Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk BerichtenPlannen om te vervangen Yannick?
@Foto's van die Twilight XC90: nice! Eindelijk es een uitgerust Volvo dat meedoet. De C30 van in die eerste (slechte) film was een T5 met simpele velgen, geen bodykit en geen xenon :/. Het enige positieve was de T5
Comment
-
Hier gaat ie !
Deze week 2 dagen met een XC60 2.4d (175pk) Geartronic gereden. Al vanaf de eerste meters was ik enorm positief verrast. Die rauwe 5-cilinder klank mag té luid zijn, hij zal mij nooit storen. De versnellingsbak met 6-traps is duidelijk verbeterd met snellere schakeltijden. Zeker tov zijn voorganger. Ik heb de week ervoor 2 dagen met een LandRover Freelander TD4 Automaat gereden en die stelde me enorm teleur. Hierdoor had ik wat vrees dat dit klasse wagen mij nooit zou kunnen bekoren. Volvo heeft dit duidelijk klaargespeeld om meer rijplezier te kunnen bieden dan eender welke wagen in zijn klasse. Ik denk dus dat ik een opvolger gekozen heb voor mijn MINI. Enkel de BMW X1 2.3d Steptronic zal mijn mening evt. nog doen veranderen maar die kost dan een pak meer naar mijn goesting én is dan nog eens opmerkelijk kleiner.
Volvo
R-line, 20", Xenon, RTI, .. , FULL BLACK !
Comment
-
Hallo allemaal,
Ik heb de voorbije weken (ja, het heeft zolang geduurd om die 113 pagina's door te worstelen) deze hele draad doorgelezen. Het was dankzij de vele ervaringen, foto's en inside info een enorm leerrijke ervaring (bedankt allemaal). Ook al had ik voordien reeds besloten om mijn eerste Volvo aan te kopen in de vorm van een XC60 (en dat als BMW-lover!), het is leuk om van anderen te horen dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Dus hier mijn config:
Volvo XC60 2.4d AWD
Full Black (zwart leder interieur en Black Saphire)
Geartronic
Summum
Aluminium inleg
Motion Pack
Merac Velgen
Getinte ruiten
High Performance Radio
Sport Styling Pack
En nu nog wachten tot eind januari 2010. Lijkt zo lang .
Hopelijk zijn de huidige eigenaars nog steeds even enthousiast, want het is hier nu wel een beetje stil geworden.
@SpeedExceed: de X1 is echt wel te klein geschapen voor die prijs. Zonde, maar zo geen concurrent voor de XC60.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenVolvo
R-line, 20", Xenon, RTI, .. , FULL BLACK !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door junior10 Bekijk BerichtenHallo allemaal,
Ik heb de voorbije weken (ja, het heeft zolang geduurd om die 113 pagina's door te worstelen) deze hele draad doorgelezen. Het was dankzij de vele ervaringen, foto's en inside info een enorm leerrijke ervaring (bedankt allemaal). Ook al had ik voordien reeds besloten om mijn eerste Volvo aan te kopen in de vorm van een XC60 (en dat als BMW-lover!), het is leuk om van anderen te horen dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Dus hier mijn config:
Volvo XC60 2.4d AWD
Geartronic
Summum
Aluminium inleg
Motion Pack
Merac Velgen
Getinte ruiten
High Performance Radio
Sport Styling Pack
Hopelijk zijn de huidige eigenaars nog steeds even enthousiast, want het is hier nu wel een beetje stil geworden.
@SpeedExceed: de X1 is echt wel te klein geschapen voor die prijs. Zonde, maar zo geen concurrent voor de XC60.
Comment
-
XC60
Oorspronkelijk geplaatst door junior10 Bekijk BerichtenHallo allemaal,
Volvo XC60 2.4d AWD
Geartronic
Summum
Aluminium inleg
Motion Pack
Merac Velgen
Getinte ruiten
High Performance Radio
Sport Styling Pack
We hebben momenteel al meer dan 20000km mee rond gereden met veel plezier.
De keuze tussen bmw en volvo "je hebt volgens mij wel de beste keuze genomen :optie's,auto,en prijs kwaliteit
Comment
-
rdtrans,
bedankt voor de update en blij te horen dat je tevreden bent met je aankoop. Wat de keuze van de kleur betreft: het zal inderdaad poetsen worden. Ik heb nog even op het punt gestaan om hem in "Cosmic White" te nemen, maar mijn vrouw was niet overtuigd. Ach ja, hij komt in de plaats van een andere zwarte, dus dat zal wel meevallen.
Groeten,
Junior10
Comment
-
Hallo,
Wij hebben de onze al sinds juni en allemaal zonder problemen en met veel rijplezier. Het is een zeer goeie wagen, ik sta er nog steeds van versteld dat deze wagen zoveel eigenschappen weet te combineren.
Overigens, een BMW X5 is niet lelijk, maar zet die naast een XC60 en qua design ga je zien hoe conservatief die X5 is, nu ja dat is vooral ook smaak denk ik.
Al bij al zeer content met de wagen. We gaan er nog veel plezier aan beleven.
Groetjes
Comment
-
Staat hier nergens een topic van een T6? Ik dacht nochtans dat 1 of 2 personen van het forum een T6 hadden besteld?
Een DrivE is maar een 2WD he, is dat dan wel aangewezen om te gaan chippen? Ik lees nu al dat de voortrein zijn handen vol heeft met het koppel.
Lees ik dat goed, R-Design niet compatibel met mistlichten vooraan??2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door junior10 Bekijk Berichtenrdtrans,
bedankt voor de update en blij te horen dat je tevreden bent met je aankoop. Wat de keuze van de kleur betreft: het zal inderdaad poetsen worden. Ik heb nog even op het punt gestaan om hem in "Cosmic White" te nemen, maar mijn vrouw was niet overtuigd. Ach ja, hij komt in de plaats van een andere zwarte, dus dat zal wel meevallen.
Groeten,
Junior10
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenStaat hier nergens een topic van een T6? Ik dacht nochtans dat 1 of 2 personen van het forum een T6 hadden besteld?
Een DrivE is maar een 2WD he, is dat dan wel aangewezen om te gaan chippen? Ik lees nu al dat de voortrein zijn handen vol heeft met het koppel.
Lees ik dat goed, R-Design niet compatibel met mistlichten vooraan??
en voor de rest prima wagen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenStaat hier nergens een topic van een T6? Ik dacht nochtans dat 1 of 2 personen van het forum een T6 hadden besteld?
Lees ik dat goed, R-Design niet compatibel met mistlichten vooraan??nls2000
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xc60NL Bekijk Berichten
Dat Ford stevig aan de slag gaat met nieuwe turbotechnologie wisten we al. Het lag in de lijn der verwachting dat ook Volvo de nieuwe benzinemotoren zou gaan verdelen en nu is de XC60 als eerste aan de beurt.
Nog dit jaar presenteren de Zweden de XC60 met een 2.0 GTDi (Gas Turbo Direct injection)-motor, zoals de techniek bij Volvo gaat heten. Het blok krijgt in de SUV ruim 200 pk en wordt gekoppeld aan een powershift automaat, dat is Volvo’s/Fords versie van DSG.
Volgens Volvo heeft deze combinatie een 20 tot 30 procent lager benzineverbruik dan de huidige vijfcilinders met evenveel vermogen.
Hierdoor krijgt de auto een C-label. Opvallend genoeg is Nederland de eerste markt in Europa die de beschikking krijgt over de nieuwe variant van de XC60. Vermoedelijk speelt ons CO2-gerelateerde belastingklimaat hierbij een rol.
Exacte prijzen zijn nog niet bekend, maar volgens Volvo krijgt de XC60 2.0T Powershift een vanafprijs van minder dan 50.000 euro.
We zijn intussen december, als deze "nog dit jaar" leverbaar wordt, dan mogen er toch stilaan eens specs, CO2-waarden en prijzen beginnen komen...
Wordt dit trouwens een 2WD of een 4WD?2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenIemand nog nieuws gehoord over deze 2 liter benzine?
We zijn intussen december, als deze "nog dit jaar" leverbaar wordt, dan mogen er toch stilaan eens specs, CO2-waarden en prijzen beginnen komen...
Wordt dit trouwens een 2WD of een 4WD?
Comment
-
chiptuning
Ik weet niet of dit eerder al in dit forum is gevraagd:
is het best om de wagen al onmiddellijk te laten chippen of pas na een redelijke inlooptijd. Mijn garagist stelt voor om een half jaar te wachten, maar dat was vooral zodat ik het verschil zou merken.
en welke tuning is het best voor een XC60 2.4 AWD?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door junior10 Bekijk BerichtenIk weet niet of dit eerder al in dit forum is gevraagd:
is het best om de wagen al onmiddellijk te laten chippen of pas na een redelijke inlooptijd. Mijn garagist stelt voor om een half jaar te wachten, maar dat was vooral zodat ik het verschil zou merken.
en welke tuning is het best voor een XC60 2.4 AWD?
Comment
Comment