Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door freddy s Bekijk Berichten
    Ik kom zopas van Audi garage en heb een duidelijk vergelijk opgemaakt : XC 60 manueel tov Q5 2.0 (bestaat niet met automaat) voor mijn afwerking XC 60 Summum met mobility pack, getinte ruiten achter, mettalic, parkeersensor voor, music interface, alarm en nog een paar prutsen is een een verschil van 6350 € BTW incl. dat de Audi duurder is. Basis Audi en opties duurder + krijg maar 4% korting ipv 8% bij (indien leasing is er meer korting).
    Naast de City Safety zijn er nog zaken die bij Audi optie zijn bvb. neerklapbare passagierszetel, airco is één zone, ...
    Inruilwaarde zal bij Audi waarschijnlijk hoger zijn, maar intussen kan u het verschil investeren in aandelen bij ...
    Er zat nog fout in vergelijk (ook in tekst) verschil was berekend met 50% BTW, verschil BTW incl. + XC60 zonder elek. klep = +-7200 €

Comment

Ik kom zopas van Audi garage en heb een duidelijk vergelijk opgemaakt : XC 60 manueel tov Q5 2.0 (bestaat niet met automaat) voor mijn afwerking XC 60 Summum met mobility pack, getinte ruiten achter, mettalic, parkeersensor voor, music interface, alarm en nog een paar prutsen is een een verschil van 6350 € BTW incl. dat de Audi duurder is. Basis Audi en opties duurder + krijg maar 4% korting ipv 8% bij (indien leasing is er meer korting).
      Naast de City Safety zijn er nog zaken die bij Audi optie zijn bvb. neerklapbare passagierszetel, airco is één zone, ...
      Inruilwaarde zal bij Audi waarschijnlijk hoger zijn, maar intussen kan u het verschil investeren in aandelen bij ...
      maar bij de Q5 werkt de elektrische koffer wel en ook het panoramisch dak is probleemloos
      En de dakrails zijn in grijs bestelbaar zonder dat deze afschilferen
      sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
        maar bij de Q5 werkt de elektrische koffer wel en ook het panoramisch dak is probleemloos
        En de dakrails zijn in grijs bestelbaar zonder dat deze afschilferen
        Er zijn nog geen Q5's in die mate in productie als de XC60. Er rijden hier geen Q5's rond, wel al heel wat XC60's.
        Wie spreekt er trouwens over problemen met het panoramische dak ?
        Ook de Q5 zal zijn kinderziekten hebben, zoals dat ook de gewoonte is in de VAG-groep, ...zeker weten.

Trouwens : Audi slaat dit weekend wel de bal serieus mis : de GLK staat in de showrooms, de XC60 ook, maar van de Q5 geen spoor, ook niet in het contactcenter in Kortenberg.

Comment

• Cosmic White Metallic

Comment

• gisteren een testrit gedaan met 2.4 163pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
              gisteren een testrit gedaan met 2.4 163pk
              Wat is uw opinie na die testrit. Was het een handgeschakelde of automaat?

Comment

• Na 1,5 jaar verlangen heb ik gisteren ook een 15-tal minuten met een gloednieuwe Summum Savile Grey 2.4D Geartronic gereden. Ik heb in maart al een bestelbon ondertekend maar heb mijn order 'on hold' gezet vanwege de automatisch kofferklep. Mijn rijervaring vond ik redelijk frustrerend: ik had gehoopt op een mini-XC90 maar dat is het niet. De wagen was niet uitgerust met 4C en ik vond de ophanging redelijk hard. Body control is fantastisch, het chassis voelt stijf aan maar de schokdempersetup is 'sportief'. De 2.4D heeft voldoende trekkracht om de XC60 vlot door het verkeer te loodsen. De Geartronic... tja, jij past je aan aan de Geartronic en helaas niet omgekeerd. Ik betrapte mezelf erop meermaals de pook naar rechts te duwen om sneller op te schakelen. Als je een vlotte rijstijl hebt neem dan een handgeschakelde versie of kies een T6. Het stuurgevoel: het is wat je van een Volvo mag verwachten. Het zal nooit zo communicatief zoals dat van een Porsche zijn. Dan nog de opties: het panoramisch dak maakt geen parasietgeluiden en de achteruitrijcamera is fantastisch!!! Kortom: maak zelf een testrit en overtuig jezelf. Het is in ieder geval één van de mooiste Volvo's van de laatste 10 jaar en zeker de veiligste!!!

Comment

• ik heb vrijdag een trailer vol zien rijden op de E40 van Brugge naar Gent.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Wat is uw opinie na die testrit. Was het een handgeschakelde of automaat?
                    had niet veel tijd om het op te schrijven,we hadden bezoek uit Noord Nederland
                    Maar ik vind de 163pk wel te weinig voor een automaat,verder was hij van wegligging perfect,het was ook een full optie.ik ben blij dat ik er een rica van 225pk er op zal hebben

Last edited by ; 22/02/2010, 22:27.

Comment

• Volvo Xc60

Deze namiddag een Terra Bronze 24D Geartronic proefgereden.
                      Positief : afwerking en aanwezige veiligheidsopties, comfort
                      Negatief : motor 163 pk te zwak, te grote draaicirkel, traag schakelen automaat alhoewel de combinatie met de D5 veel beter zou moeten zijn. Men is het schakelen vlug gewend en indien echt sportief kan de bak manueel nog aangepord worden. Ten einde het comfort nog te optimaliseren heb ik bijkomend de optie 4C chassis besteld.
                      Ik wacht nu met ongeduld op eind december, het moment van levering van mijn Saville Gray D5 summum. Zeer aangename wagen om mee te rijden.

Comment

• Comment

• hmmm, lekkere t5-r daar

2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik ben op 25/08 naar de XC 60 gaan kijken in Brussel, er was daar niemand bij (vertegenwoordiger was niet afgekomen), zelf een koffie genomen, de wagen was met standaard velgen, banden niet echt netjes, dus niet professioneel.
                            Gisterenavond naar de Q5 gaan zien in Wemmel, 2 wachters bij de ingang, 2 hostessen bij de ontvangst, receptie met wijn, hapjes, koffie, ..
                            Er stond een zwarte Q5 met alle toeters en bellen, prachtige velgen en een grijze 2.O TDI ook meer dan standaard uitgevoerd, auto's werden constant opgeblonken,...kortom professioneel tot en met. Bij het vertrek kreeg iedereen een rvs thermos met leder bekleding en Q5 logo.
                            Als Audi zijn journalisten behandeld zoals zijn (eventueel toekomstige) klanten dan zullen die met een positief gevoel een artikel schrijven, voor Volvo is er volgens mij nog werk aan de winkel.
                            Ik moet er wel bij vermelden dat ik op 7/10 de Volvo fabriek een bezoek kon brengen en toen was de ontvangst wel oké.
                            Toch ben ik ervan overtuigd dan Volvo het commercieel beter kan aanpakken (heb dit ook al ondervonden als Volvo klant bij een bezoek aan het salon).

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Rijimpressie: [www.motortrend.com]
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik ben op 25/08 naar de XC 60 gaan kijken in Brussel, er was daar niemand bij (vertegenwoordiger was niet afgekomen), zelf een koffie genomen, de wagen was met standaard velgen, banden niet echt netjes, dus niet professioneel.
                                  Gisterenavond naar de Q5 gaan zien in Wemmel, 2 wachters bij de ingang, 2 hostessen bij de ontvangst, receptie met wijn, hapjes, koffie, ..
                                  Er stond een zwarte Q5 met alle toeters en bellen, prachtige velgen en een grijze 2.O TDI ook meer dan standaard uitgevoerd, auto's werden constant opgeblonken,...kortom professioneel tot en met. Bij het vertrek kreeg iedereen een rvs thermos met leder bekleding en Q5 logo.
                                  Als Audi zijn journalisten behandeld zoals zijn (eventueel toekomstige) klanten dan zullen die met een positief gevoel een artikel schrijven, voor Volvo is er volgens mij nog werk aan de winkel.
                                  Ik moet er wel bij vermelden dat ik op 7/10 de Volvo fabriek een bezoek kon brengen en toen was de ontvangst wel oké.
                                  Toch ben ik ervan overtuigd dan Volvo het commercieel beter kan aanpakken (heb dit ook al ondervonden als Volvo klant bij een bezoek aan het salon).
                                  Dit is nu toch echte nonsens.
                                  Volvo heeft op 22 augustus in Woluwe de XC60 voorgesteld met receptie etc...
                                  Daarna heeft elke weekend het publiek in al de provinciehoofdsteden de mogelijkheid gehad om de XC60 te bewonderen tijdens de City-Safetytour, ook voorzien van hostessen, drankjes, hapjes, ijsjes etc...
                                  Op die voorstellingen stonden telkens 5 verschillende XC60's.
                                  Ik denk dat Volvo tot op heden veel meer gedaan heeft om zijn XC60 voor te stellen dan dat Audi dat met zijn Q5 heeft gedaan.
                                  Ik heb dit weekend tevergeefs naar de Q5 gezocht : geen enkele dealer heeft hem, hij staat niet in Kortenberg in het Contactcenter, maar wel ergens verborgen blijkbaar in Wemmel, maar ik weet niet waar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                    Dit is nu toch echte nonsens.
                                    Volvo heeft op 22 augustus in Woluwe de XC60 voorgesteld met receptie etc...
                                    Daarna heeft elke weekend het publiek in al de provinciehoofdsteden de mogelijkheid gehad om de XC60 te bewonderen tijdens de City-Safetytour, ook voorzien van hostessen, drankjes, hapjes, ijsjes etc...
                                    Op die voorstellingen stonden telkens 5 verschillende XC60's.
                                    Ik denk dat Volvo tot op heden veel meer gedaan heeft om zijn XC60 voor te stellen dan dat Audi dat met zijn Q5 heeft gedaan.
                                    Ik heb dit weekend tevergeefs naar de Q5 gezocht : geen enkele dealer heeft hem, hij staat niet in Kortenberg in het Contactcenter, maar wel ergens verborgen blijkbaar in Wemmel, maar ik weet niet waar...
                                    en er was drank genoeg en hapjes en belegde broodjes,we hebben zelfs een mini xc60 gekregen

Comment

• ik krijg het er ook een beetje van aan mijn seskens

volvosonic zit met dat merk in zijn naam, maar als de broodjes bij audi lekkerder zijn koopt hij eerder een q5

Comment

• Zoals hij hier in het grijs wordt getoond met de anthraciete velgen, zo zou ik hem nemen.

Zeer knap !

Kanshebber..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          ik krijg het er ook een beetje van aan mijn seskens

volvosonic zit met dat merk in zijn naam, maar als de broodjes bij audi lekkerder zijn koopt hij eerder een q5
                                          Ahem, het was freddy S die de broodjes bij Audi heeft geproefd.

Ik weet wel waarover hij het heeft: de eerste voorstelling was enkel op uitnodiging en je kon je enkel online inschrijven als lid van Involve. De dag daarna was er de kick-off van de eerste XC60 tour in Brussel. Daar kreeg je gratis drank, popcorn, lekkere gummetjes en ijsjes. Je kon via de vertegenwoordiger ook een afspraak maken in Brussel, bij Volvo Trucks. Daar stond er slechts 1 model binnen terwijl de andere in de parking een beetje verder stonden te wachten voor de volgende tour. Er stond een koffiemachine maar er was geen verantwoordelijke om de wagen continu op te blinken en de bezoekers van drank te voorzien. Daarna heeft men de Savile Grey ook een tijdje binnen gezet. Nu staat hij bij elke dealer, in tegenstelling tot de Q5...

Wat de Q5 betreft: ja, ik heb er in Parijs ingezeten. Ja, hij is nog mooier afgewerkt. In S-line is hij fantastisch. Maar heb je het prijskaartje gezien? Is het design echt origineel te noemen? Het wordt zeker een succes. Ik wou dat de aandrijflijn van de XC60 iets beter was... met name de Geartronic en het geluid, uitstoot van de diesels en het verbruik van de T6.

Comment

Working...
                                          X