Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk BerichtenGeloofd worden? Omdat wij deze wagens ook kunnen testen mss?
M'n zus rijdt met een ML en een vriend met een X5 zelfs daar heb je niet veel beenruimte achterin!! Waarom geloof jij mij niet? En dat de XC60 achterin comfortabeler zit dan een Q5, daar ben ik het met u volledig mee eens!
Wat een raar forum hier zeg! Dat zit hier vol met stijfkoppen die blijkbaar géén objectieve taal spreken. Het valt me tegen van U dat U mij tegenspreekt terwijl ik een poging doe om zo objectief mogelijk vast te stellen. In feite noemt U mij een leugenaar, aangezien wat ik hier kom te vertellen niet mogelijk zou zijn
Ik weet helemaal niet welke ruimte een X5 biedt, omdat die wagen me niet interesseert, net zomin als een GLK. Een Audi Q5 interesseert me wel dus die houd ik wel in 't oog en vergelijk met deze XC60.
Maar goed, aangezien aan te tonen is dat 1 + 1 = 2 kan ik ook aantonen dat een XC60 een ruime wagen is met voldoende beenruimte achterin.
Hier gaan we dan:
1. Neem een Volvo XC60 en plaats er iemand van 1,85m in (ik dus):
Ik hoop dat niemand nu gaat zeggen dat ik hier op de voorruit geprangd zit! Ik kan moeilijk nog ruimer gaan zitten. Mijn benen hebben hier nog een dikke 10cm vooraleer ze aan het dashboard zitten en als ik nog verder achteruit ga zitten kan ik niet meer aan het stuur. Wie goed kijkt ziet trouwens dat ik het stuur al wat naar beneden gekanteld heb, meer naar de bestuurder toe dus.
2. Volgens sommige richtlijnen moeten je polsen bovenop het stuur kunnen rusten als je je armen uitstrekt:
Wel, als je goed kijkt zie je dat ik mijn schouders zelfs naar voor moet brengen om mijn polsen op het stuur te kunnen leggen.
3. Welke ruimte schiet er dan over achteraan: ik neem gewoon achteraan plaats zonder de zetel te verplaatsen:
Zoals je ziet: ruimte genoeg. Ik weet niet precies wat de exacte definitie is van veel beenruimte, maar ik noem dit veel!
4. Nog een shot van boven de knieën:
Zoals je ziet: een kleine 10cm beenruimte over, in elk geval ruimschoots voldoende om zeer comfortabel te zitten.
Ik hoop nu dat je dit aanvaardt, en dat je niet gaat argumenteren dat ik geen 1,85m ben, dat ik gefoefeld heb met de test enz. Ga idd. zelf eens naar de dealer van Volvo en kruip eens in zo een XC60. Ik heb niet de indruk dat je dat al gedaan hebt. Maar anderen wel indirect voor leugenaar verslijten
De XC60 staat op het onderstel van de V70. Het is dus logisch dat de wagen redelijk ruim zal zijn. Dat een XC90 groter is dat lijkt me niet meer dan logisch, maar die wagen interesseert me niet, ik zoek een wagen die groot genoeg is. In feite wil ik niet met blozende kaken staan als ik wat vrienden of familie mee moet nemen en hen vertellen dat ze zich moeten opvouwen om in een wagen te kruipen van 50.000 €. Ik dek dat zelfs mensen van 1,90 makkelijk mee zullen kunnen achteraan. Voor die éne keer dat er iemand meerijdt die nog groter is koop ik geen grotere wagen.
Groot genoeg is dus het motto. En daar slaagt deze XC60 volledig in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk BerichtenHallo,
Wat een raar forum hier zeg! Dat zit hier vol met stijfkoppen die blijkbaar géén objectieve taal spreken. Het valt me tegen van U dat U mij tegenspreekt terwijl ik een poging doe om zo objectief mogelijk vast te stellen. In feite noemt U mij een leugenaar, aangezien wat ik hier kom te vertellen niet mogelijk zou zijn
Ik weet helemaal niet welke ruimte een X5 biedt, omdat die wagen me niet interesseert, net zomin als een GLK. Een Audi Q5 interesseert me wel dus die houd ik wel in 't oog en vergelijk met deze XC60.
Maar goed, aangezien aan te tonen is dat 1 + 1 = 2 kan ik ook aantonen dat een XC60 een ruime wagen is met voldoende beenruimte achterin.
Hier gaan we dan:
Ik hoop dat niemand nu gaat zeggen dat ik hier op de voorruit geprangd zit! Ik kan moeilijk nog ruimer gaan zitten. Mijn benen hebben hier nog een dikke 10cm vooraleer ze aan het dashboard zitten en als ik nog verder achteruit ga zitten kan ik niet meer aan het stuur. Wie goed kijkt ziet trouwens dat ik het stuur al wat naar beneden gekanteld heb, meer naar de bestuurder toe dus.
2. Volgens sommige richtlijnen moeten je polsen bovenop het stuur kunnen rusten als je je armen uitstrekt:
Wel, als je goed kijkt zie je dat ik mijn schouders zelfs naar voor moet brengen om mijn polsen op het stuur te kunnen leggen.
3. Welke ruimte schiet er dan over achteraan: ik neem gewoon achteraan plaats zonder de zetel te verplaatsen:
Zoals je ziet: ruimte genoeg. Ik weet niet precies wat de exacte definitie is van veel beenruimte, maar ik noem dit veel!
Zoals je ziet: een kleine 10cm beenruimte over, in elk geval ruimschoots voldoende om zeer comfortabel te zitten.
Ik hoop nu dat je dit aanvaardt, en dat je niet gaat argumenteren dat ik geen 1,85m ben, dat ik gefoefeld heb met de test enz. Ga idd. zelf eens naar de dealer van Volvo en kruip eens in zo een XC60. Ik heb niet de indruk dat je dat al gedaan hebt. Maar anderen wel indirect voor leugenaar verslijten
De XC60 staat op het onderstel van de V70. Het is dus logisch dat de wagen redelijk ruim zal zijn. Dat een XC90 groter is dat lijkt me niet meer dan logisch, maar die wagen interesseert me niet, ik zoek een wagen die groot genoeg is. In feite wil ik niet met blozende kaken staan als ik wat vrienden of familie mee moet nemen en hen vertellen dat ze zich moeten opvouwen om in een wagen te kruipen van 50.000 €. Ik dek dat zelfs mensen van 1,90 makkelijk mee zullen kunnen achteraan. Voor die éne keer dat er iemand meerijdt die nog groter is koop ik geen grotere wagen.
Met die sloefkes aan was dat toch niet evident!
Wel ik moet eerlijk toegeven dat ik zoveel beenruimte achteraan niet verwacht had!
Oh ja,opgelet het wordt hier redelijk vlug persoonlijk genomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenIn tussentijd een bankoverval gepleegd en bivakmuts vergeten af te doen?
Met die sloefkes aan was dat toch niet evident!
Wel ik moet eerlijk toegeven dat ik zoveel beenruimte achteraan niet verwacht had!
Oh ja,opgelet het wordt hier redelijk vlug persoonlijk genomen.
Ja ik ben liever niet herkenbaar op zulke foto's. En zoveel mensen kunnen me niet herkennen aan mijn tenen Staat natuurlijk lullig maar ik kwam net vanachter de ontbijttafel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk BerichtenZie je wel dat je het kan
Ja ik ben liever niet herkenbaar op zulke foto's. En zoveel mensen kunnen me niet herkennen aan mijn tenen Staat natuurlijk lullig maar ik kwam net vanachter de ontbijttafel
Ik begrijp nu waarom wij het niet met mekaar eens zijn over de beenruimte achterin.
Sorry, maar als jij enkele centimeters VEEL beenruimte vindt dan pas ik.
Einde discussie dus!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk BerichtenHallo,
Hier gaan we dan:
Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk BerichtenIk begrijp nu waarom wij het niet met mekaar eens zijn over de beenruimte achterin.
Sorry, maar als jij enkele centimeters VEEL beenruimte vindt dan pas ik.
Einde discussie dus!
En in alle drie is er niet veel overschot aan beenruimte, daarvoor moet je eerder bij de XC90, de Q7 en de ML zijn.
En als ze alle drie gelijkaardige beenruimte hebben achterin komt het op het zitcomfort aan : daar is de XC60 volgens mij de beste kort gevolgd door de Q5 . De achterbank van de GLK vind ik alles behalve comfortabel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenSchitterende reportage in alle opzichten
Om op de feiten terug te komen : in de XC60, de Q5 en de GLK zal je gelijkaardige ruimte vaststellen. Het verschil is millimeterwerk.
En in alle drie is er niet veel overschot aan beenruimte, daarvoor moet je eerder bij de XC90, de Q7 en de ML zijn.
Volgens hem is er VEEL meer beenruimte in de XC60 dan een Q5.
Wat natuurlijk dikke ONZIN is!
Methusalem: mss besef je het zelf niet, maar u liefde voor de XC60 is duidelijk zichtbaar en dat kan niet gezegd worden over de Q5.
Dus succes met u toekomstige XC60.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichtenjwv50 let op wat je typt, want nu ben het het niet eens met methusalem en dan voelt hij zich meteen aangevallen.
Wat natuurlijk dikke ONZIN is!
Methusalem: mss besef je het zelf niet, maar u liefde voor de XC60 is duidelijk zichtbaar en dat kan niet gezegd worden over de Q5.
Dus succes met u toekomstige XC60.
Ik ga de Q5 nog testen. Ik test op basis van objectieve criteria. Dezelfde test mag je dus ook voor de Q5 verwachten. Mijn indruk is dat er inderdaad meer dan een paar milimeter verschil op zitten, maar ik voel me niet direct aangevallen. Ik ga dat bewijzen. En blijkt het dan toch zo te zijn dat de Q5 wel (bijna) even ruim is dan zal ik dat ruiterlijk toegeven, daar heb ik niet de minste moeite mee.
Overigens denkt U dat ik "verliefd" ben op de XC60, zo zwart-wit zou ik het niet stellen. Een auto kopen, hebben, laten onderhouden enz. gedurende 4, 5, 6 of meerdere jaren is een totaalbelevenis. Gevoelens die men heeft vóór de aankoop verdwijnen gewoonlijk snel, bij mij toch. Hoe ouder ik wordt, hoe cynischer ik sta tegenover die dingen. En hoe meer ik gevoelig wordt voor verkopers in toonzalen die al dan niet veel moeite doen om hun waren te slijten bvb.
Het is mijn vrouw die op de XC60 verliefd is. Het ben ik die haar naar de Audi-dealers sleep. Het ben ik die een testrit vastgelegd heeft voor een Q5. Het ben ik die haar hierbij ga sleuren. Het ben ik die haar op het hoge verbruik van de XC60 wees, en op de trage automaat. Waarom zou ik dat allemaal doen als ik al gekozen heb voor de XC60? Niet iedereen is merklover hé.
Ik kan en zal mijn bevindingen ongezouten weergeven, voor wat betreft de XC60 én de Q5. Momenteel lijkt het erop dat ik een voorliefde vertoon voor de XC60, en misschien is de balans al wat gekanteld inderdaad, maar vergeet niet dat het enige punt van vergelijk tussen beide wagens momenteel het exterieur en het interieur is. En het is ook hier waar ik de kritiek op geef. Exterieur: ieder zijn smaak, ik vind beide wagens mooi, punt! Interieur, kom je op nutteloze discussies over plastiek e.d., maar een belangrijke eis is binnenruimte, ook achteraan!
Ik probeer dus zo objectief mogelijk te kijken. Dat daar gevoelens bij komen kan ik niet ontkennen, ik ben geen robot. Mijn vrouw heeft allang gekozen, ik niet. Hopelijk geeft dit een beetje mijn gedachtengang weer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichtenjwv50 let op wat je typt, want nu ben het het niet eens met methusalem en dan voelt hij zich meteen aangevallen.
.
De XC60 geeft wel het gevoel, met quasi gelijke beenruimte, comfortabeler te zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenJe hebt gelijk, dat is niet zo.
De XC60 geeft wel het gevoel, met quasi gelijke beenruimte, comfortabeler te zitten.
Woeha,dat was tanden bijten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenJe hebt gelijk, dat is niet zo.
Mijn kinderen zijn 10 en 6 jaar, dus voor hun genoeg beenruimte en comfort
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk BerichtenIk heb een Q5 besteld, maar ik ben ook de eerste die toegeeft dat een Q5 achterin NIET comfortabel zit.
Mijn kinderen zijn 10 en 6 jaar, dus voor hun genoeg beenruimte en comfort
Mijn kinderen zijn 5 en 1, wat mij betreft plooi ik die dus achterin een TT.
Maar ik ga ook al eens graag met een paar volwassenen op stap en aangezien ik bekend sta om mijn BOB-capaciteiten, wordt er dus vaak in mijn wagen meegereden. Mocht de keuze tussen de Q5 en de XC60 gemaakt moeten worden, zou het comfort en de ruimte van de achterbankzitters toch een niet onbelangrijke factor zijn.
Mijn keuze voor de Q5 zou wat dat betreft dus minder evident zijn dan die van u, zoals u ongewtijfeld begrijpt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk BerichtenIk heb niks besteld...
Mijn kinderen zijn 5 en 1, wat mij betreft plooi ik die dus achterin een TT.
Maar ik ga ook al eens graag met een paar volwassenen op stap en aangezien ik bekend sta om mijn BOB-capaciteiten, wordt er dus vaak in mijn wagen meegereden. Mocht de keuze tussen de Q5 en de XC60 gemaakt moeten worden, zou het comfort en de ruimte van de achterbankzitters toch een niet onbelangrijke factor zijn.
Mijn keuze voor de Q5 zou wat dat betreft dus minder evident zijn dan die van u, zoals u ongewtijfeld begrijpt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk BerichtenTenzij je afziet van u BOB-capaciteiten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk BerichtenMijn keuze voor de Q5 zou wat dat betreft dus minder evident zijn dan die van u, zoals u ongewtijfeld begrijpt...
Dan toch maar liever de Volvo
+ YouTube Video
Al bij al denk dat het wel aan de bestuurder gelegen heeft, niet aan de auto...
Comment
-
Vorige week binnengestapt bij volvo-dealer en deze wist mij te vertellen dat ze eind feb de prijzen zullen hebben van de zuinige voorwielaangedreven versie. Deze zou vanaf mei-juni leverbaar zijn. Eigenlijk ben ik blij dat ik gewacht heb om de xc 60 te bestellen, want heb reeds 2 maand een offerte voor een 24d summum...
De grote vraag blijft natuurlijk het kleur : wordt dit wit of zwart? Heb de witte versie gezien bij de dealer, waarbij alle zwart onderaan + volvo rooster meegespoten is in het wit - hele andere auto door dit toedoen, hoor. Deze had ook de zwarte velgen.
Voor mezelf wordt dit een grote overstap : van cayenne naar xc 60, doch doe dit met goed gevoel gezien wij ook eigenaar zijn van een v50 (bwj 2005) en op alle vlak hierover heel tevreden zijn.
Comment
Comment