Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDe kleurencombo van de zetels op zich vind ik nog meevallen, maar het is vooral in combinatie met de lichtere houtsoort van de middenconsole dat het op niets trekt. Welke kleuren kan je zo nog combineren? Zwart-wit zou wel knap moeten zijn. Wel donker dashboard en donkere middenconsole dan.
Mijn mening hoor...
Comment
-
Modeljaar 2010
Modeljaar 2009 is uitverkocht.
Het is nu aan modeljaar 2010.
Wie nu bestelt zal uit de nieuwe motoren moeten kiezen.
Benzine:
De T6 blijft.
Voor de Diesels :
De 2.4D met enkele turbo - focus op brandstofefficiency
Er komt een 2Wd met 175PK en 420 Nm 2.4D, handgeschakeld.
Verbruik : minus 1,5 liter naar 6l/100km. 159 gram CO2/km !!!
Of de 175 PK wordt teruggeschroefd naar de 163 PK die fiscaal gunstiger is, valt nog af te wachten.
De D5 met twinturbo-technologie
De nieuwe D5 doet ook zijn intrede. Ook een pak zuiniger en vooral "stiller".
Hij heeft 205 pk en 420 Nm koppel
7,0 liter per 100 kilometer (CO2: 185 g/km) in de XC60
Deze motoren zijn enkel met 4WD te verkrijgen.
Op de nieuwe prijzen is het nog even wachten.
Comment
-
gaat de verkoop tegoed voor de belgische markt?als ze minder wagens willen verkopen dan zijn ze op de goede weg.1250€ BIV betalen wil ik nog(al is het dik tegen mijn goesting)maar2500€ BIV,dat wil ik NIET betalen!!!!!!!!!
Bij andere merken zijn ze slimmer en brengen 2.0L op de markt?maar bij Volvo?
voor 1250€ extra BIV kan je veel liters diesel kopen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenModeljaar 2009 is uitverkocht.
Het is nu aan modeljaar 2010.
Wie nu bestelt zal uit de nieuwe motoren moeten kiezen.
Benzine:
De T6 blijft.
Voor de Diesels :
De 2.4D met enkele turbo - focus op brandstofefficiency
Er komt een 2Wd met 175PK en 420 Nm 2.4D, handgeschakeld.
Verbruik : minus 1,5 liter naar 6l/100km. 159 gram CO2/km !!!
Of de 175 PK wordt teruggeschroefd naar de 163 PK die fiscaal gunstiger is, valt nog af te wachten.
De D5 met twinturbo-technologie
De nieuwe D5 doet ook zijn intrede. Ook een pak zuiniger en vooral "stiller".
Hij heeft 205 pk en 420 Nm koppel
7,0 liter per 100 kilometer (CO2: 185 g/km) in de XC60
Deze motoren zijn enkel met 4WD te verkrijgen.
Op de nieuwe prijzen is het nog even wachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDe kleurencombo van de zetels op zich vind ik nog meevallen, maar het is vooral in combinatie met de lichtere houtsoort van de middenconsole dat het op niets trekt. Welke kleuren kan je zo nog combineren? Zwart-wit zou wel knap moeten zijn. Wel donker dashboard en donkere middenconsole dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichtenik heb de zelfde combinatie,we hadden het eerst met een alu. middenconsole besteld,maar we hebben dan de combinatie in het echt gezien en hebben deze dan ook gewijzigd,we hebben ook een beige stuur.(het heeft waarschijnlijk ook met de leeft tijd te maken?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk BerichtenNu de nieuwe dieselmotoren weldra leverbaar zijn, weet iemand of de sturing
van de te trage Geartronic ook verbeterd werd ?
En of de motoren aan de euro norm 5 beantwoorden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ctweetje Bekijk BerichtenAan Poele : wanneer hebt u hem besteld ( oktober ? november ? ) Thanks
Op 11 januari schreef hij :
Oorspronkelijk geplaatst door Poele Bekijk BerichtenHeb bestelbon pas getekend ondertekend, levering 25/02/09 (snel niet?).
Saville Grey
2.4D
Geartronic
Momentum
Family Pack
Mobility Pack
Verwarmde voorzetels
Twijfel nog over de Premium Sound. Heeft iemand hier ervaring mee en loont het de moeite hiervoor 1.000 euro meer neer te tellen?
thx,
De mijne wordt al MY2010 en levering juni, na correctie van de bestelling binnenkort volgens specificaties van MY 2010.
Comment
-
Toen ik dit vroeg bij mijn dealer (december) kreeg ik als antwoord dat er een nieuwe zwaardere D5 zou op de markt komen, doch van de vernieuwde 24 d versie werd niet gesproken. Dankzij dit forum werd dit voor mij duidelijk, dus besloot ik wijselijk te wachten... Verbruik is toch drastisch gedaald !
De 2 gewone 4wielaangedreven versies blijven bestaan en de keuze wordt uitgebreid met 2 nieuwe dieselmotoren (weliswaar voorwielaangedreven).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quickie Bekijk BerichtenDe 2 gewone 4wielaangedreven versies blijven bestaan en de keuze wordt uitgebreid met 2 nieuwe dieselmotoren (weliswaar voorwielaangedreven).
Er zal een nieuwe 2.4D komen die slechts 159 gram CO2 uitstoot : die is tweewielaangedreven.
De nieuwe D5 van 205 PK met 185 gram CO2-uitstoot is denk ik wel vierwielaangedreven.
Welke oude motoren blijven weet ik niet. Ik vermoed toch dat men de oude D5 motor sowieso laat verdwijnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quickie Bekijk BerichtenToen ik dit vroeg bij mijn dealer (december) kreeg ik als antwoord dat er een nieuwe zwaardere D5 zou op de markt komen, doch van de vernieuwde 24 d versie werd niet gesproken. Dankzij dit forum werd dit voor mij duidelijk, dus besloot ik wijselijk te wachten... Verbruik is toch drastisch gedaald !
De 2 gewone 4wielaangedreven versies blijven bestaan en de keuze wordt uitgebreid met 2 nieuwe dieselmotoren (weliswaar voorwielaangedreven).
Als nu het verschil tussen de "nieuwe" 2.4D en de "oude" 2.4D ook een 800 EUR is (wat zeker niet ondenkbaar zou zijn) en bovendien blijft die 175Pk en maken ze er geen 163 van, dan betaal je nog eens dubbele BIV. Het totaal verschil aan kosten is dan om en bij de 2000 EUR, in het nadeel van de "nieuwe" 2.4D.
Een kleine rekensom leert me dat je al een kleine 150.000Km moet rijden om voordeel te halen uit het lagere verbruik van 1.5L/100Km (wat bovendien nog moet bewezen worden). Ik kijk dus een beetje argwanend en twijfelend naar de nieuwe motoren. De onduidelijkheid doet ook al niet veel goed.
Misschien toch maar een Audi Q5 bestellen
Dat laatste is natuurlijk een grapje, en niet eens een goei
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quickie Bekijk BerichtenToen ik dit vroeg bij mijn dealer (december) kreeg ik als antwoord dat er een nieuwe zwaardere D5 zou op de markt komen, doch van de vernieuwde 24 d versie werd niet gesproken. Dankzij dit forum werd dit voor mij duidelijk, dus besloot ik wijselijk te wachten... Verbruik is toch drastisch gedaald !
De 2 gewone 4wielaangedreven versies blijven bestaan en de keuze wordt uitgebreid met 2 nieuwe dieselmotoren (weliswaar voorwielaangedreven).
FOUT
gisteren een mailtje gestuurd naar Volvo Belgie,ik kreeg als antwoord"de oude dieselmotoren VERDWIJNEN"en worden vervangen door zuiniger dieselmotoren,momenteel is er geen sprake van downsizing naar 163pk
er word zogezegd gezocht naar een oplossing(geloof er geen bal van)het probleem is dat de Belgische markt te klein is(moest het voor de Duitse,of Zweedse markt geweest zijn!)
ik ken nochtans een heel simpele oplossing"geef een EXTRA korting van 1250€ aan PARTIKULIEREN voor deze motorisaties(ik denk dat anders de verkoop in ons land wel eens een serieuze duik zou kunnen nemen
een ZEER teleurgestelde KANDIDAAT XC 60 koper
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GinoB Bekijk Berichten
ik ken nochtans een heel simpele oplossing"geef een EXTRA korting van 1250€ aan PARTIKULIEREN voor deze motorisaties(ik denk dat anders de verkoop in ons land wel eens een serieuze duik zou kunnen nemen
Pfff... de echte oorzaak zit bij het beleid. Er is geen enkele reden om fiscaliteit te baseren op motorinhoud. Dat stamt nog van in de jaren stillekes, toen een 2.0 automatisch meer vermogen had dan een 1.8 en dezel laaste weer meer vermogen had dan een 1.6 enz. Dit apenland is dan ook het enige dat zijn wetten niet heeft aangepast.
Er was jaren geleden al sprake over fiscaliteit op basis van ecoscore, m.i. het enige juiste criterium. Wat maakt het nu dat een motor een 2.4L is terwijl verbruik even goed is als een 2.0 van de concurrentie (zoals het geval zou zijn met de nieuwe 2.4D).
BMW heeft een 3.0 die zeer zuinig is, die wordt gestraft puur omdat het een 3.0 is. Zoals gezegd, apenland.
Volvo moest dreigen de productie te verplaatsen naar een ander land tot de wetten aangepast zijn. Liever houdt men zich bezig met flitspalen zetten, CO2-bijdragen in te voeren (om firmawagens te straffen). Geen enkele pro-activiteit te bespeuren in het beleid, enkel graaien wat men kan, en dan nog liefst diegenen die het hardste werken het meest afstraffen.
Ook schrootpremie komt er niet, ...
Enkel op vlak van belastingen zijn we de beste van de wereld. Al de rest ...
Comment
Comment