Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heel kort gezegd, RTI van Volvo is niet het meest moderne systeem en misschien ook niet het beste, het heeft ons al verschillende keren op onze zenuwen gewerkt maar heeft ook al eens uitgeblonken in efficiëntie, als we met verschillende vrienden in de Ardennen van A naar B rijden en wij telkens de snelste blijken te zijn.

Kan dus beter maar is zeker geen ramp...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
      Misschien eens op een specifiek forum gaan zoeken en informeren bij je dealer (die behandelt jouw klachten).

Toch deze bemerkingen:
      • de interface en display verouderd: dat wist je toch toen je hem bestelde. De meesten zijn er snel mee weg en het systeem wordt door de meesten toch als zeer efficient aanzien. Ik vind het alles behalve waardeloos en beter dan de Tomtommekes die ik versleten heb.
      • herberekenen bij niet volgen van de aangegeven route gebeurt in principe altijd onmiddellijk, dat is dus vreemd
      • sturen langs onmogelijke wegen is me in het buitenland nog nooit overkomen met de RTI van Volvo. Ik heb jouw probleem wel eens meegemaakt met een recente Volkswagen, dus zo uitzonderlijk zal het niet zijn. Staan jouw instellingen wel juist?
      • voor een vakantie naar Frankrijk moet je toch geen DVD wisselen? Als je de juiste DVD er van tevoren insteekt nartuurlijk.
      • er zit een uitgebreid menu aan de RTI vast met tal van instellingen, bovendien heb je een aparte gebruikershandleiding hiervoor ontvangen, misschien toch maar eens grondig doornemen
      Erg bedankt Joodoo, er moet iets mis zijn met de instellingen vrees ik... en zal alles nog eens bekijken.
      De DVD kan je inderdaad vooraf wisselen maar als je op het drielandenpunt reist en de gps werkt niet naar behoren denk je het eerst dat de correcte dvd moet insteken :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DieterN Bekijk Berichten

Samengevat vind ik het helemaal niet correct dat Volvo nog dergelijk systeem (duur) verkoopt en sta op het punt een klachtenbrief te sturen.
        Wees gerust, alle ingebouwde GPS'en van alle merken vertonen onvolmaaktheden
        Het heeft te maken met ontwikkelingstijden, waardoor de systemen al verouderd zijn wanneer ze als produktieklaar worden verklaard
        Bovendien worden ze door techneuten bedacht, die veel plezier hebben in het onnodig uitbreiden van de mogelijkheden, die dan de noden van de meeste gebruikers overtreffen (als je trouwens al die snuffjes geidentificeerd hebt ..)
        Er is maar één oplossing : het systeem veelvuldig gebruiken, zodat je de logica ervan door hebt; het syteem zal zich nooit aanpassen aan je eigen denkwijze
        De meeste systemen reageren op "snelste weg" door je zo vlug mogelijk (dus ook via kleine banen...) te brengen op een snelweg; voor korte afstanden leidt dat tot de verschijnsel die je meegemaakt hebt
        Nothing is perfekt ! Het groot voordeel is wel dat je je einddoel bereikt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
          Heel kort gezegd, RTI van Volvo is niet het meest moderne systeem en misschien ook niet het beste, het heeft ons al verschillende keren op onze zenuwen gewerkt maar heeft ook al eens uitgeblonken in efficiëntie, als we met verschillende vrienden in de Ardennen van A naar B rijden en wij telkens de snelste blijken te zijn.

Kan dus beter maar is zeker geen ramp...
          De RTI in de Volvo xc90 (bouwjaar 2004) werkt volgens mij uitstekend (België, Luxemburg, Frankrijk en Nederland). Ik heb met deze wagen 3 jaar gereden en dan heb ik hem aan mijn dochter gegeven. Ik heb dan een Mercedes C 220 cdi gekocht en ook daar een uitstekende navagatie. 2 weken geleden heb ik een W-E met een xc60 proefgereen en heb er mij direkt ene besteld. Daar deed ook de RTI het uitstekend. Ik ben akkoord met Joodoo: handleiding lezen, GOED afstellen en je gerrakt al een heel eind verder. En inderdaad, ieder systeem heeft zijn voor- en nadelen, maar is dit niet met alles zo ???

Comment

• GSP Instellingen TMC

Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk Berichten
            De RTI in de Volvo xc90 (bouwjaar 2004) werkt volgens mij uitstekend (België, Luxemburg, Frankrijk en Nederland). Ik heb met deze wagen 3 jaar gereden en dan heb ik hem aan mijn dochter gegeven. Ik heb dan een Mercedes C 220 cdi gekocht en ook daar een uitstekende navagatie. 2 weken geleden heb ik een W-E met een xc60 proefgereen en heb er mij direkt ene besteld. Daar deed ook de RTI het uitstekend. Ik ben akkoord met Joodoo: handleiding lezen, GOED afstellen en je gerrakt al een heel eind verder. En inderdaad, ieder systeem heeft zijn voor- en nadelen, maar is dit niet met alles zo ???
            Ik vermoed, en dat is allezins bij Garmin hetzelfde probleem, indien u TMC gebruikt en ik vermoed dat dit standaard op de GPS staat ingesteld, vermijdt hij "files"die door de wegensignalisatie wordt ingegeven. Dit kan behoorlijk vervelend zijn maar het werkt wel degelijk. Het jammere eraan is dat hij dit in het buitenland niet aangeeft maar wel de alternatieve route zal nemen, vandaar. Grtz. Carl

Comment

• RTI Volvo XC60

Oorspronkelijk geplaatst door DieterN Bekijk Berichten
              Beste Allemaal,

Ik ben zeer tevreden van mijn XC60 uitgezonderd enkele minpuntjes, maar er is één groot nadeel en dat is zijn ingebouwde GPS. Ik ben net terug van frankrijk met mijn splinternieuwe XC60 summum en de GPS was een nachtmerrie waardoor ik uiteindelijk terug mijn tomtom op de iPhone gebruikt heb.

Zonder overdrijven is de ingebouwde GPS zo goed als waardeloos. Zijn er nog dergelijke ervaringen?
              - Ondanks 'snelste route' stuurt de Volvo GPS je van de hoofdwegen en autostrade soms via zeer kleine onmogelijke wegen om dan even later terug op deze hoofdweg uit te komen met zowel extra kilometers als tijd...
              Als je dergelijk advies niet volgt en gewoon rechtdoor rijdt, herberekent hij en komt hij zowel een kortere afstand als tijd uit. Ik begrijp dit dus helemaal niet.
              - Met de Belgische DVD stuurt hij me ook langs routes die verre van efficient zijn, negeren en je verstand gebruiken resulteert steeds in snellere en kortere routes. Waarom hij dit zelf niet vindt is mij een raadsel.
              - Het is eveneens onbegrijpelijk dat je de DVD's moet wisselen onder de koffervloer en met een volgeladen wagen is reizen in europa niet eenvoudig. De TomTom op mijn iPhone is veel gedetailleerder en behoeft geen DVD's.
              - De userinterface en display zijn erg verouderd.
              - Indien je een route niet neemt merkt hij dit pas laat op en herberekening is traag.

Samengevat vind ik het helemaal niet correct dat Volvo nog dergelijk systeem (duur) verkoopt en sta op het punt een klachtenbrief te sturen. Graag jullie reactie om zeker te zijn dat mijn systeem niet defect is. En naar wie stuur ik deze brief het best?

Groeten
              DieterN...schrijf gerust naar dit e-mailadres,speciaal voor de klanten,

Volvo-Cars Brussels : vcbinfo@volvocars.com

Tot uw dienst.
              Last edited by ; 19/07/2010, 18:22.

Comment

Beste Allemaal,

Ik ben zeer tevreden van mijn XC60 uitgezonderd enkele minpuntjes, maar er is één groot nadeel en dat is zijn ingebouwde GPS. Ik ben net terug van frankrijk met mijn splinternieuwe XC60 summum en de GPS was een nachtmerrie waardoor ik uiteindelijk terug mijn tomtom op de iPhone gebruikt heb.

Zonder overdrijven is de ingebouwde GPS zo goed als waardeloos. Zijn er nog dergelijke ervaringen?
                - Ondanks 'snelste route' stuurt de Volvo GPS je van de hoofdwegen en autostrade soms via zeer kleine onmogelijke wegen om dan even later terug op deze hoofdweg uit te komen met zowel extra kilometers als tijd...
                Als je dergelijk advies niet volgt en gewoon rechtdoor rijdt, herberekent hij en komt hij zowel een kortere afstand als tijd uit. Ik begrijp dit dus helemaal niet.
                - Met de Belgische DVD stuurt hij me ook langs routes die verre van efficient zijn, negeren en je verstand gebruiken resulteert steeds in snellere en kortere routes. Waarom hij dit zelf niet vindt is mij een raadsel.
                - Het is eveneens onbegrijpelijk dat je de DVD's moet wisselen onder de koffervloer en met een volgeladen wagen is reizen in europa niet eenvoudig. De TomTom op mijn iPhone is veel gedetailleerder en behoeft geen DVD's.
                - Indien je een route niet neemt merkt hij dit pas laat op en herberekening is traag.

Samengevat vind ik het helemaal niet correct dat Volvo nog dergelijk systeem (duur) verkoopt en sta op het punt een klachtenbrief te sturen. Graag jullie reactie om zeker te zijn dat mijn systeem niet defect is. En naar wie stuur ik deze brief het best?

Groeten
                .....
                Last edited by ; 19/07/2010, 16:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charliebe Bekijk Berichten
                  Ik vermoed, en dat is allezins bij Garmin hetzelfde probleem, indien u TMC gebruikt en ik vermoed dat dit standaard op de GPS staat ingesteld, vermijdt hij "files"die door de wegensignalisatie wordt ingegeven. Dit kan behoorlijk vervelend zijn maar het werkt wel degelijk. Het jammere eraan is dat hij dit in het buitenland niet aangeeft maar wel de alternatieve route zal nemen, vandaar. Grtz. Carl
                  Hier van't zelfde. Paar keer voorgehad dat ie voorstelde een andere route te doen en ben dan één keer door antwerpen mogen kruipen in spitsuur omdat er werken ofzo waren aan de ring. Nu rijd ik dus zonder RTI en nog geen problemen mee gehad; Heel af en toe eens een logica probleem maar dat had mijn tomtom net zo. (van bij ons thuis)

Comment

• Ik heb mijn net aangemeld op dit forum. Waarom? Ik heb 3 weken geleden een nieuwe XC60 gekocht. D3-AWD Sayville gray Summum met Xenium Pack en getinte ruiten.
                    De RICA tuning laat ik gelijkertijd uitvoeren bij levering op 9 oktober. Verbruik daalt en het rijplezier stijgt fenomenaal.
                    Ik heb namelijk een weekend een R-design mogen testen met een tuning op tot 220 pk.
                    Een super ervaring daar ik toch 25 jaar BMW rijder ben geweest. Mijn laatste was een X3 2.0D 150ok 2004 waar eveneens niets op aan te merken is. Maar de XC60 is toch gelijk iets anders.
                    Ik kon niet wachten op de nieuwe X3. Trouwens de nieuwe X3 is niet meer mijn goesting van lijn en de 5 cilinder motor van Volvo heeft toch iets wat een 4 cilinder niet heeft. Rust en een kanon aan koppel (zeker na tuning 550 Nm)
                    Zijn er nog ervaringen met een RICA tuning met geartronic overbrenging?

Grt, Jef D

Comment

• Proficiat Jef!

Laat je die tuning plaatsen bij de dealer zelf?
                      nls2000

Comment

• RICA tuning

Ja, ik laat de tuning bij mijn dealer uploaden.
                        Misschien ga ik wel eens naar RICA zelf in Nederland. Daar kunnen zij de XC60 op de testbank plaatsen en weet je perfect hoeveel PK's en het belangrijkste hoeveel koppel je gewonnen hebt.

Jef D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JefD Bekijk Berichten
                          Ja, ik laat de tuning bij mijn dealer uploaden.
                          Misschien ga ik wel eens naar RICA zelf in Nederland. Daar kunnen zij de XC60 op de testbank plaatsen en weet je perfect hoeveel PK's en het belangrijkste hoeveel koppel je gewonnen hebt.

Jef D
                          Voor alle duidelijkheid, het gaat om de 2.4d ? biturbo ?
                          Bestaat de d5 dan niet meer ?
                          Wat zijn de technische verschillen tussen de 2 ?
                          Of gaat het alleen om een fiscaal dichtgeknepen versie ?

Is de tuning te traceren ? Verzekering, Biv ?
                          Of kan je ook kiezen om hem op d5 niveau te brengen ? (dan ben je zekerder ?)
                          Hoe zit het met de garantie na de tuning ?
                          Last edited by ; 20/07/2010, 12:32.

Comment

• D3-AWD met RICA tuning

D3-AWD is dezelfde motor dan de D5 maar enkel geknepen in vermogen. Het koppel , compressieverhouding en natuurlijk boring / slag blijven hetzelfe. De D3-AWD en de D5 hebben allebei een twin turbo. Enkel de D3 2.0d heeft een enkele turbo en het koppel is 20Nm minder.
                            Als je dat voelt, lijkt mij niet.
                            De tuning geeft wel een duidelijk verschil. De hernemingen bij terugschakelen is merkelijk voelbaar. En het verbruik daalt 5 tot 10% en dat is goed meegenomen.

JefD

Comment

D3-AWD is dezelfde motor dan de D5 maar enkel geknepen in vermogen. Het koppel , compressieverhouding en natuurlijk boring / slag blijven hetzelfe. De D3-AWD en de D5 hebben allebei een twin turbo. Enkel de D3 2.0d heeft een enkele turbo en het koppel is 20Nm minder.
                              Als je dat voelt, lijkt mij niet.
                              De tuning geeft wel een duidelijk verschil. De hernemingen bij terugschakelen is merkelijk voelbaar. En het verbruik daalt 5 tot 10% en dat is goed meegenomen.

JefD

Comment

• Tuning D3-AWD

Er zijn heel veel Volvo's getuned. Het gaat hierover een chip tuning en geen hardpart tuning (vervangen van onderdelen) RICA heeft zelf een toestel waar men meerdere tuning programma's in kwijt kan en dat kost 100€
                                Verzekering en DIV is een kwestie van aangifte, ja of nee.
                                Garantie blijft behouden. Veel van FAQ's kan je lezen op www.rica.nl

Jef D

Comment

Er zijn heel veel Volvo's getuned. Het gaat hierover een chip tuning en geen hardpart tuning (vervangen van onderdelen) RICA heeft zelf een toestel waar men meerdere tuning programma's in kwijt kan en dat kost 100€
                                  Verzekering en DIV is een kwestie van aangifte, ja of nee.
                                  Garantie blijft behouden. Veel van FAQ's kan je lezen op www.rica.nl

Jef D
                                  Hoeveel kost zo'n tuning ongeveer,ik heb een drive 175 pk en denk er ook aan van hem laten te tunen

Comment

• Er zijn verschillende tunings mogelijk. Even kijken op www.rica.nl daar staan alle prijzen bij en kan je opzoeken per merk en type en motor. Als je het in Belgie laat doen is de BTW iets meer. De prijzen excl BTW zijn in NL en BE hetzelfde.

Jef D

Comment

Beste Allemaal,

Groeten
                                      Begrijp je frustratie. De XC60 stond hoog op mijn lijstje toen ik een nieuwe wagen moest bestellen maar tijdens de testrit ben ik totaal afgeknapt op de navigatie oa gerbuik, veroudere interface, die stem (the horror)... Serieus verschil met de Comand die ik nu in mijn GLK heb.

Comment

• Een mens moet zijn prioriteiten kennen hé...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                          .....

Comment

Working...
                                          X