Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
    Hopelijk met minder kinderziektes dan bij de S40 in 2004 toen ze die van Born naar Gent haalden en met o.a. 100 inderhaast opgeleide arbeiders moesten ineen zetten
    Nog eens mijn bericht van ongeveer een jaar geleden naar boven halen.
    Werd toen weggelachen...
    Zelden een goed idee om als eerste een compleet nieuw model te kopen.

Comment

Nog eens mijn bericht van ongeveer een jaar geleden naar boven halen.
      Werd toen weggelachen...
      Zelden een goed idee om als eerste een compleet nieuw model te kopen.
      Het gaat hier helemaal niet om kinderziektes, wel over een wijziging (vernieuwing) van dieselmotoren dit voorjaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
        Het gaat hier helemaal niet om kinderziektes, wel over een wijziging (vernieuwing) van dieselmotoren dit voorjaar.
        Ik zat al op uw repliek te wachten.
        Welgeteld 2 minuten geduurd

Die kleine problemen die 'papalouise' beschrijft hebben overigens in hoofdzaak met elektronica en afwerking en geen hol met de gewijzigde motoren te maken.

Comment

Ik zat al op uw repliek te wachten.
          Welgeteld 2 minuten geduurd

Die kleine problemen die 'papalouise' beschrijft hebben overigens in hoofdzaak met elektronica en afwerking en geen hol met de gewijzigde motoren te maken.
          Man, door Uw commentaar geeft ge Uzelf bloot als een ongelofelijke simplist.

Allee, omdat één persoon één of enkele mankementen heeft aan zijn wagen is het niet slim om een nieuw model te kopen en is bij uitbreiding dus de hele eerste productiereeks slecht van kwaliteit? Hoe moet ik anders Uw commentaar interpreteren?

Ik lees met aandacht de betrouwbaarheidscijfers in het tweejaarlijkse Europese onderzoek over verschillende landen en duizenden respondenten over alle mogelijke modellen. Dat wordt tweejaarlijks gepubliceerd in Test-Aankoop.

Welnu, in dit onderzoek eindigen steevast dezelfde merken op de eerste plaatsen, te weten Toyota, Mazda enz. Maar belangrijker is het volgende: de beste betrouwbaarheidsscore is iets van een 95. Dit wil zeggen dat je met een nieuwe Toyota nog steeds 5% kans hebt om binnen de eerste 2 jaar "een probleem" te hebben. Oftewel, één op de 20 Toyota's zal binnen de 2 jaar "een probleem" hebben.

Wat merken als BMW, Volvo en Ford betreft, die volgen op de Japanners, Audi en Mercedes volgen nog wat lager. Maar nog een belangrijk punt: de "slechtste" haalt nog steeds een score van dik boven de 80.

Conclusie: U kan met ELK merk en ELK model problemen hebben. Bij het ene merk/model is de kans gewoon ietsje hoger dan bij het andere. Volvo op zich scoort niet slecht, en beter dan sommige merken die betrouwbaarheid en kwaliteit als verkoopsargument gebruiken.

Los daarvan heeft U gelijk dat met elk nieuw model kinderziektes kunnen gepaard gaan. Ik betwijfel wel of de impact zo groot is als U suggereert met Uw al te simplistische "Zelden een goed idee om als eerste een compleet nieuw model te kopen".

Belangrijker lijkt mij dat de dealer adequaat reageert. En op DAT punt kunnen er wél veel verschillen zijn, om die reden dat ik mijn dealer zorgvuldig kies!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rudyvk Bekijk Berichten
            Rijd met mijn XC60 sedert 19/12/2008 D5 Geartronic summum. Momenteel ong 10.000 km gelukkig zonder problemen.
            Maar ik vind en ik erger mij hierover dat ik de automaat heb genomen op aandringen van mijn dealer. Deze bak is allelbehalve alert en plezant om mee te rijden. Het feit dat de nu beschikbare nieuwe D5 met aangepaste GT deze lacunes oplossen geeft mij het gevoel te zijn beetgenomen. De enthoesiaste Volvo rijder voelt zich bekocht.
            Dus volledig met u akkoord, men had van bij de start een goede motor en versnellingsbak moeten aanbieden.!
            Ben ik blij dat ik morgen mijn MY2010 XC60 D5 met GT in ontvangst mag nemen, ik had de MY2009 al besteld en kon nog mooi wijzigen naar MY2010... Ben zeer benieuwd naar de wagen.

Comment

• mooie post, JayJay.
              Ik vind dat je 100% gelijk hebt.

En ja, ook Volvo faalt hier en daar. You got to live with it.

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Man, door Uw commentaar geeft ge Uzelf bloot als een ongelofelijke simplist.
                Denk dat deze "simplist" u nog wel eens zou kunnen verbazen. Ik zou zeggen, lees eens wat andere posts van mij

Allee, omdat één persoon één of enkele mankementen heeft aan zijn wagen is het niet slim om een nieuw model te kopen en is bij uitbreiding dus de hele eerste productiereeks slecht van kwaliteit? Hoe moet ik anders Uw commentaar interpreteren?

1. Dit heb ik nergens gezegd. Je moet lezen wat er staat. Een tip: Google misschien ook eens wat andere reviews van XC60 bj, 2008
                2. Als je a priori al niet weet hoe een bepaalde post te interpreteren, waarom dan zo tekeer gaan? => 3. Uw agressieve toon bevalt me geenszins, daarom dat ik verder ook geen tijd zal verspillen aan een repliek.

I rest my case.

Comment

Denk dat deze "simplist" u nog wel eens zou kunnen verbazen. Ik zou zeggen, lees eens wat andere posts van mij

1. Dit heb ik nergens gezegd. Je moet lezen wat er staat. Een tip: Google misschien ook eens wat andere reviews van XC60 bj, 2008
                  2. Als je a priori al niet weet hoe een bepaalde post te interpreteren, waarom dan zo tekeer gaan? => 3. Uw agressieve toon bevalt me geenszins, daarom dat ik verder ook geen tijd zal verspillen aan een repliek.

I rest my case.
                  Met lange tenen kan U over het algemeen weinig gaan doen op fora. Als U mijn post al agressief vindt

Aangezien de meesten van ons geen tijd hebben voor enerzijds anderzijds discussies waarbij argumenten op omzwachtelde manier aangebracht worden ze in een directere stijl aangebracht. Als U daar nite tegen kan

Comment

• Als U mijn post al agressief vindt
                    Totaal niet, ik vind iemand uitmaken voor "ongelofelijke simplist" (dan nog op basis van een bericht waarvan je je zelf afvraagt hoe het te interpreteren) de normaalste zaak van de wereld

in een directere stijl aangebracht
                    Ha dat heet dus zo tegenwoordig
                    Ik word misschien wat oud, dat zal het zijn.

Comment

• sssssssssst, hier heeft niemand wat aan

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• stuurinrichting

een vraagje ( ben nieuw in dit gebeuren ) ...heeft iemand al problemen gekent met de stuurinrichting van de XC 60 ( 175 PK ) ....reeds na 2 dagen terug moeten binnenbrengen .....en problemen met afzakkende achterklep....!!!!!
                        Zou toch niet mogen als men pas 47.000 € neergetelt heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pozor Bekijk Berichten
                          een vraagje ( ben nieuw in dit gebeuren ) ...heeft iemand al problemen gekent met de stuurinrichting van de XC 60 ( 175 PK ) ....reeds na 2 dagen terug moeten binnenbrengen .....en problemen met afzakkende achterklep....!!!!!
                          Hier geen problemen.
                          Hebben ze het bij je Volvogarage intussen al gefixt?

Comment

• er blijkt een procedure te moeten gevolgd...die tijd kan in beslag nemen...volgens hun.......eerst een prognose ( waarschijnlijk een nieuw stuurhuis ) deze prognose moet naar volvo...die moeten ofwel hun goedkeuring geven ofwel experts sturen om te controleren ....als de herstelling MAG beginnen moeten de onderdelen besteld worden ...zijn deze niet voorradig ...dan moeten deze van Zweden komen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pozor Bekijk Berichten
                              kunt ge dan moeilijk sturen?en is de achterklep elektrisch?

Comment

• de achterklep is elektrisch bij de 175 PK versie , en de stuurinrichting heeft teveel spel......reageert niet onmiddelijk

Comment

• wij hebben met onzen "oude" xc60 2.4d 163pk nu al bijna 10000 km , dagelijks intensief gebruikt , en hout vasthouden : nog geen enkel probleem ermee . Akkoord de motor mist wat punch in lage toeren maar bevalt ons toch . Verbruik ligt op bc wel wat hoog ( 10 liter ) . Hebben er hier nog zoeen verbruik ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ctweetje Bekijk Berichten
                                    wij hebben met onzen "oude" xc60 2.4d 163pk nu al bijna 10000 km , dagelijks intensief gebruikt , en hout vasthouden : nog geen enkel probleem ermee . Akkoord de motor mist wat punch in lage toeren maar bevalt ons toch . Verbruik ligt op bc wel wat hoog ( 10 liter ) . Hebben er hier nog zoeen verbruik ?
                                    Ik heb met de mijn (xc 60 163pk"225")nu bijna 15000km en kan je vertellen dat we na 10000km het verbruik hebben zien dalen tot 8.2l/100km

Comment

• Xc 60

Mijn XC 60 sedert 19/12/08 momenteel 10.000 Km (D5 met geartronic)
                                      Verbruik autoweg 120 km = 8 liter
                                      Gemengd autoweg & gewone weg = 8,9 liter
                                      Stadsverkeer & kleine afstanden = 10 liter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                        Met lange tenen kan U over het algemeen weinig gaan doen op fora. Als U mijn post al agressief vindt

Aangezien de meesten van ons geen tijd hebben voor enerzijds anderzijds discussies waarbij argumenten op omzwachtelde manier aangebracht worden ze in een directere stijl aangebracht. Als U daar nite tegen kan
                                        Dat u die andere persoon wat simpel vindt, dat is uw persoonlijke mening.
                                        Maar daarom hoeft u hem niet als God te behandelen ( U, UW, in het midden van een zin...)
                                        Last edited by mattboy20; 08/08/2009, 12:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mattboy20 Bekijk Berichten
                                          Dat u die andere persoon wat simpel vindt, dat is u persoonlijke mening.
                                          Maar daarom hoeft u hem niet als God te behandelen ( U, UW, in het midden van een zin...)
                                          Sterk! De les gespeld worden door iemand die erin slaagt om in anderhalve lijn een alvast grotere taalfout te maken: "uw persoonlijke mening"

Bovendien is een simplist niet het equivalent van iemand die "simpel" is. Een simplist is iemand die de zaken héél simplistisch (!) voorstelt, zwart wit, zonder veel nuance. Een simpel persoon weet amper de knoppen van zijn toetsenbord te vinden en kan gewoonlijk niet eens één lijn schrijven zonder taalfouten (U hoeft zich niet aangesproken te voelen). Gewoonlijk reageer ik niet op hun posts...
                                          Last edited by ; 08/08/2009, 11:56.

Comment

Working...
                                          X