Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
    ik moet je wel vertellen dat ze in werkelijkheid mooier zijn dan op foto,in ieder geval heb ik er wel veel succes mee.
    De kleurencombo van de zetels op zich vind ik nog meevallen, maar het is vooral in combinatie met de lichtere houtsoort van de middenconsole dat het op niets trekt. Welke kleuren kan je zo nog combineren? Zwart-wit zou wel knap moeten zijn. Wel donker dashboard en donkere middenconsole dan.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      De kleurencombo van de zetels op zich vind ik nog meevallen, maar het is vooral in combinatie met de lichtere houtsoort van de middenconsole dat het op niets trekt. Welke kleuren kan je zo nog combineren? Zwart-wit zou wel knap moeten zijn. Wel donker dashboard en donkere middenconsole dan.
      De ligth oak kan je naar mijn mening enkel combineren met een zwart interieur: dat is écht af! De zwarte lederen zetels, dashboard enz. steken mooi af tegen de aluminium afwerking aan de deur en de middenconsole, dat op zijn beurt mooi afsteekt tegen de lichte eik in de middenconsole, de lichte houtkleur steekt dan weer mooi af tegen de zwarte zetels.

      Mijn mening hoor...

      Comment


      • Modeljaar 2010

        Modeljaar 2009 is uitverkocht.
        Het is nu aan modeljaar 2010.

        Wie nu bestelt zal uit de nieuwe motoren moeten kiezen.

        Benzine:

        De T6 blijft.


        Voor de Diesels :

        De 2.4D met enkele turbo - focus op brandstofefficiency
        Er komt een 2Wd met 175PK en 420 Nm 2.4D, handgeschakeld.
        Verbruik : minus 1,5 liter naar 6l/100km. 159 gram CO2/km !!!
        Of de 175 PK wordt teruggeschroefd naar de 163 PK die fiscaal gunstiger is, valt nog af te wachten.

        De D5 met twinturbo-technologie
        De nieuwe D5 doet ook zijn intrede. Ook een pak zuiniger en vooral "stiller".
        Hij heeft 205 pk en 420 Nm koppel
        7,0 liter per 100 kilometer (CO2: 185 g/km) in de XC60
        Deze motoren zijn enkel met 4WD te verkrijgen.


        Op de nieuwe prijzen is het nog even wachten.
        Last edited by ; 19/02/2009, 13:21.

        Comment


        • gaat de verkoop tegoed voor de belgische markt?als ze minder wagens willen verkopen dan zijn ze op de goede weg.1250€ BIV betalen wil ik nog(al is het dik tegen mijn goesting)maar2500€ BIV,dat wil ik NIET betalen!!!!!!!!!
          Bij andere merken zijn ze slimmer en brengen 2.0L op de markt?maar bij Volvo?
          voor 1250€ extra BIV kan je veel liters diesel kopen!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
            Modeljaar 2009 is uitverkocht.
            Het is nu aan modeljaar 2010.

            Wie nu bestelt zal uit de nieuwe motoren moeten kiezen.

            Benzine:

            De T6 blijft.


            Voor de Diesels :

            De 2.4D met enkele turbo - focus op brandstofefficiency
            Er komt een 2Wd met 175PK en 420 Nm 2.4D, handgeschakeld.
            Verbruik : minus 1,5 liter naar 6l/100km. 159 gram CO2/km !!!
            Of de 175 PK wordt teruggeschroefd naar de 163 PK die fiscaal gunstiger is, valt nog af te wachten.

            De D5 met twinturbo-technologie
            De nieuwe D5 doet ook zijn intrede. Ook een pak zuiniger en vooral "stiller".
            Hij heeft 205 pk en 420 Nm koppel
            7,0 liter per 100 kilometer (CO2: 185 g/km) in de XC60
            Deze motoren zijn enkel met 4WD te verkrijgen.


            Op de nieuwe prijzen is het nog even wachten.
            Bij de dealer dacht de verkoper dat deze eind februari zouden verschijnen. Ik heb al offerte met de oude motoren en gelukkig heb ik gewacht... Maar ja, nu lees ik nogmaals dat de aut. schakeling nog langer op zich laat wachten. (en dit wilt mevrouw natuurlijk wel )...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              De kleurencombo van de zetels op zich vind ik nog meevallen, maar het is vooral in combinatie met de lichtere houtsoort van de middenconsole dat het op niets trekt. Welke kleuren kan je zo nog combineren? Zwart-wit zou wel knap moeten zijn. Wel donker dashboard en donkere middenconsole dan.
              ik heb de zelfde combinatie,we hadden het eerst met een alu. middenconsole besteld,maar we hebben dan de combinatie in het echt gezien en hebben deze dan ook gewijzigd,we hebben ook een beige stuur.(het heeft waarschijnlijk ook met de leeft tijd te maken?)

              Comment


              • De mijne is geleverd in de garage, ze wachten alleen nog op de papieren en dat zal waarschijnlijk maar maandag zijn.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
                  ik heb de zelfde combinatie,we hadden het eerst met een alu. middenconsole besteld,maar we hebben dan de combinatie in het echt gezien en hebben deze dan ook gewijzigd,we hebben ook een beige stuur.(het heeft waarschijnlijk ook met de leeft tijd te maken?)
                  Over smaken en kleuren discussieer je niet, maar ik denk dat het niet met de leeftijd te maken heeft

                  Comment


                  • Nu de nieuwe dieselmotoren weldra leverbaar zijn, weet iemand of de sturing
                    van de te trage Geartronic ook verbeterd werd ?
                    En of de motoren aan de euro norm 5 beantwoorden ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                      Nu de nieuwe dieselmotoren weldra leverbaar zijn, weet iemand of de sturing
                      van de te trage Geartronic ook verbeterd werd ?
                      En of de motoren aan de euro norm 5 beantwoorden ?
                      Als ik het goed heb beantwoorde de "oude" 2.4D 163Pk al aan de Euro-V norm. Het zou me verbazen indien de nieuwe dat niet zouden doen.

                      Comment


                      • Aan Poele : wanneer hebt u hem besteld ( oktober ? november ? ) Thanks

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ctweetje Bekijk Berichten
                          Aan Poele : wanneer hebt u hem besteld ( oktober ? november ? ) Thanks

                          Op 11 januari schreef hij :
                          Oorspronkelijk geplaatst door Poele Bekijk Berichten
                          Heb bestelbon pas getekend ondertekend, levering 25/02/09 (snel niet?).

                          Saville Grey
                          2.4D
                          Geartronic
                          Momentum
                          Family Pack
                          Mobility Pack
                          Verwarmde voorzetels

                          Twijfel nog over de Premium Sound. Heeft iemand hier ervaring mee en loont het de moeite hiervoor 1.000 euro meer neer te tellen?

                          thx,
                          Dat is dus wel heel snel.


                          De mijne wordt al MY2010 en levering juni, na correctie van de bestelling binnenkort volgens specificaties van MY 2010.

                          Comment


                          • hallo iedereen hier op het forem.
                            ik had een vraag over die motoren van volvo.
                            wij hebben vorige week een xc60 besteld maar er heeft niemand iets laten vallen van motoren die zouden veranderen.
                            hoe zit dat?

                            Comment


                            • Toen ik dit vroeg bij mijn dealer (december) kreeg ik als antwoord dat er een nieuwe zwaardere D5 zou op de markt komen, doch van de vernieuwde 24 d versie werd niet gesproken. Dankzij dit forum werd dit voor mij duidelijk, dus besloot ik wijselijk te wachten... Verbruik is toch drastisch gedaald !

                              De 2 gewone 4wielaangedreven versies blijven bestaan en de keuze wordt uitgebreid met 2 nieuwe dieselmotoren (weliswaar voorwielaangedreven).

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door quickie Bekijk Berichten
                                De 2 gewone 4wielaangedreven versies blijven bestaan en de keuze wordt uitgebreid met 2 nieuwe dieselmotoren (weliswaar voorwielaangedreven).
                                Dat de 2 nieuwe dieselmotoren enkel voorwielaangedreven zijn betwijfel ik.
                                Er zal een nieuwe 2.4D komen die slechts 159 gram CO2 uitstoot : die is tweewielaangedreven.
                                De nieuwe D5 van 205 PK met 185 gram CO2-uitstoot is denk ik wel vierwielaangedreven.
                                Welke oude motoren blijven weet ik niet. Ik vermoed toch dat men de oude D5 motor sowieso laat verdwijnen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door quickie Bekijk Berichten
                                  Toen ik dit vroeg bij mijn dealer (december) kreeg ik als antwoord dat er een nieuwe zwaardere D5 zou op de markt komen, doch van de vernieuwde 24 d versie werd niet gesproken. Dankzij dit forum werd dit voor mij duidelijk, dus besloot ik wijselijk te wachten... Verbruik is toch drastisch gedaald !

                                  De 2 gewone 4wielaangedreven versies blijven bestaan en de keuze wordt uitgebreid met 2 nieuwe dieselmotoren (weliswaar voorwielaangedreven).
                                  Allemaal goed en wel, maar toch even opmerken: het prijsverschil tussen de "oude" D5 en de "oude "2.4D" is een 800 EUR.

                                  Als nu het verschil tussen de "nieuwe" 2.4D en de "oude" 2.4D ook een 800 EUR is (wat zeker niet ondenkbaar zou zijn) en bovendien blijft die 175Pk en maken ze er geen 163 van, dan betaal je nog eens dubbele BIV. Het totaal verschil aan kosten is dan om en bij de 2000 EUR, in het nadeel van de "nieuwe" 2.4D.

                                  Een kleine rekensom leert me dat je al een kleine 150.000Km moet rijden om voordeel te halen uit het lagere verbruik van 1.5L/100Km (wat bovendien nog moet bewezen worden). Ik kijk dus een beetje argwanend en twijfelend naar de nieuwe motoren. De onduidelijkheid doet ook al niet veel goed.

                                  Misschien toch maar een Audi Q5 bestellen

                                  Dat laatste is natuurlijk een grapje, en niet eens een goei

                                  Comment


                                  • Ben te vlug geweest, klopt inderdaad dat de 'nieuwe' D5 4wielaangedreven is.

                                    En ja, de onduidelijkheid omtrent motoren, wanneer beschikbaar, enz is enorm groot... Waarom zou dat zijn ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door quickie Bekijk Berichten
                                      Toen ik dit vroeg bij mijn dealer (december) kreeg ik als antwoord dat er een nieuwe zwaardere D5 zou op de markt komen, doch van de vernieuwde 24 d versie werd niet gesproken. Dankzij dit forum werd dit voor mij duidelijk, dus besloot ik wijselijk te wachten... Verbruik is toch drastisch gedaald !

                                      De 2 gewone 4wielaangedreven versies blijven bestaan en de keuze wordt uitgebreid met 2 nieuwe dieselmotoren (weliswaar voorwielaangedreven).

                                      FOUT
                                      gisteren een mailtje gestuurd naar Volvo Belgie,ik kreeg als antwoord"de oude dieselmotoren VERDWIJNEN"en worden vervangen door zuiniger dieselmotoren,momenteel is er geen sprake van downsizing naar 163pk
                                      er word zogezegd gezocht naar een oplossing(geloof er geen bal van)het probleem is dat de Belgische markt te klein is(moest het voor de Duitse,of Zweedse markt geweest zijn!)
                                      ik ken nochtans een heel simpele oplossing"geef een EXTRA korting van 1250€ aan PARTIKULIEREN voor deze motorisaties(ik denk dat anders de verkoop in ons land wel eens een serieuze duik zou kunnen nemen
                                      een ZEER teleurgestelde KANDIDAAT XC 60 koper

                                      Comment


                                      • Nogmaals van onduidelijkheid gesproken, als de verkopers het al niet meer weten. . Best afwachten tot de nieuwe brochure uit is zeker.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door GinoB Bekijk Berichten

                                          ik ken nochtans een heel simpele oplossing"geef een EXTRA korting van 1250€ aan PARTIKULIEREN voor deze motorisaties(ik denk dat anders de verkoop in ons land wel eens een serieuze duik zou kunnen nemen
                                          En ZELFSTANDIGEN hebben het geld op hun rug groeien misschien?

                                          Pfff... de echte oorzaak zit bij het beleid. Er is geen enkele reden om fiscaliteit te baseren op motorinhoud. Dat stamt nog van in de jaren stillekes, toen een 2.0 automatisch meer vermogen had dan een 1.8 en dezel laaste weer meer vermogen had dan een 1.6 enz. Dit apenland is dan ook het enige dat zijn wetten niet heeft aangepast.

                                          Er was jaren geleden al sprake over fiscaliteit op basis van ecoscore, m.i. het enige juiste criterium. Wat maakt het nu dat een motor een 2.4L is terwijl verbruik even goed is als een 2.0 van de concurrentie (zoals het geval zou zijn met de nieuwe 2.4D).

                                          BMW heeft een 3.0 die zeer zuinig is, die wordt gestraft puur omdat het een 3.0 is. Zoals gezegd, apenland.

                                          Volvo moest dreigen de productie te verplaatsen naar een ander land tot de wetten aangepast zijn. Liever houdt men zich bezig met flitspalen zetten, CO2-bijdragen in te voeren (om firmawagens te straffen). Geen enkele pro-activiteit te bespeuren in het beleid, enkel graaien wat men kan, en dan nog liefst diegenen die het hardste werken het meest afstraffen.

                                          Ook schrootpremie komt er niet, ...

                                          Enkel op vlak van belastingen zijn we de beste van de wereld. Al de rest ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X