White, maar dit vind ik er helemaal over.
En dan laat die man zich nog filmen op een demonstratieuurtje en dat komt dan op Youtube...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door luzogu Bekijk Berichtenik krijg echt het gezeik van jullie. Ik ken die Benny niet, maar ik ben ook autoverkoper. Wat is eigenlijk jullie probleem ? Als jullie toch alles beter weten dan de verkoper, waarom hem dan nog iets vragen ? Onze job is toch om auto's te verkopen ? Niet om ons door een of andere oetlul op de rooster te laten leggen toch ? Wij hebben al last genoeg van "mistery shoppers", zonder dat we nog eens door "klanten" -want zijn jullie dat , of hebben jullie te veel vrije tijd ?- moeten beoordeeld worden. Natuurlijk moet die Benny die kleur kennen en natuurlijk moet hij die opties die nieuw zijn op de wagen kennen, maar dat heeft absoluut nul de botten te maken met zijn verkoperskwaliteiten ! Verkopen is nog iets heel anders dan lijstekes vanbuiten leren zulle. Verplaats u maar eens in onze schoenen, dat de eerste de beste u eens kan komen beoordelen of gij uw job goed doet.. het vervolgens op internet zwiert en er een beetje commentaar bij fantaseert : get a life en stop met zagen.
Hier moet ik eens heeeeeeeeeeel hard om lachen;
Gij wilt dus zeggen dat verkopen gewoon zo snel mogelijk een krabbel op een bestelbon betekent?
Mijn beste, als ik in uw schoene sta, dan zou ik totaal geen druk / schrik of wat dan ook van mistery shoppers hebben.
Teveel tijd? Ik denk dat ik namens vele hier spreek dat één van onze weinige uitlaat kleppen onze auto liefde is!!!!!!!
Heb 2 bedrijven en als daar één zo ne pipo zoals U rond zou lopen dan kreeg hij ne schone citroën cadeau van mij: ne C4!
Ipv met duidelijke argumenten uw beroep te vertegenwoordigen op dit forum, komt ge hier even uw frustraties luchten over wellicht uw eigen ervaringen.
Het is niet verwonderlijk dat je vaak een stoelendans ziet van auto verkopers; Het ene moment werken ze nog voor VW, dan gaan ze eens naar BMW of Mercedes of andere merken;
Als auto's verkopen voor u enkel is om autoleken van alles wijs te maken dan zijt ge goed bezig.
En wees u ervan bewust dat de hedendaagse consument net eentje is die zich informeert , zoekt , vergelijkt en vooral een LANGE TERMIJN relatie van vertrouwen zoekt in een garage ..
Mensen zoals u met deze belachelijke posts / Statements zorgen NOOIT van zijn leven voor vertrouwen, dat zijn de typische short-sellers.
Een goede verkoper kijkt naar de behoeften van zijn klant; en probeert bijvoorbeeld niet een zilvere wagen te verkopen omdat ie in zijn achterhoofd weet dat hij nog het opgelegde quota van de invoerder moet halen of dat voor die blauwe wagen wat de klant echt wilt hij eerst 2 rode moet nemen.
Die goede verkoper doet meer aan ACCOUNT MANAGEMENT dan aan hard selling; Analyseert wat type klant, prospecteert, contacteert en peilt een klant achteraf naar zijn / haar tevredenheid.
Ik wed dat ge dit nog nooit gedaan hebt meneer luzogu!
Hoogachtend
meneer Oetlul
PS nu nog even minder anoniem posten en ik kom gerust eens langs in uw garage om bij een djat kafé hierover verder te discussiëren .. ik zal wel op een avond komen want anders hebt ge het wellicht veeeel te druk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door luzogu Bekijk Berichtenik krijg echt het gezeik van jullie. Ik ken die Benny niet, maar ik ben ook autoverkoper. Wat is eigenlijk jullie probleem ? Als jullie toch alles beter weten dan de verkoper, waarom hem dan nog iets vragen ? Onze job is toch om auto's te verkopen ? Niet om ons door een of andere oetlul op de rooster te laten leggen toch ? Wij hebben al last genoeg van "mistery shoppers", zonder dat we nog eens door "klanten" -want zijn jullie dat , of hebben jullie te veel vrije tijd ?- moeten beoordeeld worden. Natuurlijk moet die Benny die kleur kennen en natuurlijk moet hij die opties die nieuw zijn op de wagen kennen, maar dat heeft absoluut nul de botten te maken met zijn verkoperskwaliteiten ! Verkopen is nog iets heel anders dan lijstekes vanbuiten leren zulle. Verplaats u maar eens in onze schoenen, dat de eerste de beste u eens kan komen beoordelen of gij uw job goed doet.. het vervolgens op internet zwiert en er een beetje commentaar bij fantaseert : get a life en stop met zagen.
Punt 1: ja ik ben klant, Volvokenner en liefhebber.
Punt 2: Een verkoper (salesmanager of hoe noemt men dat) hoort zijn product te kennen, dat geldt voor elke professioneel.
Lees mijn posts hier eens duidelijk na dan hoef je daarover zo niet te keer te gaan.
Als ik een filmpje vind op Youtube (dat bedoeld was om een primeur de wereld in te sturen) en merk dat daarin gewoon onzin wordt verteld dan kan ik dit niet aanvaarden.
En trouwens die Benny heb ik niet ontmoet (die zie ik nu pas voor het eerst op dit filmpje) wel andere Volvosalesmensen op de Roadshow die onder andere de kleuren niet kenden.
Verkopers krijgen voldoende informatie over hun modellen (in het geval van de XC60 reeds in maart 2008 ), ze gaan naar dealerpresentaties, ze zien toch ook wel de reclamefilmpjes die door Volvo zelf op hun site geplaatst worden...
Gelukkig heb ik de verkopers van mijn dealer deze fouten niet weten maken, integendeel, ze waren zeer goed op de hoogte van alles en nog wat.
Alle verkopers over dezelfde kam scheren doe ik daarom ook niet.
Comment
-
"Wat is eigenlijk jullie probleem ?": Ik zou u hetzelfde kunnen vragen...
"Onze job is toch om auto's te verkopen ?": Ik hoop voor u en uw klanten dat dit toch veel meer betekent dan enkel volume draaien...
"Niet om ons door een of andere oetlul op de rooster te laten leggen toch ?": Mensen zijn allemaal verschillend maar het blijven uiteindelijk (potentiële) klanten die ervoor zorgen dat u een inkomen heeft. Dit verdient enig respect. (De mate daarvan bepaalt u natuurlijk zelf).
"Wij hebben al last genoeg van "mistery shoppers"": ik begrijp de frustraties maar de oorzaak zit bij uw invoerder en merk: daar kunnen wij niks aan doen.
"zonder dat we nog eens door "klanten" -want zijn jullie dat , of hebben jullie te veel vrije tijd ?- moeten beoordeeld worden.": iedereen wordt door iedereen beoordeeld: dit is een onderdeel van vrije meningsuiting...
"Natuurlijk moet die Benny die kleur kennen en natuurlijk moet hij die opties die nieuw zijn op de wagen kennen": Nu zitten we op dezelfde golflengte! Nu is er mogelijkheid tot communicatie! De meeste mensen van dit XC60-forum hebben ofwel een voertuig in bestelling of overwegen om er een te kopen. Dit zijn dus wat men in marketingtermen 'early adopters' noemt. Deze mensen geven een aanzienlijk bedrag uit voor een wagen dat ze gezien hebben in Genève, op roadshows, bij de invoerder of gewoon op een foto zonder dat ze ermee hebben gereden. Zij baseren hun info op wat ze lezen en horen. Nu, den Benny wordt terechtgewezen omdat hij een paar blunders begaat. Hij beheerst de kennis van de wagen niet maar durft toch uitleg te geven voor een promofilmpje, dat uiteindelijk op het internet belandt. Deze early adopters hebben het er moeilijk mee dat hij verkeerde info geeft aan potentiële kopers, dat hij de kennis niet heeft (ook al zit hij aan de bron) en weinig professioneel overkomt.
"Verkopen is nog iets heel anders dan lijstekes vanbuiten leren zulle.": volledig mee akkoord!
"Verplaats u maar eens in onze schoenen": doe ik, maar ik vrees ervoor dat u te weinig vanuit het perspectief van de klant kijkt...
"get a life": ik ben er vast van overtuigd dat de meeste XC60 forumleden een boeiend en veeleisend leven hebben.
"stop met zagen": Ik heb het moeilijk met de term 'zagen'. Je hebt negatief ingestelde mensen die over alles en nog wat kunnen klagen en janken: het zal nooit goed genoeg zijn. Daarentegen heb je positief ingestelde mensen die enige professionaliteit verwachten als er concrete vragen worden gesteld. Alles hangt af van perceptie: je moet het willen zien...
Allez: nog veel succes in de verkoop! Ik ga nog een beetje werken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenHeb het filmpje afgezet uit miserie .. jongens zelden da ge een bekwame autoverkoper tegenkomt die ALLES tot in de puntjes weten van hun merk.
Heb zelf enkele bedrijven en ben vroeger manager geweest in deze sector,geloof me maar dat sommige medewerkers meer produkt kennis hadden dan ik.....maar een manager beheerst dan weer andere kennis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door luzogu Bekijk Berichtenmijnheer met de twee bedrijven,
als u mijn post goed zou lezen, zou u merken dat voor mij verkopen meer betekent dan "bonnekes laten krabbelen".
ik laat duidelijk begrijpen dat een verkoopproces van een auto ingewikkelder in mekaar zit dan enkel te kunnen uitleggen wat de laatste nieuwste snufjes zijn. En ik ben dan zelfs akkoord dat wij die moeten beheersen !
Mijn baas is nog niet van plan om mij een C4 te geven, vermits hij weet dat ik mijn job met harte doe EN professioneel.
Uw opmerking over de wissel van verkopers in de branche is gegrond, maar is dat niet in meerdere salessectoren het geval ? Heeft dat met de kwaliteit van de verkoper te maken denkt u ? Ik vind het nogal vreemd dat iemand met twee bedrijven mijn verkoperskwaliteiten kan beoordelen aan de hand van een mail(ke) ?? Ik hoop dat gij uw personeel beter evalueert dan dit ?
En waar beweer ik dat auto's verkopen enkel betekent om mensen iets wijs te maken ?
Ik probeer net om de behoefte en noden van een klant te achterhalen en op die manier te verkopen. Vandaar mijn ergernis naar mysterie shoppers en dergelijke : deze mensen komen geen auto kopen, die komen mij beoordelen... als ik dan naar behoeftes peil en ik merk dat deze mensen geen auto gaan kopen (niet bij mij, maar ook nergens anders), waarom zou ik dan een wachtende potentiële klant laten staan koekeloeren in de showroom vraag ik mij zo af ??? En word ik ook niet voor een groot deel beloond en geavalueerd naar het aantal auto's dat ik verkoop denkt u ?
U slaat dus duidelijk de bal mis als u durft te beweren dat ik nooit behoeftes peil, prospecteer of peil naar tevredenheid... maar waarom moet ik mij hierover eigenlijk verantwoorden ? nog maar eens .....
Dit zijn uw allereerste woorden op dit forum :
Oorspronkelijk geplaatst door luzogu Bekijk Berichtenik krijg echt het gezeik van jullie
Ik wil toch nog even duidelijk het volgende kwijt :
Ik heb dat filmpje gevonden op Youtube, gefilmd door een gewoon bezoeker (ik dus niet !!!) die het systeem blijkbaar niet kende en die gewoon een primeurtje van een veiligheidssysteem op het net wilde plaatsen .
Dit heeft NIKS te maken met een mysteryshopper.
Ik blijf erbij dat een verkoper (en eender wie die zich sales-.... noemt en zich daarvoor laat filmen op de koop toe) zijn product moet kennen en tenminste dat waarmee ze je elke dag op diverse banners en in reclames van Volvo om de oren slaan : het City safetyssyteem.
Jullie moeten als verkopers ook rekening houden met fanaten die alle sites op het net afspeuren naar nieuws en weetjes die ze op een andere manier niet kunnen krijgen. Het zijn niet allemaal mensen zonder voorkennis die uw zaak binnenstappen hoor.
Meer valt daar niet over te zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door luzogu Bekijk Berichtenmijnheer met de twee bedrijven,
als u mijn post goed zou lezen, zou u merken dat voor mij verkopen meer betekent dan "bonnekes laten krabbelen".
ik laat duidelijk begrijpen dat een verkoopproces van een auto ingewikkelder in mekaar zit dan enkel te kunnen uitleggen wat de laatste nieuwste snufjes zijn. En ik ben dan zelfs akkoord dat wij die moeten beheersen !
Mijn baas is nog niet van plan om mij een C4 te geven, vermits hij weet dat ik mijn job met harte doe EN professioneel.
Uw opmerking over de wissel van verkopers in de branche is gegrond, maar is dat niet in meerdere salessectoren het geval ? Heeft dat met de kwaliteit van de verkoper te maken denkt u ? Ik vind het nogal vreemd dat iemand met twee bedrijven mijn verkoperskwaliteiten kan beoordelen aan de hand van een mail(ke) ?? Ik hoop dat gij uw personeel beter evalueert dan dit ?
En waar beweer ik dat auto's verkopen enkel betekent om mensen iets wijs te maken ?
Ik probeer net om de behoefte en noden van een klant te achterhalen en op die manier te verkopen. Vandaar mijn ergernis naar mysterie shoppers en dergelijke : deze mensen komen geen auto kopen, die komen mij beoordelen... als ik dan naar behoeftes peil en ik merk dat deze mensen geen auto gaan kopen (niet bij mij, maar ook nergens anders), waarom zou ik dan een wachtende potentiële klant laten staan koekeloeren in de showroom vraag ik mij zo af ??? En word ik ook niet voor een groot deel beloond en geavalueerd naar het aantal auto's dat ik verkoop denkt u ?
U slaat dus duidelijk de bal mis als u durft te beweren dat ik nooit behoeftes peil, prospecteer of peil naar tevredenheid... maar waarom moet ik mij hierover eigenlijk verantwoorden ? nog maar eens .....
Jij stelt dat we een bende zeikerds zijn die geen enkele kritische uitlating of verzuchting mag plegen owv het feit dat uit eigen ervaring je vaak als autoLIEFHEBBER geconfronteerd wordt met het feit dat er minder kennis aanwezig is, net daar waar je honger naar meer kennis gevoed zou moeten worden!!!
Over de ethische kant hoe jij je zaken doet spreek ik me totaal niet uit, noch over uw resultaten, hell this is not the point.
Wel het gedrag dat ge hier vertoont, toont ware gelijkenissen waarmee men vaak te maken heeft, nl dat een klant blijkbaar niet gelijk heeft, dom, arrogant is enz enz ..
Men zou anders verwachten als je kijkt naar de bedragen die mensen gaan uitgeven.
Hoe jij ons hier komt afblaffen , juist de autoliefhebbers die zelfs gemiddeld MEER uitgeven aan een wagen (in het geval van de XC60 allemaal +45K euro) is het TOTAAL ongepast u
EN hiervoor speciaal te registereren
EN ons hier even af te schilderen als bende oetlullen
EN nog steeds denkt uw gelijk te halen
Ik neem aan dat ge een volvo verkoper zijt mits te reageren hier op deze post;
Maar voor ge verder gefrustreerd raakt; Fijn als gij uw job goed doet, fijn als uw prestaties als positief onthaald worden door uw verantwoordelijke
nu nog leren constructief zijn op forums en ge hebt misschien al een belangrijke stap in het verkoopsproces verwezenlijkt nl PROSPECTIE en LEADgeneration!
peace out
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenUw post gaat hier dus eigenlijk over een persoonlijke frustratie tov mysterie shoppers; Das een interne zaak die jij maar in uw sales / garage team moet opnemen;
Jij stelt dat we een bende zeikerds zijn die geen enkele kritische uitlating of verzuchting mag plegen owv het feit dat uit eigen ervaring je vaak als autoLIEFHEBBER geconfronteerd wordt met het feit dat er minder kennis aanwezig is, net daar waar je honger naar meer kennis gevoed zou moeten worden!!!
Over de ethische kant hoe jij je zaken doet spreek ik me totaal niet uit, noch over uw resultaten, hell this is not the point.
Wel het gedrag dat ge hier vertoont, toont ware gelijkenissen waarmee men vaak te maken heeft, nl dat een klant blijkbaar niet gelijk heeft, dom, arrogant is enz enz ..
Men zou anders verwachten als je kijkt naar de bedragen die mensen gaan uitgeven.
Hoe jij ons hier komt afblaffen , juist de autoliefhebbers die zelfs gemiddeld MEER uitgeven aan een wagen (in het geval van de XC60 allemaal +45K euro) is het TOTAAL ongepast u
EN hiervoor speciaal te registereren
EN ons hier even af te schilderen als bende oetlullen
EN nog steeds denkt uw gelijk te halen
Ik neem aan dat ge een volvo verkoper zijt mits te reageren hier op deze post;
Maar voor ge verder gefrustreerd raakt; Fijn als gij uw job goed doet, fijn als uw prestaties als positief onthaald worden door uw verantwoordelijke
nu nog leren constructief zijn op forums en ge hebt misschien al een belangrijke stap in het verkoopsproces verwezenlijkt nl PROSPECTIE en LEADgeneration!
peace out
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichtenvolgens mij is het de vekoper van genk waar nas enkel dagen terug zijn slechte ervaringen op het forum heeft gemeld,"nu naar die verkoper met zijn uitlaatingen.... "het is hier een topic over de xc60 waar een ieder zijn meening mag neer pennen,voor over gejank en gezaag te schrijven hebben ze een ander topic (Het grote ergernis topic deel II)
Dat denk ik niet, daarvoor was die verkoper te beschaafd, die verkoper - Karel- is op zich een OK kerel hoor, alleen zouden ze hem die simpele principe's dat een (ongeduldige - in mijn geval) klant, koning is als ie een proefrit of zo vraagt (hoewel ongeduldig ik wacht al 4 maanden op die proefrit)
maar ge hebt gelijk dit hoort hier niet in de topic thuis van onze geliefde wagen;
ON TOPIC:
ik heb dus nog even wat exterieur opties gekozen; Als jullie een foto vinden van een Saville grey versie met dus de Alu treeplank en voor- en achtersierbescherming in alu please post it!
Vond geen goede foto dus SS uit die PDF ..
leek me wel cool en maakt het Saville grey iets minder oubollig niet??Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichtenik heb dus nog even wat exterieur opties gekozen; Als jullie een foto vinden van een Saville grey versie met dus de Alu treeplank en voor- en achtersierbescherming in alu please post it!
leek me wel cool en maakt het Saville grey iets minder oubollig niet??
Comment
-
Comment
Comment