Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten


    'k Vind die uitstulping in het radiatiorrooster echt niet mooi. Da's voor de Adaptive Cruise Control zeker? 'k Vind het alleszins niet kunnen dat je zoveel geld daarvoor moet opleggen, en dan is het nog niet eens subtiel/mooi ingewerkt..

    Jammer, want 't is anders wel een dijk van een auto!
    freude am fahren

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
      'k Vind die uitstulping in het radiatiorrooster echt niet mooi. Da's voor de Adaptive Cruise Control zeker? 'k Vind het alleszins niet kunnen dat je zoveel geld daarvoor moet opleggen, en dan is het nog niet eens subtiel/mooi ingewerkt..

      Jammer, want 't is anders wel een dijk van een auto!
      Klopt, zeker als je vergelijkt met al de Japanse en Duitse automerken die het veel beter weggewerkt hebben.

      Comment


      • Duitse video

        Comment


        • Nu heb ik al een pàk foto's gezien, en ik blijf 'm lelijk als de nacht vinden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
            Uitzending van RTL7 (Nederland) over de XC60 :

            http://www.rtl.nl/(vm=/automotor/whe....avi_plain.xml
            Korte maar zeer positieve test toch

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
              Nu heb ik al een pàk foto's gezien, en ik blijf 'm lelijk als de nacht vinden.
              De foto's flateren hem idd niet maar irl is hij een pak knapper.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                Nu heb ik al een pàk foto's gezien, en ik blijf 'm lelijk als de nacht vinden.
                Zaterdag in Hasselt op het Kolonel Dusartplein is de XC60 te bezichtigen.

                Comment


                • Volvo Cars presents a front-wheel drive XC60 with CO2 emissions below 170 g/km

                  During the first half of 2009, Volvo Cars will launch a variant of the new Volvo XC60 with front-wheel drive, an upgraded Euro 5-compliant 2.4-litre diesel engine, 175 horsepower, 420 Nm of torque and CO2 emissions of less than 170 g/km. "We've increased the engine's performance by twelve horsepower and 80 Newton metres of torque. At the same time we have succeeded in cutting fuel consumption. This highlights the immense potential of conventional drivelines to deliver continued reductions in carbon dioxide emissions," says Magnus Jonsson, Senior Vice President, Research & Development at Volvo Cars.


                  "This is the first step in a determined drive towards systematic reduction of CO2 emissions from our conventional drivelines. The next stage for the XC60 is a micro-hybrid with the potential for reducing emissions to about 140 g/km," adds Magnus Jonsson.


                  The new Volvo XC60 was introduced with a six-cylinder turbocharged T6 engine producing 285 hp, as well as two five-cylinder turbodiesels: the D5 with 185 hp and the 2.4D with 163 hp. Four-wheel drive (AWD) with Instant Traction is fitted as standard to all these variants.


                  In 2009, the driveline range will be expanded with a front-wheel drive version of the 2.4D, upgraded to produce 175 horsepower and 420 Nm of torque.


                  With a manual gearbox, CO2 emissions are less than 170 g/km and fuel consumption is approximately 6.4 l/100 km. The corresponding figures with automatic transmission are approximately 7.3 l/100 km and 193 g/km.


                  A range of driveline improvements

                  In addition to front-wheel drive, a variety of smaller improvements contribute to the attractive fuel consumption and CO2 figures.


                  Volvo Cars' powertrain experts have reduced internal friction and pump losses in the diesel engine. The pressure drop in the intake and exhaust system has also been reduced. Injection pressure has been increased with the next generation of high-pressure diesel pumps and the fuel-injection strategy has been refined through the introduction of Piezo-based injectors.


                  What is more, the engine has lower compression, more efficient combustion and the latest generation of engine management. The single turbocharger has been optimised to produce high torque from low revs.


                  "As always this is the science of small adjustments. Many systems and details in a car model have been dimensioned to suit all engine variants, from the smallest diesel to the most powerful petrol engine. So in other words, there is a certain amount of scope for fine-tuning individual engine variants," explains Magnus Jonsson.


                  Unaffected sportiness

                  One important aim of the development process is to retain the sporty properties that are a central part of the new crossover's attraction.


                  "More horsepower, higher torque and a sporty chassis setting all help give the front-wheel drive variant the right XC60 dynamics. It's the perfect choice for buyers who want to focus on fuel consumption and CO2 emissions without compromising on driving pleasure," says Magnus Jonsson.
                  In 2011, the aim is that Volvo customers will be able to buy a Volvo S60 with CO2 emissions below 120 g/km (4.5 l/100 km), a Volvo S80 that produces less than 130 g/km (4.9 l/100 km) and a Volvo XC60 below 140 g/km (5.3 l/100 km). All these variants will be diesel-powered.
                  bron : Volvo
                  Last edited by ; 02/10/2008, 10:33.

                  Comment


                  • fragement uit de eerste test van Auto55:
                    De XC60 D5 heeft op een bochtig parcours altijd de neiging om achteraan te willen uitbreken. Daarvoor hoeft men niet een snel te willen gaan. Het stuurgevoel is gelukkig ruimschoots communicatief en er is natuurlijk de hele winkel veiligheidsuitrusting. Bij de D5 in combinatie met automatische versnellingsbak, concludeer je onmiddellijk dat deze wagen vooral op het Amerikaanse cruisen is afgestemd. Hij wil niet graag hoog in de toeren, maar mist vooral trekkracht onderin. Wij verdenken de automaat ervan de motor de lucht af te knijpen, maar konden de proef op de som niet nemen, gezien de afwezigheid van manueel geschakelde testwagens. Het is hoe dan ook jammer dat de combinatie diesel/automaat niet echt voldoening schenkt, want de XC60 en onze actuele verkeerssituatie vragen daar gewoon om. Het wordt behoorlijk frustrerend op een bochtig en klimmend traject, want daar weet de automaat echt geen houding aan te nemen. Hij schakelt te laat terug, waardoor de motor onder de 2000 tr/min duikt en waar helemaal niets te beleven valt. Duwt men vervolgens als reactie wat steviger op het gas, dan schakelt hij wel terug, maar blijkt het werkingsgebied te beperkt - tussen 2300 en 3250 toont de D5 wat hij in zijn mars heeft, maar hogerop wil hij niet, terwijl de bak alweer opschakelt en de toerentellernaald weer te laag terugvalt. Manueel ingrijpen dan maar - wat gelukkig kan, maar niet echt het verhoopte rijplezier oplevert.

                    Op normale open weg is er geen probleem merkbaar; tenzij dan dat de D5 in vergelijking met modernere concurrenten vrij luidruchtig uit de hoek komt en dat zowel stilstaand als onder uiteenlopende rijomstandigheden. Het blijft dus jammer dat Volvo de aandrijving niet wat meer aandacht heeft geschonken, temeer daar de XC60 verder echt een ‘premium'-indruk nalaat. Met de T6 liggen de kaarten uiteraard helemaal anders. Hier is er zeker geen tekort aan werklust en ligt het werkingsgebied ook veel breder uitgesmeerd. De rijkelijk aanwezige kracht laat zich goed doseren en men merkt dat de XC60 daar goed mee wegkomt. Een racer mag er niet van verwachten, ondanks heel wat potentieel, maar wordt enkel in de weg gestaan door de SUV-bouwvorm. Even stoeien met de T6 laat de verbruiksmeter al meteen 14,1 l/100 km aanwijzen en dat is niet van aard om een ‘groene' medaille te winnen...
                    De gehele eerste test : http://www.auto55.be/tests/104287-vo...60-eerste-test

                    Comment


                    • Ik ben niet akkoord met deze test,de motor zou volgens hem luidruchtig zijn hoewel ik vind dat de motor zeer stil is ivm de rest van het gamma.
                      Ook op volvo.nl is er een topic dat de motor stiller zou zijn(in de cabine weliswaar) dan een 4 maand oude xc70.
                      Iedere test geeft wel weer dat de automaat niet echt goed is,ik hoop dat ik er geen spijt van krijg.

                      Comment







                      • Comment









                        • Comment





                          • Comment


                            • Dat interieur is toch echt

                              Comment


                              • ik ben vandaag in vcg geweest, en heb opgemerkt dat een groot aantal xc 60 op de achterdeur werden afgedicht(beschemt) met een witte folie en vele andere niet.Wie weet wat de bedoeling daarvan is?

                                Comment


                                • D5

                                  Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                  fragement uit de eerste test van Auto55:

                                  De gehele eerste test : http://www.auto55.be/tests/104287-vo...60-eerste-test
                                  Ik rij al 7 jaar met een S60 D5, motor maakt een aangenaam geluid en is zuinig (verbruik 6l handgeschakeld - vlotte rijstijl) - ik begrijp die journalisten niet - 7 jaar terug werd die motor bejubeld.
                                  Mijn schoonbroer (een BWM freak) noemt het geluid prachtig.
                                  Wat betreft de automaat - ik denk bij de volgende aankoop (waarschijnlijk xc 60) een automaat te nemen - een vriend van mij had een S60 D5 - die reed fantastisch - automaat is toch ook vijftraps nu ipv viertraps

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
                                    ik ben vandaag in vcg geweest, en heb opgemerkt dat een groot aantal xc 60 op de achterdeur werden afgedicht(beschemt) met een witte folie en vele andere niet.Wie weet wat de bedoeling daarvan is?

                                    Jij werkte trouwens bij een van de toeleveranciers, niet?

                                    zo ja, welke? mag via PM
                                    Last edited by ; 03/10/2008, 01:21.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door freddy s Bekijk Berichten
                                      automaat is toch ook vijftraps nu ipv viertraps
                                      Het is nu 6 traps ipv 5traps

                                      Comment






                                      • Comment






                                        • Comment

                                          Working...
                                          X