Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• rdtrans, heb je dit gemeten op basis van de getankte liters of de boordcomputer ?
    Op het Q5 forem blijken er verschillen te bestaan tot 0,9l op basis van de boordcomputer. Doet mij een beetje denken aan de economy run op top gear.

Comment

• Daarnet in Izegem een grijze XC60 zien staan op grijze (ongeveer zelfde kleur als auto) velgen, ik denk 6 of 7 dubbelspaken, en de velgen waren tweedelig (er waren toch precies vijsjes te zien). Knappe velgen, zeg! Is dat OEM Volvo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Daarnet in Izegem een grijze XC60 zien staan op grijze (ongeveer zelfde kleur als auto) velgen, ik denk 6 of 7 dubbelspaken, en de velgen waren tweedelig (er waren toch precies vijsjes te zien). Knappe velgen, zeg! Is dat OEM Volvo?
        Jaja die kan je bestellen op de XC60, in twee kleuren, alleen zijn die wat prijzig. Ze kosten 3000 EUR, weliswaar staan er dan banden op.

Comment

• 't Staat 'm wel.

Al blijf ik de XC60 niet knap vinden. Model ligt me gewoon niet, in diens klasse vind ik de Q5 dan een pak knapper.

Edit : yep, deze waren 't :

Stond er echt mooi op.

Die 3.000 EUR zal dan wel voor de accessoireset zijn (want ik zie ze niet op de CC), dus bovenop de auto op z'n velgen/banden waarmee 'ie van de band rolde? Dus laat die over aan de dealer en ge betaalt nog iets van een 1.200 EUR ofzo? Doenbaar.
          Last edited by ; 27/02/2009, 15:04.

Comment

• op de prijslijst staan er effectief voor een meerprijs van 3000 euro incl.

Comment

• Bovenop de standaardvelgen?

Miljaar...

Edit : ah ja, inderdaad, Achilles 19" Diamond Cut.

Phoe, Volvo krijgt een beetje BMW- en Audi-streken precies.

Comment

• Dat is idd een leuke meerprijs Wat betaal je die dan in accessoire?

Comment

• Ik vind het prachtige velgen, maar heel jammer van de toch wel serieuze meerkost. Anders zouden ze er bij mij sowieso moeten op staan...

Zeker met die velgen erop wint de XC60 het qua uiterlijk met een straatlengte voorsprong van de Q5. Wat mij betreft he... Audi blijft voor mij te veel voortborduren op hetzelfde stramien. De Q5 is uiterlijk weinig meer dan een grotere en hoger uitgevallen A3. Ze hebben hem gelukkig nog net wat eleganter weten te maken dan zijn lompe grote broer.

Tja, ieder zijn voorkeur he.

Comment

• Da's waar, die eenheidsworst bij Audi komt me bijna de strot uit. En toch blijven 't knappe auto's (A5, A6, A8 ). Trouwens, Volvo heeft ook zéér sterke familietrekken, hè. En de XC60 is zeker geen lelijke auto, mij bevalt 'ie gewoon niet erg.

Comment

Trouwens, Volvo heeft ook zéér sterke familietrekken, hè.
                      Klopt.
                      Maar ze hebben toch allemaal iets unieks. Alleen de S60 en de S80 haal ik nog wel eens door elkaar op grotere afstand... Bij de meeste Audi-modellen weet ik de helft van de tijd nauwelijks welk vlees ik in de kuip heb, zeker in frontaalzicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Napo Bekijk Berichten
                        rdtrans, heb je dit gemeten op basis van de getankte liters of de boordcomputer ?
                        Op het Q5 forem blijken er verschillen te bestaan tot 0,9l op basis van de boordcomputer. Doet mij een beetje denken aan de economy run op top gear.
                        op boordcomputer

Comment

• Ik heb ondertussen 7000km gereden met de mijne...

Ik kan bevestigen dat het verbruik niet echt super laag is ;-).

Ik vrees dat in mijn geval de boordcomputer zelfs minder aangeeft dan het werkelijke verbruik.

Ik ben er nog maar 2 keer in geslaagd om 700km te rijden met 1 tank (66-67 liter getankt) en dan is den bak ECHT leeg...

Als ik door druk verkeer lange stukken aan 100 doe op de snelwegen dan zakt het wel. Iemand met een rustige rijstijl moet wel in staat zijn om 8,5l te verbruiken.

Momenteel staat mijn teller op 9,1 gemiddeld, maar dat is dus effectief minder dan wat ik aan de pomp bereken .

Comment

Da's waar, die eenheidsworst bij Audi komt me bijna de strot uit. En toch blijven 't knappe auto's (A5, A6, A8 ). Trouwens, Volvo heeft ook zéér sterke familietrekken, hè. En de XC60 is zeker geen lelijke auto, mij bevalt 'ie gewoon niet erg.
                            Mijne XC60 is ook besteld. Levering juni.
                            Summum, 2.4D 175Pk, 420 Nm koppel
                            Saviilegrijs (na lang afwegen de massa maar gevolgd, blijft de knapste kleur denk ik), zwart lederen interieur met alu-inleg.

De Audi Q5 vind ik ook best wel OK, maar het comfort en het interieur van de XC60 vind ik knapper, en vooral, de XC60 is rijkelijk voorzien van een en ander , waar je bij Audi toch veel voor betaalt.

Comment

• Da's inderdaad een serieus pluspunt bij Volvo : als je vergelijkt met de rechtstreekse concurrentie van de Duitse (dure) merken, dan heb je bij Volvo doorgaans meer uitrusting voor je geld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                Mijne XC60 is ook besteld. Levering juni.
                                Summum, 2.4D 175Pk, 420 Nm koppel
                                Saviilegrijs (na lang afwegen de massa maar gevolgd, blijft de knapste kleur denk ik), zwart lederen interieur met alu-inleg.

De Audi Q5 vind ik ook best wel OK, maar het comfort en het interieur van de XC60 vind ik knapper, en vooral, de XC60 is rijkelijk voorzien van een en ander , waar je bij Audi toch veel voor betaalt.

Ik ga morgen bestellen, levering eind juni zo te horen
                                Summum, D5 205 pk met alu velgen 19"
                                Black Sapphire (Saville vind ik ook mooi, maar er mag toch ook ne zwarte rondrijden), zwart lederen interieur met alu-inleg
                                Ik heb lang gewacht met te beslissen - twijfel tussen XC60 - Q5 - dan wachten op nieuwe motorisatie - ik heb op het forum veel nuttige info gevonden waarvoor dank

Comment

• staat de nieuwe prijslijst al ergens op het net ? op de officiële site staat er nog steeds eentje van 10/2008

Comment

• Hallo,

Wij zijn gaan bestellen:

XC60 Summum 2.4D AWD
                                    Mobility pack
                                    Advanced safety pack
                                    Family pack
                                    Exterior sport pack

Extra opties:
                                    - Park assist voor
                                    - Getinte ruiten

Savillegrijs en 18" Merac velgen.
                                    Nordic light oak inleg
                                    Zwart leder

Lang nagedacht over de kleur, ik vond bordeaux en barents blue ook mooi, maar madame wou graag een zwarte. Toen we een Savillegrijze zagen staan toch geopteerd hiervoor.
                                    Last edited by ; 27/02/2009, 17:59.

Comment

• Proficiat met de aankoop
                                      Is uw madame 100% zeker ? mijn vrouwke heeft me 2keer de kleur laten wijzigen
                                      van zwart naar sevilla
                                      en daarna terug naar zwart
                                      zoals hij ook definitief geleverd zal worden einde maart

Comment

• Weet iemand of de wielbouten af-fabriek verchroomd zijn ? Bij mijn huidige V70 bwj2004 was dit niet het geval waardoor ik na een half jaar deze schandalen heb vervangen door nieuwe verchroomde exemplaren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Napo Bekijk Berichten
                                          Proficiat met de aankoop
                                          Is uw madame 100% zeker ? mijn vrouwke heeft me 2keer de kleur laten wijzigen
                                          van zwart naar sevilla
                                          en daarna terug naar zwart
                                          zoals hij ook definitief geleverd zal worden einde maart
                                          De meeste madammen zijn van véél zaken 100% zeker, maar die van mij is een twijfelaar Sluit niet uit dat kleur nog gewijzigd wordt. Voor mij allemaal goed, zwart is mooi, saville ook, maar een paar van de Volvo kleuren zijn echt Jammer eigenlijk dat er niet meer mooie kleuren zijn. Ik heb het gevoel dat de Audi Q5 meer keus had. Tja, dat is ancient history natuurlijk

Comment

Working...
                                          X