Mijn mening is dat als je een compacte SUV wilt kopen dat de XC60 er qua design en vernieuwing echt op een positieve manier uitspringt. Neem je daarbij nog de standaarduitrusting die al redelijk compleet is, de goedkopere prijs tegenover de concurrentie(Mercedes GLK = €41.000, Audi Q5 = €39.000 en BMW X3 = €39.600, alle prijzenl zijn dan nog maar voor de beginversies en iedereen weet wat de Duitse autoconstructeurs durven aanrekenen voor extra opties). De XC60 komt gewoon altij sowieso veel geodkoper uit, je krijgt meer korting bij de dealers. En over de Q5, het interieur vind ik zeer geslaagd, maar aan de buitenkant zie ik niet echt iets nieuws eerlijk gezegd, lijkt veel te sterk op de Q7 die ik trouwens veel te lomp vind. De XC60 springt meteen in het oog met zijn nieuwe, opvallende en moderne scandinavische design.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichtenhet volvo gril met logo zonder radar
mijn eerste onderdelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenIs dat grilleke van de camion gevallen ?1982 BMW E28 528i
2013 BMW F31 318d
2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichtenvandaag in vcg geweest,en ik heb opgemerkt dat er een paar xc 60 stonden op de parking met alu roolrails
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenIs dat grilleke van de camion gevallen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel fillemon Bekijk Berichtendie staan er voor interne audit. Er worden nu kwaliteitseisen op uitgevoerd.
Comment
-
Testrit XC60
Vandaag de XC60 eens uitgebreid kunnen testen.
De testwagen was een XC60 2.4D Geartronic van 163 pk met pakket Momentum en het Advanced Safety pack.
Het comfort van deze XC60 is buitengewoon goed. Ik had snel de perfecte zithouding in de zeer aangename lederen zetels en de gehele opstelling van het dashboard is uitermate goed ergonomisch uitgekiend om deze wagen voor de chauffeur tot een prima reiswagen te maken. Dat geldt ook voor de rest van de zitplaatsen, al is de knieruimte voor grote achterpassagiers wat aan de kleine kant.
Het high performance audiosysteem zorgde voor de perfecte sfeer.
De bagageruimte is lekker breed en voldoende voor dit type wagen.
De motor, de 163 pk sterke 2.4D, is voor mij reeds voldoende maar ik ben geen echte favoriet van deze automaat die wat traag uit de hoek komt ook al is hij soepel. Zoals ook in vele testverslagen reeds geschreven denk ik dat de handgeschakelde hier beter op zijn plaats zal zijn.
Ik moest veel moeite doen om de snelheidslimieten te respecteren aangezien je nooit het gevoel hebt met te hoge snelheid te rijden.
De wegligging is prima en het interieurlawaai is meer dan behoorlijk gedempt. Geen kraakje of piepje opgemerkt.
Het Four C chassis in optie heb ik niet nodig. Ik hou van de comfortabele ophanging zoals op de wagen aanwezig was.
Het gehele rijgebeuren maakte een zeer stevige en stabiele indruk.
Offroad zijn we maar niet geweest, kwestie van de testwagen proper terug te kunnen inleveren bij de dealer.
Al bij al een uitermate prettige rijervaring gehad met deze XC60, mooi binnen en buiten, zeer degelijk en zeer comfortabel. Een meer dan waardige opvolger van de huidige V50.
Deze conclusie werd nog versterkt toen we daarna nog even bij Mercedes de nieuwe GLK zijn gaan uittesten. Die GLK heeft zetels zonder veel steun, een zielig ongezellig interieur door het verticale afgesneden dashboard en door de beperktere binnenruimte. Neen bedankt.
Volvo lijkt met zijn XC60 aangetoond te hebben dat de wagen meer dan duidelijk thuishoort tussen de BMW X3, de Mercedes GLK en de Audi Q5.
Comment
-
-
Had vandaag de kans een uitgebreide proefrit te maken met een XC60 2.4d geartronic. Algemene eerste indruk is positief. Wagen geeft een degelijke en verzorgde indruk, rijdt vlot en aangenaam. Minpunten waren er evenzeer. Het motorlawaai is nadrukkelijk aanwezig (ik rij zelf met een S60 en het verschil is enorm), de geartronic is niet echt aangenaam te noemen en de zetels geven (in vergelijking met de S60) heel wat minder steun aan de zijkanten.
Ook de verschillende veiligheidssystemen hebben zo hun kleine kantjes. Het BLIS werkt wel maar ik had nog niet de neiging er volop op te vertrouwen (keek zelf nog steeds voor alle zekerheid). Het Collision Warning System werkte mijn inziens te snel zodat ik meermaals schrok van de rode waarschuwing met signaal dan wanneer het allerminst dreigend was.
Ik stel mij bovendien de vraag naar de bedrijfszekerheid van al die systemen met camera's, sensoren, radars etc.
Uiteraard is men niet verplicht deze systemen te nemen maar als je voor deze wagen kiest is dit in feite logisch wil men in de "meest veilige volvo" rijden.
Als besluit zeg ik dat deze wagen zeker niet tegenvalt, aangenaam is om in te rijden maar ook niet overroepen moet worden. Het Savile Grey kleur was wel mooi en geeft (donkere kleur) de wagen ook meer body dan een blekere kleur.
Persoonlijk ben ik opnieuw gaan twijfelen om misschien toch maar een XC70 te kiezen dewelke toch meer persoonlijkheid uitstraalt met zijn strakke lijnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nbvcx Bekijk BerichtenOok de verschillende veiligheidssystemen hebben zo hun kleine kantjes. Het BLIS werkt wel maar ik had nog niet de neiging er volop op te vertrouwen (keek zelf nog steeds voor alle zekerheid).
Oorspronkelijk geplaatst door nbvcx Bekijk BerichtenHet Collision Warning System werkte mijn inziens te snel zodat ik meermaals schrok van de rode waarschuwing met signaal dan wanneer het allerminst dreigend was.
Oorspronkelijk geplaatst door nbvcx Bekijk BerichtenIk stel mij bovendien de vraag naar de bedrijfszekerheid van al die systemen met camera's, sensoren, radars etc.
.
En wat het motorgeluid betreft : daar zijn hier al pagina's over vol geschreven : you love it or you hate it.
Met onze ervaring hier met de D5 in een van onze V50's en voortgaande op mijn test met de XC60 2.4D vind ik het absoluut niet storend.
Comment
-
Heb voor deze namiddag ook maar eens een testritje gevraagd :-).
Ben echt wel benieuwd naar de rij ervaring. Ik had de 2.4D met 126 PK in een V70 (die helaas in april overleden is). Ik hoop dat het qua prestaties en geluid een beetje in dezelfde lijn zit. Ik vond persoonlijk de 'roep' van die vijfcylinder heel mooi en zou het jammer vinden als daar niets meer van terug te vinden is ;-).
Hopelijk valt het straks mee... Dan nog een maand wachten (hopelijk) tot ik de mijne heb !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenVandaag even langs Volvo geweest om eens grondig kennis te maken met de XC60.
Zijn die hoofdsteunen op een XC60 niet extreem smal?
Zijn er duidelijke fotos van het Lemon Green leder?
Zijn die hoofdsteunen zo smal ? Is me nog niet opgevallen....
Die zijn toch even groot dan deze van de V70...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
Zijn die hoofdsteunen zo smal ? Is me nog niet opgevallen....
Die zijn toch even groot dan deze van de V70...
De hoofdsteunen lijken op fotos normaal maar in het echt lijken die heel smal van vorm. Zowel die van voor als die van achter.
Comment
-
Ik heb vorige vrijdag eindelijk een testrit kunnen maken met de XC60 :-). Het was een witte 2.4D, geartronic...
Ik vond de 2.4D met de geartronic niet echt sportief helaas. Ik heb em zelf als handgeschakelde besteld en ik hoop dat die een beetje vlotter is.
Verder niets dan lof. Ik vind het comfort en rijgedrag erg goed. Bij een rustige rijstijl heb je erg weinig rol en motor geluiden. Als je de gaspedaal goed indrukt dan krijg je wel een serieuze brul te horen. Ik kan me al niet meer herinneren hoe dat was bij de V70 maar ik dacht dat het daar een stuk minder in was.
De zetels zitten heel goed, zoals ik dat gewend was bij volvo natuurlijk :-). Ik heb niet speciaal op de kopsteunen gelet, maar heb in ieder geval niet opgemerkt dat ze aan de smalle kant waren.
De ruimte achterin was ook meer dan voldoende voor mijn 2 klein mannen :-).
De spiegels leken mij ook erg veel zicht rondom te geven... Mijn testwagen had ook BLIS, maar heb dat niet echt getest... Zo'n dingen zijn imho enkel voor extreme noodsituaties, en zou je dus eigenlijk nooit nodig mogen hebben.
Dat waarschuwingslampje dat gaat branden als je te snel op een voorligger nadert gaat wel heel erg snel branden... Als je op pakweg 10m van je voorligger rijdt gaat het al aan, zonder dat je hem inhaalt. Zou bij mij vrees ik meer aan dan uit zijn als ik in de ochtendfiles naar Brussel rij elke dag ;-). (Die opties heb ik dus niet genomen, geen spijt van ook)
Lane departure warning werkte ook, 1 keertje getest. (heb ik ook niet genomen, ik rij niet met een BMW of Mercedes, dus ik gebruik mijn pinkers wel! )
Al bij al een heel leuke ervaring, maar het zal toch een aanpassing zijn na X aantal jaren met een break gereden te hebben.
De mijn wordt geleverd in week 48... aftellen kan beginnen :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wopstah Bekijk BerichtenIk heb vorige vrijdag eindelijk een testrit kunnen maken met de XC60 :-). Het was een witte 2.4D, geartronic...
Ik vond de 2.4D met de geartronic niet echt sportief helaas. Ik heb em zelf als handgeschakelde besteld en ik hoop dat die een beetje vlotter is.
Verder niets dan lof. Ik vind het comfort en rijgedrag erg goed. Bij een rustige rijstijl heb je erg weinig rol en motor geluiden. Als je de gaspedaal goed indrukt dan krijg je wel een serieuze brul te horen. Ik kan me al niet meer herinneren hoe dat was bij de V70 maar ik dacht dat het daar een stuk minder in was.
De zetels zitten heel goed, zoals ik dat gewend was bij volvo natuurlijk :-). Ik heb niet speciaal op de kopsteunen gelet, maar heb in ieder geval niet opgemerkt dat ze aan de smalle kant waren.
De ruimte achterin was ook meer dan voldoende voor mijn 2 klein mannen :-).
De spiegels leken mij ook erg veel zicht rondom te geven... Mijn testwagen had ook BLIS, maar heb dat niet echt getest... Zo'n dingen zijn imho enkel voor extreme noodsituaties, en zou je dus eigenlijk nooit nodig mogen hebben.
Dat waarschuwingslampje dat gaat branden als je te snel op een voorligger nadert gaat wel heel erg snel branden... Als je op pakweg 10m van je voorligger rijdt gaat het al aan, zonder dat je hem inhaalt. Zou bij mij vrees ik meer aan dan uit zijn als ik in de ochtendfiles naar Brussel rij elke dag ;-). (Die opties heb ik dus niet genomen, geen spijt van ook)
Lane departure warning werkte ook, 1 keertje getest. (heb ik ook niet genomen, ik rij niet met een BMW of Mercedes, dus ik gebruik mijn pinkers wel! )
Al bij al een heel leuke ervaring, maar het zal toch een aanpassing zijn na X aantal jaren met een break gereden te hebben.
De mijn wordt geleverd in week 48... aftellen kan beginnen :-)
Niet veralgemenen he... Proficiat met je aankoop. Het is een superknappe auto. Zeker een topic openen bij "mijn auto" als je hem hebt he.
Comment
Comment