Oorspronkelijk geplaatst door joodoo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door GinoB Bekijk Berichtendit zijn meestal wagens voor de Amerikaanse markt,zijn ook bijna altijd full option
ik heb er hier nog geen zien rondrijden
Het is iig nog vrij nieuw die motor.
kom wel wekelijks daar en het is slechts de eerste keer dat ik ze zie, en al niet meer in beperkte hoeveelheid.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenReden dat geen mistlichten meer mogelijk zijn -> EHPAS (Electro hydraulic power steering). Dit neemt fysiek meer plaats in. Maar draagt wel bij tot een vermindering van de CO2 uitstoot
Veiligheid als prioriteit hebben, en dan de mistlichten weglaten...rare combinatie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AndyV Bekijk BerichtenJammer dat Volvo opnieuw de mistlichten achterwege laat. In t verleden was dit ook al zo bij de 400-serie(dieselmodellen).
Veiligheid als prioriteit hebben, en dan de mistlichten weglaten...rare combinatie
Laat ons eerlijk zijn... bij de meesten die mistlichten een zodanig enorm belangrijk item vinden is veiligheid NIET de eerste bekommernis! De meesten willen per sé mistlichten omdat dit "cachet" geeft!
Laat ons daar vooral niet hypocriet over doen... overigens zal Volvo het veiligheidsrisico met het verdwijnen van de aparte mistlichten wel ondervangen zeker. Ik weet zeker dat er ergens in de lichtblokken wel mistlampen zullen geïntegreerd worden.
Volvo's hebben nooit bekend gestaan om hunh johnnygehalte... daar zijn andere merken sterker in.
Comment
-
ik vroeg me eigenlijk af - ook al aan de dealer gevraagd maar die kon me geen zinnig antwoord geven - weet iemand of de "queue assist" functie van de S60 ook beschikbaar is - mss als firmware update - op de XC60 ? Ik zou dit enorm handig vinden voor mijn dagelijks fileleed te verzachten ..
ik heb het niet teruggevonden in de 'franse' prijslijst van MY2011 gepost door joodoo
iemand ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door justroll Bekijk Berichtenik vroeg me eigenlijk af - ook al aan de dealer gevraagd maar die kon me geen zinnig antwoord geven - weet iemand of de "queue assist" functie van de S60 ook beschikbaar is - mss als firmware update - op de XC60 ? Ik zou dit enorm handig vinden voor mijn dagelijks fileleed te verzachten ..
ik heb het niet teruggevonden in de 'franse' prijslijst van MY2011 gepost door joodoo
iemand ?
Voorlopig nog geen spoor van de qeue-assist op de XC60 MY2011.
Maar in de Belgische 2011-prijslijst van de S60 staat de qeue-assist ook niet en in die van Nederland dan weer wel (mee met de optie 818.)
Comment
-
vandaag het weekbericht van volvo gelezen in da fabriek, ging allemaal over de overname van gisteren.
daarin stond duidelijk vermeld dat het de intentie was van de chinees om de fabriek in belgie en zweden te behouden en later vestiging(en) te openen in China.
Ze zien het op volvo zelf wel positief in, hopelijk blijft het ook zo.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk BerichtenAllee, de kogel is door de kerk ,Volvo is oficieel in handen van de chineeskes, het zal nu vlug bergaf gaan met het merk!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenIntegendeel!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenJa idd, die Chinezen willen de productie serieus opdrijven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenLijkt me logisch vermits er met China een enorme markt is waar Geely met Volvo graag wil op focussen. Maa rop dit een positief gegeven is voor Volvo moet de toekomst uitwijzen. Voor Jaguar en Landrover lijkt het te lukken om positief uit zo'n overname te komen, maar persoonlijk heb ik iets meer vetrouwen in de Indiers van Tata dan de Chinezen van Geely...
Alles is trouwens relatief, want wie had bij de overname door Ford verwacht dat dit scenario ooit naar boven zou komen??? Maar dit is volledig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenLijkt me logisch vermits er met China een enorme markt is waar Geely met Volvo graag wil op focussen. Maa rop dit een positief gegeven is voor Volvo moet de toekomst uitwijzen. Voor Jaguar en Landrover lijkt het te lukken om positief uit zo'n overname te komen, maar persoonlijk heb ik iets meer vetrouwen in de Indiers van Tata dan de Chinezen van Geely...
Dit gezegd zijnde, de denigrerende commentaren over de chinezen getuigen m.i. vooral van grenzeloze domheid, of tenminste een zéér beperkte visie op economie. Sinds jaar en dag is de pc die u gebruikt om uw al dan niet verstandige reacties op fora als deze te debiteren geassembleerd met onderdelen die voor een groot deel in China gemaakt zijn. Waarom vreest u niet dat die pc alle ogenblikken in duigen kan vallen? Als hij toch crasht zal dat voornamelijk te wijten zijn aan onze vriend Gates en zijn AMERIKAANS bedrijfje dat na 40 jaar nog steeds niet geslaagd is iets stabiels te produceren. Nochtans gebruikt 95% zijn software en staat niemand hier stil bij...
Ik zie totaal niet in waarom China binnen afzienbare tijd niet in staat zou zijn om kwaliteitsauto's te ontwerpen, concipiëren en produceren. De auto's die ze NU maken zijn misschien nog niet gewaagd aan wat wij hie gewoon zijn, maar zijn al een lichtjaar beter dan de vorige generatie. Laten we wel wezen: binnen 10 jaar staan ze op ons niveau en blijft er enkel racisme over als argument om er geen te kopen.
Geely is eigenaar van Volvo, en zal Volvo technologie gebruiken... waarom? Om in China Volvo's te produceren?
De voor- of nadelen daarvan zullen EVEN GROOT zijn als het produceren van BMW's in China. En aangezien BMW aandeelhouder is van BMW Brilliance Automotive is de uitgangssituatie nagenoeg dezelfde. Mag ik weten waarom de situatie van BMW Brilliance geen aanleiding geeft tot gezeik als deze over Volvo en Geely? Ik neem aan dat het vooral over onwetendheid, dus domheid en onvoldoende economische kennis gaat.
Ik zal steeds met dezelfde ingesteldheid een auto kopen. Als morgen blijkt dat Volvo erop achteruit gaat, op welk vlak dan ook, zal dat als element meespelen in mijn keuze. Met eenzelfde blik zal ik andere merken beschouwen.
Maar nog eens, wij zijn in het algemeen een enorm dom en kortzichtig volk. In plaats van uit te gaan van de eigen sterkten hebben we een grenzeloos minderwaardigheidscomplex, hoe DUITSER de reclameboodschappen van VW, BMW en Audi zijn, hoe meer er hier aan de man gebracht worden. Duitse degelijkheid meneer! Allemaal baarlijke nonsens.
De Fransen zijn véél en véél slimmer dan wij. Al zijn de Peugeots nog zo lelijk als de nacht, verkopen doen ze ze, daar in Frankrijk! Wat de Fransen zelf doen, doen ze beter, is daar de gedachte, en ondertussen staat hun economie als een huis!
Hier lachen ze met de Chinezen, maar straks rijden we allemaal met chinese wagens. Misschien kan Geely wat Opel-fabrieken opkopen in Duitsland om aldaar Volvo's te produceren. Speciaal voor de racisten hier.... ALs BMW Brilliance daar al geen chinese BMW's produceert...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenDe voor- of nadelen daarvan zullen EVEN GROOT zijn als het produceren van BMW's in China. En aangezien BMW aandeelhouder is van BMW Brilliance Automotive is de uitgangssituatie nagenoeg dezelfde. Mag ik weten waarom de situatie van BMW Brilliance geen aanleiding geeft tot gezeik als deze over Volvo en Geely? Ik neem aan dat het vooral over onwetendheid, dus domheid en onvoldoende economische kennis gaat.
Maar nog eens, wij zijn in het algemeen een enorm dom en kortzichtig volk. In plaats van uit te gaan van de eigen sterkten hebben we een grenzeloos minderwaardigheidscomplex, hoe DUITSER de reclameboodschappen van VW, BMW en Audi zijn, hoe meer er hier aan de man gebracht worden. Duitse degelijkheid meneer! Allemaal baarlijke nonsens.
De Fransen zijn véél en véél slimmer dan wij. Al zijn de Peugeots nog zo lelijk als de nacht, verkopen doen ze ze, daar in Frankrijk! Wat de Fransen zelf doen, doen ze beter, is daar de gedachte, en ondertussen staat hun economie als een huis!
Hier lachen ze met de Chinezen, maar straks rijden we allemaal met chinese wagens. Misschien kan Geely wat Opel-fabrieken opkopen in Duitsland om aldaar Volvo's te produceren. Speciaal voor de racisten hier.... ALs BMW Brilliance daar al geen chinese BMW's produceert...
Als Audi rijder zal je mij geen slecht woord van volvo horen zeggen...de VX70 was zelfs een kanshebber bij mijn laatste aankoop....en laten we eerlijk zijn..;de fransen hebben serrieux aan hun kwaliteit moeten werken = het was mogelijk een peugeot te kopen en 3 jaar later al volledig rot...daar sta je dan met je goede motor...dat ieder kiest wat hij wil...en ik denk ook dat binnen een paar jaar die chinese merken de europese markt zullen overspoelen...
btw...ook Audi en VW produceren in china....een merk dat nu afwezig is op de chinese markt bastaat binnen 10 jaar niet meer....we zijn gewoon allemaal rot verwend om zoveel keuzes te hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenjay jay je word groen omdat men volvo in een minder goed daglicht wil zetten...maar zelf doe jij het ook met andere merken... BMW, VW, Audi
Ik heb nog nooit merken als BMW, VW of Audi in een slecht daglicht gezet of willen zetten. Al deze merken zijn succesvol op hun manier. Als economist kan ik dus al deze merken appreciëren. Als kritische consument heb ik inderdaad al aangeven dat het totaalpakket van bvb. Audi minder goed bij mij aansluit dan Volvo, maar dat betekent nog niet dat ik Audi als merk minacht, minderwaardig vind of wat dan ook.
Hetzelfde met BMW, ik mag toch zeggen dat ik een X6 of GT5 zo lelijk vind als de nacht als ik dat ervan vind? Ik mag toch hekelen hoe de BMW-aanhangers telkens een bocht maken van 180° om een model uiteindelijk mooit te gaan vinden. Ik vind dat zelfs zéér vermakelijk! Dat wil toch niet zeggen dat ik BMW als merk en producent van luxewagens niet kan appreciëren en zelfs bewonderen? Ik vind de nieuwe Z4 bvb. de mooiste tweezitter op de markt.
Ik durf zeggen dat ik met een redelijk kritische bril naar de markt kijk. Ik zal héél snel in een BMW of ander merk zitten (maar géén Audi) als Volvo het verprutst in de toekomst, als ik een nieuwe wagen nodig heb zal Volvo sowieso één van de merken zijn waarmee ik ga rijden, maar NOOIT het enige merk. Ik overweeg steeds de concurrentie te kopen. Enkel heeft Volvo de laatste jaren enkele sterke modellen die prijs/kwaliteit zeer goed zijn, en doe daarbovenop de prima service van mijn dealer dan is er snel gekozen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk BerichtenZijn er nog mensen die vinden dat deze wagen gauw smerig word? Ik denk dat ik er spatborden ga op monteren aan de voorzijde.
ik vind ze nogal groot
Comment
-
MY 2011
Nieuwe prijslijst met nieuwe opties en pakketten:
Comment
-
ik neem aan dat dit geen impact heeft op bestelling die reeds is gedaan...bijv. zou Motion Pack 'inhoud ' gewijzigd worden tov bestelling die reeds is gedaan of blijft originele bestelling bij het oude, ook al is het een MY2011 model... Zou anders te gek zijn voor woorden, denk ik, indien er wel wijziging zou zijn....Nog steeds van constructeur geen bevestiging van levering al is bestelling nu 2 maanden geplaatst.
Comment
Comment