Oorspronkelijk geplaatst door Timo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Comment
-
Ik moest vorige week met de V70 bij de plaatselijke dealer zijn en ze hadden een witte XC60 als testexemplaar staan. Ik moet zeggen hij was prachtig veruit de mooiste in zijn klasse.
Ergens vind ik het wel spijtig dat mijn vader niet langer heeft gewacht op de XC60, maar ja de V70 is ook een nieuw model, ruimer en hij rijdt ook subliem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk BerichtenMooie wagen! Jammer dat Volvo zo achter de feiten aan loopt op het gebied van motoren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenIk denk dat Volvo daar zich niet het meeste mee bezighoudt. De T6 motor valt anders wel goed mee, toch in de V70.
Veel T6-en zal men hier niet verkopen.
Zuinigere en CO2-arme motoren zijn een noodzaak om de verkoopsdoelen te halen, ook voor de XC60.
Dat ze achter de feiten aanlopen heeft gewoon te maken met te weinig geld om nieuwe motoren te ontwikkelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenVolvo houdt zich daar wel mee bezig.
Veel T6-en zal men hier niet verkopen.
Zuinigere en CO2-arme motoren zijn een noodzaak om de verkoopsdoelen te halen, ook voor de XC60.
Dat ze achter de feiten aanlopen heeft gewoon te maken met te weinig geld om nieuwe motoren te ontwikkelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenMaar ze moeten toch niets ontwikkelen. Ze kunnen daar toch vlot de 2.0 of 2.2 diesel van ford inlepelen of de 2.7.
De 2.0 diesel zal ooit wel zijn weg vinden in de XC60
En als er een 2.2 diesel in het volvo gamma komt, dan zal hij eerder uit Japan komen
Comment
-
Na 2 weken een kleine review,foto's volgen ooit wel eens.
Infeite kan ik kort zijn,niets dan lof over volvo's xc60.
Mooi interieur,geen kraakje of piepje te bespeuren.
mooie afwerking en zeer veel comfort,zeker met het four-c op comfort voel je bijna niks van onze slechte belgische wegen.
goede baanligging en vandaag eens gespeeld in de sneeuw en ik moet zeggen dat haldex systeem goed heeft standgehouden.
Radio is ook zeer goed,ik heb de high performance + subwoofer en dat speelt echt goed.
Alle safety artikelen werken zeer goed,kortom top van een wagen.
En natuurlijk de minpunten.
Roofrails,ik ben 1 van de weinige die met een summum rijd die geen alu roofrails heeft aangezien ze daar op het ogenblik dat mijn wagen op de band zat problemen mee hadden.
ik heb dus gewoon zwarte,normaal zou de dealer die vervangen maar aangezien dit zeer omslachig is en de mensen nog weinig ervaring hebben met de xc60 hou ik gewoon de zwarte.
De alom besproken automaat,is idd traag en presteert niet altijd goed.
Schakelt te traag terug of op en kan soms ambetant zijn,manueel brengt wel soelaas maar is normaal de bedoeling niet als je kiest voor een automaat.
Voor het dag dagelijkse verkeer is hij meer dan goed genoeg maar soms verlang je dat beetje extra.
Verbruik,ik heb nog maar een goeie 2000km dus moet nog goed ingereden worden maar ik zit toch aan een goeie 11l/100.
Is dit veel?ik vind van wel maar achteraf gezien moet je daar niet over mekkeren aangezien je dit op voorhand weet als je zo'n type wagen koopt.
Andere merken doen dit beter maar het zou moeten minderen als de wagen is ingereden en dit zou rond de 10000km zijn.
Indien er vragen zijn naar mij toe stel ze gerust.
Comment
-
Proficiat, hé!
"Indien er vragen zijn naar mij toe stel ze gerust."
Bij deze:
Welke kleurencombo heb je uiteindelijk genomen?
Heb je kunnen vergelijken met een gewoon onderstel voordat je 4C genomen hebt?
Heb je de 2.4D of de D5? Ga je die laten opwaarderen?
Zou je toch de manuele versie genomen hebben?
Alvast bedankt en vooral: have fun!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel fillemon Bekijk BerichtenDe vernieuwde D5 heeft momenteel 205 pk en 30 gram minder CO2 uitstoot dan de 2.7 diesel.
De 2.0 diesel zal ooit wel zijn weg vinden in de XC60
En als er een 2.2 diesel in het volvo gamma komt, dan zal hij eerder uit Japan komen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk BerichtenNa 2 weken een kleine review,foto's volgen ooit wel eens.
Infeite kan ik kort zijn,niets dan lof over volvo's xc60.
Mooi interieur,geen kraakje of piepje te bespeuren.
mooie afwerking en zeer veel comfort,zeker met het four-c op comfort voel je bijna niks van onze slechte belgische wegen.
goede baanligging en vandaag eens gespeeld in de sneeuw en ik moet zeggen dat haldex systeem goed heeft standgehouden.
Radio is ook zeer goed,ik heb de high performance + subwoofer en dat speelt echt goed.
Alle safety artikelen werken zeer goed,kortom top van een wagen.
En natuurlijk de minpunten.
Roofrails,ik ben 1 van de weinige die met een summum rijd die geen alu roofrails heeft aangezien ze daar op het ogenblik dat mijn wagen op de band zat problemen mee hadden.
ik heb dus gewoon zwarte,normaal zou de dealer die vervangen maar aangezien dit zeer omslachig is en de mensen nog weinig ervaring hebben met de xc60 hou ik gewoon de zwarte.
De alom besproken automaat,is idd traag en presteert niet altijd goed.
Schakelt te traag terug of op en kan soms ambetant zijn,manueel brengt wel soelaas maar is normaal de bedoeling niet als je kiest voor een automaat.
Voor het dag dagelijkse verkeer is hij meer dan goed genoeg maar soms verlang je dat beetje extra.
Verbruik,ik heb nog maar een goeie 2000km dus moet nog goed ingereden worden maar ik zit toch aan een goeie 11l/100.
Is dit veel?ik vind van wel maar achteraf gezien moet je daar niet over mekkeren aangezien je dit op voorhand weet als je zo'n type wagen koopt.
Andere merken doen dit beter maar het zou moeten minderen als de wagen is ingereden en dit zou rond de 10000km zijn.
Indien er vragen zijn naar mij toe stel ze gerust.
Vraagje : verbruik 11l/100 km lijkt veel, is dit kleine verplaatsingen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Volvosonic Bekijk BerichtenProficiat, hé!
"Indien er vragen zijn naar mij toe stel ze gerust."
Bij deze:
Welke kleurencombo heb je uiteindelijk genomen?
Heb je kunnen vergelijken met een gewoon onderstel voordat je 4C genomen hebt?
Heb je de 2.4D of de D5? Ga je die laten opwaarderen?
Zou je toch de manuele versie genomen hebben?
Alvast bedankt en vooral: have fun!
ik heb idd een vergelijking gemaakt tussen met four-c en zonder,zonder zit men tussen comfort en sport.
Op comfort is het zalig om op slechte wegen te rijden maar of het echt de meerprijs waard is.
ik zou het opnieuw nemen maar eigelijk is de standaard vering ook meer dan goed.
Ik heb de 24D,opwaarderen weet ik nog niet aangezien de wagen niet vraagt om mee te scheuren.
Als ik het moest doen zou het zijn om het verbruik wat naar beneden te doen.
Ivm de automaat,ik zou hem opnieuw nemen.
Het is mijn eerste keer met automaat en zo schitteren doet hij niet maar man wat een gemak.
Met een sportieve wagen zou je op je honger blijven zitten maar de xc60 is een cruiser en dan voldoet de automaat perfect.
Oorspronkelijk geplaatst door freddy s Bekijk BerichtenVeel succes met uw XC60.
Vraagje : verbruik 11l/100 km lijkt veel, is dit kleine verplaatsingen?
Heeft natuurlijk ook te maken met de automaat en ook de motor die nog niet is ingereden,
met een manuele bak scheelt dit dik 1,5 liter.
Comment
-
XC60 scoort beste resultaten ooit in Euro-Ncap bij de SUV's !!
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenXC60 scoort beste resultaten ooit in Euro-Ncap bij de SUV's !!
+ YouTube Video
http://www.euroncap.com/tests/volvo_xc60_2008/339.aspxfreude am fahren
Comment
Comment