Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eerste foto's van de textielbekleding.

Comment

• een beetje saai, dat textiel.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten

Zouden dat dan foto's zijn van die voorwielaangedreven 2.4D? Of is dat gewoon Volvo's milieuvriendelijke XC60? Is dit op 1 of ander autosalon??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thamasje Bekijk Berichten
          Zouden dat dan foto's zijn van die voorwielaangedreven 2.4D? Of is dat gewoon Volvo's milieuvriendelijke XC60? Is dit op 1 of ander autosalon??
          Deze voorwielaangedreven 2.4D is de milieuvriendelijke XC60 (uitstoot 170gram CO2). Het is natuurlijk maar wat je milieuvriendelijk noemt hé... want zo geweldig vind ik dat nu ook weeral niet...

Comment

• achteruitrijcamera

Foto's van "jippen", forumlid, maar hier al jaren niet meer actief blijkbaar

Meer foto's :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten

achteruitrijcamera

Foto's van "jippen", forumlid, maar hier al jaren niet meer actief blijkbaar

Meer foto's :
              http://www.pixagogo.be/5878244250
              Hoe kan hij al rondrijden met een pre-productiemodel?

Werkt hij bij volvo??

Wat zijn zijn ervaringen met de wagen?

Comment

• Jippen schreef:
                Ik ben niet zo goed om bevindingen en ervaringen op papier te zetten en kan alleen vergelijken met andere volvo modellen. Maar ik de toch even mijn best. Ik hoop dat je hiermee toch wat info krijgt over hoe de xc60 is en rijd voor een niet pro

Het koetswerk is voor mij persoonlijk zeer geslaagd al lijkt het soms dat de kont wat smal lijkt.(dit lijkt minder als er een diffuser op zit)
                De achterlichten zijn zeer mooi(zeker wanneer verlicht) en de xeon met bochtenverlichting is leuk om te zien en te gebruiken.
                Dan de motor(voor mij moelijk te verwoorden), wel die t6 is op zijn koetswerk geschreven, ik had nooit het gevoel dat ik met te veel gewicht op de baan was.Zonder morren en zeer vlot kom je aan snelheden die niet toegelaten zijn .In de hernemingen is de versnellingsbak wat traag van begrip als je plakgas heeft maar eens dat hij weet wat je wilt scheur je er vandoor. Zo een leuk beestje heeft natuurlijk brandstof nodig en het aantal is tussen de 13 en 14 liter +-1000 km op de teller. Sprintjes in de regen aan de lichten zonder door te slippen , toch fantastisch die AWD. Met andere woorden de xc60 rijdt echt lekker.
                Als je de eerste keer op de baan gaat met een xc60 is het (als je zeer traag gaat) wat zoeken waar de auto zal uitkomen. Zeker bij voorin parkeren. Pas op, dit is niets verkeerd aan de auto .komt omdat ik normaal dagelijks met een v50 rij.Eens je weet waar de auto zal uitkomen kan het plezier wel beginnen Nooit last gehad van onderstuur, een klein beetje van overstuur maar dan gaat ie wel lekker door de bochten zonder uit te breken. Maw voor mij persoonlijk rijd hij beter dan een v70/s80. De veren staan redelijk hard maar zeker niet oncomfortabel (integendeel , her rij comfort druipt er af) Ook geen piepjes en kraakjes gemerkt. dan het interieur : man dit is echt mooi afgewerkt. qua materialen top. Ik heb een bmw 5 serie rijder zijn objectieve mening gevraagd , de afwerking was volgens hem veel beter en ook het leder en ja zelfs de de motor.(Dit dus in het voordeel van de volvo wel te verstaan.) Wie zegt dat alles er plastiek en goedkoop uit ziet moet dringend naar de oog arts !!!. Alles oogt gewoon premium
                Dan de zeer lange optie lijst
                Gps(rti) werkt zoals altijd naar behoren alleen vond ik het spijtig dat ze niet de kans hebben genomen om deze te verbeteren tegenover de v70/s80. geen touchscreen/,geen vernieuwde lay-out bvb. Er is geen gebruik gemaakt van een harde schijf zoals de s40/v50 maar nog steeds met dvd. Iemand die nog nooit met een volvo rti gewerkt geeft zal het eerst wel wat moeilijk hebben, maar eens je het door hebt snel en handig.
                Het lange schuifdak zorgt voor extra licht in het interieur , spijtig dat het maar voor de helft open gaat…
                Keyless drive: Dit is nu is handig zie en een optie waar ik ook nog geld zou kunnen aan spenderen.
                Sleutel op zak, naar de deur gaan aan de klink trekken en hop deuren open (kan je instellen , alle deuren of enkel de deur van de rijder) rem induwen en op de startknop drukken en rijden maar(niet nodig om de sleutel in de gleuf te duwen !!). Omgekeerd : motor uit via de zelfde knop,uit stappen en op het kleine knopje op de deur duwen en alles vast. Lekker handig. Blis werkte naar behoren maar in de regen flipte da spel regelmatig. In de regen op de e40 richting ternat dacht hij dat de betonnen omheining in het midden allemaal auto's waren.
                De Adaptive Cruise Control (ACC) met Distance Alert: je kan zelfs in de file met de cruise op rijden, hij houd voor u de afstand ingesteld en loodst u door de file zonder dat je moet remmen of gas geven, en het is niet als er een pippo ineens voor u invoegde hij gaat remmen. Neen, zal lichtjes minder gas geven en de afstand indien mogelijk weer bewaren.
                Dit werkte voor mij echt naar behoren. Anders was het als je een auto zeer vlug nadert hij te vroeg begon te remmen waardoor je ruim op voorhand al aan de inhaal beweging moest beginnen.
                De Lane Departure Warning heeft een waarschuwingssignaal als je over de midden streep gaat zonder richting aanwijzers te gebruiken. Dit werkte dan ook perfect. Ook de optie(distant alert) die de afstand bewaakt tussen u en uw voorligger was zeer handig. Indien je te dicht op kwam , kreeg je een waarschuwing via de ruit (rood lichtje) Afstand kan je zelf instellen) De sity safety heb ik niet op de openbare weg uitgeprobeerd , Je zal wel begrijpen dat dit niet de bedoeling was dit live te testen als je met zo een dure wagen op de weg bent. Het noodstop systeem(Collision Warning with Auto Brake) werkt trouwens goed. Iemand die voorgang van rechts wou nemen op zijn eigen oprit, heeft de auto mij een waarschuwing gegeven (piep toon en lichtjes op de vooruit en de remmen die al gespannen stonden) en we hebben er mooie rond kunnen rijden. (is wel verschieten) Dan de achteruit rij camera: wat handig zeg. Via de lijnen op het scherm weet je precies waar de auto gaat uitkomen, parkeren is hiermee een kinderspel (zelfs voor mijn vrouw !!) Het enige wat soms wat op tilt vloog waren de voorste sensoren tijdens de regen…maar wel o zo handig in een auto waar je hoog en droog zit . Verder high performance radio met een 6 cd lader (moet ik volvo kenners niet laten weten hoe die klinkt)
                Handige kinderzitjes achteraan ingewerkt , en het ruim is ruim voldoende. De koffer mag dan klein tonen maar is het toch niet , ruim voldoende voor de valiezen,bakken bier en andere groot spul.
                Hill Descent control heb ik niet kunnen uitproberen maar zal deze week in zweden gebeuren.
                Waarschijnlijk nog een heleboel opties vergeten  maar als er nog iets in mij opkomt post ik het er hier nog bij.
                Heb nog een heleboel foto's , zal die vanavond uploaden en morgen vroeg er bij plaatsen.

Voor mij "op en top volvo waardig" .
                Ik weet ook niet hoe hij aan die wagen komt en of hij bij Volvo werkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                  Hoe kan hij al rondrijden met een pre-productiemodel?

Werkt hij bij volvo??
                  Hij werkt voor de invoerder : Volvocars Belgium.
                  Die mensen mogen zo af en toe eens met zo een wagen rijden. Dit is trouwens geen preproductiemodel meer, maar een productiemodel.

Comment

• Weet er al iemand wat het prijsverschil zal zijn tussen de 2WD en de 4WD?

Comment

• In 2011, the aim is that Volvo customers will be able to buy a Volvo S60 with CO2 emissions below 120 g/km (4.5 l/100 km), a Volvo S80 that produces less than 130 g/km (4.9 l/100 km) and a Volvo XC60 below 140 g/km (5.3 l/100 km). All these variants will be diesel-powered.
                      Zouden ze dan toch de 2.0D leveren in de XC60?

Comment

• xc 90 en xc 60

Last edited by ; 22/02/2010, 22:27.

Comment

• Eerste 'test' van de XC60 in België (denk ik toch) . Zonet gelezen op vroom.be. Positief, niet echt in detail gegaan, nog redelijk objectief dus en ze zijn wel niet te spreken over de automaat, die zou niet goed en snel genoeg terugschakelen. Achjah, hier is de link

See ya!

Comment

• Volvo Xc60

Voor zover ik mij herinner was reeds bij de lancering van de XC90 sprake van kritiek op de geartronic gekoppeld aan de D5. Ik kan mij niet voorstellen dat Volvo nu met de geartronic 6 versnellingen nog altijd dezelfde gebreken vertoont. Is het misschien louter de afstelling die eerder op comfort gericht is dan op sportief schakelen ? De sportieve bestuurder kan toch nog altijd manueel genre tiptronic schakelen ?

Comment

• De Audi Q5 kan nu geconfigureerd worden op de site van Audi.be .

Wanneer qua uitrusting en motorisatie een Volvo XC60 met een Audi Q5 vergeleken wordt blijkt een Q5 steeds meer dan 4000 Euro duurder dan een XC60 en dan moet je nog bedenken dat City Safety bij Audi niet bestaat.

Comment

• Comment

• + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rudyvk Bekijk Berichten
                                    Voor zover ik mij herinner was reeds bij de lancering van de XC90 sprake van kritiek op de geartronic gekoppeld aan de D5. Ik kan mij niet voorstellen dat Volvo nu met de geartronic 6 versnellingen nog altijd dezelfde gebreken vertoont. Is het misschien louter de afstelling die eerder op comfort gericht is dan op sportief schakelen ? De sportieve bestuurder kan toch nog altijd manueel genre tiptronic schakelen ?
                                    Heeft er iemand ervaring met de geartronic in combinatie met D5.
                                    Pers is altijd kritisch, soms heb ik de indruk dat één iemand de XC60 heeft getest en zijn mening neergeschreven en dat vele journalisten dat gewoon overnemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
                                      mooi vergelijk

een g is kleiner

Comment

• Comment

• NICe!!!

Comment

Working...
                                          X