de mijne is full omnium zonder waarde verlies en zonder franchise voor dezelfde faktuurwaarde van de nieuwe aankoop.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Napo Bekijk BerichtenWeet iemand of de 4-seizoenenbanden pirelli scorpion zero (m+s) standaard gemonteerd op de "merac"velg voldoen aan de Duitse-, Oostenrijkse en Zwitserse wetgeving voor winterse omstandigheden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door junior10 Bekijk BerichtenStaat er op deze band de vermelding M+S en een sneeuwsymbool?
Enkel m + s
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Napo Bekijk BerichtenEnkel m + s
Ik voorzie in elk geval een set specifieke winterbanden aan te schaffen. Mogelijk niet meer dit seizoen (levering wagen in februari), maar in elk geval tegen volgende winter.
Comment
-
A
Oorspronkelijk geplaatst door junior10 Bekijk BerichtenKan er mij dan iemand vertellen of een dergelijke tuning al dan niet een probleem is met een geartronic versnellingsbak? Er zijn blijkbaar wel leden met een mauele transmissie die ervaring hebben, maar niemand met een GT?
Als je in het verleden ziet zie je dat BSR zijn software altijd mooi heeft aangepast aan het kunnen van de geartronic en niet aan het maximale dat ze eruit kunnen halen. Zo haalt de upgrade van de D5 in de C30 "slechts" 425Nm terwijl exact dezelfde motor in een V70 vroeger tot 470Nm ging, en daarna "slechts" tot 455Nm. De reden: de verschillende geartronic versies.
Comment
-
Na dat ik al eens kort had kunnen kennis maken met de XC60 2.4d edrive van een collega, ben ik dit weekend dan toch maar zelf eens naar de Volvo dealer gestapt. Mijn keuze gaat voor 95% uit naar de GLK maar mijn vrouw is meer een voorstander van de Volvo. Zij kijkt dan ook enkel maar de buitenkant ;-).
Ik heb een offerte laten maken voor een XC60 2.4d edrive met Summun en motion pack, performance radio en donkere ramen. Het gaat over een leasing wagen en qua korting zitten we zeker niet slecht bij Volvo. Bovendien kreeg ik al salonkorting wat wil zeggen dat het motion pack nu voor 1800€/incl buiten gaat.
Dan de test rit zelf; De wagen was uitgerust met Momentum en Motion Pack en had ongeveer 15K km. Eerst en vooral vind ik het een mooie wagen zowel in- als exterieur. De buitenkleur was donkerblauw en binnen in zwart leder en alu inleg, wat een mooie combi is. Wat me wel opviel was dat het leder van de zetels er al wat afgeleefd uitzag. Het sensatec dat ik in mijn 3 heb ziet er na bijna 3 jaar veel beter uit... De zetels zitten wel goed alsook het stuur is goed af te stellen en ligt aangenaam in de hand. Het geheel binnenin geeft aangename indruk en zit goed in elkaar.
Dan het rijden zelf. Het eerste wat me opviel was het lichte stuur, maar dit heb ik al ondervonden met alle wagens die ik de laatste tijd heb getest. Ik ben dan ook het stuurgevoel van een 3 pré-facelift gewoon, wat toch wat zwaarder is.,bij de facelift 3 is dit ook al lichter. ik had hier eerder al vermeld dat ik tijdens de testrit met de wagen van mijn collega teleurgesteld was in de prestaties, op papier verwacht je veel van de 175 pk en hoge koppel maar in realiteit is hij de minste snelle van allemaal en geeft dit gevoel ook. Bij deze wagen was het wel minder, waarschijnlijk opdat deze al ingereden was tov die van mijn collega die amper KM's op de klok had, maar toch...
Het geluid van de motor is zeer aanwezig, zeker als je doortrekt, maar dit vond ik zeker niet onaangenaam. Wat me wel stoorde waren de toch wel sterke koppelreacties op het stuur bij het optrekken. Ik rijd al jaren met een BMW en ben FWD dus niet meer gewoon, maar ik schrok hier toch van. Dit gaf me zelf een onveilig gevoel, zeker bij dit weer (bij ons lag er toen nog wel geen sneeuw). In de bocht had ik zelf het gevoel dat de voortrein wat wegschoof. Ik ben gewoon bij het uitkomen van de bocht gas te geven maar dat is blijkbaar bij deze wagen geen best practice. Het zal natuurlijk ook een stuk gewenning zijn, maar zoveel PK's moeten op de achterbanden staan ofwel op alle 4. Ik ben wel vergeten te kijken of er winterbanden op de wagen lagen, maar dit lijkt me vrij logisch. Op de gewone rechte stukken en autosnelweg kon de wagen mij zeker bekoren, dus als je deze wagen als AWD zou nemen lijkt me dit perfect. De wagen geeft ook een zeer ruimtelijk gevoel van binnen, meer dan bv in een Q5 en GLK, zonder het gevoel te geven in een SUV te zitten, wat ik zeer positief vind.
En dan het meest ergerlijke; de navigatie...Hier was naar mijn mening dus niets goed aan. Ik had al regelmatig gehoord dat de navigatie in Volvo niet echt denderend was, maar toch... Ten eerste, die stem... wat is me dat. Nog nooit zo’n ergerlijke, vervelende stem gehoord, echt irriterend. Verder vond ik de gehele look en feel ook zeer onduidelijk alsook de kaarten en instructies. Zowel het grafische aspect als de gesproken aanwijzing. Mijn simpele business navi in de 3 serie scoort hier stukken beter. En als laatste de bediening, iedereen geeft maar kritiek op de Idrive maar persoonlijk vind ik deze veel makkelijker te bedienen dan de bediening van Volvo achter het stuur. Dit is waarschijnlijk ook gewenning, maar ik heb veel liever een centrale knop zoals bij de MB, Audi of BMW. Blijkbaar doet Volvo dit zodat de bestuurder te allen tijde de handen op het stuur kan houden maar ik heb al dadelijk naar de bijgeleverde afstandbediening gegrepen wat het allemaal wat eenvoudigere maakt, maar wel tegen hun theorie van de handen op het stuur is. Dan kan je net zo goed een centrale knop installeren.
Ik begrijp niet dat Volvo zo iets in hun wagens durft steken, want buiten de navi vond ik dit een zeer aangename wagen die veel te bieden heeft, maar dit is echt een serieuze teleurstelling. Voor sommige is dit misschien niet zo erg, maar ik gebruik mijn navi bijna elke dag. Volvo kan hiervoor best eens bij zijn Duiste collega's gaan spieken...
Dus als conclusie; zeer mooie, aangename wagen, leuk om in te vertoeven, goed afgewerkt, bevredigende prestaties (maar zeker niet super), bij de FWD heb ik mijn vragen maar dit is vooral in aanpassing in de rijstijl, met de navi als grootste afknapper.
Deze wagen met een zwaardere motor en AWD, met de Navi van één van zijn Duiste collega's lijkt me bijna de perfectie ;-)
Qua netto prijs is het vergelijkbaar met de GLK enkel weet ik nog niet wat de leasing per maand is. Volgens onze fleetmanager zou hij iets hoger zitten dan de GLK wegens een lagere restwaarde. Dus als er niets roet in het eten komt gooien zal ik waarschijnlijk bij de MB GLK blijven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenNa dat ik al eens kort had kunnen kennis maken met de XC60 2.4d edrive van een collega, ben ik dit weekend dan toch maar zelf eens naar de Volvo dealer gestapt. Mijn keuze gaat voor 95% uit naar de GLK maar mijn vrouw is meer een voorstander van de Volvo. Zij kijkt dan ook enkel maar de buitenkant ;-).
Ik heb een offerte laten maken voor een XC60 2.4d edrive met Summun en motion pack, performance radio en donkere ramen. Het gaat over een leasing wagen en qua korting zitten we zeker niet slecht bij Volvo. Bovendien kreeg ik al salonkorting wat wil zeggen dat het motion pack nu voor 1800€/incl buiten gaat.
Dan de test rit zelf; De wagen was uitgerust met Momentum en Motion Pack en had ongeveer 15K km. Eerst en vooral vind ik het een mooie wagen zowel in- als exterieur. De buitenkleur was donkerblauw en binnen in zwart leder en alu inleg, wat een mooie combi is. Wat me wel opviel was dat het leder van de zetels er al wat afgeleefd uitzag. Het sensatec dat ik in mijn 3 heb ziet er na bijna 3 jaar veel beter uit... De zetels zitten wel goed alsook het stuur is goed af te stellen en ligt aangenaam in de hand. Het geheel binnenin geeft aangename indruk en zit goed in elkaar.
Dan het rijden zelf. Het eerste wat me opviel was het lichte stuur, maar dit heb ik al ondervonden met alle wagens die ik de laatste tijd heb getest. Ik ben dan ook het stuurgevoel van een 3 pré-facelift gewoon, wat toch wat zwaarder is.,bij de facelift 3 is dit ook al lichter. ik had hier eerder al vermeld dat ik tijdens de testrit met de wagen van mijn collega teleurgesteld was in de prestaties, op papier verwacht je veel van de 175 pk en hoge koppel maar in realiteit is hij de minste snelle van allemaal en geeft dit gevoel ook. Bij deze wagen was het wel minder, waarschijnlijk opdat deze al ingereden was tov die van mijn collega die amper KM's op de klok had, maar toch...
Het geluid van de motor is zeer aanwezig, zeker als je doortrekt, maar dit vond ik zeker niet onaangenaam. Wat me wel stoorde waren de toch wel sterke koppelreacties op het stuur bij het optrekken. Ik rijd al jaren met een BMW en ben FWD dus niet meer gewoon, maar ik schrok hier toch van. Dit gaf me zelf een onveilig gevoel, zeker bij dit weer (bij ons lag er toen nog wel geen sneeuw). In de bocht had ik zelf het gevoel dat de voortrein wat wegschoof. Ik ben gewoon bij het uitkomen van de bocht gas te geven maar dat is blijkbaar bij deze wagen geen best practice. Het zal natuurlijk ook een stuk gewenning zijn, maar zoveel PK's moeten op de achterbanden staan ofwel op alle 4. Ik ben wel vergeten te kijken of er winterbanden op de wagen lagen, maar dit lijkt me vrij logisch. Op de gewone rechte stukken en autosnelweg kon de wagen mij zeker bekoren, dus als je deze wagen als AWD zou nemen lijkt me dit perfect. De wagen geeft ook een zeer ruimtelijk gevoel van binnen, meer dan bv in een Q5 en GLK, zonder het gevoel te geven in een SUV te zitten, wat ik zeer positief vind.
En dan het meest ergerlijke; de navigatie...Hier was naar mijn mening dus niets goed aan. Ik had al regelmatig gehoord dat de navigatie in Volvo niet echt denderend was, maar toch... Ten eerste, die stem... wat is me dat. Nog nooit zo’n ergerlijke, vervelende stem gehoord, echt irriterend. Verder vond ik de gehele look en feel ook zeer onduidelijk alsook de kaarten en instructies. Zowel het grafische aspect als de gesproken aanwijzing. Mijn simpele business navi in de 3 serie scoort hier stukken beter. En als laatste de bediening, iedereen geeft maar kritiek op de Idrive maar persoonlijk vind ik deze veel makkelijker te bedienen dan de bediening van Volvo achter het stuur. Dit is waarschijnlijk ook gewenning, maar ik heb veel liever een centrale knop zoals bij de MB, Audi of BMW. Blijkbaar doet Volvo dit zodat de bestuurder te allen tijde de handen op het stuur kan houden maar ik heb al dadelijk naar de bijgeleverde afstandbediening gegrepen wat het allemaal wat eenvoudigere maakt, maar wel tegen hun theorie van de handen op het stuur is. Dan kan je net zo goed een centrale knop installeren.
Ik begrijp niet dat Volvo zo iets in hun wagens durft steken, want buiten de navi vond ik dit een zeer aangename wagen die veel te bieden heeft, maar dit is echt een serieuze teleurstelling. Voor sommige is dit misschien niet zo erg, maar ik gebruik mijn navi bijna elke dag. Volvo kan hiervoor best eens bij zijn Duiste collega's gaan spieken...
Dus als conclusie; zeer mooie, aangename wagen, leuk om in te vertoeven, goed afgewerkt, bevredigende prestaties (maar zeker niet super), bij de FWD heb ik mijn vragen maar dit is vooral in aanpassing in de rijstijl, met de navi als grootste afknapper.
Deze wagen met een zwaardere motor en AWD, met de Navi van één van zijn Duiste collega's lijkt me bijna de perfectie ;-)
Qua netto prijs is het vergelijkbaar met de GLK enkel weet ik nog niet wat de leasing per maand is. Volgens onze fleetmanager zou hij iets hoger zitten dan de GLK wegens een lagere restwaarde. Dus als er niets roet in het eten komt gooien zal ik waarschijnlijk bij de MB GLK blijven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenDan pak je toch gewoon de D5!
Het is voor leasing, dus een D5 gaat hier niet binnen vallen anders had ik dit zeker overwogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenSUV en fwd, ik blijf het een vreemde combinatie vinden.
En als je 175pk voor dit gewicht en omvang al veel vindt...
Anderzijds de fiscus verplicht fleetmanagers hier bijna om voor die Drive te kiezen
Comment
-
Hallo XC 60 lovers
Als nieuweling op dit forum heb ik dit topic vanaf bladz 1 doorgenomen en veel info opgedaan
Ikzelf ben ook volvo rijder en sta op het punt om tegen de zomer een nieuwe wagen te bestellen
Een XC60 uiteraard AWD dit is het enige wat al vast staat..
Er zijn geruchten dat volvo ook met nieuwe diesels zou komen in 2010??
Heeft iemand info in die richting
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Axel xc60 Bekijk BerichtenHallo XC 60 lovers
Als nieuweling op dit forum heb ik dit topic vanaf bladz 1 doorgenomen en veel info opgedaan
Ikzelf ben ook volvo rijder en sta op het punt om tegen de zomer een nieuwe wagen te bestellen
Een XC60 uiteraard AWD dit is het enige wat al vast staat..
Er zijn geruchten dat volvo ook met nieuwe diesels zou komen in 2010??
Heeft iemand info in die richting
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Axel xc60 Bekijk BerichtenHallo XC 60 lovers
Als nieuweling op dit forum heb ik dit topic vanaf bladz 1 doorgenomen en veel info opgedaan
Ikzelf ben ook volvo rijder en sta op het punt om tegen de zomer een nieuwe wagen te bestellen
Een XC60 uiteraard AWD dit is het enige wat al vast staat..
Er zijn geruchten dat volvo ook met nieuwe diesels zou komen in 2010??
Heeft iemand info in die richting
Comment
-
Dat is goed nieuws als er inderdaad een 2.0 diesel zou komen.
Ik hoop alvast dat deze dan ook verkrijgbaar wordt op de AWD, want tijdens een testrit had ik hetzelfde gevoel.
De FWD kon niet overweg met het kopel in het uitkomen van de bochten, de AWD gaf me meer rijprezier en een veiliger gevoel.
Als de 2.0 diesel niet verkrijgbaar is in AWD wordt het dus zeker een 2.4 diesel want het wordt zeker een AWD.
Vermoedelijk ook R-design maar nog even afwachten.
Thanks for the info V-fan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartvds7 Bekijk BerichtenHeeft er al iemand al problemen gehad met de roetfilter van een xc 60 ?En als die zich reinigt voel je dat of ondervind je daar iets van ? En om de hoeveel tijd doet hij dat ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenWat voor awd zit er in de xc60: permanente of een soort haldex?
Comment
Comment