Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    tegen deze prijs zal de verkoper de goede zaak doen...
    50.000 km op 6 maand ? En nu al van de hand doen ? Raar...
    Ik zou het juist raar vinden moest er slecht 10.000 km op staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unix9500 Bekijk Berichten
      Zijn er XC60 liefhebbers die een Mercedes rijder kunnen overtuigen van volgende XC60 aan te kopen ? Ben eerlijk gezegd al vrij overtuigd door de looks ... nieuw vindt ik nog te duur ... maar is er iets waar ik bij een tweedehands XC moet op letten. En is de prijs eerlijk voor de leeftijd en kms van dit pareltje ?? Wat kost zoiets nieuw ?

Volvo XC60 - 2.4D 163hp - Black Metallic - Diesel - Automaat - 49000kms - 1eReg:13/01/2010 - BTW incl.: € 36950€
      ABS, TRACS, Stuurbekrachtiging, Geïntegreerde kinderzitje(s), Lederen stuur, Elektrische ramen voor en achter, Elektrische buitenspiegels, Verwarmbare buitenspiegels, Automatische airco (ECC), Cruise control, Roofrails, Radio, Leder interieur, Verwarmbare voorzetels, Airbag bestuurder, Airbag passagier, SIPS, Boordcomputer, CD speler, WHIPS, Mistlampen voor, Regensensor, Lichtmetalen velgen 18inch, Koplampwissers, Parking support, Lederen handrem, Xenon headlights incl. koplampwissers, Follow me home verlichting, Centrale vergrendeling & afstandsbediening, Buitentemperatuurmeter, Bagagerolhoes, Houtinleg
      Extra's : Summum uitrusting, family pack, dvd systeem geïntegreerd in het plafond, Garmin navigatiesysteem, High performance, Park assist voor en achter.

ABS, TRACS, Stuurbekrachtiging, Geïntegreerde kinderzitje(s), Lederen stuur, Elektrische ramen voor en achter, Elektrische buitenspiegels, Verwarmbare buitenspiegels, Automatische airco (ECC), Cruise control, Roofrails, Radio, Leder interieur, Verwarmbare voorzetels, Airbag bestuurder, Airbag passagier, SIPS, Boordcomputer, CD speler, WHIPS, Mistlampen voor, Regensensor, Lichtmetalen velgen 18inch, Koplampwissers, Parking support, Lederen handrem, Xenon headlights incl. koplampwissers, Follow me home verlichting, Centrale vergrendeling & afstandsbediening, Buitentemperatuurmeter, Bagagerolhoes, Houtinleg.
      Extra's : Summum uitrusting, family pack, dvd systeem geïntegreerd in het plafond, Garmin navigatiesysteem, High performance, Park assist voor en achter.
      Is het een handelaar of is het een partikulier aanbod?
      Ik vind het eigenlijk erg veel geld. Overlaatst kocht een kennis van mij nog een XC90 van 1jr oud, zo goed als full option voor 30.000. Was bij een officiele Volvo dealer.

Ik zou mij eerder een nieuwe aanschaffen maar wel wat opties schrappen. Je zal idd wat meer betalen maar je kunt er ook 50.000 km langer mee rijden. De afschrijving zal uiteindelijk hetzelfde zijn.

Comment

Ach sommige mensen zijn nu eenmaal nieuwsgezind, of er zijn andere, misschien financiële redenen... sommige mensen hun ogen zijn groter dan hun portemonnee.

In elk geval als ik een jonge tweedehands zou kopen zou ik de volledige historiek van de dealer willen weten, daar kan geen eerlijke verkoper iets op tegen hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
          Ik denk dat de D3 een 2.0L is. Hij vervangt wel de 2.4D. Beiden hebben 163PK maar de D3 heeft "slechts" 400Nm koppel, tegen de 420 van de 2.4D uit 2010.

Toch vermoed ik dat de D3 evenwichtiger en aangenamer rijdt, omdat de 2.4D (de versie met 2 turbo's) een ingesnoerde D5 is die gewoon gemaakt is om meer PK's te hebben.

Met welke wagen rij je nu? Plastiekerig interieur? Misschien blinkt het wat maar plastiekerig is het toch niet vind ik zelf. Er komt zelfs relatief weinig plastiek bij kijken in vergelijking me"t sommige andere, nu ja het kan een indruk zijn.
          Nu heb ik een Audi A3. En het oogt inderdaad plastiekerig, qua voeling valt het allemaal zeer goed mee.

Binnenkort gaan we ook de S60 testen, met de "echte" D3 dan. Hopelijk rijdt die even aangenaam als die van gisteren Ik sta nu alleszins zeer positief ten opzichte van Volvo, had ik niet verwacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
            Nu heb ik een Audi A3. En het oogt inderdaad plastiekerig, qua voeling valt het allemaal zeer goed mee.

Binnenkort gaan we ook de S60 testen, met de "echte" D3 dan. Hopelijk rijdt die even aangenaam als die van gisteren Ik sta nu alleszins zeer positief ten opzichte van Volvo, had ik niet verwacht.
            Wat is er dan zo onecht aan de D3?

Comment

Juist ... dat kan bijna niet. Ik heb me vergist van inschrijvingsdatum, het is 13/01/2009. Dat lijkt al realistischer.

Comment

• Het gaat wel degelijk over een Volvo dealer. Ik ga er deze middag eens langs. Persoonlijk vindt ik de fabrieksgarantie van 2 jaar wel kort ... daar moet nog over onderhandeld worden !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unix9500 Bekijk Berichten
                  Juist ... dat kan bijna niet. Ik heb me vergist van inschrijvingsdatum, het is 13/01/2009. Dat lijkt al realistischer.
                  geloofwaardiger, inderdaad, maar de prijs blijft erg hoog voor een wagen van 1 1/2 jaar en bijna 50.000km, tenzij je de eerste gebruiker persoonlijk kent, en nog...

ik was ooit geïnteresseerd in een onberispelijke jonge Peugeot, aangegeven voor 70.000km, die ook zeer duur was aangeboden, en door een handelsreisiger gebruikt werd (een kennis van een bevriende tennisclub...). Ik mocht zogezegd gerust gaan vragen bij de garagist hoe goed de wagen was. Ik stuurde mijn schoonbroer die daar jaren klant was, en ja, hij kreeg de bevestiging dat het een heel goede okkasie was : de wagen had zojuist zijn groot onderhoud 120.000 km gehad !
                  er zijn goede okkasies, maar je moet wel beseffen dat deze in eerste instantie binnen een kleine kring familieleden en zeer goede vrienden blijven.

persoonlijk zou ik eerder voor een oudere XC90, of wachten dat okkasie-XC60 wat ouder zijn geworden : het groot voordeel van okkasies blijft dat je de opties gratis voor niets meekrijgt, maar je moet wel opletten dat je dat niet bekoopt met een hoge kilometerstand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                    Wat is er dan zo onecht aan de D3?
                    Zoals eerder gezegd: ik heb de D3 AWD getest en dat is eigenlijk de 2.4, 20nM koppel meer.

Comment

persoonlijk zou ik eerder voor een oudere XC90, of wachten dat okkasie-XC60 wat ouder zijn geworden : het groot voordeel van okkasies blijft dat je de opties gratis voor niets meekrijgt, maar je moet wel opletten dat je dat niet bekoopt met een hoge kilometerstand
                      Niet doen!

De XC90 is weliswaar een populair model (geweest) maar is verouderd. Qua rijdynamiek is dat hééééél wat anders dan de XC60, en niet alleen omwille van het extra gewicht, ook stuurgevoel, wegligging enz. is anders.

ALs je en XC60 hebt gereden en je moet dan in een XC90 stappen valt dat tegen... geloof me ik heb een XC90 als vervangwagen gehad.

Comment

Niet doen!

De XC90 is weliswaar een populair model (geweest) maar is verouderd. Qua rijdynamiek is dat hééééél wat anders dan de XC60, en niet alleen omwille van het extra gewicht, ook stuurgevoel, wegligging enz. is anders.

ALs je en XC60 hebt gereden en je moet dan in een XC90 stappen valt dat tegen... geloof me ik heb een XC90 als vervangwagen gehad.
                        omdat het populair is geweest zijn de prijzen aan het dalen, en kunnen mooie eksemplaren gevonden worden die weinig gesolliciteerd werden (erg populair bij bange mama's om de kindjes naar school te brengen )
                        ik heb dat model getest bij het begin van de verkoopperiode, en ik vond het niet mis; enkel iets te lomp in dieselversie met de laagste motorisatie en wel buiten proportie tov mijn noden; hij kwam nog net in mijn garage, maar het wat opletten geblazen
                        het zal wel hetzelfde verschil zijn als tussen en Q7 en een Q5, de ene is een boot, de andere een wagen...
                        toch nu veel wagen voor weinig geld voor een wagen van 3/4 jaar, ook zijn de vaste kosten niet gering als de aankoopprijs al een problempje maakt
                        lijkt mij vrij risikoloos op het stuk van mogelijke mishandeling... zeker in automaatversie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                          Zoals eerder gezegd: ik heb de D3 AWD getest en dat is eigenlijk de 2.4, 20nM koppel meer.
                          En dan? Deze noemt nu ook D3, de hernummering is gebaseerd op vermogenscategorie.

Comment

Niet doen!

Klopt ... de 90 mag er dan wel stoer uitzien, ik vindt hem wat oudbollig worden. En dan laten we de DIV nog buiten beschouwing. Ik heb trouwens vandaag ontdekt dat de eerste productie XC60's een 175pk sterke 2.4D motor droegen en dat het nu 163pk 2.0D is ! Dat zou de helft schelen in de inschrijvingstaks. Btw folks de wagen die ik vandaag ging bekijken heb ik niet eens gezien, de verkoper gebruikte hemzelf en het zou een btw wagen betreffen, dus niet interessant om in te schrijven als bedrijfswagen ... jammer ! De tweedehands XC60 zijn zeldzaam. De zoektocht gaat voort. Ik ben verkocht aan de XC60 ...

Comment

• Te koop !

Mooie V50 R-Design,kleur Ice White,2.0D,136Pk,zwart lederen interieur,18' velgen Black Diamond,High Performance audio,aut.airco,regensensor enz...
                              Bouwjaar 2008-MY 2009 ! 2 jaar oud dus.
                              36.000km
                              20.000 € autokeuring inbegrepen ! 1. eigenaar (particulier)

Wegens aankoop XC60 !

Foto's op aanvraag verkrijgbaar via e-mail !
                              Last edited by ; 16/07/2010, 16:08.

Comment

• Tuning

Hallo,

We hebben reeds sinds juni een nieuwe XC60 MY2011 2.4D AWD 163 ¨PK.... In de garage zouden we hem laten chiptunen....Hij was besteld in februari, en zijn in MY2011 terechtgekomen zonder het zelf te beseffen. Enkele vragen:
                                A. er is blijkbaar nog geen chiptuning mogelijk voor de MY2011 in deze uitvoering? Is dit correct? Ik vind dit raar.....Dit is wat garage me laat weten sinds levering midden juni.
                                B. Deze versie is blijkbaar een D5 versie (maar softwarematig gedownsized) - kan deze naar een D5 niveau worden gebracht en dan worden getuned boven D5?

Bedankt voor elke reactie.

greetz

Comment

• @ikke21; Rica Tuning Be,no problem.

Grtn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikke21 Bekijk Berichten
                                    B. Deze versie is blijkbaar een D5 versie (maar softwarematig gedownsized) - kan deze naar een D5 niveau worden gebracht en dan worden getuned boven D5?

Bedankt voor elke reactie.

greetz
                                    Normaal gezien is dat geen probleem op de 'oude' D5, nieuwe heeft twinturbo. Als je ook een twin hebt (wat ik niet weet) moet dit zeker gaan ja

Comment

• GPS in MY011

Beste Allemaal,

Ik ben zeer tevreden van mijn XC60 uitgezonderd enkele minpuntjes, maar er is één groot nadeel en dat is zijn ingebouwde GPS. Ik ben net terug van frankrijk met mijn splinternieuwe XC60 summum en de GPS was een nachtmerrie waardoor ik uiteindelijk terug mijn tomtom op de iPhone gebruikt heb.

Zonder overdrijven is de ingebouwde GPS zo goed als waardeloos. Zijn er nog dergelijke ervaringen?
                                      - Ondanks 'snelste route' stuurt de Volvo GPS je van de hoofdwegen en autostrade soms via zeer kleine onmogelijke wegen om dan even later terug op deze hoofdweg uit te komen met zowel extra kilometers als tijd...
                                      Als je dergelijk advies niet volgt en gewoon rechtdoor rijdt, herberekent hij en komt hij zowel een kortere afstand als tijd uit. Ik begrijp dit dus helemaal niet.
                                      - Met de Belgische DVD stuurt hij me ook langs routes die verre van efficient zijn, negeren en je verstand gebruiken resulteert steeds in snellere en kortere routes. Waarom hij dit zelf niet vindt is mij een raadsel.
                                      - Het is eveneens onbegrijpelijk dat je de DVD's moet wisselen onder de koffervloer en met een volgeladen wagen is reizen in europa niet eenvoudig. De TomTom op mijn iPhone is veel gedetailleerder en behoeft geen DVD's.
                                      - De userinterface en display zijn erg verouderd.
                                      - Indien je een route niet neemt merkt hij dit pas laat op en herberekening is traag.

Samengevat vind ik het helemaal niet correct dat Volvo nog dergelijk systeem (duur) verkoopt en sta op het punt een klachtenbrief te sturen. Graag jullie reactie om zeker te zijn dat mijn systeem niet defect is. En naar wie stuur ik deze brief het best?

Groeten
                                      Last edited by ; 17/07/2010, 22:48.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DieterN Bekijk Berichten
                                        Beste Allemaal,

Ik ben zeer tevreden van mijn XC60 uitgezonderd enkele minpuntjes, maar er is één groot nadeel en dat is zijn ingebouwde GPS. Ik ben net terug van frankrijk met mijn splinternieuwe XC60 summum en de GPS was een nachtmerrie waardoor ik uiteindelijk terug mijn tomtom op de iPhone gebruikt heb.

Zonder overdrijven is de ingebouwde GPS zo goed als waardeloos. Zijn er nog dergelijke ervaringen?
                                        - Ondanks 'snelste route' stuurt de Volvo GPS je van de hoofdwegen en autostrade soms via zeer kleine onmogelijke wegen om dan even later terug op deze hoofdweg uit te komen met zowel extra kilometers als tijd...
                                        Als je dergelijk advies niet volgt en gewoon rechtdoor rijdt, herberekent hij en komt hij zowel een kortere afstand als tijd uit. Ik begrijp dit dus helemaal niet.
                                        - Met de Belgische DVD stuurt hij me ook langs routes die verre van efficient zijn, negeren en je verstand gebruiken resulteert steeds in snellere en kortere routes. Waarom hij dit zelf niet vindt is mij een raadsel.
                                        - Het is eveneens onbegrijpelijk dat je de DVD's moet wisselen onder de koffervloer en met een volgeladen wagen is reizen in europa niet eenvoudig. De TomTom op mijn iPhone is veel gedetailleerder en behoeft geen DVD's.
                                        - De userinterface en display zijn erg verouderd.
                                        - Indien je een route niet neemt merkt hij dit pas laat op en herberekening is traag.

Samengevat vind ik dit niet correct dat Volvo nog dergelijk systeem (duur) verkoopt en sta op het punt een klachtenbrief te sturen. Graag jullie reactie om zeker te zijn dat mijn systeem niet defect is. En naar wie stuur ik deze brief het best?

Groeten
                                        Misschien eens op een specifiek forum gaan zoeken en informeren bij je dealer (die behandelt jouw klachten).

Toch deze bemerkingen:
                                        • de interface en display verouderd: dat wist je toch toen je hem bestelde. De meesten zijn er snel mee weg en het systeem wordt door de meesten toch als zeer efficient aanzien. Ik vind het alles behalve waardeloos en beter dan de Tomtommekes die ik versleten heb.
                                        • herberekenen bij niet volgen van de aangegeven route gebeurt in principe altijd onmiddellijk, dat is dus vreemd
                                        • sturen langs onmogelijke wegen is me in het buitenland nog nooit overkomen met de RTI van Volvo. Ik heb jouw probleem wel eens meegemaakt met een recente Volkswagen, dus zo uitzonderlijk zal het niet zijn. Staan jouw instellingen wel juist?
                                        • voor een vakantie naar Frankrijk moet je toch geen DVD wisselen? Als je de juiste DVD er van tevoren insteekt nartuurlijk.
                                        • er zit een uitgebreid menu aan de RTI vast met tal van instellingen, bovendien heb je een aparte gebruikershandleiding hiervoor ontvangen, misschien toch maar eens grondig doornemen
                                        Last edited by joodoo; 18/07/2010, 01:40.

Comment

• Herberekenen en adressen ingeven is ook supersnel bij mij en daar ben ik ook tevreden over.

Maar de routes die hij/zij me soms geeft zijn inderdaad belachelijk voor woorden.. Staat bij mij altijd op snel en autostrades aangevinkt én toch smijt ie er soms wat binnenbanen tussen.

Comment

Working...
                                          X