Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zeg, jullie doen me hier wel even schrikken.

Heb in december een XC D5 AWD AUT Summum besteld (verwachte levering april 2010)
    met motionpack, dyn. audio en 19" Achilles grey velgen. Saville grey kleurtje en zwart leder met brushed alu afwerking.
    Aankoop: 43.611 Korting: 3.150 + winterbanden.

Ik rijd momenteel met een V50 D5 AUT Summum waarvan ik zeer tevreden was.

Is die XC60 werkelijk zo instabiel op de baan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joste Bekijk Berichten
      Zeg, jullie doen me hier wel even schrikken.

Heb in december een XC D5 AWD AUT Summum besteld (verwachte levering april 2010)
      met motionpack, dyn. audio en 19" Achilles grey velgen. Saville grey kleurtje en zwart leder met brushed alu afwerking.

Heb reeds 20000km gereden met xc60 awd rica: totaal geen stabiliteitsproblemen, noch trekkrachtproblemen. Zelfs niet tijdens de afgelopen skivakantie in Zwitserland.
      Kan me voorstellen dat fwd modellen problemen hebben met het koppel op de voorwielen ? Vorige V70D5 had hetzelfde probleem in de regen, maar ze was daarom nog niet instabiel.

Comment

• Thx, een geruststelling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
          Hebben jullie zo'n schrik of ben ik gwn goed?

In de regen heb ik met FWD ng nooit van mijn leven schrik gehad, onderstuur kan je krijgen maar dan moet je gwn gas lossen. BMW in de regen is veel riskanter
          Geen gas lossen ... juist plangkas geven en stuur goed vasthouden.
          Als je hier op de kronkel binnenbaantje gas lost dan schuif je op je neus zo de gracht in.

Maar blijkbaar komt dat overpowered gevoel bij de AWD versie niet voor.
          Dus Joste , geen schrik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
            Hebben jullie zo'n schrik of ben ik gwn goed?

In de regen heb ik met FWD ng nooit van mijn leven schrik gehad, onderstuur kan je krijgen maar dan moet je gwn gas lossen. BMW in de regen is veel riskanter
            Rij nu nochtans met een BMW waar ik me stukker beter in voel. Heb doorom terug een RWD genomen nl de Mercedes GLK. Trouwens, tijdens mijn testrit was het droog ;-). Vond gewoon dat er veel te veel kopple reacties op het stuur zaten (ben dan ook al 8 jaar gewoon mer RWD te rijden), wat voor mij nog maar eens een bevestiging was dat zoveel PK niet alleen op de voorwielen thuis hoort. Kan me best voorstellen dat de XC60 AWD een leuke wagen is vermits deze dit probleem niet zal hebben veronderstel ik

Comment

Zeg, jullie doen me hier wel even schrikken.

Wij spreken hier over de FWD. Bij de AWD zou ik me geen zorgen maken. Lijkt me een fijnen wagen, veel plezier ermee

Comment

• Merciekes jongens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door junior10 Bekijk Berichten
                  Gefeliciteerd. Dat kort de leveringstermijn wel sterk in tov van een nieuwe wagen . Veel plezier ermee.
                  Ik heb nu eenmaal weinig geduld. Over stabiliteit heb ik toch niks gemerkt. Het was lichtjes aan het regenen en heb em eens goed
                  op de staart getrapt aan een rond punt en daar bleef hij bijzonder goed op zijn 'spoor'. Je moet al redelijk gek doen denk ik , ofwel
                  kiezels op de weg. Daar schuift zelfs een tank over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                    Vandaag eens met een xc60 2.4 Drive FWD gereden
                    ( volvo v50 moest binnen voor onderhoud)
                    en ben een beetje verschoten van de power van deze volvo. Op de westvlaamse
                    binnenbanen moest je het stuur stevig vast houden , de baan lag halfnat, ...
                    Had verwacht dat hij die power beter op de grond kon zetten.
                    Voor de rest aangename wagen , ruime achterbank , maar de koffer kon me niet 100% bekoren qua ruimte.
                    Ik heb ook een fwd en inderdaad als ge hem op zijn kl.ten trapt zoals ze da hier zeggen dan moet ge uw stuur goed vasthouden, maar dat is in 2e en nog een beetje in 3e versnelling.
                    Maar hoe dikwijls doe je dat ? in het begin een beetje en dan gaat dat wel over

Comment

Klopt deze prijs ?
                      Een Summum D5 geartronic met motion pack en premium sound kost normaal toch al rond 50.000 (zonder korting weliswaar). En deze velgen nog eens 3000 (dacht ik) ?

Bij een offerte die ik vorige week kreeg (2.4D AWD, geartronic, summum, pan. schuifdak, premium sound en nog enkele andere kleinere opties) zat ik al aan ongeveer 48.500. Daar was dan al een korting af van 4000 eur.
                      Een D5 aan die prijs zou dus wel heel leuk zijn

Comment

• Ik dacht ook al dat het redelijk scherp was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door schoen02 Bekijk Berichten
                          Klopt deze prijs ?
                          Een Summum D5 geartronic met motion pack en premium sound kost normaal toch al rond 50.000 (zonder korting weliswaar). En deze velgen nog eens 3000 (dacht ik) ?

Bij een offerte die ik vorige week kreeg (2.4D AWD, geartronic, summum, pan. schuifdak, premium sound en nog enkele andere kleinere opties) zat ik al aan ongeveer 48.500. Daar was dan al een korting af van 4000 eur.
                          Als die prijs juist is, ben ik serieus 'in ´t zak gezet' . Is de prijs misschien eerder 53.000?

Comment

• Hoeveel korting geven ze maar op een XC60 (catalogusprijs)?
                            Toch minstens 9% mag ik hopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                              Rij nu nochtans met een BMW waar ik me stukker beter in voel. Heb doorom terug een RWD genomen nl de Mercedes GLK. Trouwens, tijdens mijn testrit was het droog ;-). Vond gewoon dat er veel te veel kopple reacties op het stuur zaten (ben dan ook al 8 jaar gewoon mer RWD te rijden), wat voor mij nog maar eens een bevestiging was dat zoveel PK niet alleen op de voorwielen thuis hoort. Kan me best voorstellen dat de XC60 AWD een leuke wagen is vermits deze dit probleem niet zal hebben veronderstel ik

Maar zoveel pk hoort ook niet alleen op de achterwielen thuis hoor! Laat me anders even weten hoe hij het in de sneeuw doet... Winterbanden vangen wel veel op, mr toch is en blijft het gevaarlijk met achtertraktie in de sneeuw....
                              De X60 AWD rijdt prima. Vandaar dat ik ook voor deze wagen ben gegaan ipv de FWD.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door schoen02 Bekijk Berichten
                                Klopt deze prijs ?

Inderdaad, volgens mij kan die prijs voor de D5 en alle opgenoemde opties niet kloppen. Anders moet je mr eens laten weten bij welke garage je wagen besteld is. Rij zelf rond met een XC60 2.4D AWD Summum - Panor. schuifdak - Dynaudio - exterior sportpack - motion pack - winterbanden en zat rond de 45.500 euro incl korting. De 19" komen inderdaad op 3000 euro als je ze apart koopt. Vrees toch dat er ergens een berekeningsfoutje is gebeurd....

Comment

• Wel veel ze. Normaal gaan we volgende week een offertje laten opmaken. Ik zal het hier wel posten

Comment

• Kostprijs XC60 AWD (205) AUT Summum

Faktuur bij de hand:

Subotaal excl. BTW = 43.611,54
                                    Korting 3.150,41 (= 2.250.41 + 900)
                                    Totaal excl. BTW 40.461,13 (+ winterbanden op 18" Mantus)

Configuratie:

XC60 AWD (205) AUT Summum
                                    492 Saville grey metallic
                                    G100 Select leder offblack
                                    Motion Pack (blue tooth + RTI + metallic)
                                    Dynaudio
                                    Bliss
                                    19" Achilles Diamond Cut dark grey

Comment

Faktuur bij de hand:

Subotaal excl. BTW = 43.611,54
                                      Korting 3.150,41 (= 2.250.41 + 900)
                                      Totaal excl. BTW 40.461,13 (+ winterbanden op 18" Mantus)

Configuratie:

XC60 AWD (205) AUT Summum
                                      492 Saville grey metallic
                                      G100 Select leder offblack
                                      Motion Pack (blue tooth + RTI + metallic)
                                      Dynaudio
                                      Bliss
                                      19" Achilles Diamond Cut dark grey
                                      aaaaaah. EXCLUSIEF BTW.

Dat maakt wel een aardig verschil.

Comment

• Had het ook liever incl. BTW gehad hoor.

Comment

Had het ook liever incl. BTW gehad hoor.
                                          Jaaaa, dat zal wel.

Comment

Working...
                                          X