Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• NiIk ben nieuw op dit topic en heb met veel belangstelling (bijna) alles gelezen over de xc60. Ik was vroeger een trotse bezitter van een xc90 D5 (bouwj.2006) en was er zéér tevreden over, na 3 jaar heb ik hem aan mijn dochter gegeven omdat mijn kleinkind veilig moest zitten (alleen het gedacht al kon mij geruststellen), ik ben dan terug naar Mercedes gegaan maar na 3 jaar ga ik toch terug naar Volvo (zààlige zetels!) en kwalitatieve goede wagen en service (Vermant). Ik ga hem (D5 AWD - 205pk)waarschijnlijk in september bestellen, maar nu heb ik een vraagje aan JooDoo, is het inderdaad zo dat het dashboard verandert ? Ik vond juist die "dubbele" display (uitstulping bovenaan) mooi én gemakkelijk. Mijn Command in mijn Mercedes (RTI bij Volvo) heeft ook maar 1 display en nu moet ik altijs "switchen" van Navi naar Radio en ... Hoe wordt dit bij de nieuwe RTI bij Volvo dan opgelost nu de 2de display verdwijnt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk Berichten
      NiIk ben nieuw op dit topic en heb met veel belangstelling (bijna) alles gelezen over de xc60. Ik was vroeger een trotse bezitter van een xc90 D5 (bouwj.2006) en was er zéér tevreden over, na 3 jaar heb ik hem aan mijn dochter gegeven omdat mijn kleinkind veilig moest zitten (alleen het gedacht al kon mij geruststellen), ik ben dan terug naar Mercedes gegaan maar na 3 jaar ga ik toch terug naar Volvo (zààlige zetels!) en kwalitatieve goede wagen en service (Vermant). Ik ga hem (D5 AWD - 205pk)waarschijnlijk in september bestellen, maar nu heb ik een vraagje aan JooDoo, is het inderdaad zo dat het dashboard verandert ? Ik vond juist die "dubbele" display (uitstulping bovenaan) mooi én gemakkelijk. Mijn Command in mijn Mercedes (RTI bij Volvo) heeft ook maar 1 display en nu moet ik altijs "switchen" van Navi naar Radio en ... Hoe wordt dit bij de nieuwe RTI bij Volvo dan opgelost nu de 2de display verdwijnt ?
      Sorry, mijn eerst xc90 was bouwjaar 2004 !

Comment

NiIk ben nieuw op dit topic en heb met veel belangstelling (bijna) alles gelezen over de xc60. Ik was vroeger een trotse bezitter van een xc90 D5 (bouwj.2006) en was er zéér tevreden over, na 3 jaar heb ik hem aan mijn dochter gegeven omdat mijn kleinkind veilig moest zitten (alleen het gedacht al kon mij geruststellen), ik ben dan terug naar Mercedes gegaan maar na 3 jaar ga ik toch terug naar Volvo (zààlige zetels!) en kwalitatieve goede wagen en service (Vermant). Ik ga hem (D5 AWD - 205pk)waarschijnlijk in september bestellen, maar nu heb ik een vraagje aan JooDoo, is het inderdaad zo dat het dashboard verandert ? Ik vond juist die "dubbele" display (uitstulping bovenaan) mooi én gemakkelijk. Mijn Command in mijn Mercedes (RTI bij Volvo) heeft ook maar 1 display en nu moet ik altijs "switchen" van Navi naar Radio en ... Hoe wordt dit bij de nieuwe RTI bij Volvo dan opgelost nu de 2de display verdwijnt ?
        Vooralsnog verandert de RTI niet.
        Waneer de wijziging gaat komen is ook nog niet zeker, men vermoedt halverwege MY2011 (dus ergens rond de jaarwisseling).
        De RTI wordt deze van de nieuwe S60.
        De dubbele display "zou daarbij dus verdwijnen. Mooier is het alleszins, maar handiger??

Comment

• Idd cosmic white zou ik niet kiezen, ice white zeker wel. Dacht dat het omgekeerd was, excuseer

Comment

• Ik heb via een link hier de nieuwe specificatie vergeleken tussen MY2011 met mijn bestelling:

- deactivatie airbag passagier is nu standaard inbegrepen
            - EHBO kit en gevarendriehoek is nu standaad inbegrepen
            - mislampen vooraan vallen weg
            - verwarmde sproeikoppen zijn nu standaard
            - design veranderen alleen Eriksberg naar Lomma textiel en brushed alu wordt charcoal (niet van toepassing op mij)
            - 12V stopcontact nu ook standaard in bagageruimte
            - vloermatten standaard nu
            - hoogte verstelbare zitplaatsen vooraan, nu enkel voor bestuurder.
            - nieuwe velg Zephyrus
            - nieuwe kleur Seashell & Flamenco. Maple & Orinoco zijn weg

Wijzigingen aan SUMMUM pack:
            - Zephyrus is nu standaard velg
            - verwarmde sproeikoppen zijn weg (optie 602 standaard nu)
            - zijruiten zijn niet meer waterafstotend (optie 595)
            - Classic Wood (optie 316) is nu Brushed Alu (optie 437) standaard
            - IAQS extra (optie 439), luchtvochtigheidssensor (optie 727) weg (kon toch niet met advanced safty pack)
            - Verwarmde zitplaatsen vooraan zijn niet meer inbegrepen, betalende optie (optie 11)!
            - Vloermatten (optie 100) is standaard nu
            - 12V stopcontact bagageruimte (optie 424) is standaard nu
            - high performance audio (optie 502) is inbegrepen in SUMMUM!
            - Bluetooth (optie 732) is inbegrepen in SUMMUM!

Advanced safety pack:
            - geen wijzigingen

Motion Pack:
            - Metalic lack is eruit gehaald (extra betalend op basisprijs)
            - Park assist achter toegevoegd
            - High performance audio pack toegevoegd.
            - speciale prijs indien SUMMUM omdat extra optie al inbegrepen zijn in dit pack

Een nieuw pack "Xenium"

Motor XC60 2.4 D naar XC60 drivE : koppel van 420 nu 400 op drivE, PKs van 175 naar 163, cilinderinhoud van 2400 naar 1984. Van 0 > 100 in 9.8 sec. nu 10.3 sec. Topsnelheid 205 naar 200. Verbruik van 7.8 naar 7.5 in bebouwde kom, 5 naar 4.9 buiten bebouwde kom. Emissie van 159 naar 154.

Dit maakt mijn basisprijs exclusief BTW, inclusief opties 572,29 euro goedkoper. Daarmee heb ik wel geen verwarmde zitplaatsen vooraan (optie 11), zijruiten met behandelde coating (optie 595), mislichten en de rest staat hierboven allemaal al.

Ik heb het even opgelijst omdat ik denk dat er nog wel mensen zoeken naar de exacte verschillen. Hopelijk helpt het iemand. Onze bestelling is van 24/02/2010, verwachtte levering; eerste week juli.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
              Vooralsnog verandert de RTI niet.
              Waneer de wijziging gaat komen is ook nog niet zeker, men vermoedt halverwege MY2011 (dus ergens rond de jaarwisseling).
              De RTI wordt deze van de nieuwe S60.
              De dubbele display "zou daarbij dus verdwijnen. Mooier is het alleszins, maar handiger??
              Dank je voor de verduidelijking. Dus ik veronderstel als ik in september bestel en laat ons zeggen een leveringstijd heb van 4 maand, ik nog de "dubbele" display zou hebben.
              Mijn configuratie:
              D5 AWD (205pk)
              Geartronic
              Silver Metallic
              Summum
              Advanced Safety Pack
              Xenium Pack
              Getinte ruiten, ...

Comment

Dank je voor de verduidelijking. Dus ik veronderstel als ik in september bestel en laat ons zeggen een leveringstijd heb van 4 maand, ik nog de "dubbele" display zou hebben.
                Normaal gezien wel ja

Comment

• Zelf heb ik 19" Achilles (dark grey) op mijn XC60 (saville grey). Dure velgen inderdaad, maar met wat gepingel heeft de garage aangeboden op de oorspronkelijke 18" Merac-velgen gratis winterbanden te monteren om de pijn wat te verlichten.
                  De wagen oogt volgens mij mooier breder geschoeid met die 19" en rijdt prima.
                  Natuurlijk kan men over kleuren en geuren blijven discussiëren!

Comment

• Mijn bestelling van 3-feb is ook een MY011 geworden. Door herberekening met dezelfde opties is de wagen meer dan 1000euro goedkoper volgens catalogus, doch de dealerprijs die ik moet betalen blijft jammer genoeg dezelfde (bestelling is geplaatst in februari) en moet ook nog twee maanden wachten.

Comment

Goede techniekers bij Vermant hé

De D5 205 is echt een schitterende motor die de XC60 gegoten zit.
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Jullie hebben waarschijnlijk ook gelezen in de krant dat alle vijfcylinders van volvo een terugroepactie hebben ivm met het automatisch versnellen van de motor als het oliepeil hoog staat (of zoiet). Iemand die specifiek weet waat het over gaat ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
                          Jullie hebben waarschijnlijk ook gelezen in de krant dat alle vijfcylinders van volvo een terugroepactie hebben ivm met het automatisch versnellen van de motor als het oliepeil hoog staat (of zoiet). Iemand die specifiek weet waat het over gaat ?

Het op hol slaan (en dat is dan nog zeer relatief) door een teveel aan olie is een probleem dat al bestaat van wanneer de dieselmotor werd uitgevonden.
                          Te veel is nooit goed.
                          Niets om u dus zorgen over te maken.

Comment

• Wat gaan ze dan doen, beetje olie aflaten ?

Comment

• Ja, gewoon wat aftappen en weggieten in de Mexicaanse golf, het steekt daar nu toch niet zo nauw;

Comment

• Is een overroepen zaak eigenlijk hé. Het is gewoon een gevolg dat de vijfcilinders van Volvo een roetfilter hebben die regenereert mbv van diesel. Dit gebeurt door na inspuitingen. In sommige gevallen kan de mazout dan neerslaan op de cilinderwand en zo bij de olie komen. Elk merk met dat type roetfilter heeft daar kans op. Al is dat versnellen ook met een korrel zout te nemen hoor. Als het oliepeil echt te hoog komt (en dan moet je al lang niet meer op OH geweest zijn) gaat de motor meestal kortstondig ophol slagen en kapot draaien....
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimVM Bekijk Berichten
                                  Dit maakt mijn basisprijs exclusief BTW, inclusief opties 572,29 euro goedkoper. Daarmee heb ik wel geen verwarmde zitplaatsen vooraan (optie 11), zijruiten met behandelde coating (optie 595), mislichten en de rest staat hierboven allemaal al
                                  Ben je dan beter uitgerust voor dezelfde prijs? Of wil je de bovenstaande opties niet per sé in je wagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimVM Bekijk Berichten
                                    Vermant?
                                    Yep!

Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk Berichten
                                    Spring gerust even binnen voor wat meer uitleg

Wat XC60 betreft, blijven de beide schermen nog steeds behouden.
                                    nls2000

Comment

• Vliegtuig botst met XC60 in Essex UK

There has been an incident involving an aircraft and a car at North Weald. Emergency services are extinguishing flames. The people from the aircraft and the car are out and receiving medical attention at the scene. It appears that the aircraft had a problem after take off from runway 13 and came down on the perimeter track near the Squadron, hitting a car. Both vehicles have been destroyed.
                                      "An onlooker who saw the incident told us that the plane appeared to come into land but immediately took off again, banking over the top of a hanger before coming back to try a second landing and clipping the back of a brand new Volvo with two people inside who were driving out of the airfield."
                                      Station Officer Len Cleary, the officer in charge, said: "The pilot was lucky. It appears that the two people in the car brought him clear of the fire after the collision.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                                        Yep!

Spring gerust even binnen voor wat meer uitleg

Wat XC60 betreft, blijven de beide schermen nog steeds behouden.
                                        Thanks, ik ben trouwens al eens "binnengewipt" op 12/03 ;-)

Comment

• Wow, die XC60 is bijna niet geplooid. Nice

Comment

Working...
                                          X