Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
    Ik ga eens binnenspringen bij de volvo dealer in Gent en daar vragen hoe het zit met
    de 2.0 D als hij mij wel de juiste info verteld dan ziet het er niet goed uit voor de volvo
    garage in Tielt. ( die deel uitmaakt van de automobilia groep )
    't probleem is dat die bijna al de garages in onze buurt onder hun hoede hebben.
    Dus als ze het in tielt niet willen zeggen , zal het bij de andere garages ook zo zijn.
    De verkoper vertelde me inderdaad dat in juni het nieuwe modeljaar uitkomt ,
    maar hij kon absoluut geen termijn op kleven. Zelfs nog even aan de grote baas gevraagd
    en die wist ook van niks. Eerlijk duurt het langst
    Heel dikwijls weten mensen meer van het internet (fora en dergelijke) dan wat verkopers weten. Het is ook normaal dat ze niet het achterste van hun tong laten zien. Als ze nu aan elke mogelijke XC60 DRIVe-klant gaan zeggen: "wacht maar tot het najaar", dan zullen ze nu niet veel meer verkopen vrees ik.
    Volvo-verkopers zullen eerder aan de klant zeggen dat ze (nog) niets weten. Met de introductie van de vorige DRIVe 2.4D was het ook hetzelfde. Toen hebben ze ook gezwegen tot de echte introductie einde februari 2009 toen MY2010 werd bekend gemaakt, en ik vind dat verkopers ook dat recht hebben.
    Maar liegen doen ze in principe bij Volvo niet.
    Dus, vanaf de introductie van MY 2011 zullen ze wel voluit spreken.
    Last edited by joodoo; 29/01/2010, 12:05.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door PeterP Bekijk Berichten
      Sinds geruime tijd ben ik aan het overwegen om me een nieuwe wagen aan te schaffen. De keuze valt me moeilijk tussen de Volvo XC60, de Audi Q7 en de Freelander.
      Deze laatste heb ik aan de lijst toegevoegd, aangezien ze bij Landrover momenteel een knappe uitvoering (Scapa Sports) kunnen aanbieden voor net geen 34.000 euro.

      Nu ben ik vrij hard gericht op het interieur. De Freelander scoort hier veruit het minst. Bovendien kan je op de 'Scapa Sports'-uitvoering bv. enkel een gps nadien laten inbouwen.

      Bij de Volvo heb ik dan weer precies de indruk dat de verlichtingskleuren in het interieur niet bepaald op elkaar zijn afgesteld. Om hier al dan niet bevestiging over te krijgen, zoek ik foto's (bij nacht) van het interieur (tellers, navigatie, radio-onderdeel op het dasboard). Momenteel rijdt ik trouwens met een Audi, waarbinnen alles mooi afgestemd is in dezelfde tinten rood en wit.

      Daarnaast vroeg ik me ook af of het mogelijk is de navigatie uit te schakelen (zwart scherm of eventueel een menuscherm).

      Alvast bedankt!
      Ik vind de interieurkleuren net heel goed, niet rood of groen of oranje maar een lichtblauwe zachte kleur die je overal terugvind in elke (verlichte) knop. Het scherm van de gps kan je gewoon afsluiten op het menu zelf, dan word het gewoon zwart.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door PeterP Bekijk Berichten
        Sinds geruime tijd ben ik aan het overwegen om me een nieuwe wagen aan te schaffen. De keuze valt me moeilijk tussen de Volvo XC60, de Audi Q7 en de Freelander.
        Deze laatste heb ik aan de lijst toegevoegd, aangezien ze bij Landrover momenteel een knappe uitvoering (Scapa Sports) kunnen aanbieden voor net geen 34.000 euro.

        Nu ben ik vrij hard gericht op het interieur. De Freelander scoort hier veruit het minst. Bovendien kan je op de 'Scapa Sports'-uitvoering bv. enkel een gps nadien laten inbouwen.

        Bij de Volvo heb ik dan weer precies de indruk dat de verlichtingskleuren in het interieur niet bepaald op elkaar zijn afgesteld. Om hier al dan niet bevestiging over te krijgen, zoek ik foto's (bij nacht) van het interieur (tellers, navigatie, radio-onderdeel op het dasboard). Momenteel rijdt ik trouwens met een Audi, waarbinnen alles mooi afgestemd is in dezelfde tinten rood en wit.

        Daarnaast vroeg ik me ook af of het mogelijk is de navigatie uit te schakelen (zwart scherm of eventueel een menuscherm).

        Alvast bedankt!
        Ik vind de interieurkleuren net heel goed, niet rood of groen of oranje maar een lichtblauwe zachte kleur die je overal terugvind in elke (verlichte) knop. Het scherm van de gps kan je gewoon afsluiten op het menu zelf, dan word het gewoon zwart.

        En ik snap dat gedoe niet van die 2.0, straks wil iedereen een 1.6D . De wagen rijd op de 2.4 lekker (automaat) en ik vind dat zo'n wagen daar ook om vraagt.

        Comment


        • Willen jullie meer weten over de nieuwe 2.0 GTDi surf naar volvocars.com, volg link About Volvo, volg link
          News and Events en de hele beschrijving van de motor volgt onder:

          "Volvo launches an ennergy-efficient 2 litre GTDi engine with unique turbo system."

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
            Ik vind de interieurkleuren net heel goed, niet rood of groen of oranje maar een lichtblauwe zachte kleur die je overal terugvind in elke (verlichte) knop. Het scherm van de gps kan je gewoon afsluiten op het menu zelf, dan word het gewoon zwart.

            En ik snap dat gedoe niet van die 2.0, straks wil iedereen een 1.6D . De wagen rijd op de 2.4 lekker (automaat) en ik vind dat zo'n wagen daar ook om vraagt.
            Als het een bedrijfswagen is en de Co2 uitstoot een grote rol speelt dan versta je dit wel

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
              Ik vind de interieurkleuren net heel goed, niet rood of groen of oranje maar een lichtblauwe zachte kleur die je overal terugvind in elke (verlichte) knop. Het scherm van de gps kan je gewoon afsluiten op het menu zelf, dan word het gewoon zwart.

              En ik snap dat gedoe niet van die 2.0, straks wil iedereen een 1.6D . De wagen rijd op de 2.4 lekker (automaat) en ik vind dat zo'n wagen daar ook om vraagt.
              De 2.4 5cylinder is inderdaad de beste motor voor de XC60.
              Om de verkoopcijfers nog meer op te trekken is een 2.0 diesel wel interessant.
              Moest men er daarna ook nog is een 1.6 diesel in leggen, dan kan je beter te voet gaan maar ik zie het toch niet gebeuren.
              '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
              '08 S60 2.4D
              http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
              http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                Als het een bedrijfswagen is en de Co2 uitstoot een grote rol speelt dan versta je dit wel
                Blijft hetzelfde vind ik, bedrijfswagen of niet. Neem dan een V50 als deze te duur is

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
                  Blijft hetzelfde vind ik, bedrijfswagen of niet. Neem dan een V50 als deze te duur is
                  Heeft niets met de prijs te maken. De nieuwe 2.0 diesel zal zelfs een beetje duurder zijn dan de huidige 2.4 Drive. Heeft alles te maken met CO2 uitstoot en verbruik. Een SUV met minder dan 130 gr CO2 en verhoudingsgewijs een verbruik van, laat me gokken +/- 5 liter per 100 km, is redelijk revolutionair. Als je hiervoor dan ook nog eens een 5 cilinder krijgt met 163 pk dan snap ik niet waarom nog iemand een 2.4 zou nemen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door PeterP Bekijk Berichten
                    Je kan inderdaad alle opties van de S toevoegen. Maar de navigatie is pas beschikbaar vanaf de SE-versie. Dit werd me ook bevestigd door een verkoper tijdens een bezoek aan de toonzaal.
                    Inderdaad, je hebt gelijk wat die navi betreft, my mistake.
                    Ik had die niet in de offerte bijgevoegd omdat zo'n systemen volgens mij toch veel te duur zijn voor wat je er aan hebt. Een draagbaar toestel is niet zo mooi geïntegreerd maar doet in se hetzelfde voor een tiende van de prijs. Mijn configuratie (Scapa aangevuld met bi-xenon, panoramisch open dak, privacy glass, inkl. spiegels) kwam op minder dan 35.000 netto. Stel eens zoiets samen bij om het even welke ander premium SUV merk en je zal flink wat meer €€€€€ op tafel mogen leggen.
                    Ik blijf erbij dat je bij LR met die speciale serie momenteel buiten concurrentie heel veel auto voor je geld krijgt.




                    Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
                    Week 22 is het voorstelling van MY2011 met introductie van de 5-cil 2.0 liter diesel. Vanaf juni krijgt elke Volvo dealer 1 testvoertuig ter beschikking en kunnen de bestellingen geplaatst worden. Vanaf september / oktober start de uitlevering van de XC60 met nieuwe motor. Voor België is deze 163Pk en heeft een CO2 uitstoot van minder dan 130gr. Verbruikscijfers zijn er nog niet (metingen zijn aan de gang) maar gezien de, voor een SUV, zeer lage CO2 uitstoot zullen ze redelijk indrukwekkend zijn. De nieuwe motor komt in de XC60 enkel als FWD en gaat de 2.4d Drive vervangen. De AWD's blijven bij dezelfde motorisatie als nu.

                    Elke Volvo dealer die nu nog beweert dat erg geen 2 liter 5-cilinder komt is gewoon bang om tot de zomer geen XC60's Drive meer te verkopen en liegt of is slecht geïnformeerd.
                    Echt kwalijk kun je hen dat ook niet nemen. Zelfde als er een face-lift op komst is. Als je gaat informeren bij een dealer weten ze zgz. van niets, zelfs al is het al op het internet aangekondigd.
                    Anderzijds, het is maar de vraag of die 2.0 zoveel goedkoper zal zijn dan de Drive van nu. Zoals hierboven al gezegd, een 5-cyl. blijft toch iets apart maar voor wie niet zelfstandig is heeft al die co2-onzin weinig belang
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
                      Heeft niets met de prijs te maken. De nieuwe 2.0 diesel zal zelfs een beetje duurder zijn dan de huidige 2.4 Drive. Heeft alles te maken met CO2 uitstoot en verbruik. Een SUV met minder dan 130 gr CO2 en verhoudingsgewijs een verbruik van, laat me gokken +/- 5 liter per 100 km, is redelijk revolutionair. Als je hiervoor dan ook nog eens een 5 cilinder krijgt met 163 pk dan snap ik niet waarom nog iemand een 2.4 zou nemen.
                      U neemt me de woorden uit de mond

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
                        Heeft niets met de prijs te maken. De nieuwe 2.0 diesel zal zelfs een beetje duurder zijn dan de huidige 2.4 Drive. Heeft alles te maken met CO2 uitstoot en verbruik. Een SUV met minder dan 130 gr CO2 en verhoudingsgewijs een verbruik van, laat me gokken +/- 5 liter per 100 km, is redelijk revolutionair. Als je hiervoor dan ook nog eens een 5 cilinder krijgt met 163 pk dan snap ik niet waarom nog iemand een 2.4 zou nemen.
                        Een 5 cylinder, mét 163pk , én 130 gr uitstoot ?.

                        Een SUV van 1700 kg aan 5l/100 km ?

                        Wake up ! Maar ALS het kan dan snap ik het best en hoef ik ook geen 2.4.

                        Comment


                        • die CO2 uitstoot en het verbruik dat de merken meegeven moet je toch met een korreltje zout nemen
                          ik rij met een XC60 drive en heb gedurende de 6 maanden dat ik er mee rijd heb ik bij elke tankbeurt uitgerekend wat mijn gemiddeld verbruik is en ben tot de conclusie gekomen dat ik tijdens de zomer met een verbruik rond de 7 liter zit(soms iets meer,dan weer wat minder)nu in de winter zit mijn verbruik rond de7,5 liter(soms iets meer,dan weer wat minder)ik vind voor zo een grote wagen dat het goed meevalt
                          dit alles bij een normale rijstijl
                          dus die 6 liter die VOLVO voorsteld als gemiddeld verbruik is gewoon niet realiseerbaar(ze hadden in de garage ook gezegd dat ik met 7 liter zeer tevreden mocht zijn)
                          bij een zware voet en hoge snelheden op de autostrade mag je er nog een stuk bijrekenen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door GinoB Bekijk Berichten
                            die CO2 uitstoot en het verbruik dat de merken meegeven moet je toch met een korreltje zout nemen

                            geen korreltje, wel een dikke brok !
                            de aangegeven verbruik en uitstootcijfers zijn enkel onderling vergelijkbaar en laten hoogstens toe te evalueren waar een model zich situeert t.o.v. een ander model.
                            de cijfers zijn eerder de weerspiegeling van de bekwaamheid van de ingenieurs om een motor zo af te stellen dat deze (in omstandigheden die niets te maken met het normaal/doorsnee gebruik van de wagen) zo weinig mogelijk verbruikt. Deze waarden verkondigen als haalbaar verbruik is gewoon boerenbedrog : men schrijft bv 5,8 liter per 100 km, zonder te preciseren op welke effektieve afstand, op welke gemiddelde snelheid, en zonder te vertellen wat een eco-run eigenlijk betekent). Meestal wordt voor deze testen amper een beperkt fraktie van het vermogen aangesproken, zodat ook zware motoren redelijk gunstige resultaten kunnen opeisen. Het verschil met de werkelijkheid is in de meeste gevallen minstens 1,5 liter (gemengd parcours), dit voor een zeer aandachtige bestuurder die met een ei onder de rechter voet rijdt,
                            de waarheid is dat als een "super-groene" wagen wat gesolliciteerd wordt, het verschil met een gewone wagen pijlsnel afneemt, zodat een gewone Golf amper kostelijker rijdt dan een Prius, voor een fraktie van de aankoopprijs, zelfs rekening gehouden met de subsidies (die niet eeuwig zullen toegekend worden)
                            "groen" is nog steeds vandaag de dag een hype in het autowereldje, schromelijk uitvergroot door de marketing-mannen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                              Als het een bedrijfswagen is en de Co2 uitstoot een grote rol speelt dan versta je dit wel
                              Klopt, voor mijn GLK is de C02 bijdrage 75,93 euro/maand, en dat is dan al met een zogenaamde "efficiente" motor ;-)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                                Klopt, voor mijn GLK is de C02 bijdrage 75,93 euro/maand, en dat is dan al met een zogenaamde "efficiente" motor ;-)
                                Heeft er iemand ervaring met tuning van de xc60? Als je dit bij volvo laat doen, schakelen zij RICA tuning in. Voor de XC60 model 2010 zijn er momenteel 2 opties (zie website rica.nl). Ofwel tunen nr 205pk met 420 NM. Ofwel tunen nr 240 pk met 480 Nm. Mijn vraag is nu of dit geen problemen kan geven indien je met een gearbox rondrijdt...? Kan deze de 480 Nm aan?

                                Comment


                                • Ik rijd rond met 480nm en een manuele boite (gelimiteerd).

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door V-Fan Bekijk Berichten
                                    Heeft er iemand ervaring met tuning van de xc60? Als je dit bij volvo laat doen, schakelen zij RICA tuning in. Voor de XC60 model 2010 zijn er momenteel 2 opties (zie website rica.nl). Ofwel tunen nr 205pk met 420 NM. Ofwel tunen nr 240 pk met 480 Nm. Mijn vraag is nu of dit geen problemen kan geven indien je met een gearbox rondrijdt...? Kan deze de 480 Nm aan?
                                    BSR (www.bsr.se) heeft een upgrade van 245pk en 520Nm.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door V-Fan Bekijk Berichten
                                      Heeft er iemand ervaring met tuning van de xc60? Als je dit bij volvo laat doen, schakelen zij RICA tuning in. Voor de XC60 model 2010 zijn er momenteel 2 opties (zie website rica.nl). Ofwel tunen nr 205pk met 420 NM. Ofwel tunen nr 240 pk met 480 Nm. Mijn vraag is nu of dit geen problemen kan geven indien je met een gearbox rondrijdt...? Kan deze de 480 Nm aan?
                                      Zelfs bij Rica zelf praten ze enkel over de manuele versnellingsbak blijkbaar...

                                      Comment


                                      • weet iemand waar "Decoratieve afwerking ECC-bediening" op slaat ? ik heb al zitten zoeken maar vind dat nergens terug

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door justroll Bekijk Berichten
                                          weet iemand waar "Decoratieve afwerking ECC-bediening" op slaat ? ik heb al zitten zoeken maar vind dat nergens terug

                                          De chromen afwerking op de knoppen van de Electric Climate Control.
                                          Last edited by joodoo; 02/02/2010, 00:12.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X