Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De XC90 is toch ook nog altijd een knappe auto, zie dat af .

    De XC60 is qua snuit vooral een modernere/gestroomlijnde versie van de XC90. 't Zorgt ook voor een familiegezicht tussen de SUV-modellen van Volvo.
    freude am fahren

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten

      XC90 en XC60

      Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
      De XC90 is toch ook nog altijd een knappe auto, zie dat af .
      De XC60 is qua snuit vooral een modernere/gestroomlijnde versie van de XC90. 't Zorgt ook voor een familiegezicht tussen de SUV-modellen van Volvo.
      Klopt, maar de XC60 oogt wel niet veel kleiner dan de XC90 vanuit dit oogpunt...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
        Klopt, maar de XC60 oogt wel niet veel kleiner dan de XC90 vanuit dit oogpunt...
        Hehe, raar, ik zou juist het omgekeerde denken.. de XC90 lijkt vooral smaller vanuit dit oogpunt. 't Kan aan mij liggen hoor.
        freude am fahren

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
          Hehe, raar, ik zou juist het omgekeerde denken.. de XC90 lijkt vooral smaller vanuit dit oogpunt. 't Kan aan mij liggen hoor.
          Ligt niet aan jou .
          Ik heb ook die indruk dat de xc60 breder op zijn poten staat ook al is het zo niet.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk Berichten
            Ligt niet aan jou .
            Ik heb ook die indruk dat de xc60 breder op zijn poten staat ook al is het zo niet.
            ben ik volkomen mee eens,had ook die indruk

            Comment


            • Er komt dan ook geen opvolger voor de XC90 meer hé...

              dus de XC60 zal ook nog veel Ex XC90'ers moeten aanspreken binnen enkele jaren.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel fillemon Bekijk Berichten
                Er komt dan ook geen opvolger voor de XC90 meer hé...
                .
                Dat is pertinent onjuist ! Die komt er wel.
                Het is het meest verkochte model van Volvo en dat laat men niet schieten.
                Dit is door de top van Volvo al lange tijd geleden bevestigd toen dat kwakkelbericht nogal eens de wereld werd ingestuurd.

                Meer lees je in dit topic : http://www.autoforum.be/showthread.p...ighlight=volvo
                Volgens de Autobild Allrad van vorige week wordt hij zelfs einde volgend jaar al gepresenteerd.
                Last edited by ; 25/09/2008, 21:54.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                  Dat is pertinent onjuist ! Die komt er wel.
                  Het is het meest verkochte model van Volvo en dat laat men niet schieten.
                  Dit is door de top van Volvo al lange tijd geleden bevestigd toen dat kwakkelbericht nogal eens de wereld werd ingestuurd.

                  Meer lees je in dit topic : http://www.autoforum.be/showthread.p...ighlight=volvo
                  Volgens de Autobild Allrad van vorige week wordt hij zelfs einde volgend jaar al gepresenteerd.
                  Ik heb toch onlangs gehoord dat de (oude) XC90 nog een tweetal jaar zal moeten meegaan omdat de ontwikkeling van de nieuwe dieselmotoren langer duurt dan verwacht. t'Ja, Volvo is nu wel gene "grootte" in dieselmotoren.
                  AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                    Ik heb toch onlangs gehoord dat de (oude) XC90 nog een tweetal jaar zal moeten meegaan omdat de ontwikkeling van de nieuwe dieselmotoren langer duurt dan verwacht. t'Ja, Volvo is nu wel gene "grootte" in dieselmotoren.
                    "grote" bedoel je waarschijnlijk

                    De ontwikkeling van de XC90 behelst niet enkel nieuwe dieselmotoren...
                    We zien wel.

                    Terug on-topic : de XC60
                    Last edited by ; 25/09/2008, 23:00.

                    Comment


                    • Roadtest MSN Cars

                      Performance
                      Although Volvo offers an enticing six-cylinder turbo-charged petrol XC60, it is the turbo diesels that 97% of customer will buy. There's a choice of two familiar 2.4-litre five-cylinder units with either 161 or 181bhp. These distinctive engines have been around for a considerable time and, as we discovered last year in the new Volvo V70, time has passed them by.

                      They are not short of power or ability to push the XC60 along at a decent speed, it's just that the levels of refinement and economy have been overtaken. While there are undoubtedly buyers who will appreciate the distinctive five-cylinder burble, alongside the terrific offerings to be found in an X3 or Kuga, the Volvo melts.


                      It seems impossible to think that Volvo won't come around to the idea of putting in the 2.0 or 2.2-litre Peugeot diesels that grace many a Kuga and Mondeo; Ford owns Volvo after all. But for now the more powerful D5 model we drove is what nearly half of XC60 customers will buy. Coupled to the Geartronic automatic transmission, it reaches 60mph in an impressive 9.4 seconds with a top speed well clear of 120mph.

                      There will be another option sometime in 2009; a front-wheel-drive XC60. With a revised version of the base diesel it will be lighter, cleaner and cheaper. It also recognises the fact that not many buyers of cars like these actually ever drive off-road.


                      Ride and Handling
                      As soon as you start using the words "sporty" in combination with "off-road" you run into problems. Decent off-road performance demands lots of suspension travel and soft springs. But to make a tall car like the XC60 drive in an athletic manner, it needs taut springing to control the body roll in the corners.

                      It can be done with lots of clever expensive electronics and hydraulics, the Range Rover being a good example. More realistically Volvo had to choose which way to go and it has chosen to make good body control on the Tarmac the objective.


                      And from the front seats the results are largely successful. The XC60 is good to drive, entertaining even, on fast open roads with sweeping bends. There's not much roll and the steering, though devoid of much road feel, feels accurate and well weighted. Push it through tighter sections and the limitations quickly build up. This is no sports car, even a sports SUV, despite Volvo's wishes.

                      The ride is obviously on the firm side but it's simply miles better than what you get in a BMW X3. In the front at least. Passengers sitting in the rear seats will find it noticeably less forgiving, indifferent road surfaces providing an unsettling experience.


                      Interior
                      Volvo is good at interiors and the XC60 is arguably the best yet. The characteristic slim centre stack in front of the gearlever is a fresh design, angled slightly towards the driver with a new integrated monitor screen layout. Specify the blond teak finish for the centre console and the right colour for the seats and you have that unique Scandinavian experience that only Volvo seems able to pull off in a car.

                      There's also the option of some truly awful colour palettes both for the seats and exterior - the Lemon Green/Lime Grass Green is worth searching out for the sheer scale of the disaster. But the comfort of the front seats is undeniable, initially soft but with support in all the right places.


                      Rear seat comfort is good to, with a higher sitting position helping the view forward, although those heavy front headrests can make it claustrophobic for children. The high side windows also limits the view out and seriously compromises the driver's view when pulling out from angled junctions - visibility really has suffered for the sake of style.

                      If you are looking for maximum load-carrying capacity then a Volvo V70 will still probably be a better answer, but the XC60 is very easy to live with. The sill height at the back is naturally much higher than an estate car but you can slide loads straight in and the conversion to full IKEA flat pack load area is simply a matter of flipping the backrests forward. They split 40:20:40.


                      Economy and Safety
                      "The safest Volvo ever" is some claim but you'd better believe it. And Volvo has a world safety first: City Safety. According to Volvo's statistics, 75% of collisions happen at speeds of 30kph (19mph) or less. Using a system of lasers projecting forward from in front of the interior mirror, City Safety means that the brakes are automatically applied if an impact is about to happen.

                      It's standard on every XC60, works at speeds of up to 30kph, and at speeds below 15kph it will actually stop the car before any impact occurs. If you swerve at the last moment the system is overridden.


                      Of course Volvos have always been great cars to have a crash in, if you must have a crash. The company probably does more research into the subject than any other. The XC60 is loaded with airbags, there's Volvo's own side impact protection system (SIPS) plus clever headrests and much much more. Bank on a top EuroNCAP rating.

                      Economy on the other hand, is only average. Both versions of the diesel return 37.7mpg on the combined cycle, 34mpg with the automatic transmission, figures unlikely to be achieved in real life. CO2 is 199g/km. The carrot is that when the front-wheel-drive XC60 is launched it will get a revised engine with 170g/km CO2 and this engine will make its way into the 4x4 versions too.


                      MSN Cars Verdict 4/5
                      Volvo's aim is to get you buy the XC60 as much for its design as for its safety features. It's certainly a very distinctive vehicle and there's a place for that, we feel, on British roads. There's something worthy, honest and honourable about the Volvo brand and these days that's something to be coveted.

                      The XC60 is comfortable and practical, priced comprehnsively against its premium rivals and re-establishes Volvo as a safety pioneer. The weak point is that five-cylinder diesel engine which while OK is showing its age in terms of economy and refinement. Live with that, though, and you have a rather nice, practical five-seater.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                        Ik heb toch onlangs gehoord dat de (oude) XC90 nog een tweetal jaar zal moeten meegaan omdat de ontwikkeling van de nieuwe dieselmotoren langer duurt dan verwacht. t'Ja, Volvo is nu wel gene "grootte" in dieselmotoren.
                        Ik heb beiden gehoord maar ik denk dat het vooral een kwestie van interpretatie is.

                        Een feit is dat de XC90 nog niet meteen zal worden vervangen. Hij zou in 2010 nog een stevige facelift krijgen en dan moeten meegaan tot 2012.

                        Het probleem met de vervanging is meervoudig :

                        - de markt van grote suv's is ingestort.
                        - ford/volvo heeft voor Europa niet meteen een gepaste grote dieselmotor in de schappen liggen voor een eventuele opvolger en voor Amerika heeft men geen geschikte hybride aandrijflijn.

                        Volvo zal dus met de vervanging van de xc90 moeten wachten tot het ford-concern die aandrijflijnen klaar heeft. En dan nog, tegen dan zijn suv's misschien totaal uit de mode ...

                        Bij volvo zouden ze momenteel dan ook eerder de mogelijkheden voor een v90 of v100 (denk aan de mercedes R-klasse - maar dan met smaak - en de nog te introduceren BMW PAS) aan het bekijken zijn als toekomstig topmodel/vervanger voor de XC90.

                        Enfin, dat ik heb toch hier en daar gehoord en gelezen.

                        Only time will tell ...

                        Comment


                        • Al wat ik hier al gelezen heb, heb ik ook hier en daar al gelezen.
                          Er komt er wel een en er komt er geen, er komt een grote prestigebreak en er komt er geen.
                          Besluit: niets is zeker, niemand kan me overtuigen.
                          __________________________

                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door van god los Bekijk Berichten

                            ...- de markt van grote suv's is ingestort ...



                            Only time will tell ...
                            Voor de SUV's zullen er volgens mij nog altijd een markt zijn (die zelfs terug zal groeien) maar dan met de bekende krachtige 2 liter dieselmotoren. We zullen zien.
                            AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                            Comment






                            • Comment


                              • Barents blauw




                                Comment


                                • Vandaag naar City safety Show in Namen geweest.
                                  4 XC60's aanwezig waaronder die knappe T6 in Savillegrijs met de antracieten velgen.





                                  Comment








                                  • Dit is de kleur Chameleon Blue Pearl.
                                    Ik vond het geen knappe kleur.

                                    Comment






                                    • Deze optionele treeplank vind ik afschuwelijk leijk.
                                      Ik dacht voorheen dat het aluminium was of toch tenminste een alulook had.
                                      In realiteit is het een raar soort witachtige plastiek waar de zwarte streepjes en "XC" inzitten.
                                      Ik zou die treeplank dan ook nooit nemen. De andere optionele zijstrips zijn wel mooi.

                                      Comment


                                      • Ik veronderstel dat een automaat niet standaard is?

                                        Zoiets bestel je toch eigenlijk niet met een manuele bak.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                          Ik veronderstel dat een automaat niet standaard is?

                                          Zoiets bestel je toch eigenlijk niet met een manuele bak.
                                          Automaat is standaard op de benzine en optie op de diesels. En waarom zou een manuele bak niet staan op een auto als een XC60?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X