Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
    Dat is wel erg straf, wij komen niet onder de 9.0L/100Km... Ik moet wel zeggen dat wij bijna uitsluitend drukke secundaire wegen rijden. Wij hebben wel de MY2010 2.4D AWD... het is me nog niet duidelijk of dit nu dezelfde is als de D3.
    Ik heb een 2.4 175 pk drivé en zit aan een verbruik van 8.3 gem op de kleine wegen en op de autosnelweg aan +- 130km/h 7.2 l vergeet het maar met zo een wagen en de pk 's gebruiken nooit onder de 7 liter

Comment

• Wij hebben een D5 MY2010 AWD Geartronic, en ons gemiddelde verbruik op 8000km is 9.3 l. (rij vnl in file aan max 70km/u - ben een kalme chauffeur - met mijn S80 2.5 was het verbruik +/- 6 l). Dus een verbruik van 7.5 l lijkt me niet slecht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door meirchen Bekijk Berichten
        Beste autoforum leden,

ik heb sinds 2 weken mijn nieuwe XC60 D3 eDrive. Zalige auto, rijdt leuk en zal ideaal zijn voor mijn lange afstanden.
        Ik ben van 1 iets toch zwaar ontgoocheld en zou daar eens jullie ervaringen mee willen weten:
        Na 3000 km rijden heb ik een gemiddeld gebruik van 7,5 l. Ik rij nochtans op het gemak en doe 90% autosnelweg aan 125 per/uur.

Ik zie in dit forum allerlei verbruik staat, maar nergens zo'n hoog verbruik als bij mij. Vermindert dit misschien nog na de eerste 5000 kilometer? Of moet ik hem toch eens laten checken?

Hou er wel rekening mee dat hij (nog) niet getuned is.

Bedankt voor elke reactie
        Wees gerust, het verbruik daalt zeker nog met een halve liter ongeveer als de motor goed los gereden is. Dit kan een 5,6,7000km (etc) zijn, is een beetje afhankelijk van motor tot motor...

Comment

• leasing XC60

ik ben toe aan een nieuwe leasing wagen.
          Zijn er mensen die indicatieprijzen kunnen geven voor het leasen van een XC60 D3 163PK Momentum of Summum? Graag ook de looptijd en km vermelden thx
          Last edited by pollepap; 31/07/2010, 17:35.

Comment

• Volvo XC60

Na ong 25° Kms heb ik een gem verbruik tussen de 9,5 à 10 lit diesel met D5 185 pk GT.
            Gemiddeld kleine afstanden (20 km) en 1 à 2 langere trajecten (120 km) per week.
            Heb wel een sportievere rijstijl (hou ervan een X5 mijn achtersteven te laten zien bij het optrekken aan de verkeerslichten).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rudyvk Bekijk Berichten
              Na ong 25° Kms heb ik een gem verbruik tussen de 9,5 à 10 lit diesel met D5 185 pk GT.
              Gemiddeld kleine afstanden (20 km) en 1 à 2 langere trajecten (120 km) per week.
              Heb wel een sportievere rijstijl (hou ervan een X5 mijn achtersteven te laten zien bij het optrekken aan de verkeerslichten).
              nog de oorspronkelijke banden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pollepap Bekijk Berichten
                ik ben toe aan een nieuwe leasing wagen.
                Zijn er mensen die indicatieprijzen kunnen geven voor het leasen van een XC60 D3 163PK Momentum of Summum? Graag ook de looptijd en km vermelden thx
                Stap eens bij een dealer binnen of vul het gevraagde in op een site van een leasebedrijf.
                Last edited by joodoo; 31/07/2010, 23:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door meirchen Bekijk Berichten
                  Beste autoforum leden,

ik heb sinds 2 weken mijn nieuwe XC60 D3 eDrive. Zalige auto, rijdt leuk en zal ideaal zijn voor mijn lange afstanden.
                  Ik ben van 1 iets toch zwaar ontgoocheld en zou daar eens jullie ervaringen mee willen weten:
                  Na 3000 km rijden heb ik een gemiddeld gebruik van 7,5 l. Ik rij nochtans op het gemak en doe 90% autosnelweg aan 125 per/uur.

Ik zie in dit forum allerlei verbruik staat, maar nergens zo'n hoog verbruik als bij mij. Vermindert dit misschien nog na de eerste 5000 kilometer? Of moet ik hem toch eens laten checken?

Hou er wel rekening mee dat hij (nog) niet getuned is.

Bedankt voor elke reactie
                  Heb de mijne ook sinds een week of 2.
                  Betreft ook een D3 DRIVe summum MY 2011, Na +/- 1700km een gemiddeld verbruik van 7,7 l. dit lijkt mij volkomen normaal voor dit type wagen.
                  Had hiervoor een Passat break 2.0 highline van 2006 en verbruikte gem. 6.6 l.
                  Bij een economy run geraak je wel met enige moeite onder de 7 liter, maar ja

Is inderdaad een zalige wagen om mee te rijden, zeer comfortabel & praktisch e.d.

Ook zeer tevreden van de verkoopservice die ik gekregen heb bij Vermant (Mechelen).

Comment

• Bestelbon wordt waarschijnlijk morgen getekend , een D3 AWD Summum Geartronic,
                    Zwart met . + sport pack . Gisteren toch eventjes bij een andere dealer geweest , en het loont , 900 eur extra korting + 500 eur meer overname . Levering zou voor +/- 15.11 zijn.
                    Al bij al zeer mooie prijs gekregen en een heel ander ontvangst als bij de lokale AUDI
                    verdeler .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                      Bestelbon wordt waarschijnlijk morgen getekend , een D3 AWD Summum Geartronic,
                      Zwart met . + sport pack . Gisteren toch eventjes bij een andere dealer geweest , en het loont , 900 eur extra korting + 500 eur meer overname . Levering zou voor +/- 15.11 zijn.
                      Al bij al zeer mooie prijs gekregen ...
                      Proficiat!

Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                      ...en een heel ander ontvangst als bij de lokale AUDI
                      verdeler .
                      Niet moeilijk

Comment

• En zo zou ik hem willen zie

Comment

• Hello,
                          Kan iemand mij vertellen tot wanneer je een bestelbon kan veranderen ? (bv. kleur veranderen).
                          Bij Mercedes was dit mogelijk tot 3 weken voor je levertijd.
                          Mijn xc60 is eind juni besteld met een levering voorzien begin oktober.
                          Bedankt alvast !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk Berichten
                            Hello,
                            Kan iemand mij vertellen tot wanneer je een bestelbon kan veranderen ? (bv. kleur veranderen).
                            Bij Mercedes was dit mogelijk tot 3 weken voor je levertijd.
                            Mijn xc60 is eind juni besteld met een levering voorzien begin oktober.
                            Bedankt alvast !
                            Niet lang meer. Dat men bij Mercedes dat nog toestaat 3 weken voor levering lijkt me totaal onwaarschijnlijk.
                            Je kan dit toch best aan je dealer vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                              Niet lang meer. Dat men bij Mercedes dat nog toestaat 3 weken voor levering lijkt me totaal onwaarschijnlijk.
                              Je kan dit toch best aan je dealer vragen.
                              Bedankt voor de reply, maar wat Mercedes betreft: dit was wel 3 jaar geleden.
                              Ik zal inderdaad mijn dealer eens kontakteren.

Comment

• Deze avond mijn bestelbon ondertekenen (zie hoger )
                                Ik twijfel nog aan de optie sport pack (alu lijsten onder portieren , achter beschermplaat en chroomuitlaten ) en ook donkere achterruiten . Is dit niet
                                net een beetje over, een beetje " kitscherig " , ik ben ook geen 18 meer

Comment

Deze avond mijn bestelbon ondertekenen (zie hoger )
                                  Ik twijfel nog aan de optie sport pack (alu lijsten onder portieren , achter beschermplaat en chroomuitlaten ) en ook donkere achterruiten . Is dit niet
                                  Doen ! Als je dit graag ziet moet je het gewoon bestellen anders heb je er achteraf misschien spijt van. Ik heb zelf een D5 AWD (Grey) besteld in juni met dit Sport Pack en ik ben 56 jaar, dus ouderdom heeft er niets mee te maken ;-) - Proficat met je toekomstige aankoop.

Comment

Neen, wij hebben dat ook en ik vind dat lang niet overdreven, dit maakt de auto af.

Comment

op zwart komt al dat alu natuurlijk veel meer tot uiting, en ik vind persoonlijk dat er genoeg chrom-lijstjes standard aanwezig zijn (ben wel eerder voor understatement...)
                                      ik zou het wel doen op zilver, of wit, om de vormen te accentueren
                                      ieder zijn smaak, natuurlijk, doe niet wat ik zeg, doe meteen wat je mooi vindt want achteraf bijwerken kost een pak geld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk Berichten
                                        Doen ! Als je dit graag ziet moet je het gewoon bestellen anders heb je er achteraf misschien spijt van. Ik heb zelf een D5 AWD (Grey) besteld in juni met dit Sport Pack en ik ben 56 jaar, dus ouderdom heeft er niets mee te maken ;-) - Proficat met je toekomstige aankoop.
                                        By the way, ik zie dat we generatiegenoten zijn .
                                        Ik ben dus niet alleen met twijfels over kleur , dat heb ik mijn madame laten oplossen , ik was voor seashell want ik moet hem wassen!!!

Comment

By the way, ik zie dat we generatiegenoten zijn .
                                          Ik ben dus niet alleen met twijfels over kleur , dat heb ik mijn madame laten oplossen , ik was voor seashell want ik moet hem wassen!!!
                                          Over kleur gesproken: ik heb Saville Grey besteld maar eigenlijk had ik liever een blauwe gehad (als je 10 xc60 zie op de baan, zijn er 7 donkergrijze bij). Maar ja, ik de opties en moeder de vrouw de kleur... zelfs na 34 jaar huwelijk, dus minstens elke week naar de carwash. Maar ik heb stiekem contact opgenomen met mijn dealer om te vragen dat ik nog kon verwisselen van kleur, maar nog geen antwoord gehad. Vrouwtje zal misschien wel een beetje boos zijn maar dat duurt maar een paar dagjes, trouwens, zij heeft zelf een donkerblauwe ML(die ik ook elke week in de carwash rij ;-).
                                          Last edited by ; 03/08/2010, 17:05.

Comment

Working...
                                          X