Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
    Geen vijf cilinders, maar vier.
    u weet meer ???

Comment

Geen vijf cilinders, maar vier.
      5.....

Comment

• Het nut van die Drive ontgaat me eerlijk gezegd een beetje, zeker voor particulieren. Dat een zelfstandige zoiets koopt kan ik nu nog inkomen, puur voor de fiscale aftrekbaarheid dan. Maar je gaat me niet wijsmaken dat een 4wd niet stukken evenwichtiger rijdt dan een 2wd met 400nm op de voorwielen. Overigens hier al verschillende keren bevestigd door eigenaars.
        Wat verbruik betreft wordt er hier vergeleken met andere modellen zonder naar de aankoopprijs te kijken. Ik heb de voorbije 2 weekends voor de gein eens een paar offertes laten opmaken. Geloof het of niet maar een XC60 komt duurder uit dan een Mercedes GLK bij gelijkaardige uitrusting. Bij de leasetarieven is de Mercedes zelfs goedkoper. Op de X3 (toegegeven een einde reeks model) zijn er ook grote kortingen, net als bij Land Rover. Dan mogen die modellen al eens wat meer verbruiken eer je dat met die Drive zal terugwinnen.
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
          Het nut van die Drive ontgaat me eerlijk gezegd een beetje, zeker voor particulieren. Dat een zelfstandige zoiets koopt kan ik nu nog inkomen, puur voor de fiscale aftrekbaarheid dan. Maar je gaat me niet wijsmaken dat een 4wd niet stukken evenwichtiger rijdt dan een 2wd met 400nm op de voorwielen. Overigens hier al verschillende keren bevestigd door eigenaars.
          Wat verbruik betreft wordt er hier vergeleken met andere modellen zonder naar de aankoopprijs te kijken. Ik heb de voorbije 2 weekends voor de gein eens een paar offertes laten opmaken. Geloof het of niet maar een XC60 komt duurder uit dan een Mercedes GLK bij gelijkaardige uitrusting. Bij de leasetarieven is de Mercedes zelfs goedkoper. Op de X3 (toegegeven een einde reeks model) zijn er ook grote kortingen, net als bij Land Rover. Dan mogen die modellen al eens wat meer verbruiken eer je dat met die Drive zal terugwinnen.
          Dat van die gelijkaardige uitrusting (appelen met appelen en peren met peren) moet je dan maar eens verduidelijken, want daar heb ik mijn grote twijfels.
          Je moet al beginnen met de veel rijkere standaarduitrusting van de XC60 op de GLK in opties om te zetten.
          Wat wel juist is, is dat de GLK aan dumpingprijzen op de leasemarkt te verkrijgen is.
          De reden is heel eenvoudig : de GLK verkoopt voor geen meter en ze moeten iets doen om toch nog iets verkocht te krijgen. En het grappige van al is dat ze zelfs met die lage prijzen hier nog maar nauwelijks een GLK aan de straatstenen kwijt geraken. Het design is daarbij waarschijnlijk de grote schuldige. Als de X3 er nog bijkomt mag Mercedes met de GLK het waarschijnlijk helemaal vergeten.
          Last edited by joodoo; 25/01/2010, 17:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
            u weet meer ???
            Update en correctie van info:
            Volvo werkt aan twee nieuwe (of vernieuwde) diesels.
            Vooreerst wordt de PSA-diesel 2.0D herwerkt zodat deze ook voldoet aan de Euro5-norm. Deze heeft 4 cylinders.

Dan plant men ook een nieuwe diesel waarbij de huidige D5 die een 2.4 liter is teruggebracht wordt naar een 2.0 liter (eigen ontwerp van Volvo). Die zou dus 5 cylinders hebben.

Wat er nu in de XC60 terechtkomt is nog niet duidelijk, waarschijnlijk dan toch die met 5 cylinders, maar de timing is een grote vraag.
            De nieuwe 2liter benzine was ook al geruime tijd aangekondigd maar is er ook nog niet echt.
            Last edited by joodoo; 25/01/2010, 17:44.

Comment

• En toch is het zo, ik ga het hier niet allemaal overtypen maar op basis van de GLK 220 versus de 2.4D 163pk was de Mercedes netto 1300 euro goedkoper, dan nog zonder het voordeel in taks en biv door te rekenen want het is maar 11 fiscale pk. Voor de GLK met Premium Plus pack en de Volvo op basis van Summum met nog enkele aparte opties erbij. Het verschil tussen de GLK250 en de D5 205pk was 1450 euro. De Drive en de GLK met enkel rwd heb ik niet vergeleken.
              Wat betreft het niet kwijtraken, is een kwestie van smaak he. Die GLK zal zeker geen slechte auto zijn en ik heb persoonlijk liever een auto die je niet zoveel ziet rijden. GLK is vooral goedkoper in de lease omwille van de veronderstelde hogere restwaarde.
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

• Enfin, mijn punt is eigenlijk gewoon dat Volvo hun XC60 te duur in de markt zet tegneover de concurrentie. Maar then again, de consumenten lusten er precies wel pap van en zolang zij het geld op tafel leggen, goed voor Volvo dan he.
                Maar bij mij is de XC60 in elk geval de eerste keuze niet (meer)
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

En toch is het zo, ik ga het hier niet allemaal overtypen maar op basis van de GLK 220 versus de 2.4D 163pk was de Mercedes netto 1300 euro goedkoper, dan nog zonder het voordeel in taks en biv door te rekenen want het is maar 11 fiscale pk. Voor de GLK met Premium Plus pack en de Volvo op basis van Summum met nog enkele aparte opties erbij. Het verschil tussen de GLK250 en de D5 205pk was 1450 euro. De Drive en de GLK met enkel rwd heb ik niet vergeleken.
                  Wat betreft het niet kwijtraken, is een kwestie van smaak he. Die GLK zal zeker geen slechte auto zijn en ik heb persoonlijk liever een auto die je niet zoveel ziet rijden. GLK is vooral goedkoper in de lease omwille van de veronderstelde hogere restwaarde.
                  Vreemd want bij mij is de GLK 3.000 euro duurder

XC60 2.4d drive, in summum met motion pack en nog een paar andere opties: 39.000 netto incl btw.
                  GLK 220 CDI fwd met premium plus pack: 42.000 netto incl btw.

De GLK mist dan nog een heleboel dingen die standaard op een XC60 zitten zoals elektrische zetels (met geheugen), elektrische achterklep, lederen binnenbekleding, verwarmde zetels, enz.......

Offertes zijn van't autosalon.

PS: Q5 met adventure plus, lounge pack, xenon en nog wat toeters en bellen komt op 40.000 netto incl btw (136 pk)

Comment

Enfin, mijn punt is eigenlijk gewoon dat Volvo hun XC60 te duur in de markt zet tegneover de concurrentie. Maar then again, de consumenten lusten er precies wel pap van en zolang zij het geld op tafel leggen, goed voor Volvo dan he.
                    Maar bij mij is de XC60 in elk geval de eerste keuze niet (meer)
                    Sorry, dat is nu toch wel totaal onjuist!
                    In alle vergelijkende testen wordt ook al aangegeven dat wat prijs betreft de XC60 veel meer biedt dan de concurrentie.
                    Doe een configuratie waarmee je appelen met appelen vergelijkt en peren met peren, en je weet het onmiddellijk.
                    De standaarduitrusting van een GLK is om te beginnen veel poverder dan een XC60, en dan zwijgen we nog over de dure opties bij MB.
                    En wat die restwaarde betreft, eerst zien en dan geloven.
                    Een auto die nu al niet verkoopt zal later ook weinig restwaarde hebben want wat de klant nu al niet wil, zal hij zeker niet meer willen als diezelfde auto als tweedehands wordt aangeboden.
                    Mercedes praat zichzelf goed omdat ze weten dat ze een model op de markt hebben gegooid met een design die totaal niet aanslaat en als men zoveel geld uitgeeft wil men ook iets dat wat mooi oogt, dan zijn de Q5 en de XC60 veel meer geliefd en wacht maar op de X3.
                    Last edited by joodoo; 25/01/2010, 19:31.

Comment

Vooreerst wordt de PSA-diesel 2.0D herwerkt zodat deze ook voldoet aan de Euro5-norm. Deze heeft 4 cylinders.

Dan plant men ook een nieuwe diesel waarbij de huidige D5 die een 2.4 liter is teruggebracht wordt naar een 2.0 liter (eigen ontwerp van Volvo). Die zou dus 5 cylinders hebben.

Wat er nu in de XC60 terechtkomt is nog niet duidelijk, waarschijnlijk dan toch die met 5 cylinders, maar de timing is een grote vraag.
                      De nieuwe 2liter benzine was ook al geruime tijd aangekondigd maar is er ook nog niet echt.
                      Volvo dealer gebeld, 2.0D in de XC60 is voor juli 2010 (viercilinder uit de V70, maar dan met 163 pk). Wel alleen in FWD.

Comment

• Dit is ook wat mijn Volvo dealer zegt, maar dan wel een 5 cylinder 2.0D enkel in FWD
                        Wordt in de markt verwacht 6md a 7md 2010

Comment

U verdient een pintje ! en als ge meer weet over de timing zelfs 2

Comment

• Vandaag de XC60 gaan ophalen en een hemelse rit naar huis mee gedaan. Ben er helemaal weg van. Enige wat ik er kan van zeggen dat een 'minpuntje' kan zijn :

- de ophanging is redelijk stug, helemaal niet oncomfortabel maar "anders" dan de V40
                            (kweet is ook niet vergelijkbaar)
                            - De RTI kan blijkbaar niet overweg met 3D maps en dat vind ik bijzonder jammer.
                            Nochtans zie ik hier en daar in brochures en op video's dat deze maps wel in 3D worden
                            getoond, maar ik vind tot heden nergens een instelling om dat aan te passen. Iemand die
                            raad weet? Ook vind ik het niet zo handig dat je voor frankrijk al een dvd moet wisselen die
                            op een zeer ongelukkige plaats in de koffer zit. Die zal maar net vol zitten met valiezen...

Voor de rest, niks dan lof. De automaat vind ik tot tegenstelling van velen vrij vlot en gericht
                            schakelen, de rit naar huis was goed voor 9.1l/100km en er was geen autosnelweg bij dus
                            dat ziet er wel goed uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
                              Vandaag de XC60 gaan ophalen en een hemelse rit naar huis mee gedaan. Ben er helemaal weg van. Enige wat ik er kan van zeggen dat een 'minpuntje' kan zijn :

- de ophanging is redelijk stug, helemaal niet oncomfortabel maar "anders" dan de V40
                              (kweet is ook niet vergelijkbaar)
                              - De RTI kan blijkbaar niet overweg met 3D maps en dat vind ik bijzonder jammer.
                              Nochtans zie ik hier en daar in brochures en op video's dat deze maps wel in 3D worden
                              getoond, maar ik vind tot heden nergens een instelling om dat aan te passen. Iemand die
                              raad weet? Ook vind ik het niet zo handig dat je voor frankrijk al een dvd moet wisselen die
                              op een zeer ongelukkige plaats in de koffer zit. Die zal maar net vol zitten met valiezen...

Voor de rest, niks dan lof. De automaat vind ik tot tegenstelling van velen vrij vlot en gericht
                              schakelen, de rit naar huis was goed voor 9.1l/100km en er was geen autosnelweg bij dus
                              dat ziet er wel goed uit.
                              Je mag de ophanging niet vergelijken met een oude V40
                              Stug is toch niet het goede woord. Dan moet je maar eens in een Audi Q5 gaan zitten.
                              De RTI kan je makkelijk in 3D zetten. Misschien toch maar eens de handleiding lezen?
                              Je moet niet wisselen naar de dvd van Frankrijk. Steek deze er van de eerste keer in en je hebt Belgie en Frankrijk zonder problemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
                                Vreemd want bij mij is de GLK 3.000 euro duurder

XC60 2.4d drive, in summum met motion pack en nog een paar andere opties: 39.000 netto incl btw.
                                GLK 220 CDI fwd met premium plus pack: 42.000 netto incl btw.

De GLK mist dan nog een heleboel dingen die standaard op een XC60 zitten zoals elektrische zetels (met geheugen), elektrische achterklep, lederen binnenbekleding, verwarmde zetels, enz.......

Offertes zijn van't autosalon.
                                Je noemt toevallig de 2 versies waar ik zoals gezegd geen prijs voor laten maken heb.
                                Basis GLK is trouwens rwd en geen fwd.
                                Enfin ik zal er niet verder over discussiëren, de offertes liggen hier voor mij. Mercedes Benz Latem van vorige zaterdag en ACG Gent van de week ervoor voor de Volvo.

Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                En wat die restwaarde betreft, eerst zien en dan geloven.
                                Een auto die nu al niet verkoopt zal later ook weinig restwaarde hebben want wat de klant nu al niet wil, zal hij zeker niet meer willen als diezelfde auto als tweedehands wordt aangeboden.
                                Mercedes praat zichzelf goed omdat ze weten dat ze een model op de markt hebben gegooid met een design die totaal niet aanslaat en als men zoveel geld uitgeeft wil men ook iets dat wat mooi oogt, dan zijn de Q5 en de XC60 veel meer geliefd en wacht maar op de X3.
                                Of die restwaarde nu later hoog blijkt of laag doet voor de klant niets ter zake.
                                Hij betaalt NU minder en dat is het wat telt.
                                Als later blijkt dat je gelijk hebt en de restwaarde is idd. lager, dan is dat het probleem van de leasemaatschappij en niet van de klant. Begrijp je wat ik bedoel?
                                Versta me hier niet verkeerd, ik ben lange tijd in de running geweest voor de XC60 maar hun prijzenpolitiek doet me afhaken. Voor 19" velgen 3000 euro aanrekenen bijvoorbeeld vind ik een echte schande. Dit zijn begot prijzen die ze bij Porsche hanteren.
                                Momenteel gaat het voor mij nog tussen de Land Rover en de nieuwe Hyundai ix35
                                En wie denkt dat deze laatste minder "premium" kwaliteit is dan een Volvo moet er maar eens gaan inzitten, je zal verschieten ik geef het u op een blaadje.
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox
                                  Momenteel gaat het voor mij nog tussen de Land Rover en de nieuwe Hyundai ix35
                                  En wie denkt dat deze laatste minder "premium" kwaliteit is dan een Volvo moet er maar eens gaan inzitten, je zal verschieten ik geef het u op een blaadje.
                                  Ja, dit zegt genoeg, een Hyundai ix35 "premium" noemen...

Waarom geen Dacia Duster?
                                  Last edited by joodoo; 25/01/2010, 20:50.

Comment

• Mannen, speel nu eens open kaart, hoeveel korting heb je bij Volvo en Mercedes netto-prijs vergeleken met catalogusprijs?

Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                    Ja, dit zegt genoeg, een Hyundai ix35 "premium" noemen...

Waarom geen Dacia Duster?
                                    Ahum, heb je er al eens ingezeten jojo? Ik ben er ook van geschrokken, is tegenover de Tucson geen stap maar een hele straat vooruit.
                                    Het blijft een Hyundai dat wel, maar so what?
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Je mag de ophanging niet vergelijken met een oude V40
                                      Stug is toch niet het goede woord. Dan moet je maar eens in een Audi Q5 gaan zitten.
                                      De RTI kan je makkelijk in 3D zetten. Misschien toch maar eens de handleiding lezen?
                                      Je moet niet wisselen naar de dvd van Frankrijk. Steek deze er van de eerste keer in en je hebt Belgie en Frankrijk zonder problemen.
                                      Thanx Joodoo, handleiding voor RTI is momenteel nog in het duits en ik wacht nog op een
                                      NL versie, maar ook in de instellingen vind ik het nergens terug; Weird.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
                                        Thanx Joodoo, handleiding voor RTI is momenteel nog in het duits en ik wacht nog op een
                                        NL versie, maar ook in de instellingen vind ik het nergens terug; Weird.
                                        Voor de RTI is er een apart boekje als handleiding.
                                        In het menu bij de instellingen kan je nochtans snel 3D instellen. Even je tijd nemen en je vindt het wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                          Ahum, heb je er al eens ingezeten jojo? Ik ben er ook van geschrokken, is tegenover de Tucson geen stap maar een hele straat vooruit.
                                          Het blijft een Hyundai dat wel, maar so what?
                                          Kan wel zijn maar tis ni omda ze met 237jaar garantie smijten en een beetje deftig gerief beginnen te maken dat ze premium zijn hé. Tlijkt mij nog altijd gewoon nen opgehoogde kweetniwa

Comment

Working...
                                          X