Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
onze wagen wordt eind juni (hopelijk :-) geleverd, nu vroeg ik vorige week aan de garage om deze toch zonder motorembleem uit te leveren. Geen probleem zei men, dan halen we die eraf als de wagen geleverd wordt. Nu is de vraag, worden deze gewoon gekleefd of zo? is dat zo makkelijk (en netjes ?) te verwijderen ? Weet iemand dit ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gilbert Bekijk Berichtenonze wagen wordt eind juni (hopelijk :-) geleverd, nu vroeg ik vorige week aan de garage om deze toch zonder motorembleem uit te leveren. Geen probleem zei men, dan halen we die eraf als de wagen geleverd wordt. Nu is de vraag, worden deze gewoon gekleefd of zo? is dat zo makkelijk (en netjes ?) te verwijderen ? Weet iemand dit ?
Comment
-
inderdaad, met een haardroger en een vistouwtje en nadien wat lijmrestenverwijderaar. Je kan het zelf doen, dan heb je jouw logo nog, tenzij de garage het ook zal meegeven.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
Maar wat met de motorisatie ? Ik hoor niet teveel stoefen over de 2.0TDI van Audi en er worden vragen gesteld over de verouderde volvo-dieselmotoren.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten...en er worden vragen gesteld over de verouderde volvo-dieselmotoren.
De eerste komen binnen 4 weken op de weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenMaar wat met de motorisatie ? Ik hoor niet teveel stoefen over de 2.0TDI van Audi en er worden vragen gesteld over de verouderde volvo-dieselmotoren.
De enorm grote deurpanelen in harde plastiek bij de Q5 bijvoorbeeld zie je niet in de Volvo, waar alles goed afgewerkt is met hoogwaardige materialen, de middenconsole is bij Volvo altijd goed afgewerkt, als je bij de Q5 niet oplegt krijg je afwerking in wederom goedkoop ogende plastiek i.p.v. alu.
De motoren: ik heb er een van de allereerste nieuwe 2.4D's met dubbele turbo en 420Nm. Ik hoop daar inderdaad binnen 4 weken de wegen veilig mee te maken
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
Edit: Al gevonden! http://www.motortrend.com/roadtests/...c60/index.html
De XC60 T6 wordt 2e in de test achter de Audi Q5 3.2 en voor de Lexus RX350 en de Mercedes GLK 350.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Napo Bekijk BerichtenNa 5000km rica laten uitvoeren
Voor de twijfelaars : DOEN
Hernemingen om van te dromen bij een merkelijk lager verbruik
Ook enkele vraagjes voor iemand met kennnis van zaken (mijn kennis over tuning is 0.0)
- Lager verbruik, maar bv. de Rica site geeft aan dat je verplicht Shell V-power moet tanken. Dus kom je dan niet alsnog duurder uit ?
- Voor de 2.4 163 zegt Rica naar 226 te gaan, terwijl alle ander sites naar max ~190 verhogen. Is dat te vertrouwen?
- Vertel je aan je dealer dat je de aanpassingen gedaan hebt? Merkt hij het sowieso? Wat zijn de gevolgen? Garantie kwijt?
- Vertel je het aan je verzekering en betaal je de forse toeslag?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koyote Bekijk Berichten- Vertel je het aan je verzekering en betaal je de forse toeslag?
Comment
-
- tank nog steeds Q8 (heeft in België HiQ label) of shell Diesel. Stel me trouwens reeds langer vragen bij de marketingstunt van V-power diesel en andere .
- Upgrade werd uitgevoerd bij de concessiehouder zelf
Heb mijn vorige V70 niet durven chippen naar destijds 190pk en gekozen voor een D5 ipv 2.4D, na een kapotte turbo van een standaard BMW 320d ,terwijl de mecaniekers steeds volhielden dat er geen risico bestond.
- Heb me bijgevolg geen vragen meer gesteld omtrent garantie e.d. Vroeger kon de software niet meer gelezen worden door de volvo-applicaties. Dit probleem bestaat niet meer. Bij grote problemen kan de originele software teruggeplaatst worden.
Tijdens het rijden geeft het systeem een melding, maar deze verdwijnt steeds na het stillegen van de motor, hiervoor dien ik de concessiehouder nog te consulteren.
- Het verbruik is gedaald naar 7,7l bij 130/140 km op de snelweg.
Gemiddeld zit ik nu op 8,3l volgens de boordcomputer. Aktieradius staat telkens op ongeveer 900 km bij een volle tank.
-Het geluid van de motor is niet veranderd.
- Even chronometer boven gehaald 60-90 in 4de : 5.04 sec 90-120 in 5de 6,3 sec
- verzekering als goede Belg dien je dit te melden
Comment
Comment