Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
    Er moet dus een heel ander verschil zijn en als je dat niet ziet moet je vooral BMW kopen, dan ga je met de XC60 zeker niet content zijn.
    Als ik het niet zie; vertel het me dan eens, duidelijk geragumenteerd.
    Waarom kies je voor volvo ?
    En stel de prijs is na 3 of 5 jaar gebruik gelijk. of je moet de d3 gaan vergelijken met de x3 20d.
    En voor alle duidelijkheid, ik heb het over de nieuwe x3.
    En ik zal als verdediging niet inroepen dat je met halve waarheden afkomt/schijnargumenten... en dat je er niets van kent
    We zullen prijs en motor even buiten beschouwing nemen. (ik denk dat daar nu eenmaal de verschillen zitten, en dat kan je reeds lezen)
    Ik argumenteer dat de prijs na x jaar gelijk is, klopt er iets niet in mijn berekening. Laat het dan aub weten.
    Ik argumenteer dat de combinatie motor transmissie verschillend is. (Argumenteer als ik verkeerd zit aub)
    Last edited by ; 28/07/2010, 15:07.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Als ik het niet zie; vertel het me dan eens, duidelijk geragumenteerd.
      Waarom kies je voor volvo ?
      En stel de prijs is na 3 of 5 jaar gebruik gelijk. of je moet de d3 gaan vergelijken met de x3 20d.
      En voor alle duidelijkheid, ik heb het over de nieuwe x3.
      En ik zal als verdediging niet inroepen dat je met halve waarheden afkomt... en dat je er niets van kent
      Ik dacht dat je het over de oude X3 had. De nieuwe ken ik niet dus ga ik hier niet over argumenteren.

      ALS de nieuwe X3 scherp geprijsd staat - lees: niet veel duurder dan de oude - en het comfort en de rijeigenschappen gaan erop vooruit, dan denk ik wel dat dit een geduchte concurrent wordt voor de XC60.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
        Ik dacht dat je het over de oude X3 had. De nieuwe ken ik niet dus ga ik hier niet over argumenteren.

        ALS de nieuwe X3 scherp geprijsd staat - lees: niet veel duurder dan de oude - en het comfort en de rijeigenschappen gaan erop vooruit, dan denk ik wel dat dit een geduchte concurrent wordt voor de XC60.
        De nieuwe X3 begint hier vanaf 40500 Euro (2.0 diesel).
        Ter vergelijking: de XC60 start vanaf 36700 Euro, de D5 AWD heb je al voor 39200 Euro.
        Last edited by joodoo; 28/07/2010, 15:11.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
          De nieuwe X3 begint hier vanaf 40500 Euro (2.0 diesel).
          Ter vergelijking: de XC60 start vanaf 36700 Euro, de D5 AWD heb je al voor 39200 Euro.
          En is dit dan duurder op het einde van de rit ? Verkeersbelasting, verbruik, restwaarde ?
          Doe het verschil met opties ea. op het einde maar in twee... Stel er zit een verschil op van 10.000 euro. Dan is dit na gebruik € 5000
          Dan maak ik de keuze: of een volvo met de nodige opties, of een x3 met €5000 opties minder... Opties leveren bij de verkoop geen euro meer op.
          Die €5000 euro is voor iedere koper in dit segement op te lossen: ofwel minder opties ofwel iets meer betalen.

          Wat ik belangrjker vind in de keuze; is de garage.... daar kan je snel €5000 mee winnen of verliezen. (bij de aankoop de korting, bij de onderhoud,... bij abnormale defecten"garantie", enz... en dan is € 5000 niet veel geld bij dit type van auto...op 5 jaar)
          ok leasing heeft hier geen last van... ik weet wel dat bmw in leasing niet duurder uitvalt dan volvo en omgekeerd.

          Wanneer je een xc60 koopt met 5 jaar velengde garantie aan dezelfde prijs van een x3. Dan ben ik eerder geneigd om voor de volvo te gaan...

          Ik vind dat ze aan elkaar gewaagd zijn op elk gebied, en dat de minste nuance in het voor-of nadeel spreekt... de ene geeft de voorkeur aan dit de andere aan dat...
          Last edited by ; 28/07/2010, 15:30.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            En is dit dan duurder op het einde van de rit ? Verkeersbelasting, verbruik, restwaarde ?
            Doe het verschil met opties ea. op het einde maar in twee... Stel er zit een verschil op van 10.000 euro. Dan is dit na gebruik € 5000
            Dan maak ik de keuze: of een volvo met de nodige opties, of een x3 met €5000 opties minder... Opties leveren bij de verkoop geen euro meer op.
            Maar nogmaals : je vergelijkt appelen met peren !!!
            We gaan hier toch niet in herhaling vallen!
            Een D5 is een veel krachtigere wagen dan de X3 2.0 diesel, logisch toch dat die fiscaal zwaarder wordt afgestraft.
            De XC60 D3 AWD is het alternatief en dan kan de X3 er van geen kanten aan, niet gewoon qua prijs maar ook niet fiscaal gezien.
            En dat opties niets opleveren bij verkoop is larie. Biedt maar eens zulke SUV aan met stoffen bekleding zonder RTI, en standaard velgskes, dan weet je het wel.
            En veel succes met de korting op een nieuwe X3 gewenst , om van de prijs van een BMW-onderhoud ten opzichte van dat van Volvo nog maar te zwijgen!
            Last edited by joodoo; 28/07/2010, 15:26.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
              Maar nogmaals : je vergelijkt appelen met peren !!!
              We gaan hier toch niet in herhaling vallen!
              Een D5 is een veel krachtigere wagen dan de X3 2.0 diesel, logisch toch dat die fiscaal zwaarder wordt afgestraft.
              De XC60 D3 AWD is het alternatief en dan kan de X3 er van geen kanten aan, niet gewoon qua prijs maar ook niet fiscaal gezien.
              En dat opties niets opleveren bij verkoop is larie. Biedt maar eens zulke SUV aan met stoffen bekleding zonder RTI, en standaard velgskes, dan weet je het wel.
              En veel succes met de korting op een nieuwe X3 gewenst , om van de prijs van een BMW-onderhoud ten opzichte van dat van Volvo nog maar te zwijgen!
              En waar haal jij dat die veel krachtiger is ? en kom nu niet af met je 40 pk en 40Nm !!!
              Bewijs aub ?
              Hoeveel is dit dan bij volvo ? onderhoud
              Geef je nu zelf aan dat een 2dehands xc60, kale versie niet verkoopt ?
              400 voor klein en 600 voor groot onderhoud inclusief remmen bij bmw.
              Het verhaal dat bmw veel duurder is dan een ander merk is reeds lang voorbij... of werken ze bij volvo nog steeds met dealrs in een oude garage op de hoek ?
              Last edited by ; 28/07/2010, 15:36.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                En waar haal jij dat die veel krachtiger is ? en kom nu niet af met je 40 pk en 40Nm !!!
                Bewijs aub ?
                Hoeveel is dit dan bij volvo ? onderhoud
                Geef je nu zelf aan dat een 2dehands xc60, kale versie niet verkoopt ?
                400 voor klein en 600 voor groot onderhoud inclusief remmen bij bmw.
                Het verhaal dat bmw veel duurder is dan een ander merk is reeds lang voorbij... of werken ze bij volvo nog steeds met dealrs in een oude garage op de hoek ?
                Die cijfers bewijzen dat natuurlijk wel en de realiteit! Heb je al ooit eens met een XC60 D5 AWD gereden?
                Geen enkele kale auto verkoopt goed. Bij een premiummerk staat er best toch wat op dat die auto premium kan laten zijn, die zijn veel sneller weg.
                De onderhoudsprijzen staan (normaal gezien) in elke Volvogarage aan de receptie geafficheerd, misschien best eens binnenspringen. Alleszins een stuk goedkoper dan wat jij daar opnoemt bij BMW.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                  Die cijfers bewijzen dat natuurlijk wel en de realiteit! Heb je al ooit eens met een XC60 D5 AWD gereden?
                  Geen enkele kale auto verkoopt goed. Bij een premiummerk staat er best toch wat op dat die auto premium kan laten zijn, die zijn veel sneller weg.
                  De onderhoudsprijzen staan (normaal gezien) in elke Volvogarage aan de receptie geafficheerd, misschien best eens binnenspringen. Alleszins een stuk goedkoper dan wat jij daar opnoemt bij BMW.
                  Welke de vlotste zal rijden,dat weten we binnen enkele maanden... shoot out ?

                  Vertel eens; hoeveel bedraagt de onderhoud ? Kunnen we dat direct meenemen in de berekening.
                  halve prijs ?
                  120.000 km is dan 400+600+400+600= €2000 4 of 8 (jaar)
                  Dus als je geen 30.000 km per jaar doet kom je met volvo duurder uit per km ?
                  Bij volvo € 1000 ? per 4 jaar ? gemiddeld € 250 remmen inclusief ?
                  Last edited by ; 28/07/2010, 16:16.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    Welke de vlotste zal rijden,dat weten we binnen enkele maanden... shoot out ?

                    Vertel eens; hoeveel bedraagt de onderhoud ? Kunnen we dat direct meenemen in de berekening.
                    halve prijs ?
                    120.000 km is dan 400+600+400+600= €2000 4 of 8 (jaar)
                    Dus als je geen 30.000 km per jaar doet kom je met volvo duurder uit per km ?
                    Bij volvo € 1000 ? per 4 jaar ? gemiddeld € 250 remmen inclusief ?
                    Eerlijk gezegd weet ik niet hoeveel het was...facturen worden betaald en gaan direct naar de boekhouder.

                    Maarreuh... het zou me zéér sterk verbazen mocht BMW goedkoper zijn dan Volvo in onderhoud. De BMW 318i die wij hadden was de allerduurste auto in onderhoud die we ooit gehad hebben. Wat we dààr allemaal moeten betalen hebben... En mijn vader had net dezelfde ervaring.

                    Nu, ik heb geen berekening gedaan in Km-kost van een wagen. Zoiets zou ik doen als ik op zoek was naar een Toyota of Opel, niet als je een auto koopt die het predikaat "premium" draagt.

                    Maar het gevoel en der ervaringen in het verleden hebben voor mij aangetoond dat je niet naar BMW moet voor de goeiekoop, en niet naar Audi voor de klantvriendelijkheid. ZELFS al zou BMW wél goedkoper zijn dan Volvo per Km, wat ik sterk zou betwijfelen, dan heb ik géén tijd om me daarmee bezig te houden.

                    Prijzen trekken pas mijn aandacht als ze afwijken van wat ik "normaal" vind. En bij BMW was dit steevast het geval.

                    Bovendien kan je zo'n berekening niet objectief maken. Welke dealer geeft jou bijv. de prijzen voor alle onderhoud tot en met 120.000Km? En gaan we straks discuteren over waarde van de tweedehandswagens? Dat is muggeziften, daar kom je nooit uit.

                    Nu, ik heb het voornemen om bij mijn volgende aankoop eens een offerte te vragen voor alle onderhoud eerste 120.000Km. Eens kijken wie daarop in gaat?

                    Comment


                    • Na even zoeken:
                      Normaal kunnen ze die gewoon geven. Ik heb 120.000 km genomen omdat het gemakkelijk rekent.
                      Maar eigenlijk kun je dan verder tot 150.000km... (rekenfout)
                      Je kan bij verschillende merken 5 jaar onderhoud inclusief nemen...

                      http://www.volvocars.com/nl-BE/sales...0nl%202009.pdf
                      voorbeeld:


                      Voor een maandelijks bedrag van 63,64
                      (52,59 excl. BTW)

                      kan u van de volgende voordelen genieten:
                      • Het onderhoud en de eventuele herstellingen van een
                      Volvo V50 1.6 D voor een looptijd van 48 maanden en een

                      maximaal aantal kilometers van 80.000 km.
                      Vergelijking met een 316d

                      BMW 3 Reeks 316d Berline
                      BMW Serenity All-Inclusive
                      48 maanden
                      € 37,84
                      80.000 km



                      De oude x3
                      een bmw x3 120000 km en 5 jaar komt op 41,86 per maand

                      100.000km en 5 jaar +- €29 per maand







                      Bij het onderhoud en de herstellingen is inbegrepen:
                      • Verversen van olie
                      • Tussentijdse olietoevoegingen
                      • Vervanging van de oliefilter
                      • Vervanging van de microfilter
                      • Vervanging van de brandstoffilter
                      • Vervanging van de luchtfilter
                      • Vervanging van de remvloeistof
                      • Vervanging van de bougies
                      • Vervanging van ruitenwisserrubbers
                      • Vervanging van de remblokken en remschijven
                      • Vervanging van onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage,

                      • zoals koppeling, schokdempers, uitlaat,.
                      • Alle andere noodzakelijke herstellingen

                        (volgens dezelfde richtlijnen zoals deze zijn opgenomen in de garantie van de constructeur).
                      Normaal komt de gewone onderhoud goedkoper uit dan deze...

                      Last edited by ; 28/07/2010, 17:01.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                        Die cijfers bewijzen dat natuurlijk wel en de realiteit! Heb je al ooit eens met een XC60 D5 AWD gereden?
                        Geen enkele kale auto verkoopt goed. Bij een premiummerk staat er best toch wat op dat die auto premium kan laten zijn, die zijn veel sneller weg.
                        De onderhoudsprijzen staan (normaal gezien) in elke Volvogarage aan de receptie geafficheerd, misschien best eens binnenspringen. Alleszins een stuk goedkoper dan wat jij daar opnoemt bij BMW.
                        Wanneer de prijzen van de x3 gekend zijn zal ik een berekening maken van de kostprijs van de 20d en 30d. all in (onderhoudsprijzen)
                        Maak jij tegen dan ook 1 van de xc60 d5 2.4 ? (automaat)
                        We zullen de basisversie nemen van de 2 modellen.
                        Opties kan ieder naar eigen dunk aanvullen en doet niet veel aande taks, onderhoud,enz...
                        brandstof,...
                        5 jaar en 120.000 km ?
                        Last edited by ; 28/07/2010, 17:29.

                        Comment


                        • XC60 D3 - hoog verbruik?

                          Beste autoforum leden,

                          ik heb sinds 2 weken mijn nieuwe XC60 D3 eDrive. Zalige auto, rijdt leuk en zal ideaal zijn voor mijn lange afstanden.
                          Ik ben van 1 iets toch zwaar ontgoocheld en zou daar eens jullie ervaringen mee willen weten:
                          Na 3000 km rijden heb ik een gemiddeld gebruik van 7,5 l. Ik rij nochtans op het gemak en doe 90% autosnelweg aan 125 per/uur.

                          Ik zie in dit forum allerlei verbruik staat, maar nergens zo'n hoog verbruik als bij mij. Vermindert dit misschien nog na de eerste 5000 kilometer? Of moet ik hem toch eens laten checken?

                          Hou er wel rekening mee dat hij (nog) niet getuned is.

                          Bedankt voor elke reactie

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door meirchen Bekijk Berichten
                            Beste autoforum leden,

                            ik heb sinds 2 weken mijn nieuwe XC60 D3 eDrive. Zalige auto, rijdt leuk en zal ideaal zijn voor mijn lange afstanden.
                            Ik ben van 1 iets toch zwaar ontgoocheld en zou daar eens jullie ervaringen mee willen weten:
                            Na 3000 km rijden heb ik een gemiddeld gebruik van 7,5 l. Ik rij nochtans op het gemak en doe 90% autosnelweg aan 125 per/uur.

                            Ik zie in dit forum allerlei verbruik staat, maar nergens zo'n hoog verbruik als bij mij. Vermindert dit misschien nog na de eerste 5000 kilometer? Of moet ik hem toch eens laten checken?

                            Hou er wel rekening mee dat hij (nog) niet getuned is.

                            Bedankt voor elke reactie
                            Hallo...heb één week met een XC60, AWD D3-2.4 gereden en heb het verbruik van deze wagen eens goed gade geslagen,7.1l/100km !

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door brunella Bekijk Berichten
                              Hallo...heb één week met een XC60, AWD D3-2.4 gereden en heb het verbruik van deze wagen eens goed gade geslagen,7.1l/100km !
                              Kan, maar juist om een lager verbruik te hebben heb ik een D3 2.0 edrive genomen, die heeft enkel voorwielaandrijving en zou dus (dacht ik) minder moeten verbruiken.
                              Uit jouw resultaat blijkt dat ik beter een AWD genomen had :-(

                              Comment


                              • dirk195: ik weet niet met welke 5-cil jij nog gereden hebt, maar de laatste drie 5-cilinders die ik gehad heb, stoorden helemaal niet. Niet na 10, 100 of 500km, de huidige al zeker niet na 900 km rijden.
                                __________________________

                                2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door brunella Bekijk Berichten
                                  Hallo...heb één week met een XC60, AWD D3-2.4 gereden en heb het verbruik van deze wagen eens goed gade geslagen,7.1l/100km !
                                  Dat is wel erg straf, wij komen niet onder de 9.0L/100Km... Ik moet wel zeggen dat wij bijna uitsluitend drukke secundaire wegen rijden. Wij hebben wel de MY2010 2.4D AWD... het is me nog niet duidelijk of dit nu dezelfde is als de D3.

                                  Comment


                                  • XC60 by Heiko

                                    volvo xc 60 tuned by heico sportiv - home of high performance for volvo;pete ruppert photography - shot @ pete's home base outdoor studio- watched by rhodesi...

                                    Comment


                                    • Chip-tuning Volvo XC60 D5 2.4

                                      Van 205 naar 230 !

                                      The Swiss car magazine "MotorShow" test the Volvo XC60 D5 and work out the differences regarding the increase in performance compared to the production model...

                                      Comment


                                      • XC60 R-Design

                                        XC60 R-Design in Rusland !

                                        Премьера Volvo XC60 R-design в рамках Volvo Fashion Week Moscow, «Тестдрайв», НТВ

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door meirchen Bekijk Berichten
                                          Ik ben van 1 iets toch zwaar ontgoocheld en zou daar eens jullie ervaringen mee willen weten:
                                          Na 3000 km rijden heb ik een gemiddeld gebruik van 7,5 l. Ik rij nochtans op het gemak en doe 90% autosnelweg aan 125 per/uur.
                                          dat is een normaal verbruik voor een wagen van dat kaliber op deze snelheid
                                          probeer eens op 90 km/u gestabiliseerd, dan ga je ook 5,5 l verbruiken

                                          Comment

                                          Working...
                                          X