Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Napo Bekijk Berichten- tank nog steeds Q8 (heeft in België HiQ label) of shell Diesel. Stel me trouwens reeds langer vragen bij de marketingstunt van V-power diesel en andere .
- Upgrade werd uitgevoerd bij de concessiehouder zelf
Heb mijn vorige V70 niet durven chippen naar destijds 190pk en gekozen voor een D5 ipv 2.4D, na een kapotte turbo van een standaard BMW 320d ,terwijl de mecaniekers steeds volhielden dat er geen risico bestond.
- Heb me bijgevolg geen vragen meer gesteld omtrent garantie e.d. Vroeger kon de software niet meer gelezen worden door de volvo-applicaties. Dit probleem bestaat niet meer. Bij grote problemen kan de originele software teruggeplaatst worden.
Tijdens het rijden geeft het systeem een melding, maar deze verdwijnt steeds na het stillegen van de motor, hiervoor dien ik de concessiehouder nog te consulteren.
- Het verbruik is gedaald naar 7,7l bij 130/140 km op de snelweg.
Gemiddeld zit ik nu op 8,3l volgens de boordcomputer. Aktieradius staat telkens op ongeveer 900 km bij een volle tank.
-Het geluid van de motor is niet veranderd.
- Even chronometer boven gehaald 60-90 in 4de : 5.04 sec 90-120 in 5de 6,3 sec
- verzekering als goede Belg dien je dit te melden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenWelke concessiehouder heb je? Want hier bij Dhondt in Aalst staan ze daar denkek ni echt voor open . Ben content van mijn D5 maar er is een veel te groot turbogat en vind hem ng wat te "lui". Ben zeker dat n remapping dat kan verhelpen. En wat was de prijs (mag je PM'en) als ik vragen mag?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenEen Duitse XC60-bezitter had geen zin om te betalen voor de Volvo RTI.
Hij heeft zijn Pioneer dan maar ingebouwd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichtenik vind de afwerking rond de luchtkoker niet mooi afgewerkt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk BerichtenBah dat hout. Ziet er ongelooflijk goedkoop uit.
Aan de console zelf hadden ze wel wat meer aandacht mogen besteden, tevens vind ik dat figuurtje dat je ziet bij de verwarming ook zeer kinderachtig ogend. Zou een afknapper zijn voor mij.
@ JWV50: 'k Vind dat interieur van de foto ook maar 'n-beetje-van-alles. Niet mooi dus. Het nieuwe stuur vind'k wel mooi. Geef mij dus maar 'n zwart interieur met een alu-middenconsole!freude am fahren
Comment
-
BIV
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenKlopt niet.
Volvocars betaalt het teveel aan BIV terug voor de 175Pk 2.4D Drive.
Weet iemand wellicht ook hoe ik als belgisch onderdaan het verschil in BIV met de 163PK
en de 175PK kan terugkrijgen van volvocars(belgie) terwijl ik de wagen in NL heb gekocht en zelf ga invoeren naar Belgie?? Hier zal ik dan wel weer net naast vissen ben ik bang??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robdesch Bekijk BerichtenWeet iemand wellicht ook hoe ik als belgisch onderdaan het verschil in BIV met de 163PK
en de 175PK kan terugkrijgen van volvocars(belgie) terwijl ik de wagen in NL heb gekocht en zelf ga invoeren naar Belgie?? Hier zal ik dan wel weer net naast vissen ben ik bang??
Waarom heb je de wagen in NL gekocht?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenIk vrees dat je inderdaad naast het net vist.
Waarom heb je de wagen in NL gekocht?
wat de auto's in NL zoveel duurder maakt dan in Belgie of Duitsland. BTW is gelijk als in Belgie en daar zal dan geen verschil in zitten. Zoals iedereen wel weet behoren de prijzen van auto's in NL bij de laagste in europa. Enige reden dat de consument uiteindelijk in NL bijna het duurst uit is van heel Europa is vanwege de BPM die de nederlandse overheid hier nog eens op wil vangen. BPM bedrag bij mijn XC60 die ik heb besteld is in NL bijvoorbeeld : € 16.034,25. Dit is wat een NL gewoon extra moet betalen bovenop de prijs die volvo vraagt en de BTW. Vandaar dat autofabrikanten in NL hun auto's zo goedkoop mogelijk op de markt zetten omdat de overheid er nog eens een 25 - 30% BPM gaat heffen en hierdoor niemand meer in staat is een fatsoenlijke auto te kopen.
Voorbeeld XC60 2.4D 175pk Summum GEARTRONIC + Professional Pack + Styling Pack + extra getinte ruiten. Heb ik nu voor € 34.000,00 ex BTW. Invoeren kost me een zegel van € 0,07 bij de Douane in Belgie te betalen. + 10,5 % BTW vanwege zakelijk rijden.
Scheelt allemaal niet zo heel veel dan misschien maar is toch mooi meegenomen.
Reken maar eens na wanneer je net als een kameraad van me een Mercedes S63 AMG hebt gekocht. !! Heeft ie toch ook mooi in NL gekocht in naar Belgie gehaald en das niet voor niets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenom de biv te vermijden
Volvo komt dus hun klanten in Belgie tegemoet met een regeling dat de helft van de BIV die men nu meer moet betalen, omdat de motoren naar 175 PK zijn opgefrist en er hierdoor ineens € 2.500,00 ipv € 1.250,00 moet betaald worden, voor hun rekening zal nemen.
Eigenlijk zou het dus helemaal niet mogen uitmaken waar ik de auto heb besteld/ gekocht want ik heb een XC60 met 175PK en ga deze rijden in Belgie...........Toch???
Ga er in ieder geval wel even achteraan en zal jullie op het forum op de hoogte houden!
Comment
Comment