Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zou dat echt niet onmiddelijk doen een chiptuning. Een nieuw blok heeft tijd nodig om los te komen.. Na mijn eerste 10 000km's was de motor pas écht los, ook al dacht ik dat het na een 5000tal km's al zo was. Zo'n 5pitter rijdt dan wel wat stroever als de gemiddelde 4cilinder maartoch...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
      De 2.0 GTDI zal pas begin februari 2010 in productie gaan en is enkel FWD
      Is dit officiële info?
      Zijn er al Belgische prijzen, evt. technische specificaties?
      2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
        moet hier toch even wat kwijt over onze XC60 die we sinds januari 09 hebben:
        de wagen is 4 weken geleden weggesleept, kwam bijna niets meer uit en depanneur kreeg hem niet aan de praat. Garage zei batterij plat, terug opgeladen. Voorbije donderdag terug van verlof en XC60 heeft 2 weken stilgestaan in garage, kwam geen sikkepit meer uit, deur zelfs moeten opendoen met manueel slot. Weer depanneur, wel in gang gekregen, naar garage gereden en blijkt nu dat er wat draden loszaten aan de batterij waardoor die alle stroom verloor, probleem zou nu van de baan moeten zijn.
        Gisterenmorgen ging ineens het alarm af toen hij op de oprit stond, zomaar zonder reden.
        Gisterennamiddag wil ik uitstappen, slot langs bestuurderszijde blijkbaar stuk, je moet nu dus het raam opendoen om jezelf uit de wagen te laten ...

Volvo is letting us down ... zijn hier nog mensen die dergelijke 'kleinere' problemen ondervinden?

Heb het er al moeilijk mee dat ze een paar maanden na onze levering een nieuwe D5 aankondigden. Ik vind dat Volvo met de hele marktgang van de XC60 toch serieus de mist is ingegaan hoor, iets wat het merk niet betaamt. De geartronic transmissie is ook niet meer van deze tijd.

ik moet zeggen dat ik stilaan de aankoop begin te betreuren, wij hadden hiervoor een XC90 en die mis ik bijna, alleen al voor de ruimte ...
        Aan de papa van Louise: zijn uw problemen intussen opgelost?
        Welke motorversie heb je precies?
        2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
          ik heb het onmiddelijk gedaan (rica is de beste volgens volvo)
          Is idem een zeer goede tuner

Comment

• Hallo,

Inderdaad een zeer interessant forum om een aantal nuttige tips te horen. Ik heb eind oktober mijn XC60 besteld. Heb lang getwijfeld tussen de XC60 Drive en XC60 AWD. Tot het moment van de testrit aanbrak. Ik vond persoonlijk de AWD (wat waarschijnlijk ook wel logisch is) veel baanvaster en het vermogen werd naar mijn gevoel ook beter verdeeld. Het gaf me een veiliger gevoel. Heb dan ondanks het hoger verbruik toch gekozen voor de AWD. De 2.4 AWD heeft sinds de Drive op de markt is een dubbele uitlaat. Zo zie je voor het model 2010 het verschil tussen een AWD en Drive.
            De wagen zou de 1ste week van januari 2010 geleverd worden. Ik hoop dus ergens in de 2e week van januari rond te rijden. Kijk er enorm naar uit....!
            Heeft iemand ervaring wanneer een 19" of 20" velg eronder ligt ipv 17" of 18"? Ga je hierbij veel comfort inboeten?
            Last edited by ; 06/12/2009, 22:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-Fan Bekijk Berichten
              Hallo,

Inderdaad een zeer interessant forum om een aantal nuttige tips te horen. Ik heb eind oktober mijn XC60 besteld. Heb lang getwijfeld tussen de XC60 Drive en XC60 AWD. Tot het moment van de testrit aanbrak. Ik vond persoonlijk de AWD (wat waarschijnlijk ook wel logisch is) veel baanvaster en het vermogen werd naar mijn gevoel ook beter verdeeld. Het gaf me een veiliger gevoel. Heb dan ondanks het hoger verbruik toch gekozen voor de AWD. De 2.4 AWD heeft sinds de Drive op de markt is een dubbele uitlaat. Zo zie je voor het model 2010 het verschil tussen een AWD en Drive.
              De wagen zou de 1ste week van januari 2010 geleverd worden. Ik hoop dus ergens in de 2e week van januari rond te rijden. Kijk er enorm naar uit....!
              Heeft iemand ervaring wanneer een 19" of 20" velg eronder ligt ipv 17" of 18"? Ga je hierbij veel comfort inboeten?
              Ik heb ook getwijfeld tussen de drive en de AWD, voornamelijk omwille van de lagere CO2 uitstoot. Maar aangezien het verschil bij de keuze voor Geartronic al een stuk kleiner wordt, heeft het betere weggedrag van de AWD de doorslag gegeven.

Dit weekend nog even bij de dealer langsgeweest: mijn wagen is voorzien voor 14 feb 2010. Een mooi valentijnskado, maar wel dik 2 weken later dan voorzien .

Ach ja, good things come to those who wait.

Comment

Hallo,

Ik vind mijn xc al vrij hard met 17 '' velgen

Comment

• Inderdaad, met de Geartronic heb ik ook dezelfde redenering gemaakt. Dan is het verschil al een pak kleiner.

Comment

• Oei, de 17" is toch het minimum, niet? Ik ga met de Summum 18" velgen hebben. Tijdens de testrit viel het nochthans mee kwa hardheid.....

Comment

Oei, de 17" is toch het minimum, niet? Ik ga met de Summum 18" velgen hebben. Tijdens de testrit viel het nochthans mee kwa hardheid.....
                      ik had vroeger een s60 met 18"velgen met laagprofil banden +de wagen was nogeens verlaagd door volvo ,deze wagen reed hard,nu heb ik de 18" velgen met de normale banden en deze wagen rijd wel zacht

Comment

ik had vroeger een s60 met 18"velgen met laagprofil banden +de wagen was nogeens verlaagd door volvo ,deze wagen reed hard,nu heb ik de 18" velgen met de normale banden en deze wagen rijd wel zacht

Heeft iemand of gaat iemand de wagen laten chip-tunen? Blijkbaar zou dit tot minder verbruik van de wagen leiden (tuning 163pk -> 225 pk). Heeft iemand hier al ervaring mee?
                        Garantie van Volvo blijft indien dit door een Volvo concessiehouder gedaan wordt?
                        Verschil van pk's zal je wel serieus voelen vermoed ik....

Comment

Heeft iemand of gaat iemand de wagen laten chip-tunen? Blijkbaar zou dit tot minder verbruik van de wagen leiden (tuning 163pk -> 225 pk). Heeft iemand hier al ervaring mee?
                          Garantie van Volvo blijft indien dit door een Volvo concessiehouder gedaan wordt?
                          Ik plan tegen de zomer mijn (nog te leveren) wagen te laten chippen. Onder het mom van het lager verbruik, maar eigenlijk voornamelijk voor de extra pk's.

Ik denk niet dat je de fabrieksgarantie houdt na een chiptuning. Echter, als je de tuning door je concessiehouder laat uitvoeren, kan hij dit wel omzeilen en eventueel de tuning terugdraaien indien echt nodig. Tenzij iemand dit anders ziet of heeft ervaren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door junior10 Bekijk Berichten
                            Ik plan tegen de zomer mijn (nog te leveren) wagen te laten chippen. Onder het mom van het lager verbruik, maar eigenlijk voornamelijk voor de extra pk's.

Ik denk niet dat je de fabrieksgarantie houdt na een chiptuning. Echter, als je de tuning door je concessiehouder laat uitvoeren, kan hij dit wel omzeilen en eventueel de tuning terugdraaien indien echt nodig. Tenzij iemand dit anders ziet of heeft ervaren?
                            Ik kon het laten doen bij de dealer maar reken dan maar op een 1000euro (met behoud van garantie). Ik heb het voor de helft van die prijs laten doen bij een tuner naar keuze en heb gehoord dat de 5cil's van Volvo zeer betrouwbaar zijn dusja . Ze gebruiken ze al lang dus de (kinder)ziektes zijn daar al lang uit. Natuurlijk blijft het een risico maar nog eens 500euro extra neertellen zag ik niet zitten. Altijd goed warm rijden en turbo laten afkoelen na hevig rijgedrag en je zit volgens mij 99% safe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                              Ik kon het laten doen bij de dealer maar reken dan maar op een 1000euro (met behoud van garantie). Ik heb het voor de helft van die prijs laten doen bij een tuner naar keuze en heb gehoord dat de 5cil's van Volvo zeer betrouwbaar zijn dusja . Ze gebruiken ze al lang dus de (kinder)ziektes zijn daar al lang uit. Natuurlijk blijft het een risico maar nog eens 500euro extra neertellen zag ik niet zitten. Altijd goed warm rijden en turbo laten afkoelen na hevig rijgedrag en je zit volgens mij 99% safe
                              En hoe zit het dan met de geartronic? Kan die het koppel na tuning wel aan? Vind tuning best interessant maar heb geen zin om na een jaar de versnellingsbak er onderuit te hebben liggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olegna77 Bekijk Berichten
                                En hoe zit het dan met de geartronic? Kan die het koppel na tuning wel aan? Vind tuning best interessant maar heb geen zin om na een jaar de versnellingsbak er onderuit te hebben liggen...
                                Die tunen ze dan ook minder. Mijne heeft 480nM (gelimiteerd) en de geartronic zou ongeveer 400nM krijgen (eveneens gelimiteerd). Dit zijn wel de waarden voor een 2009 C30.

Comment

dat klopt,de garantie blijft,en de wagen is als een bom.Tijdens het optrekken houd hij zich een beetje in ,maar daarna gaat hij als een speer.Nu als je er normaal mee omgaat zakt het verbruik wel.Mijn gemiddeld verbruik in het stad is ongeveer 8,4l/100km
                                  En het is wel zeer prettig rijden met een rica225

Comment

dat klopt,de garantie blijft,en de wagen is als een bom.Tijdens het optrekken houd hij zich een beetje in ,maar daarna gaat hij als een speer.Nu als je er normaal mee omgaat zakt het verbruik wel.Mijn gemiddeld verbruik in het stad is ongeveer 8,4l/100km

Dus dat geeft toch een verschil van 1 à 1,5 liter minder verbruik?
                                    Is wel de moeite dan vind ik.
                                    Heeft iemand de xc60 via de vennootschap aangekocht? Kan je misschien aangeven hoeveel fleetkorting je gekregen hebt bij je concessiehouder?

Comment

• Heb ook laten aanpassen via rica en kan reactie van rdtrans volledig bijtreden.
                                      Daling in verbruik en hernemingen om van te snoepen.
                                      Ik heb een handgeschakelde AWD met momenteel ongeveer 15000 km

Comment

rdtrans, heb jij een Geartronic? Nog iemand met een 2.4 AWD Geartronic die een rica heeft?

Comment

Dus dat geeft toch een verschil van 1 à 1,5 liter minder verbruik?
                                          Is wel de moeite dan vind ik.
                                          Heeft iemand de xc60 via de vennootschap aangekocht? Kan je misschien aangeven hoeveel fleetkorting je gekregen hebt bij je concessiehouder?
                                          staat al vermeld in het forum

Comment

Working...
                                          X