Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
    Je snapt het inderdaad niet... mijn crusade is eerder tegen de mensen gericht die blindelings het vooral op marketing en gebakken lucht gebaseerde imago van Audi volgen.

    Dàt snap ik echt niet!

    Ik kan best geloven dat de wagens van Audi op zich goed kunnen zijn, maar het totale product van Audi, van verkoop tot en met naverkoop, de tralala die daarond gemaakt wordt, de sfeer die in de showrooms hangt, de manier waarop je daar (NIET) aangesproken wordt, ... Dat staat allemaal ZO haaks op wat ik waardevol vind.

    Als dan sommige mensen zo oplopen met hun Audi dan denk ik ...

    Enfin, ik ken redelijk wat mensen met een Audi en wat me vooral opvalt: ik vraag steeds welke andere wagens ze nog overwogen hebben voor ze voor Audi kozen, en meestal is het antwoord: GEEN. Die mensen kopen dus blind Audi. Dan rijden ze eens mee met mij en wordt het stil... tja!

    Welke mindset moet je hebben om BLIND een wagen te gaan kopen, niet te vergelijken? Waarom dan nog een testrit maken, als het toch al allemaal vast staat? Wat moet ik van die mensen denken?

    Ik ken een BMW-aanhanger die gaat testrijden is met andere wagens en toch een BMW kocht maat toegaf dat hij dit deed omdat hij het niet kon maken een andere wagen te kopen... dat kan ik nog appreciëren. Maar BLIND een wagen kopen?

    Ik kom tot de vaststelling dat de filosofie van Audi haaks staat op de mijne, en de mindset van vele Audi-kopers daarmee ook. Ik weet dat ik véle mensen een spiegel voor houdt hiermee!

    Ik daarentegen, ik DWING mij om voor aankoop van een wagen te vergelijken... ik wordt lastig als ik geen keuze heb. Maar de wagen alleen is niet genoeg, ik moet ook een goeie indruk krijgen van dienst na verkoop, en als de dienst VOOR verkoop al niet deugt, tja... Ik kan nog heelder verhalen vertellen over wat ik in VAG-showrooms allemaal ben tegengekomen, maar dat bespaar ik u, ik ga slapen
    lol:-)
    ik heb al met alle merken gereden. sinds 1 week heb ik een een A3, en het is alvast de stilste auto waar ik ooit mee gereden heb. maar misschien ben ik wat ongevoeliger voor marketingbullshit en kijk ik gewoon naar de wagens zelf;-)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
      lol:-)
      ik heb al met alle merken gereden. sinds 1 week heb ik een een A3, en het is alvast de stilste auto waar ik ooit mee gereden heb. maar misschien ben ik wat ongevoeliger voor marketingbullshit en kijk ik gewoon naar de wagens zelf;-)
      Dat getuigt van het feit dat je blijkbaar nog niet weet wat een stille auto is, als een A3 het stilste moet zijn...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
        lol:-)
        ik heb al met alle merken gereden. sinds 1 week heb ik een een A3, en het is alvast de stilste auto waar ik ooit mee gereden heb. maar misschien ben ik wat ongevoeliger voor marketingbullshit en kijk ik gewoon naar de wagens zelf;-)
        Veel succes ermee!

        Enkele jaren geleden was de A3 één van de luidruchtigste. Ik heb toen op basis van mijn eigen ervaringen en testritten een Alfa 147 gekocht. Ik stond toen nog vrij positief tegenover Audi, maar puur op basis van wat ik ervoer is het dus géén Audi geworden... en ook een beetje op basis van de ervaringen voor verkoop.

        Nu ja, VAG hangt niet aan de grote klok dat ze technologisch niet konden volgen (zou vloeken met hunne vorsprung durch technik) en daarom als allerlaatste concern ter wereld overgestapt zijn op common rail diesels, dus kan ik best geloven dat de A3 stiller geworden is. Met welke auto's heb je vergeleken?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
          Verschil is dan nog dat Audi doofpotje heeft willen spelen daar waar Volvo volledig open kaart heeft gespeeld.
          Da's een goeie , als je de halve wereldpers uitnodigd om vanop een tribune een technologisch hoogstandje te showen valt er niet veel meer in de doofpot te steken denk ik zo

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
            Dat getuigt van het feit dat je blijkbaar nog niet weet wat een stille auto is, als een A3 het stilste moet zijn...
            al eens met de nieuwe 1.6 commonrail diesel in een A3 gereden?

            (en ik had het uiteraard over stilste in zijn klassse)

            Comment


            • Brochure MY2011

              Heel erg bedankt voor de brochure JooDoo !!

              Comment


              • Deze brochure van de MY2011 is wel niet consistent met de prijslijst van de MY2011 (maart 2010) die je ook gepost hebt.
                De D3 bestaat in deze brochure helemaal niet meer in AWD en manueel geschakelde versie, net het model dat ik in bestelling heb ;-)
                Ik veronderstel daarom dat dit de nederlandse brochure is en niet de belgische. Kan dat?
                Op pagina 37 en 68 staat de D3 zonder AWD en zonder mogelijkheid van manuele schakeling, terwijl de D3 AWD manueel wel degelijk bij ons te bestellen is.

                Toch staat er bij de beschrijving van de manuele versnellingsbak op pagina 67 nog de vermelding 2.4D...
                Iemand heeft zijn werk niet goed gedaan vrees ik, want de naam 2.4D is verdwenen. Dit zorgt voor wat verwarring.

                Verder toch bedankt voor de brochure, ook al klopt hij niet helemaal voor de belgische markt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DieterN Bekijk Berichten
                  Deze brochure van de MY2011 is wel niet consistent met de prijslijst van de MY2011 (maart 2010) die je ook gepost hebt.
                  De D3 bestaat in deze brochure helemaal niet meer in AWD en manueel geschakelde versie, net het model dat ik in bestelling heb ;-)
                  Ik veronderstel daarom dat dit de nederlandse brochure is en niet de belgische. Kan dat?
                  Op pagina 37 en 68 staat de D3 zonder AWD en zonder mogelijkheid van manuele schakeling, terwijl de D3 AWD manueel wel degelijk bij ons te bestellen is.

                  Toch staat er bij de beschrijving van de manuele versnellingsbak op pagina 67 nog de vermelding 2.4D...
                  Iemand heeft zijn werk niet goed gedaan vrees ik, want de naam 2.4D is verdwenen. Dit zorgt voor wat verwarring.

                  Verder toch bedankt voor de brochure, ook al klopt hij niet helemaal voor de belgische markt.
                  De brochure was de Nederlandse, de Belgische (Vlaamse) zie je hieronder.


                  Hier de Vlaamse catalogus:
                  Catalogus XC60 MY2011
                  Last edited by joodoo; 27/05/2010, 01:33.

                  Comment








                  • Knappe R-Design

                    Comment


                    • twee-liter is een aanwinst die vooral de zakelijke verkoop een enorme boost gaat geven denk ik
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                        Veel succes ermee!

                        Enkele jaren geleden was de A3 één van de luidruchtigste. Ik heb toen op basis van mijn eigen ervaringen en testritten een Alfa 147 gekocht. Ik stond toen nog vrij positief tegenover Audi, maar puur op basis van wat ik ervoer is het dus géén Audi geworden... en ook een beetje op basis van de ervaringen voor verkoop.

                        Nu ja, VAG hangt niet aan de grote klok dat ze technologisch niet konden volgen (zou vloeken met hunne vorsprung durch technik) en daarom als allerlaatste concern ter wereld overgestapt zijn op common rail diesels, dus kan ik best geloven dat de A3 stiller geworden is. Met welke auto's heb je vergeleken?
                        Allerlaatste concern?....dan ben je niet goed ingelicht jayjay....de 6 cyl diesels van audi hebben van in het begin commenrail meegekregen.....je weet wel....dat was al in de tijd toen volvo in hun V70 de degelijke 5 cyl 2.5 van audi stak....met pompinjectoren.
                        De reden dat men zolang bij de 4 cyl aan de pompinjectoren heeft vast gehouden is dat deze technologie nog altijd niet uitgeput was en ze qua zuinigheid nog altijd beter scoren dan commonrail. Maar er zijn natuurlijk ook nadelen ons allen bekent, geluid en trillingen.
                        De 6 cyl. zijn van in het begin met commonrail uitgerust omdat de kopers van een 6 cyl zuinigheid niet op de eerste plaats zetten, maar eerder comfort vandaar.
                        Je mag best Volvo fanaat zijn, en de producten van VAG niets vinden, ieder diertje zijn pleziertje, maar beweren dat VAG op technologisch vlak niet zou kunnen volgen vind ik toch een beetje kort door de bocht. Ik heb in 2009 nog een proefrit met een volvo S80 gaan maken, en moest toen vaststellen dat deze nog gekoppelt was aan een automaat van 20 jaar geleden, was me dat even tegengevallen. Nu geen kwaad woord over de degelijkheid, hij zal zeker lang goed werken, maar de technologie was sterk verouderd hoor. De laatste 12 maand heb ik gezien dat Volvo met veel nieuws op de markt komt, en het ziet er allemaal niet slecht uit. Volvo is waarschijnlijk aan een serieuze inhaal beweging bezig. Alle geluk, want in het verleden was een nieuw model al verouderd voor het op de markt kwam. De neiuwe Volvo's zien er nu zeker niet slecht uit, maar vergis u niet, bij de concurentie zit men ook niet stil. Allesinds wens ik je veel plezier met wagen en zal je er wel veel zorgeloze kilometers mee kunnen doen. Net zoals ik met mijn Audi, Piet met zijn BMW en Pol met zijn Toyota...........etc....

                        Comment


                        • 2.5 heeft nooit bestaan met pompinjectoren;is een rotatieve pomp
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment








                          • Modeljaar 2011 is vanaf nu in productie. De nieuwe motoren met ook de nieuwe typeaanduidingen, velgen en vanaf nu zonder mistlichten.
                            Fotoreeks.

                            De fabriek in Gent produceert op dit moment massaal XC60's aangezien de vraag alle verwachtingen overtreft, en daartussen zit dan ook nog de start van de productie van de nieuwe S60.
                            Last edited by joodoo; 30/05/2010, 18:05.

                            Comment


                            • Hoewel ik het helemaal niet zo voor SUV's heb, is de XC60 toch mijn favoriete wagen Zeer knap design (wel nog niet mee gereden )

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                Veel succes ermee!

                                Enkele jaren geleden was de A3 één van de luidruchtigste. Ik heb toen op basis van mijn eigen ervaringen en testritten een Alfa 147 gekocht. I
                                een goede manier (zoniet de beste) om een merk/model te selecteren is wagens die al een tijdje gereden hebben (een jaar of drie, 100.000 km) test te rijden. Dan komen de ware verschillen uit.
                                Ik zou erg benieuwd zijn je vroegere 147 nu te vergelijken met een toemalige A3 waarover je twijfels had... Welke zou het best ouder zijn geworden op alle gebieden (motor, koetswerk, binnenbekleding enz) ?
                                Last edited by guyugy; 30/05/2010, 22:46.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  2.5 heeft nooit bestaan met pompinjectoren;is een rotatieve pomp
                                  klopt inderdaad....maar bestaan heeft ie wel nl in de land roover difender...alle gekheid op een stokje....het doet totaal geen afbreuk aan mijn stelling..

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    een goede manier (zoniet de beste) om een merk/model te selecteren is wagens die al een tijdje gereden hebben (een jaar of drie, 100.000 km) test te rijden. Dan komen de ware verschillen uit.
                                    Ik zou erg benieuwd zijn je vroegere 147 nu te vergelijken met een toemalige A3 waarover je twijfels had... Welke zou het best ouder zijn geworden op alle gebieden (motor, koetwerk, binnenbekelding enz ?
                                    Ik heb ongeveer 100.000Km met die Alfa gereden. Fantastische motor, eigenlijk DE referentie voor de huidige common rail diesels (uitgevonden/eerst toegepast door de Fiat groep). Het verschil toen kon niet groter zijn met de TDI-tjes van Volkswagen, maar ook met die van Ford enz. Geloof me, alle huidige common rails zijn op DIE leest geschoeid!

                                    Na 100.000Km reed die wagen alsof hij nieuw was, en op een enkel valse waarschuwingslampjes van de elektronica en een echt vals alarm midden in de nacht nooit problemen mee gehad.

                                    Ook het interieur was héél goed, t.t.z. de stoelen (leder) en het dashboard. De rest had wat zwakke punten. De vloermatten kon je met erwten doorschieten, de kofferruimte was zéér onderhevig aan schade, bekleding was echt zwak. De bevestiging van de hoedenplank had het ook begeven.

                                    Enfin, Alfa was aan de steile opmars bezig van hun zwakke reputatie naar waar ze nu staan. Ik weet niet eens waar dat is, maar ik zou nu gerust terug een Alfa durven kopen.

                                    Maar ook de 100.000Km test is indicatief. Het soort van gebruik (stad vs. snelweg), aantal keer in- en uistappen enz. doen meer aan een wagen dan het aantal Km op zich. Ik weet dus niet hoe een Audi eruit ziet na zolang.

                                    Maar een auto moet goed zijn BIJ GEBRUIK, niet alleen als je hem bijna weg gaat doen. Wat dat betreft ben ik ZEER tevreden geweest over die Alfa.

                                    Mijn Volvo V50 die ik vorig jaar verkocht na 125.000Km was zo goed als NIEUW. Veel hangt ook af van de gebruiker. Ik respecteer mijn spullen maar ik heb niet de indruk dat dit bij iedereen zo is.
                                    Last edited by ; 30/05/2010, 22:53.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                      Ik heb ongeveer 100.000Km met die Alfa gereden. Fantastische motor, eigenlijk DE referentie voor de huidige common rail diesels (uitgevonden/eerst toegepast door de Fiat groep). Het verschil toen kon niet groter zijn met de TDI-tjes van Volkswagen, maar ook met die van Ford enz. Geloof me, alle huidige common rails zijn op DIE leest geschoeid!

                                      Na 100.000Km reed die wagen alsof hij nieuw was, en op een enkel valse waarschuwingslampjes van de elektronica en een echt vals alarm midden in de nacht nooit problemen mee gehad.

                                      Ook het interieur was héél goed, t.t.z. de stoelen (leder) en het dashboard. De rest had wat zwakke punten. De vloermatten kon je met erwten doorschieten, de kofferruimte was zéér onderhevig aan schade, bekleding was echt zwak. De bevestiging van de hoedenplank had het ook begeven.

                                      Enfin, Alfa was aan de steile opmars bezig van hun zwakke reputatie naar waar ze nu staan. Ik weet niet eens waar dat is, maar ik zou nu gerust terug een Alfa durven kopen.

                                      Maar ook de 100.000Km test is indicatief. Het soort van gebruik (stad vs. snelweg), aantal keer in- en uistappen enz. doen meer aan een wagen dan het aantal Km op zich. Ik weet dus niet hoe een Audi eruit ziet na zolang.

                                      Maar een auto moet goed zijn BIJ GEBRUIK, niet alleen als je hem bijna weg gaat doen. Wat dat betreft ben ik ZEER tevreden geweest over die Alfa.

                                      Mijn Volvo V50 die ik vorig jaar verkocht na 125.000Km was zo goed als NIEUW. Veel hangt ook af van de gebruiker. Ik respecteer mijn spullen maar ik heb niet de indruk dat dit bij iedereen zo is.
                                      wrong jayjay, het commonrail principe is uitgevonden door een research firma uit Italie, die deel uitmaakte van de Fiat groep, deze hebben het systeem echter nooit goed gekregen, de pattenten zijn toen overgekocht door Bosch, en die heeft het commonrail principe laten werken zoals het moest. Hetzelfde met de pompverstuivers, die door fiat eerst in personenwagens werd gebruikt, maar zij hadden deze technologie uit de vrachtwagen wereld gaan halen waar dit principe reeds lang werd toegepast. En het is pas toen vw de technologie verfijnde en algemeen toepaste, dat al de andere merken MOETEN volgen zijn.
                                      Voorwat de italiaanse wagens betreft, ik moet toegeven dat ik alfa bloedmooie wagens vind, en dat ze kwalitatief zeer goed geworden zijn, buiten de details zoals de matten etc...
                                      Maar tevens moet ik ook toegeven dat ik niet snel één zal kopen daar er toch altijd een beetje wantrouwen zal zijn, gegrond of niet het is louter een gevoels kwestie.
                                      Veel hangt inderdaad af hoe je de wagen gebruikt, mijn vorige audi a4 2.0 tdi multi, had op 3.5 jaar 350.000 km en zag er nog als nieuw uit, zowel int. als ex. Anderen kunnen een auto op 100.000 km totaal afbreken....en de top van de km stand op dit forum word op dit moment aangevoerd door een volvo met 750.000km. Last but not least...want we zijn hier serieus off topic aant gaan....jij bent gelukkig met den uwen, een ander met de zijnen..laten we het daarbij houden

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten






                                        Modeljaar 2011 is vanaf nu in productie. De nieuwe motoren met ook de nieuwe typeaanduidingen, velgen en vanaf nu zonder mistlichten.
                                        Fotoreeks.

                                        De fabriek in Gent produceert op dit moment massaal XC60's aangezien de vraag alle verwachtingen overtreft, en daartussen zit dan ook nog de start van de productie van de nieuwe S60.

                                        Leuk dat ze dat doen, dan heb ik de mijne des te sneller... wacht nu al een paar maanden Heb je nog meer foto's van de nieuwe xc60?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                          klopt inderdaad....maar bestaan heeft ie wel nl in de land roover difender...alle gekheid op een stokje....het doet totaal geen afbreuk aan mijn stelling..
                                          maar bij LR was het geen VAG motor hé
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                          Comment

                                          Working...
                                          X