Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk Berichten
    Aan allen die zich "aangevallen" voelden over mijn pleidooi (over shipping) een welgemeend sorry. Ik had het zo niet bedoeld, ik wou enkel mijn standpunt maar zeggen. Ik kan begrijpen dat het frustrerend is om niet over genoeg pk's te bezitten om bepaalde manoeuvers te doen en inderdaad, indien bij aankoop de geschikte motor niet beschikbaar was, is shipping een oplossing (ik zou het misschien ook overwegen in dat geval) dus voor mij: "case closed".
    Ik wacht nu met spanning naar de levering van mijn D5 (eind september). en nu ga ik ook een paar pintjes drinken (= prachtig weer aan de kust én ik moet niet rijden) ;-))
    och aangevallen....over alles, geur, kleur, merk, type etc etc, zal je altijd pro's en contra's hebben...
    Bij mijn wagen had je ook een fiscaal dicht geknepen versie, maar zoals guy zegt, het geen je uitspaart aan BIV, betaal je achteraf aan een fatsoenlijke tuner, vandaar dat ik ook voor de niet dicht geknepen versie ben gegaan. Nu mag je uiteindelijk zoveel PK hebben als je wil, alles went....en na een paar jaar vind je die meer PK's ook weer te weinig...en zo kan je blijven doorgaan....duidelijk een luxe probleem...laat het pintje smaken EN de auto staan..
    En hoe licht je je ook mag voelen na X pintjes, probeer niet over het water te lopen......dit lukt NIET...ik kan het je verzekeren.......santé
    Last edited by ; 24/07/2010, 17:21.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
      Nu mag je uiteindelijk zoveel PK hebben als je wil, alles went....en na een paar jaar vind je die meer PK's ook weer te weinig...en zo kan je blijven doorgaan....duidelijk een luxe probleem...
      Inderdaad pk's wordt men gewoon. Zelfs ik ben ik de 241 trappelende paarden van mijn T5 al een paar jaar gewoon.
      Je wil altijd maar meer en meer en waarom eigenlijk?
      '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
      '08 S60 2.4D
      http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
      http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
        och aangevallen....over alles, geur, kleur, merk, type etc etc, zal je altijd pro's en contra's hebben...
        Bij mijn wagen had je ook een fiscaal dicht geknepen versie, maar zoals guy zegt, het geen je uitspaart aan BIV, betaal je achteraf aan een fatsoenlijke tuner, vandaar dat ik ook voor de niet dicht geknepen versie ben gegaan. Nu mag je uiteindelijk zoveel PK hebben als je wil, alles went....en na een paar jaar vind je die meer PK's ook weer te weinig...en zo kan je blijven doorgaan....duidelijk een luxe probleem...laat het pintje smaken EN de auto staan..
        En hoe licht je je ook mag voelen na X pintjes, probeer niet over het water te lopen......dit lukt NIET...ik kan het je verzekeren.......santé
        Hallo!

        Alles heeft zijn plaats... de auto, pintjes, een terraske... zolang je meester blijft van de realiteit en alles kan relativeren is er geen probleem.

        Je wordt inderdaad gewoon aan "veel" PK's, maar ik voel niet noodzakelijk de behoefte aan steeds meer.

        PK's zijn al bij al inderdaad pure luxe. Ik wil genoeg PK's om in de gemiddelde situatie, of misschien in een meer dan gemiddelde situatie vlot voorbij te kunnen steken. Ik besef heus wel dat dat luxe is, maar in een auto van 45-50K mag dat ook wel.

        Maar je kan daar steeds verder in gaan, en dat zie ik mezelf niet doen. Genoeg is genoeg en teveel is trop. Er zijn er die de PK's betalen puur en alleen om "de snelste" te hebben. Die kopen dan een AMG of consorten. Stel je vor dat je op een dag afgedroogd wordt door een wagen waarvan ze het niet verwachten... en zo'n dagen zijn er... moet een knauw geven aan de ego.

        Genoeg is dus genoeg. Om een voorbeeld aan te halen: mijn oude V50 2.0D vond ik meer dan genoeg PK's hebben en ik zou er gewoon opnieuw kunnen instappen en ik zou het nog steeds genoeg vinden. Nu, die 136PK waren dan ook vlotter dan de dichtgenepen 163PK van een XC60 2.4D, en reden ook een stuk gebalanceerder, snap je?

        Ook voor mij afgesloten hoofdstuk. Iedereen veel succes met zijn keuze! En laat de feedback maar komen... om die reden vind ik dit forum zo leuk, niet omdat iedereen alles goed vindt en het met elkaar eens is

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
          Hallo!

          Alles heeft zijn plaats... de auto, pintjes, een terraske... zolang je meester blijft van de realiteit en alles kan relativeren is er geen probleem.

          Je wordt inderdaad gewoon aan "veel" PK's, maar ik voel niet noodzakelijk de behoefte aan steeds meer.

          PK's zijn al bij al inderdaad pure luxe. Ik wil genoeg PK's om in de gemiddelde situatie, of misschien in een meer dan gemiddelde situatie vlot voorbij te kunnen steken. Ik besef heus wel dat dat luxe is, maar in een auto van 45-50K mag dat ook wel.

          Maar je kan daar steeds verder in gaan, en dat zie ik mezelf niet doen. Genoeg is genoeg en teveel is trop. Er zijn er die de PK's betalen puur en alleen om "de snelste" te hebben. Die kopen dan een AMG of consorten. Stel je vor dat je op een dag afgedroogd wordt door een wagen waarvan ze het niet verwachten... en zo'n dagen zijn er... moet een knauw geven aan de ego.

          Genoeg is dus genoeg. Om een voorbeeld aan te halen: mijn oude V50 2.0D vond ik meer dan genoeg PK's hebben en ik zou er gewoon opnieuw kunnen instappen en ik zou het nog steeds genoeg vinden. Nu, die 136PK waren dan ook vlotter dan de dichtgenepen 163PK van een XC60 2.4D, en reden ook een stuk gebalanceerder, snap je?

          Ook voor mij afgesloten hoofdstuk. Iedereen veel succes met zijn keuze! En laat de feedback maar komen... om die reden vind ik dit forum zo leuk, niet omdat iedereen alles goed vindt en het met elkaar eens is
          Ik volg je volledig, mijn V50 1.6 geeft mij een aangename gevoel van autorijden, maar ik besef ook dat ik niet het onmogelijke moet verwachten van die relatief lichte motor voor toch een zwaardere wagen. Als ik iets sportiever wil rijden zal ik zoiezo ook naar een 2.0 moeten gaan, wat fiscaal dan weer minder gunstig is.
          MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

          Comment





          • R-design MY2011

            Comment


            • specs? Ziet er een leuke xc60 uit enkel de velgen mochten wat groter en sportiever

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                specs? Ziet er een leuke xc60 uit enkel de velgen mochten wat groter en sportiever
                T6

                Velgen: Erakir 8 x 19" (vind ik persoonlijk echt niet mooi)





                Comment


                • [quote=joodoo;4134572]


                  R-design MY2011 zoals de mijne die ik begin mei bestelde en geleverd wordt einde augustus !
                  AWD-D3-163pk-GPS-Cratus velgen 20'-Premium Sound + subwoofer = totaal 910 Watt.
                  Zelfde binnenbekleding zoals hier boven.
                  Mijn witte V50 R-Design is ondertussen verkocht !

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten



                    R-design MY2011
                    Prachtige combinatie!!
                    Deze mogen ze hier direct voor de deur parkeren
                    '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                    '08 S60 2.4D
                    http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                    http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                    Comment


                    • Vandaag offerte laten maken voor D3 - Summun - AWD .- GT
                      Testrit was met een D3- FWD GT en was toch wel onder de indruk van deze motor , vlot door het verkeer met zeer goede hernemingen . Nu vraag ik mij af of de 2,4 l ook zo aangenaam is en of het verbruik niet veel hoger zal zijn als de 2.0L .
                      Bij Audi was het ontvangst zeer koeltjes (voor Q5) en de korting zeeeer mager.
                      Bij BMW voor de nieuwe X3 zal de configuratie pas volgende maand zijn .
                      Dus 3 kanshebbers waarvan de volvo al ferm goed scoorde .

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                        Vandaag offerte laten maken voor D3 - Summun - AWD .- GT
                        Testrit was met een D3- FWD GT en was toch wel onder de indruk van deze motor , vlot door het verkeer met zeer goede hernemingen . Nu vraag ik mij af of de 2,4 l ook zo aangenaam is en of het verbruik niet veel hoger zal zijn als de 2.0L .
                        Bij Audi was het ontvangst zeer koeltjes (voor Q5) en de korting zeeeer mager.
                        Bij BMW voor de nieuwe X3 zal de configuratie pas volgende maand zijn .
                        Dus 3 kanshebbers waarvan de volvo al ferm goed scoorde .
                        De x3 2.0 184 pk zet dezelfde prestaties neer als de D5 met het verbruik van de d3...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          De x3 2.0 184 pk zet dezelfde prestaties neer als de D5 met het verbruik van de d3...
                          Klopt helemaal niet.
                          De X3 2.0 184 pk heeft minder pk (20pk) en minder koppel (40 Nm) dan de XC60 D5 , en in basis is deze X3 dan nog eens 1300 Euro duurder dan de XC60 D5 , deze laatste is dan nog eens beter uitgerust voor die basisprijs.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                            Klopt helemaal niet.
                            De X3 2.0 184 pk heeft minder pk (20pk) en minder koppel (40 Nm) dan de XC60 D5 , en in basis is deze X3 dan nog eens 1300 Euro duurder dan de XC60 D5 , deze laatste is dan nog eens beter uitgerust voor die basisprijs.
                            De uitrusting , afwerking gaf inderdaad een waw gevoel . Ik heb ondertussen de rica site
                            "gevonden" , voor 485 eur excl. staat hij op 205 Pk .

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                              Klopt helemaal niet.
                              De X3 2.0 184 pk heeft minder pk (20pk) en minder koppel (40 Nm) dan de XC60 D5 , en in basis is deze X3 dan nog eens 1300 Euro duurder dan de XC60 D5 , deze laatste is dan nog eens beter uitgerust voor die basisprijs.
                              Ik wil er geen welles niets spel van maken maar cijfers zeggen niet alles.
                              De x3 is nog niet eens uit, maar ik wil wel eens een 8 traps automaat x20d zien tov. de xc60...

                              De vergelijking met de nieuwe bmw 5 en een gelijkaardige volvo kan je al wel maken...

                              De meerprijs heb je na 5 jaar voor een deel terug aan brandstof en verkeersbelasting...
                              25000km/jaar/100*1 liter minder *€1,2 = € 300 *5 jaar= €1500 / mogelijk wel 2 liter verschil....
                              jaarlijkse taks: €544,5 tov €373,3 = 171,2 * 5 jaar= €856
                              De 0-100 is gelijk voor de 2... 8,5 seconden...
                              De hernemingen zullen ook gelijk lopen...

                              Je moet de pk's en koppel wel op de wielen krijgen... en daar is bmw heel goed in...

                              Persoonlijke noot: een oneven aantal cilinders werkt bij mij storend op lange afstanden, maar dit is puur persoonlijk. Bij korte testritten is dit meestal heel leuk...
                              Een zwak punt bij bmw is de lange optielijst, maar bij volvo is deze ook niet korter geworden...

                              Een kale auto zonder opties is dan weeral een stuk lichter...
                              Last edited by ; 28/07/2010, 11:35.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                Ik wil er geen welles niets spel van maken maar cijfers zeggen niet alles.
                                De x3 is nog niet eens uit, maar ik wil wel eens een 8 traps automaat x20d zien tov. de xc60...

                                De vergelijking met de nieuwe bmw 5 en een gelijkaardige volvo kan je al wel maken... Je vergelijkt toch SUV's hier.

                                De meerprijs heb je na 5 jaar voor een deel terug aan brandstof en verkeersbelasting...
                                25000km/jaar/100*1 liter minder *€1,2 = € 300 *5 jaar= €1500 / mogelijk wel 2 liter verschil....
                                jaarlijkse taks: €544,5 tov €373,3 = 171,2 * 5 jaar= €856
                                De 0-100 is gelijk voor de 2... 8,5 seconden...
                                De hernemingen zullen ook gelijk lopen...

                                Je moet de pk's en koppel wel op de wielen krijgen... en daar is bmw heel goed in...

                                Persoonlijke noot: een oneven aantal cilinders werkt bij mij storend op lange afstanden, maar dit is puur persoonlijk. Bij korte testritten is dit meestal heel leuk...
                                Een zwak punt bij bmw is de lange optielijst, maar bij volvo is deze ook niet korter geworden...

                                Een kale auto zonder opties is dan weeral een stuk lichter...
                                Je vergelijkt hier duidelijk appelen met peren en je doet hier uitspraken waar je zelf niet eens van weet of ze waar zijn. Je vergelijkt hier dus een Volvo XC60 D5 met de BMW X3 2.0 diesel. De zwaarste diesel in de Volvo, dus niet de lichtere D3 en niet de DRIVe.
                                En dan ga je een BMW 5 vergelijken met een Volvo, welke dan?
                                "Cijfers zeggen niet alles" zeg je: 20 pk minder en 40Nm koppel minder, dat zal je nogal niet merken ?!
                                "De meerprijs heb je na 5 jaar terug" schrijf je. Dan is zulke wagen in 9 van de 10 gevallen al doorverkocht.
                                De lengte van de optielijst heeft geen belang, wel wat er standaard reeds voorzien is en hoe duur de opties zijn. Als je een beetje zou grasduinen in de prijslijsten dan weet je al snel dat BMW in de duurte van zijn optielijst en zijn karige standaarduitrusting alle records slaat. Als je de X3 moet aanvullen tot het standaardniveau van de XC60 dan mag je er ook nog eens heel wat Eurootjes bijtellen.
                                En ja, een kale auto zonder opties is misschien wel wat lichter, maar een vanafprijs van 40500 Euro voor een kale auto: je mag hem hebben.
                                Last edited by joodoo; 28/07/2010, 12:17.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                  Je vergelijkt hier duidelijk appelen met peren en je doet hier uitspraken waar je zelf niet eens van weet of ze waar zijn. Je vergelijkt hier dus een Volvo XC60 D5 met de BMW X3 2.0 diesel. De zwaarste diesel in de Volvo, dus niet de lichtere D3 en niet de DRIVe.
                                  En dan ga je een BMW 5 vergelijken met een Volvo, welke dan?
                                  "Cijfers zeggen niet alles" zeg je: 20 pk minder en 40Nm koppel minder, dat zal je nogal niet merken ?!
                                  "De meerprijs heb je na 5 jaar terug" schrijf je. Dan is zulke wagen in 9 van de 10 gevallen al doorverkocht.
                                  De lengte van de optielijst heeft geen belang, wel wat er standaard reeds voorzien is en hoe duur de opties zijn. Als je een beetje zou grasduinen in de prijslijsten dan weet je al snel dat BMW in de duurte van zijn optielijst en zijn karige standaarduitrusting alle records slaat. Als je de X3 moet aanvullen tot het standaardniveau van de XC60 dan mag je er ook nog eens heel wat Eurootjes bijtellen.
                                  En ja, een kale auto zonder opties is misschien wel wat lichter, maar een vanafprijs van 40500 Euro voor een kale auto: je mag hem hebben.
                                  Inderdaad, met opties kan je vér gaan. Ik heb eind juni een xc60 D5 besteld: basisprijs 39.200 € en nà de gekozen opties betaal ik 55.052 € (zonder korting) maar dan heb ik bijna alles. Ik denk dat ik bij BMW duurder zou komen en die heeft dan nog niet de veiligheidsvoorzieningen die Volvo met zijn "Safety Pack" biedt.
                                  Maar over smaken en geuren kan men discuteren.
                                  Ik twijfel bv. nog over de kleur (ik heb nu Saville Grey gekozen), en ik hoop dat ze bij Volvo de leveringstijd (begin oktober) handhaven, als ze geen problemen meer hebben met toeleveringsbedrijven !

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Ik wil er geen welles niets spel van maken maar cijfers zeggen niet alles.
                                    De x3 is nog niet eens uit, maar ik wil wel eens een 8 traps automaat x20d zien tov. de xc60...

                                    De vergelijking met de nieuwe bmw 5 en een gelijkaardige volvo kan je al wel maken...

                                    De meerprijs heb je na 5 jaar voor een deel terug aan brandstof en verkeersbelasting...
                                    25000km/jaar/100*1 liter minder *€1,2 = € 300 *5 jaar= €1500 / mogelijk wel 2 liter verschil....
                                    jaarlijkse taks: €544,5 tov €373,3 = 171,2 * 5 jaar= €856
                                    De 0-100 is gelijk voor de 2... 8,5 seconden...
                                    De hernemingen zullen ook gelijk lopen...

                                    Je moet de pk's en koppel wel op de wielen krijgen... en daar is bmw heel goed in...

                                    Persoonlijke noot: een oneven aantal cilinders werkt bij mij storend op lange afstanden, maar dit is puur persoonlijk. Bij korte testritten is dit meestal heel leuk...
                                    Een zwak punt bij bmw is de lange optielijst, maar bij volvo is deze ook niet korter geworden...

                                    Een kale auto zonder opties is dan weeral een stuk lichter...
                                    Als je een BMW wil kopen dan moet je dat vooral doen, de filosofie van BMW is anders dan die van Volvo. Daar is niks mis mee, dat is gewoon een feit. Als je BMW meer genegen bent dan Volvo is daar ook niets mis mee. Alleen kan je dat gewoon zeggen zonder je te moeten uitputten in het vinden van halve en schijnargumenten.

                                    De 5-cylinder van Volvo draait heel erg lekker en is ook op lange afstanden zeer goed. In feite is het een schijnargument om te zeggen dat zulke motor storender zou zijn dan een andere.

                                    Een vergelijking maken tussen versnellingsbakken is belachelijk: als je een optimaal en sportief schakelende automaat wil dan moet je gewoon naar BWM. Het is een beetje onnozel om te doen alsof je daar een eerlijke vergelijking wil maken, een Volvo koopt men niet omdat die de beste automaat heeft.

                                    BMW is gewoon een heel stuk duurder dan Volvo. De dag dat Volvo en BMW even duur zijn verkoopt Volvo nog amper auto's, zelfs al zou kunnen aangetoond worden dat de Volvo éven goed is of zelfs beter. Dit zit er trouwens aan te komen met de S60/V60, let maar op. In de "vakpers" zal je dat natuurlijk niet makkelijk zien staan... de belangen daarvoor zijn te groot. En waar geld is...

                                    Maar Volvo moet dus altijd goedkoper zijn en als je goed oplet dan zou je zien dat de modellen van Volvo ook steeds afwijken zodat die net groter of kleiner zijn dan de concurentie bij Audi of BMW.

                                    Het succes van Volvo zal nooit komen van een betere versnellingsbak of betere prestaties dan BMW. Men dreigt dan veel middelen te investeren om een ander merk op eigen terrein te gaan bekampen, en dat is zeer moeilijk zoniet onmogelijk. Waarom zou men "de kopie" nemen als men het origineel nog heeft? Hoe succesvol is Lexus in ons land?

                                    Als je daarentegen niet ziet waarom de XC60 en andere Volvo's zo succesvol zijn dan heb je niets begrepen van marketing...

                                    Comment


                                    • - Van marketing weet ik niets, ben dan ook maar een consument
                                      - Wat betreft het aantal cilinders, dat was persoonlijk...
                                      - Wat betreft het superieur zijn van de motor... de 2.4 zal sterker zijn, maar zie je dat ook in de praktijk... Een amerikaanse v8 of v10 big block zal het in de praktijk niet halen van een goeddraaiende Europeaan. Je hebt wel het big is better gevoel.
                                      - Ik doe hier geen aanval op volvo, ik argumenteer alleen maar waarom de combinatie motor / aandrijflijn ook belangrijk is.(en niet belachelijk is)
                                      - Als anderen hun volvo/bmw leasen en iedere 3 jaar een andere hebben, daar ga ik niet van wakker liggen... Leg eens de lease prijzen naast elkaar...
                                      - Volvo heeft zeker een doelpubliek, maar op termijn zijn de wagens kwa prijs aan elkaar gewaagd. Omdat iedereen roept, er zit toch wel een prijsverschil op... Dat weet je pas op het einde van de rit... jammer genoeg. Daarom dat ik deze discutie wil losweken. Misschien zie ik dan ook het licht bij volvo. Want de xc60 zie ik wel zitten.

                                      - Iemand een idee om de hoeveel km de d5 onderhoud nodig heeft ?
                                      - Bij de huidige bmw 2.0 ligt dit op 30.000km of 2 jaar.


                                      Ik leg de 2 auto's gewoon in een weegschaal... de keuze blijft persoonlijk.
                                      - Maar het hoofdargument, de volvo is goekoper durf ik in twijfel trekken.
                                      - Het argument; een 2.4 met x meer koppel en x meer pk is in dit geval toch relatief.
                                      - Een auto in deze klasse heeft een automaat nodig en 4x4. (Maar dat is weer persoonlijk) (Voor dit bedrag mag je toch iets verwachten ?)
                                      - Een e-drive is ook een mooie combinatie... en zal goedkoper zijn dan de x318d. 2wd, Maar kwa rijplezier...
                                      - Een x3 30d/35d/35i is buiten categorie... kwa prestatie en eventueel prijs. (tov. volvo)
                                      - Om in getallen te hervallen de xc60 t6 van 0 tot 100 in 7,5 seconden. (285 pk) De 2.4 d5 in 8,5 seconden... 205pk
                                      Last edited by ; 28/07/2010, 13:58.

                                      Comment


                                      • D5 ook na 30.000km.
                                        nls2000

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                          - Van marketing weet ik niets, ben dan ook maar een consument
                                          - Wat betreft het aantal cilinders, dat was persoonlijk...
                                          - Wat betreft het superieur zijn van de motor... de 2.4 zal sterker zijn, maar zie je dat ook in de praktijk... Een amerikaanse v8 of v10 big block zal het in de praktijk niet halen van een goeddraaiende Europeaan. Je hebt wel het big is better gevoel.
                                          - Ik doe hier geen aanval op volvo, ik argumenteer alleen maar waarom de combinatie motor / aandrijflijn ook belangrijk is.(en niet belachelijk is)
                                          - Als anderen hun volvo/bmw leasen en iedere 3 jaar een andere hebben, daar ga ik niet van wakker liggen... Leg eens de lease prijzen naast elkaar...
                                          - Volvo heeft zeker een doelpubliek, maar op termijn zijn de wagens kwa prijs aan elkaar gewaagd. Omdat iedereen roept, er zit toch wel een prijsverschil op... Dat weet je pas op het einde van de rit... jammer genoeg. Daarom dat ik deze discutie wil losweken. Misschien zie ik dan ook het licht bij volvo. Want de xc60 zie ik wel zitten.

                                          - Iemand een idee om de hoeveel km de d5 onderhoud nodig heeft ?
                                          - Bij de huidige bmw 2.0 ligt dit op 30.000km of 2 jaar.


                                          Ik leg de 2 auto's gewoon in een weegschaal... de keuze blijft persoonlijk.
                                          - Maar het hoofdargument, de volvo is goekoper durf ik in twijfel trekken.
                                          - Het argument; een 2.4 met x meer koppel en x meer pk is in dit geval toch relatief.
                                          - Een auto in deze klasse heeft een automaat nodig en 4x4. (Maar dat is weer persoonlijk) (Voor dit bedrag mag je toch iets verwachten ?)
                                          - Een e-drive is ook een mooie combinatie... en zal goedkoper zijn dan de x318d. 2wd, Maar kwa rijplezier...
                                          - Een x3 30d/35d/35i is buiten categorie... kwa prestatie en eventueel prijs. (tov. volvo)
                                          - Om in getallen te hervallen de xc60 t6 van 0 tot 100 in 7,5 seconden. (285 pk) De 2.4 d5 in 8,5 seconden... 205pk
                                          De huidige BMW X3 is dan ook een véél minder goeie wagen dan de XC60, en bovendien een stuk kleiner... Als je deze prijzen vergelijkt dan geef ik je nog geen gelijk want je vergelijkt auto's uit twee verschillende generaties. Vergelijk eens met de nieuwe X3! Zijn daar al prijzen van bekend? In elk geval met de oude X3 moet je niet vergelijken... consumenten doen dat ook niet, zie de verkoopscijfers van de X3 t.o.v. de XC60 (niet in DL natuurlijk). Anders raakte de XC60 niet verkocht en het beeld op de baan laat toch wat anders zien, niet?

                                          Dus zeg nu zelf, als een X3 30d enz. buiten categorie is t.o.v. de Volvo kwa prestatie, WAAROM O WAAROM zou een mensn nog een Volvo kopen? Voor het sportief imago van Volvo? Voor de uitstraling van Volvo tegenover het véél minder hippe BMW? Ik dacht het niet! Er moet dus een heel ander verschil zijn en als je dat niet ziet moet je vooral BMW kopen, dan ga je met de XC60 zeker niet content zijn.

                                          De Volvo heeft elke 30.000Km onderhoud nodig, of elk jaar. Het is sowieso verstandig om 1x per jaar je wagen te laten onderhouden. De kosten die hiermee gepaard gaan als de wagen zijn Kms nog niet heeft zijn NIET hetzelfde als op de 30.000Km.

                                          De geartronic in de XC60 vanaf MY2010 is best OK. Ik vind deze "goed genoeg" om vlot door het verkeer te gaan. Hij is in elk geval véél beter dan die voor MY2010. Ik kan het weten want ik heb ook een wagen uit 2007 met een geartronic. Maar subliem is hij zeker niet, maar goed genoeg om te functioneren in een wagen met deze prijs. Ik ga ook niet ontkennen dat het allemaal nog beter kan op dit vlak, maar elk merk zal z'n minpuntjes wel hebben zeker?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X