Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door V-Fan Bekijk Berichten
    Maar zoveel pk hoort ook niet alleen op de achterwielen thuis hoor! Laat me anders even weten hoe hij het in de sneeuw doet... Winterbanden vangen wel veel op, mr toch is en blijft het gevaarlijk met achtertraktie in de sneeuw....
    De X60 AWD rijdt prima. Vandaar dat ik ook voor deze wagen ben gegaan ipv de FWD.
    Ik zou een mailtje sturen naar Ferrari en consorten om te melden dat ze verkeerd bezig zijn en vanaf nu voor voorwielaandrijving moeten gaan ;-).

Rij nu al vele jaren met RWD en heb, met de hand op het hart, nog nooit probelem gehad. Ook niet in de exterme sneeuw van dit jaar. Uietaard met winterbanden, maar veel ligt aan de chauffeur. Bij ons op het werk moet je de ondergrondese P verlaten via een helling met een draai. Mijn collega's met hun voorwiel aangedreven wagens, zonder winterbanden omdat ze dit onnodig vonden bij FWD, konden hier niet naar boven bij de eerste sneeuw (nadien is er gestrooid). Ik had hier met mijn Beemer geen probleem. Combinatie van de dynamische tractie controle van BMW (die het wegrijden op losse ondergronden zoals sneeuw vergemakkelijkt) en winterbanden, thumbs up...
    In ieder geval, zelfs hal had ik 2 weken stil gestaan, die wegen niet op tegen die 50 weken puur rijplezier...en nu heb ik voor een MB gekozen ;-). Weiliswaar ook RWD, maar toch :-)

Comment

• En toch zijn dat de eerste mensen (rwd) die je hoort klagen als het sneeuwt...

Comment

• Vandaag op het salon vernomen dat er nieuwe 2 liter diesel uitkomt
        in de XC 60 met 163 pk. ( zou voor juli/aug zijn )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
          Vandaag op het salon vernomen dat er nieuwe 2 liter diesel uitkomt
          Het nut van een 2 liter diesel in een XC60 ontgaat me, zuiniger dan de drive gaan ze hem niet krijgen. BIV compenseren ze zelf bij de aankoop door een BIV-korting. En wie wil er nu een viercilinder als je een prachtige vijfcilinder kunt krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
            Ik zou een mailtje sturen naar Ferrari en consorten om te melden dat ze verkeerd bezig zijn en vanaf nu voor voorwielaandrijving moeten gaan ;-).

Rij nu al vele jaren met RWD en heb, met de hand op het hart, nog nooit probelem gehad. Ook niet in de exterme sneeuw van dit jaar. Uietaard met winterbanden, maar veel ligt aan de chauffeur. Bij ons op het werk moet je de ondergrondese P verlaten via een helling met een draai. Mijn collega's met hun voorwiel aangedreven wagens, zonder winterbanden omdat ze dit onnodig vonden bij FWD, konden hier niet naar boven bij de eerste sneeuw (nadien is er gestrooid). Ik had hier met mijn Beemer geen probleem. Combinatie van de dynamische tractie controle van BMW (die het wegrijden op losse ondergronden zoals sneeuw vergemakkelijkt) en winterbanden, thumbs up...
            In ieder geval, zelfs hal had ik 2 weken stil gestaan, die wegen niet op tegen die 50 weken puur rijplezier...en nu heb ik voor een MB gekozen ;-). Weiliswaar ook RWD, maar toch :-)
            Ge hebt absoluut gelijk. Het stikt dan ook van de Ferrari's en consoorten op de weg als t sneeuwt hé ;-)
            Weet ook wel dat achterwielaandrijving sportiever rijdt, maar blijf er bij dat dit bij WINTERSE WEEROMSTANDIGHEDEN niet altijd evident is.
            Heb trouwens zelf ne 3 reeks touring met winterbanden! Dus ik vermoed wel dat ik weet waarover ik spreek. Maar ja, waarschijnlijk zijt ge wel de perfecte chauffeur die nooit fouten maakt.... En zo te horen is er geen enkele van uw collega's die deftig kan rijden...
            Last edited by ; 21/01/2010, 20:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
              Het nut van een 2 liter diesel in een XC60 ontgaat me, zuiniger dan de drive gaan ze hem niet krijgen. BIV compenseren ze zelf bij de aankoop door een BIV-korting. En wie wil er nu een viercilinder als je een prachtige vijfcilinder kunt krijgen.
              Nieuwe motor zal wel zuiniger zijn en minder Co2 uitstoten ?

Niet alles moet naar vader staat gaan hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
                En toch zijn dat de eerste mensen (rwd) die je hoort klagen als het sneeuwt...
                Tuurlijk wel. Mensen zonder winterbanden. De iets oudere wagens bij ons hebben nog geen winterbanden in hun contract en die hebben inderdaad wel eens problemen in de sneeuw.

Comment

Ge hebt absoluut gelijk. Het stikt dan ook van de Ferrari's en consoorten op de weg als t sneeuwt hé ;-)
                  Weet ook wel dat achterwielaandrijving sportiever rijdt, maar blijf er bij dat dit bij WINTERSE WEEROMSTANDIGHEDEN niet altijd evident is.
                  Heb trouwens zelf ne 3 reeks touring met winterbanden! Dus ik vermoed wel dat ik weet waarover ik spreek. Maar ja, waarschijnlijk zijt ge wel de perfecte chauffeur die nooit fouten maakt.... En zo te horen is er geen enkele van uw collega's die deftig kan rijden...
                  Perfectie bestaat niet......

maar ik kom er toch dicht bij ;-)

Comment

Vandaag op het salon vernomen dat er nieuwe 2 liter diesel uitkomt
                    Eerst zien, dan geloven.
                    Ze hebben in augustus vorig jaar ook een persbericht uitgestuurd dat er "nog dit jaar" (dus in 2009) een 2 liter benzine zou komen met 200pk en automaat met dubbele koppeling.
                    We zijn intussen 5 maanden verder en niemand die hier nog over spreekt.
                    Ook de dealers die ik hier gisteren over aansprak weten van toeten nog blazen.
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Eerst zien, dan geloven.
                      Ze hebben in augustus vorig jaar ook een persbericht uitgestuurd dat er "nog dit jaar" (dus in 2009) een 2 liter benzine zou komen met 200pk en automaat met dubbele koppeling.
                      We zijn intussen 5 maanden verder en niemand die hier nog over spreekt.
                      Ook de dealers die ik hier gisteren over aansprak weten van toeten nog blazen.
                      Het is wachten op de Chinezen....

Comment

Ik moet Wes gelijk geven als het gaat over rijplezier en RWD. Zelfs in de sneeuw, maar wel met winterbanden en geassisteerd door de moderne technologie, kan je die perfect sturen.
                        Maar enkel omwille van de RWD een MB kopen dat is erover (de GLK is me te hoekig). Dan prefereer ik de AWD van de XC60 (ook al blijf ik een BMW-lover).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door junior10 Bekijk Berichten
                          Het is wachten op de Chinezen....
                          m'n chinees is niet je dat , anders ging ik een mailke sturen

Nu , we gaan toch nog effe wachten met de aankoop van een nieuwe wagen ,
                          dus wie weet is hij er tegen het einde van het jaar.
                          Maar ik verwacht wel dat in de nieuwe S60 en nadien de V60 toch wel nieuwe en zuinigere
                          motoren zullen geplaatst worden.

Comment

m'n chinees is niet je dat , anders ging ik een mailke sturen

Nu , we gaan toch nog effe wachten met de aankoop van een nieuwe wagen ,
                            dus wie weet is hij er tegen het einde van het jaar.
                            Maar ik verwacht wel dat in de nieuwe S60 en nadien de V60 toch wel nieuwe en zuinigere
                            motoren zullen geplaatst worden.
                            Ik vind de 2.4 drive in de XC60 behoorlijk zuinig in vergelijking met Q5 2.0, GLK 220 en X3 2.0. Hij komt er zelfs als zuinigste van allemaal uit. (Toegeven de GLK 220 is ongeveer gelijk)

Comment

Rij nu nochtans met een BMW waar ik me stukker beter in voel. Heb doorom terug een RWD genomen nl de Mercedes GLK. Trouwens, tijdens mijn testrit was het droog ;-). Vond gewoon dat er veel te veel kopple reacties op het stuur zaten (ben dan ook al 8 jaar gewoon mer RWD te rijden), wat voor mij nog maar eens een bevestiging was dat zoveel PK niet alleen op de voorwielen thuis hoort. Kan me best voorstellen dat de XC60 AWD een leuke wagen is vermits deze dit probleem niet zal hebben veronderstel ik
                              Dat klopt zeker maar bij bochtenwerk (ook in de regen) is er bij de mijne van instabiliteit geen sprake

En tmoet wel gezegd worden: de XC60 gaat als zoetje broodjes over de toonbank. Kzie er elke dag zeker 2 rijden. Exclusief dan ng een kerel uit mijn straat die ook één heeft

Comment

Perfectie bestaat niet......

maar ik kom er toch dicht bij ;-)
                                Oei ,nen echten BMW rijder !

Comment

• Wat de tweeliter benzine betreft;zal voor zeer binnenkort zijn;staat reeds in de prijslijst in Nederland.
                                  203 pk,3OO nm,en standaard met powershift op de XC60.(Bij de S80 en V70 ook met handbak
                                  De nieuw te verschijnen 2 liter VOLVOdiesel,daarentegen,zou beschikken over VIJF heerlijke cilinders!!
                                  Als dat geen goed nieuws is,volgens mij een ferm schot in de roos!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eddy V Bekijk Berichten
                                    De nieuw te verschijnen 2 liter VOLVOdiesel,daarentegen,zou beschikken over VIJF heerlijke cilinders!!
                                    Als dat waar is zal het zeker een prachtige krachtbron zijn...waar is de tijd...

Comment

Wat de tweeliter benzine betreft;zal voor zeer binnenkort zijn;staat reeds in de prijslijst in Nederland.
                                      203 pk,3OO nm,en standaard met powershift op de XC60.(Bij de S80 en V70 ook met handbak
                                      En voor wanneer zou dat zijn? Ik ben van plan een drive te bestellen, anders ga ik nog even wachten.

Comment

Wat de tweeliter benzine betreft;zal voor zeer binnenkort zijn;staat reeds in de prijslijst in Nederland.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
                                        En voor wanneer zou dat zijn? Ik ben van plan een drive te bestellen, anders ga ik nog even wachten.
                                        Geen vijf cilinders, maar vier.
                                        Last edited by joodoo; 24/01/2010, 22:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
                                          Oei ,nen echten BMW rijder !
                                          Indeed, enkele maanden toch nog....Dan Bye, Bye...

Comment

Working...
                                          X