Oorspronkelijk geplaatst door GinoB
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
Comment
-
Er is een groot verschil tussen merkherkenbaarheid en wagens die als twee druppels op mekaar lijken. De XC60 lijkt inderdaad sterk op de XC90, beide zijn duidelijk Volvo's. Wie goed kijkt ziet natuurlijk gigantische verschillen. Je kan de wagens vanop honderden meters van elkaar onderscheiden, en dat in voor- zij- en achteraanzicht.
Dat is niet altijd het geval bij Audi, waar bvb. De Audi A4 enkel aan de LED's te onderscheiden is van de A5 in vooraanzicht, en achteraan wordt het al helemaal moeilijk. En dit is slechts één voorbeeld...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenEr is een groot verschil tussen merkherkenbaarheid en wagens die als twee druppels op mekaar lijken. De XC60 lijkt inderdaad sterk op de XC90, beide zijn duidelijk Volvo's. Wie goed kijkt ziet natuurlijk gigantische verschillen. Je kan de wagens vanop honderden meters van elkaar onderscheiden, en dat in voor- zij- en achteraanzicht.
Dat is niet altijd het geval bij Audi, waar bvb. De Audi A4 enkel aan de LED's te onderscheiden is van de A5 in vooraanzicht, en achteraan wordt het al helemaal moeilijk. En dit is slechts één voorbeeld...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk heb geen probleem om een A4 en een A5 van honderden meters ver van elkaar te onderscheiden. Met of zonder LED's, langs voor of langs achter. Maar ik ga het dan weer wel moeilijker hebben om een XC60 van een XC90 van honderden meters ver te onderscheiden. Veel hangt af hoe goed je de looks van de wagens kent, die van de A4 en de A5 ken ik heel goed dus dat zie ik direct. Van de 2 Volvo's ken ik ze minder in detail dus ga ik het niet direct zien.
Als je deze twee van verre niet uit mekaar kan halen, dan heb je dringend een bril nodig want dan verwissel je bijvoorbeeld ook een Q5 met een XC60.
Voor de rest is dit een compleet zinloze discussie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
Als je deze twee van verre niet uit mekaar kan halen, dan heb je dringend een bril nodig want dan verwissel je bijvoorbeeld ook een Q5 met een XC60.
Voor de rest is dit een compleet zinloze discussie.
Comment
-
jwv zit eens niet zo snel op uw paard.
cacaochim zegt niets verkeerd integendeel niets anders dan de waarheid. (amaai )
jj loopt stekezot van volvo dus is het normaal dat je ze van een kilometerafstand herkend door enkel een anders gekleurd vijsje. maar duw die foto die je hier net post onder een doodgewone man/vrouw op straat en 70% zal gewoon denken dat het een PFL en een FL is.
zelfde effect zal je hebben met de A5 en A4 en dat komt gewoon omdat niet iedereen op de details gaat letten, en zowieso altijd een lichte voorkeur heeft om een bepaald merk beter te bestuderen.
ik heb zelfs de SLR van onze willy al verwisseld met een SLK
hij kwam afgereden en dacht bij mijzelf tiens die SLK is precies nogal breed. en eens naast mij zag ik dat het een SLR was.
en daar is niets verkeerd mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk heb geen probleem om een A4 en een A5 van honderden meters ver van elkaar te onderscheiden. Met of zonder LED's, langs voor of langs achter. Maar ik ga het dan weer wel moeilijker hebben om een XC60 van een XC90 van honderden meters ver te onderscheiden. Veel hangt af hoe goed je de looks van de wagens kent, die van de A4 en de A5 ken ik heel goed dus dat zie ik direct. Van de 2 Volvo's ken ik ze minder in detail dus ga ik het niet direct zien.
Ik ben toch van mening dat Audi vooral op safe speelt qua design en dat hun modellen sterker op elkaar lijken dan die van Volvo.
Maar verder is dit een zinloze discussie die ik hier ook ga stoppen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenAls jij Audi zo goed kent is dat heel ontroerend, ik ken die modellen ook redelijk goed en ben toch vaak mis. Maar als je een XC60 niet direct van een XC90 kan onderscheiden dan weet ik het niet meer hoor.
Ik ben toch van mening dat Audi vooral op safe speelt qua design en dat hun modellen sterker op elkaar lijken dan die van Volvo.
Maar verder is dit een zinloze discussie die ik hier ook ga stoppen
En die ondertoon in uw bericht is echt niet nodig, houd het wat volwassen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
En die ondertoon in uw bericht is echt niet nodig, houd het wat volwassen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenIk weet niet waar je het over hebt, ik bedoel niets speciaal, ik bedoel heel eerlijk dat het me verbaast dat je de twee wagens niet van ver uit elkaar kan houden. Meer niet... daar is toch geen rare ondertoon aan
Comment
-
Comment
-
Nieuwe diesels voor de XC60
Two new five-cylinder diesels from Volvo: More power and less fuel consumption
Volvo Cars sharpens the company's diesel offer. Two entirely new five-cylinder, 2.4-litre turbo diesels give the customers the attractive possibility to combine more power with class-leading fuel consumption and CO2-emissions:
· The high-performance, twin-turbo D5 with 205 hp and 420 Nm of torque.
· The medium-performance, single-turbo 2.4D with 175 hp and 420 Nm of torque.
Both engines are available in the Volvo S80, Volvo V70, Volvo XC60 and Volvo XC70 from the spring of 2009.
"This is yet another step in our determination to reduce the combustion engine's environmental impact, at the same time as we give customers truly quiet and sophisticated engines with excellent performance," says Derek Crabb, Vice President, Powertrain Engineering at Volvo Cars.
The high-performance D5-engine has already been introduced in the Volvo S80 and it will be available in the Volvo V70, Volvo XC60 and Volvo XC70 from the spring of 2009.
The performance and driveability requirements in the high-performance D5-engine have been solved with twin turbochargers of different sizes that operate in sequence to provide added power within a broader rev range. The result is alert response and rapid acceleration at all speeds, with very smooth power delivery between the turbo ranges.
This twin-turbo technology in the D5 has also made it possible to introduce higher levels of exhaust gas recirculation (EGR) across a wider rev range than before. This harnesses the two turbochargers' different properties optimally to deliver a combination of high performance and low fuel consumption that is bidding for the title of best in class.
The advanced fuel injection technology uses piezoelectric fuel injectors. This provides precise distribution of the atomised fuel in the combustion chamber, resulting in efficient combustion and low emissions. At the same time, this technology and the efficient combustion create a pleasant sound bearing a closer resemblance to the elegant note of a six-cylinder petrol engine.
Together, the high-tech solutions contribute to the excellent fuel consumption (EU Combined) figures:
· 6.2 litres/100 km (164 g/km) in the S80.
· 6.4 litres/100 km (169 g/km) in the V70.
· 7.0 litres/100 km (185 g/km) in the XC60 (preliminary).
· 7.0 litres/100 km (185 g/km) in the XC70 (preliminary).
The single-turbo 2.4D - focus on fuel economy
The single-turbo 2.4D will be available in the Volvo S80 and Volvo V70 as well as in front-wheel-drive versions of the Volvo XC60 and Volvo XC70 from the spring of 2009.
The engine has been optimised with low fuel consumption in sharp focus. The injection system features another type of piezoelectric fuel injectors than in the D5, aiming to cut fuel consumption through extremely rapid and precise injection sequences. The high injection pressure results in particularly effective combustion.
To promote the drivability, the single turbocharger has been optimised to produce high torque from low revs.
The upgraded single-turbo 2.4D-engine gives a fuel consumption (EU Combined)of:
· 5.8 litres/100 km (154 g/km) in the S80 (preliminary).
· 5.9 litres/100 km (157 g/km) in the V70 (preliminary).
· 6.0 litres/100 km (159 g/km) in the XC60.
· 6.0 litres/100 km (159 g/km) in the XC70.
Mutual technology
The two new diesel engines share a number of technology solutions. The engines have lower compression, more efficient combustion and the latest generation of engine management. Volvo Cars' powertrain experts have reduced internal friction and pump losses in the diesel engines. The pressure drop in the intake and exhaust system has also been significantly reduced.
The new turbo diesels have also been equipped with ceramic glow plugs, a high-tech solution that delivers excellent starting properties owing to very quick warming up. They reach a temperature of 1,000 degrees Celsius in just two seconds, making the engine easy to start and cutting emissions. In certain driving conditions, such as at really low revs, the ceramic glow-plugs can also be used to increase the temperature in the cylinders, further improving combustion efficiency.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichtenbron : Volvo
Dat is wel een serieuze verbetering, weet je al waneer exact je deze motoren kan bestellen? En weet je iets over de prijzen?
Ik denk eraan die offerte nog even naast me neer te leggen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
Dat is wel een serieuze verbetering, weet je al waneer exact je deze motoren kan bestellen? En weet je iets over de prijzen?
Ik denk eraan die offerte nog even naast me neer te leggen!
Comment
Comment