Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door justroll Bekijk Berichten
    de wagen is al effe besteld, hij zou normaal midden april er moeten zijn ...

lol over de geartronic ik heb er mee gereden en is voor mij meer dan voldoende ;..

ik kan nog tot 19/4 aanpassingen maken in mijn config ..
    de camera zou ik er zeker bij nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
      Ik zou vandaag de dag de geartronic laten vallen. Enige wat me tegenvalt.
      Nestor, die in de MY2010 is een héél stuk beter dan die in de MY2009. Dat is jou al gezegd maar blijkbaar is de frustratie bij jou zodanig groot dat je erop terug blijft komen en je zelfs mensen die NU een wagen willen kopen wil afraden een geartronic te nemen, terwijl je niet meer weet waarover je klapt. Dat is op zijn minst onfair te noemen.

Het beste wat je kan doen als je een wagen koopt is een testrit maken, en dan géén van een halfuurtje maar een halve of hele dag. Als je dan nog niet kan merken dat een versnellingsbak niet is wat je ervan verwacht dan weet ik het ook niet, maar kom dan achteraf niet klagen. De versnellingsbak is één van die dingen die je perfect op voorhand kan uittesten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
        En waarom moet een SUV (sportsutilityvehicle) 4x4 zijn?
        Omdat een 2wd SUV willen maar niet kunnen is. Lees hierboven eens een aantal rij-ervaringen met de 2wd (en ja ook ik was niet onder de indruk).
        Model bestaat enkel en alleen om de uitstoot te drukken. Van waar denk je trouwens dat het 'succes' van die Drive komt? Klanten kiezen niet bewust voor 2wd maar voor hun portemonnee. Het is nu gewoon een verhoogde fwd break geworden.

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
        Nestor, die in de MY2010 is een héél stuk beter dan die in de MY2009. Dat is jou al gezegd maar blijkbaar is de frustratie bij jou zodanig groot dat je erop terug blijft komen en je zelfs mensen die NU een wagen willen kopen wil afraden een geartronic te nemen, terwijl je niet meer weet waarover je klapt. Dat is op zijn minst onfair te noemen.
        Maar dat doet hij toch helemaal niet? Je moet geen dingen lezen die er niet staan he.
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Omdat een 2wd SUV willen maar niet kunnen is. Lees hierboven eens een aantal rij-ervaringen met de 2wd (en ja ook ik was niet onder de indruk).
          Model bestaat enkel en alleen om de uitstoot te drukken. Van waar denk je trouwens dat het 'succes' van die Drive komt? Klanten kiezen niet bewust voor 2wd maar voor hun portemonnee. Het is nu gewoon een verhoogde fwd break geworden.
          Neen, klanten van de DRIve zijn zo slim om te weten dat de AWD 95% op zijn voorwielen trekt en 5% op zijn achterwielen in normale omstandigheden, en die klanten kiezen voor een auto met hoge zit, die veilig is en zeer comfortabel rijdt.
          Als je geen 4x4 nodig hebt zou je zo geen SUV mogen aanschaffen?
          SUV heeft trouwens niets met 4x4 te maken. In uw redeneringen blijft dan alleen een Landrover Defender over zeker?
          Ga je licht eens opsteken bij eigenaars van een XC60 DRIVe, dan zou je dit allemaal hier niet neerpennen, en niet bij iemand die eventjes een zogenaamd testritje gereden heeft.
          En als jij een Xc60 DRIVe met 175 Pk met 420 Nm willen maar niet kunnen vindt ten opzichte van een 163Pk dan ken jij niets van auto's.

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Maar dat doet hij toch helemaal niet? Je moet geen dingen lezen die er niet staan he.
          Ik denk dat jij toch eens moet leren lezen.
          Last edited by joodoo; 08/03/2010, 18:49.

Comment

dan ken jij niets van auto's.
            Nog een geluk dat we hier kenners zoals jij hebben om het hier allemaal te komen uitleggen.
            In vind het concept 2wd suv's zinloos.
            Ik mijn mening, jij de jouwe.

Ik denk dat jij toch eens moet leren lezen
            Nestor schrijft:

Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
            Ik zou vandaag de dag de geartronic laten vallen. Enige wat me tegenvalt.
            Ik interpreteer dit als zijnde dat hij met wat hij nu weet niet meer voor geartronic zou kiezen mocht hij NU de keuze hebben en niet als 'frustratie' tegenover nieuwe eigenaars

Terug naar het klasje begrijpend lezen dus.
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Nestor schrijft:
              Ik interpreteer dit als zijnde dat hij met wat hij nu weet niet meer voor geartronic zou kiezen mocht hij NU de keuze hebben en niet als 'frustratie' tegenover nieuwe eigenaars

Maar hij heeft het nog over een MY2009, daar waar dit niet meer geldt voor een MY2010!!!
              Nog niet duidelijk misschien?
              Last edited by joodoo; 09/03/2010, 00:09.

Comment

ik zit nog te twijfelen of ik de volgende opties toevoeg aan mijn bestelling

dit is mijn huidige confiig

Saville grey
                G100 Select leder Anthracite Black/Offblack
                Geartronic zestrapsautomaat (AWD)
                Summum
                Advanced Safety Pack
                Motion Pack
                Premium Sound audio met 12 Dynaudio luidsprekers
                Desactivatieschakelaar voor de passagiersairbag
                Park Assist voor + achter
                Nordic Light Oak inleg
                Merac 18" lichtmetalen velgen met 235/60 R 18 banden

wat raden jullie aan ?

- DAB radio
                - Park Assist camera
                - Beschermhoes volledige bagageruimte en achterbumper
                - panoramisch dak
                Panoramisch dak vind ik een grote meerwaarde.

Geartronic zou ik niet laten vallen op dit soort wagens. Ook qua herverkoopwaarde is er een opmerkelijk verschil.

In navolging van de discussie hier:

Een XC60 FWD rijdt een stuk sportiever dan een AWD imo. Op de grens van de grip ga je natuurlijk veel meer hebben aan de AWD.

In deze tijden van CO² is het natuurlijk de FWD die het meest succesvol is.
                nls2000

Comment

• rustg rustig ..

heeft iemand een vgl tussen panoramisch dak en gewoon ? ik lees veel over "meer licht" in de wagen..

heeft iemand daar foto's van mss ? en daarbij .. meer licht .. dat is dan ook warmer ? Als de zon schijnt - zelfs met de bescherming toe - voel je het dan niet warmer worden aan je hoofd ?

Comment

• Er zit een heel goede airco in

Warmteverschil valt best wel mee.
                    nls2000

Comment

Nog een geluk dat we hier kenners zoals jij hebben om het hier allemaal te komen uitleggen.
                      In vind het concept 2wd suv's zinloos.
                      Ik mijn mening, jij de jouwe.

Nestor schrijft:

Heb er mee gereden en ja het is beter , maar helemaal niet perfect . Mag gezegd zijn. En vind het ook bijzonder onnozel dat de bak van voor MY2010 niet dezelfde update kan krijgen want het gaat hier gewoon om een software update.
                      Probleem met de bak vind ik het herpakken (bv bij inhalen) gaat gewoon nog steeds te twijfelend en traag.
                      maar das dan maar mijn mening. Voor de rest blijft het een top wagen .

Comment

• Ik klik zo gemiddeld een keer om de 3 maand dit topic open en telkens zie ik hetzelfde. Mensen die aan het bekvechten zijn.

Zou het dan toch waar zijn wat men over SUV-rijders vertelt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Ik klik zo gemiddeld een keer om de 3 maand dit topic open en telkens zie ik hetzelfde. Mensen die aan het bekvechten zijn.

We zaten al te wachten op uw expert opinion over 2wd suv's
                          2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Ik klik zo gemiddeld een keer om de 3 maand dit topic open en telkens zie ik hetzelfde. Mensen die aan het bekvechten zijn.

Misschien bad karma? Frequentere klikkers zullen minder bekvechten zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
                              Heb er mee gereden en ja het is beter , maar helemaal niet perfect . Mag gezegd zijn. En vind het ook bijzonder onnozel dat de bak van voor MY2010 niet dezelfde update kan krijgen want het gaat hier gewoon om een software update.
                              Probleem met de bak vind ik het herpakken (bv bij inhalen) gaat gewoon nog steeds te twijfelend en traag.
                              maar das dan maar mijn mening. Voor de rest blijft het een top wagen .
                              Ik heb de 2 bakken, de oude in een C70 van 2007, de nieuwe in de XC60 van 2009 (wel MY2010). Het verschil is immens.

Die in onze C70 is erg gelijk zoniet dezelfde als in de XC60 van MY2009, qua gedrag dan toch. Dat hebben we duidelijk gemerkt tijdens testrit, en dat was inderdaad een punt van twijfel voor mij. Omdat mijn vrouw vooral met de XC60 ging rijden toch maar besteld en op de valreep met speling van het geluk werd het één van de eerste MY2010.

Het rijden hiermee is werkelijk fantastisch, ook wat de versnellingsbak betreft. Het is een héél héél groot verschil met mijn C70.

Nu, over HOE goed de versnellingsbak wel is (of niet is) kan je filosoferen. Ik dacht dat de Audi-techniek op dit vlak automatisch beter ging zijn, maar ga maar eens op het Q5 lezen: versnellingsbak is ook niet allemaal rozengeur en maneschijn.

Voor mij laat de XC60 wel degelijk vrij sportief rijgedrag toe, binnen bepaalde limieten natuurlijk, iets wat me m'n C70 gewoon NIET lukt, wegens versnellingsbak dat de pogingen wel erg frustrerend maken.

Enfin, als dat nog niet goed genoeg is dan moet je geen Volvo kopen, en dan geen SUV, want ik kan me gewoon amper inbeelden dat je nog sportiever gaat willen rijden met zo'n XC60 dan de huidige geartronic toelaat. Wat niet wil zeggen dat hij nog niet beter kan, bijv. qua meerverbruik.

Comment

rustg rustig ..

heeft iemand een vgl tussen panoramisch dak en gewoon ? ik lees veel over "meer licht" in de wagen..

heeft iemand daar foto's van mss ? en daarbij .. meer licht .. dat is dan ook warmer ? Als de zon schijnt - zelfs met de bescherming toe - voel je het dan niet warmer worden aan je hoofd ?
                                Ik heb een subaru forester. Met open dak is dit gewoon heel veel aangenamer rijden. Anders is het een donker hok. Hoe meer lichtinval hoe gelukkiger dat je ook bent.
                                Panoramisch schuifdak van mij:

Over de awd of 2wd... Ik en mijn moeder vonden de fwd veel instabieler rijden en ik patineer veel te snel met fwd. Zo'n wagens liggen me gewoon niet.
                                Die eco-rommel vind ik dikke zever en is alleen fiscaal interessant. Al de rest is nog dikkere bullshit .

Comment

de wagen is al effe besteld, hij zou normaal midden april er moeten zijn ...

lol over de geartronic ik heb er mee gereden en is voor mij meer dan voldoende ;..

ik kan nog tot 19/4 aanpassingen maken in mijn config ..
                                  Tot na de levering dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
                                    Als ik denk waar je uw wagen bestelde......zou ik van de verkoper met zijn baard of die met zijn kale hoofd oppassen,ze maken je wel zeerveel blaasjes wijs.Ik heb er zeer veel problemen gehad(zie maar naar mijn topic).Ze hadden op zelfs twee wagens besteld voor mij.
                                    De wagen staat wel al bij de dealer. Nog rse installeren en woensdag is Dday

Comment

• Vandaag een R-design bij een dealer van dichtbij bekeken, en het valt vooral op dat de mistlampen vooraan intbreken. Kunnen deze nog ingebouwd worden, of is er ergens iets, wat de installatie ervan niet mogelijk maakt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AndyV Bekijk Berichten
                                        Vandaag een R-design bij een dealer van dichtbij bekeken, en het valt vooral op dat de mistlampen vooraan intbreken. Kunnen deze nog ingebouwd worden, of is er ergens iets, wat de installatie ervan niet mogelijk maakt?
                                        Mistlampen zijn zelfs in optie niet meer mogelijk op de XC60 R-design.

Comment

Mistlampen zijn zelfs in optie niet meer mogelijk op de XC60 R-design.
                                          je kan wel mistlampen laten plaatsen, maar dan verlies je versiering van de behuizing

Comment

Working...
                                          X