Knap!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Vandaag naar autosalon geweest. Volvo had daar zowat de kleinste stand van allemaal. Wel stonden buiten twee testexemplaren van de XC60. Op de stand gevraagd naar een stand van zaken ivm de voorwielaandrijving, werd in tegenstelling tot eerdere berichten meegedeeld dat de voorwielaandrijving slechts voor het einde van het jaar is voorzien. Ook wat betreft de prijs ervan zou dit duren tot vakantieperiode.
De persberichten daaromtrent sprak deze "verkoper" dus duidelijk tegen en verwees er ook naar dat ze niet kloppen. Is dit marketing?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Poele Bekijk BerichtenVandaag naar autosalon geweest. Volvo had daar zowat de kleinste stand van allemaal. Wel stonden buiten twee testexemplaren van de XC60. Op de stand gevraagd naar een stand van zaken ivm de voorwielaandrijving, werd in tegenstelling tot eerdere berichten meegedeeld dat de voorwielaandrijving slechts voor het einde van het jaar is voorzien. Ook wat betreft de prijs ervan zou dit duren tot vakantieperiode.
De persberichten daaromtrent sprak deze "verkoper" dus duidelijk tegen en verwees er ook naar dat ze niet kloppen. Is dit marketing?
Comment
-
Quid?
Kan er iemand goede raad geven? In alle tests staat vermeld dat de automaat slecht presteert, minstens verouderd is. Zelfs voegen ze er aan toe dat je beter af bent met een manuele versnellingsbak. Bijkomstig voordeel is dat het verbruik zo'n liter lager ligt. Ik heb al besteld maar blijf, met meer bevestigende tests lezend, twijfelen om de bestelling al dan niet aan te passen. Nadeel: overname bij verkoop?
thx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Poele Bekijk BerichtenKan er iemand goede raad geven? In alle tests staat vermeld dat de automaat slecht presteert, minstens verouderd is. Zelfs voegen ze er aan toe dat je beter af bent met een manuele versnellingsbak. Bijkomstig voordeel is dat het verbruik zo'n liter lager ligt. Ik heb al besteld maar blijf, met meer bevestigende tests lezend, twijfelen om de bestelling al dan niet aan te passen. Nadeel: overname bij verkoop?
thx
Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik ga testen met een automaat. Het probleem bij Volvo is al langer bekend, ik heb al met een andere Volvo gereden met "slechte" automaat. De automaat is best heel comfortabel maar kan niet mee als je sportief wil rijden. En het verbruik is ook een probleem.
Ik ga de XC60 zeker testen met de automaat, ik zal laten weten wat ik ervan vind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Poele Bekijk BerichtenKan er iemand goede raad geven? In alle tests staat vermeld dat de automaat slecht presteert, minstens verouderd is. Zelfs voegen ze er aan toe dat je beter af bent met een manuele versnellingsbak. Bijkomstig voordeel is dat het verbruik zo'n liter lager ligt. Ik heb al besteld maar blijf, met meer bevestigende tests lezend, twijfelen om de bestelling al dan niet aan te passen. Nadeel: overname bij verkoop?
thx
om kort door de bocht te gaan is het een hemelsbreed verschil! De automaat op de Diesel rijd idd erg sloom, reageert vaak onprettig en kan verre van tippen aan de ZF, merc., of DSG varianten;
In onze wagen is de combinatie wel geslaagd te noemen; Hij reageert zeker niet sloom, hij is wel niet sportief afgesteld (het schakelen in manuele modus is minder plezierig dan bij mijn S4 waar ik constant manuele modus rij) maar de D is gewoonweg een perfect match; Geen haperingen, perfecte overgangen en enorm responsief; Dat laatste was voor mij een merkbaar en groot verschil met de automaat in de diesel;
Het minste tikje op de gas en vooral het koppel wordt dan met tonnen losgelaten;
Ik heb nog niet doorgereden met m (slecht 1200km) maar je merkt nu al dat het geen toeren machine is..
Eerlijk gezegd loopt volvo wat achter met zijn diesels en automaat combo;
Een D5 185 pk gaat maybe alle zeilen moeten bijzetten om een 2.0 tdi dsg bij te houden.
Dat zegt toch veel
wat dus jammer is aangezien de XC60 een super super geslaagde wagen is .. dat beaamt trouwens iedereen die er al bij meegereden of gereden heeft!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenIk kan niet over de XC60 D5 met automaat spreken wel over mijn ervaringen met een XC70 in D5 automaat, wat vermoed ik ongeveer hetzelfde zal zijn als in de XC60. Daartegenover kan ik wel de ervaring met onze XC60 T6 automaat spreken;
om kort door de bocht te gaan is het een hemelsbreed verschil! De automaat op de Diesel rijd idd erg sloom, reageert vaak onprettig en kan verre van tippen aan de ZF, merc., of DSG varianten;
In onze wagen is de combinatie wel geslaagd te noemen; Hij reageert zeker niet sloom, hij is wel niet sportief afgesteld (het schakelen in manuele modus is minder plezierig dan bij mijn S4 waar ik constant manuele modus rij) maar de D is gewoonweg een perfect match; Geen haperingen, perfecte overgangen en enorm responsief; Dat laatste was voor mij een merkbaar en groot verschil met de automaat in de diesel;
Het minste tikje op de gas en vooral het koppel wordt dan met tonnen losgelaten;
Ik heb nog niet doorgereden met m (slecht 1200km) maar je merkt nu al dat het geen toeren machine is..
Eerlijk gezegd loopt volvo wat achter met zijn diesels en automaat combo;
Een D5 185 pk gaat maybe alle zeilen moeten bijzetten om een 2.0 tdi dsg bij te houden.
Dat zegt toch veel
wat dus jammer is aangezien de XC60 een super super geslaagde wagen is .. dat beaamt trouwens iedereen die er al bij meegereden of gereden heeft!
Dit gezegd zijnde, een XC60 koop je toch niet om een Q5 bij te benen hé! Je koopt een auto om het totaalpakket, dat de Volvo minder sportief is, is daar één element van.
Maar ik ben akkoord dat het spijtig is dat Volvo op dat vlak wat achter loopt. De D5 van 205 Pk moet daar enigszins verandering in brengen (maar automaat blijft dus). Meer Pk's, meer koppel en minder verbruik. Als ze dan nog eens een goeie automaat steken dan zijn z weer bij, maar dat is praat vor de vaak want kan nog wat duren. Die nieuwe D5 zou overigens leverbaar zijn op de XC60 vanaf juni heb ik gisteren gehoord, maar prijzen en andere details ontbreken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Poele Bekijk BerichtenKan er iemand goede raad geven? In alle tests staat vermeld dat de automaat slecht presteert, minstens verouderd is. Zelfs voegen ze er aan toe dat je beter af bent met een manuele versnellingsbak. Bijkomstig voordeel is dat het verbruik zo'n liter lager ligt. Ik heb al besteld maar blijf, met meer bevestigende tests lezend, twijfelen om de bestelling al dan niet aan te passen. Nadeel: overname bij verkoop?
thx
Hoeveel keer per dag kan ik 'sportief' rijden?
Hoeveel keer per dag sta ik in de file?
Hoeveel keer schakel ik per dag, wetende dat ik weinig plezier ga beleven aan het schakelen zelf? (wegens naar mijn smaak veel te lichte bediening van de manuele bak?)
Koop ik Adaptive Cruise Control? (in combinatie met Geartronic een droom)
Ga ik het aantal PK's laten verhogen tot 226 en 460NM? (ballistic!)
Kortom: ik ben uitermate tevreden over mijn aankoop!
P.S.: geluid valt mee en verbruik ligt nu gemiddeld op 10L 'sportief'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Poele Bekijk BerichtenSportief rijden en 10l verbruik, daar kan ik mee leven... wetende dat het verbruik daalt na een paar duizend kilomter moet 9 à 9,5l een haalbare kaart blijken.
Heb je de pk's dan opgetrokken of het standaard gehouden?
Ik vond de 2.4D met 163 PK ook al vlot rijden. Met de nieuwe software is het resultaat echt verbluffend...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Volvosonic Bekijk BerichtenRica!
Ik vond de 2.4D met 163 PK ook al vlot rijden. Met de nieuwe software is het resultaat echt verbluffend...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichtenklopt,ik heb dezelfde ervaring mijn gemiddeld verbruik 9.3l
Had u geen manuele versnellingsbak?
Comment
-
nieuwe volvo xc60
Heb vandaag van Volvocars post gekregen met felecitaties voor de jongste aankoop. Er zit een cd-rom bij met instructies over de auto zelf en een lidmaatschap op involve. Diegenen die er ervaring mee hebben: betekend dit dat de auto in productie is of koester ik te veel hoop op een snellere levering?
Grtz,
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JPL Bekijk BerichtenHoe valt het geluidsniveau mee nadat RICA de motor instellingen heeft verandert ? Hier iemand daar ervaring mee ?
Bedankt
JPL
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Poele Bekijk BerichtenHeb vandaag van Volvocars post gekregen met felecitaties voor de jongste aankoop. Er zit een cd-rom bij met instructies over de auto zelf en een lidmaatschap op involve. Diegenen die er ervaring mee hebben: betekend dit dat de auto in productie is of koester ik te veel hoop op een snellere levering?
Grtz,
Comment
-
-
-
Volvo XC60 ook als 2.4D DRIVe
Volvo presenteert op het autosalon van Genève (5-15 maart) de productieversie van de voorwielaangedreven uitvoering van de XC60 .
Dit model is tevens voorzien van een ingrijpend vernieuwde, 170 pk sterke, 5 cilinder 2,4 liter turbodieselmotor.
De combinatie van enkel voorwielaandrijving (minder wrijvingsverlies) en de motorische update moet de nieuwe XC60 variant extra zuinig en schoon maken, waardoor het model in aanmerking komt voor het ‘DRIVe’ label.
De gemiddelde uitstoot van CO2 blijft beperkt tot 160 gram en dat is maar liefst 39 gram minder dan de emissie van de 2.4D/D5 uitvoering van de XC60 die het met 199 gram CO2 moet doen.
De prijs gaat waarschijnlijk om en nabij € 1400 goedkoper zijn dan de vierwiel aangedreven 2.4D met 163 pk . De showroomintroductie is gepland voor eind april/begin mei.
De 163 pk (2.4D) of 185 pk (D5) blijven wel een ‘must’ voor diegenen die een XC60 zoeken met vierwielaandrijving en/of automaat in dieselversie.
De voorwiel aangedreven 2.4D DRIVe zal pas in een later stadium met automatische transmissie leverbaar worden
Comment
Comment