Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
    Mijne XC60 is ook besteld. Levering juni.
    Summum, 2.4D 175Pk, 420 Nm koppel
    Saviilegrijs (na lang afwegen de massa maar gevolgd, blijft de knapste kleur denk ik), zwart lederen interieur met alu-inleg.

De Audi Q5 vind ik ook best wel OK, maar het comfort en het interieur van de XC60 vind ik knapper, en vooral, de XC60 is rijkelijk voorzien van een en ander , waar je bij Audi toch veel voor betaalt.
    alleé dus toch nog één besteld,goede keuze

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
      Hallo,

Wij zijn gaan bestellen:

XC60 Summum 2.4D AWD
      Mobility pack
      Advanced safety pack
      Family pack
      Exterior sport pack

Extra opties:
      - Park assist voor
      - Getinte ruiten

Savillegrijs en 18" Merac velgen.
      Nordic light oak inleg
      Zwart leder

Lang nagedacht over de kleur, ik vond bordeaux en barents blue ook mooi, maar madame wou graag een zwarte. Toen we een Savillegrijze zagen staan toch geopteerd hiervoor.
      bijna dezelfde als de mijne

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AndyV Bekijk Berichten
        RTI+achteruitrijcamera is prachtfunctie. tomtom, garmin, e.d. hebben iets meer functies (flitspalen...), hangt allemaal af van eigen prioriteiten. RTI is duur maar ingebouwd, dit tegenover losstaande, hangende GPS-systemen.
        Maar als je het systeem niet veel gebruikt, ben je misschien wel beter af met een los gps-toestel
        klopt ,bij mij is het een tom tom

Last edited by ; 22/02/2010, 22:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thorgal Bekijk Berichten
          De oude motoren zijn gewijzigd.

In 4x4 versie bestaat nu een 163pk versie, enkel met automaat, en een 205pk, manueel of automaat.

In 2x4 versie bestaat enkel (voorlopig toch) een 175pk versie (zowel manueel als automaat). Het is enkel voor deze dat volvo tussenkomt in de BIV.

Alle drie zijn het nieuwe motoren, met 420nm koppel. De 163pk 4x4 is, zo heb ik het toch begrepen, speciaal voor onze markt "gecreëerd". Hiervan zou later nog een manuele versie volgen.
          dit klopt niet helemaal ,ik heb al 3,5maanden een (163pk) met manuele versnelingsbak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
            dit klopt niet helemaal ,ik heb al 3,5maanden een (163pk) met manuele versnelingsbak
            En dan moet ik jou hier tegenspreken.
            Jouw 163pk-sterke 2.4D bestaat niet meer, hij wordt vervangen door een zuinigere en CO2-armere , waar ook waarschijnlijk een handgeschakelde van zal komen..

Nu zijn dit de gegevens van de automaat:

MY 2009
            2.4 D aut. AWD 163 PK
            8,3 l/100 km
            219 gr CO2/km

MY 2010
            2.4 D aut. AWD 163 PK
            7,5 l/100 km
            199 gr CO2/km

De handgeschakelde zal dus ook zuiniger worden dan deze automaat en CO2-armer, en dus zuiniger dan de jouwe.
            Last edited by ; 28/02/2009, 20:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              Ik kan je blindelings Automobilia in Zarren aanraden. Doe de groeten van Nik uit Torhout, dat zal hen plezierig stemmen , Ik heb er zelf al 6 Volvo's in onderhoud gehad en de laatste 4 daar gekocht, en ook al is Roeselare of Brugge dichter / gemakkelijker bereikbaar, ik blijf naar Zarren gaan.
              Heb al iemand anders ook aangeraden daar en die zijn tot op vandaag (een jaar of drie reeds) ook zeer tevreden.
              Onberispelijke service!
              ikzelf ben klant in Roeselare (zelfde familie) - tevreden klant - correcte behandeling - Maria = zaakvoerster - Rudi = verkoper

Comment

• vandaag bestelling geplaatst - momenteel geopteerd voor D5 maar nog een beetje twijfel - meerprijs + hogere BIV tov nieuwe 2.4 D 163 pk - weet er iemand wat er allemaal verschillend is - is de pers was er enkel sprake van nieuwe D5 en nieuwe 2.4 D 175 pk fwd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freddy s Bekijk Berichten
                  vandaag bestelling geplaatst - momenteel geopteerd voor D5 maar nog een beetje twijfel - meerprijs + hogere BIV tov nieuwe 2.4 D 163 pk - weet er iemand wat er allemaal verschillend is - is de pers was er enkel sprake van nieuwe D5 en nieuwe 2.4 D 175 pk fwd
                  Voor zover ik weet is het "enige" verschil 42pk's. Het verbruik en het koppel is hetzelfde. Er is echter niet zoveel duidelijkheid over de 163pk motor, het zou om een aangepaste versie enkel voor ons land gaan, maar meer weet ik ook niet.

Comment

• rdtrans; bestaat er ergens of heb jij een indicatieve prestatietabel van jouw reca ?
                    hernemingen 60-90 in 4e en 90-120 in 5e, 0-100km; 0-1000m, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freddy s Bekijk Berichten
                      ikzelf ben klant in Roeselare (zelfde familie) - tevreden klant - correcte behandeling - Maria = zaakvoerster - Rudi = verkoper
                      Maria is een zeer correcte en vriendelijke dame! (is de vrouw van de baas in Zarren en zat vroeger in Zarren)
                      Rudi ken ik een klein beetje van toen hij ook nog in Zarren zat, is ook wel een goede kerel, maar ik heb hem maar een paar keer gezien.
                      Als je een nog persoonlijkere aanpak wilt, raad ik Zarren aan, als je een blitse showroom en een echte grote garage wil, kan je idd naar Roeselare gaan.

(voor de duidelijkheid: 't is niet zo dat ze weggelopen zijn uit Zarren, vroeger was er alleen Zarren en Oostende / Veurne; toen is een nieuwe showroom open gegaan in Roeselare en hebben ze wat personeel verspreid)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Voor zover ik weet is het "enige" verschil 42pk's. Het verbruik en het koppel is hetzelfde. Er is echter niet zoveel duidelijkheid over de 163pk motor, het zou om een aangepaste versie enkel voor ons land gaan, maar meer weet ik ook niet.
                        Er is nog een verschil: de D5 heeft twee turbo's en de 2.4D maar één.

De oude D5 was technisch identiek aan de oude 2.4D, dit is niet langer het geval...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                          Er is nog een verschil: de D5 heeft twee turbo's en de 2.4D maar één.

De oude D5 was technisch identiek aan de oude 2.4D, dit is niet langer het geval...
                          Kan zijn van wel, kan zijn van niet... De 2.4D 175pk heeft inderdaad maar één turbo (t.o.v. 2 voor de D5), over de 2.4D AWD is er geen info. Aangezien beide AWD motoren hetzelfde verbruik en dezelfde CO2 uitstoot hebben, ben ik geneigd te denken dat het identieke motoren zijn.

Edit : bijkomend argument : indien het voor volvo vandaag mogelijk was om de 175pk motor eenvoudig terug te schroven tot 163pk, dan hadden ze dat voor de FWD ook wel "even snel" gedaan, in plaats van zichzelf de kosten voor de terugbetalign van de BIV op de hals te halen.
                          Last edited by ; 01/03/2009, 11:14.

Comment

Kan zijn van wel, kan zijn van niet... De 2.4D 175pk heeft inderdaad maar één turbo (t.o.v. 2 voor de D5), over de 2.4D AWD is er geen info. Aangezien beide AWD motoren hetzelfde verbruik en dezelfde CO2 uitstoot hebben, ben ik geneigd te denken dat het identieke motoren zijn.
                            FF googelen:

De 2.4D heeft dus één turbo, de D5 heeft er twee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                              De 2.4D waarvan sprake in het Worldcarfansartikel is de FWD 2.4D van 175pk en die heeft één turbo.
                              Hoeveel turbo's de nieuwe 2.4D met 163 pk automaat heeft staat daar niet in en dat weet ook nog niemand tot op heden.
                              Mijn mening is dat die er ook twee heeft en dat het zoals voorheen dezelfde nieuwe D5 motor betreft maar dan opnieuw begrensd tot 163 pk.
                              Last edited by ; 01/03/2009, 11:29.

Comment

De 2.4D waarvan sprake in het Worldcarfansartikel is de FWD 2.4D van 175pk en die heeft één turbo.
                                Hoeveel turbo's de 2.4D met 163 pk automaat heeft staat daar niet in en dat weet ook nog niemand tot op heden.

Hahaha!

Wat goed nieuws, d.w.z. dat hij er misschien 2 heeft en dus net zo goed zal rijden als de D5 zij het met minder PK's. Laat ons echt hopen. Enig idee wanneer we meer weten?

Ik heb in elk geval mijn bestellig geplaatst voor een MY2010 maar wel op basis van een offerte voor een MY2009 (toen over MY2010 nog niets bekend was). Ik kan er in het slechtste geval krijgen wat ik wil, in het beste geval krijg ik dus voor zelfde prijs een betere motor

Comment

Hahaha!

Wat goed nieuws, d.w.z. dat hij er misschien 2 heeft en dus net zo goed zal rijden als de D5 zij het met minder PK's. Laat ons echt hopen. Enig idee wanneer we meer weten?

Ik heb in elk geval mijn bestellig geplaatst voor een MY2010 maar wel op basis van een offerte voor een MY2009 (toen over MY2010 nog niets bekend was). Ik kan er in het slechtste geval krijgen wat ik wil, in het beste geval krijg ik dus voor zelfde prijs een betere motor
                                  Indien je een handgeschakelde besteld hebt wordt het de oude motor waarschijnlijk, als het een automaat is de nieuwe...

Comment

Indien je een handgeschakelde besteld hebt wordt het de oude motor waarschijnlijk, als het een automaat is de nieuwe...
                                    Het is een automaat

Comment

En dan moet ik jou hier tegenspreken.
                                      Jouw 163pk-sterke 2.4D bestaat niet meer, hij wordt vervangen door een zuinigere en CO2-armere , waar ook waarschijnlijk een handgeschakelde van zal komen..

Nu zijn dit de gegevens van de automaat:

MY 2009
                                      2.4 D aut. AWD 163 PK
                                      8,3 l/100 km
                                      219 gr CO2/km

MY 2010
                                      2.4 D aut. AWD 163 PK
                                      7,5 l/100 km
                                      199 gr CO2/km

De handgeschakelde zal dus ook zuiniger worden dan deze automaat en CO2-armer, en dus zuiniger dan de jouwe.
                                      ok,dat wist ik nog niet

Comment

Hahaha!

Jouw dealer moet je dat toch kunnen vertellen...

Comment

• RDtrans, heb je tomtom door dealer laten inbouwen ?

iemand ervaring met Degrande in Brugge of Recon Oostende ?
                                          Last edited by ; 01/03/2009, 15:33.

Comment

Working...
                                          X