Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
    Telkens je achter iemand rijd die denkt dat het best is om 50 te rijden waar je 70 mag, in mijn buurt komt dat vaak voor.
    in mijn buurt zijn ze al lang erin geslaagd om bijna elke inhaalmanoeuver ommogelijk te maken
    bv : van voor De Panne tot na Oostduinkerke, op beide mogelijke wegen, van Lombardsijde tot na Middelkerke (kustbaan), van Veurne tot in Kosijde .... enz, enz
    daar blijft je gewoon achter de kamperbestuurder die per 40 km/u het landschaap aan het bewonderen is
    vindt je toch de 50 m vrije baan om toch (dan meestal in overtreding) in te halen, dan duurt het geen minuut en er springt iemand plots net voor jou vanuit een zijstraat of zijn parkingplaats, en het spelletje herbegint
    zeg niet dat het enkel in de westhoek is, in Merchtem en omgeving is het idem dito !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      in mijn buurt zijn ze al lang erin geslaagd om bijna elke inhaalmanoeuver ommogelijk te maken
      bv : van voor De Panne tot na Oostduinkerke, op beide mogelijke wegen, van Lombardsijde tot na Middelkerke (kustbaan), van Veurne tot in Kosijde .... enz, enz
      daar blijft je gewoon achter de kamperbestuurder die per 40 km/u het landschaap aan het bewonderen is
      vindt je toch de 50 m vrije baan om toch (dan meestal in overtreding) in te halen, dan duurt het geen minuut en er springt iemand plots net voor jou vanuit een zijstraat of zijn parkingplaats, en het spelletje herbegint
      zeg niet dat het enkel in de westhoek is, in Merchtem en omgeving is het idem dito !
      Ik zit ook dagelijks in Merchtem en is de laatste tijd echt ni te doen met al die werken enzo.
      Inderdaad 163pk en 400nm zijn voldoende om een xc 60 vrij vlotjes door het dagelijks verkeer te sturen.

Comment

• Levering !

Hallo XC60 liefhebbers,

vraagje...mijn nieuwe XC60 komt week 32 (vanaf 9 augustus tot...) op lijn !

1-Vanaf welke week kan ik het chassisnummer krijgen...?

2-Weet er iemand van jullie wanneer hij dan bij de dealer wordt geleverd...?

Allemaal bedankt voor het (positieve) antwoord

Comment

• Zaterdag thuisgekomen van een reisje Italie. De volvo heeft dat zeer goed gedaan .

Vlot optrekken aan de péage tegen andere bakken was fun.
          Mijn gemiddelde verbruik was 8.9 aan snelheden tussen 130-180.

Het enigste dat ik echt klote vind aan die bak is zijn lompe draaicirkel!! Als ik in mijn subaru kruipt draait dat toch een serieus stuk korter ze!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brunella Bekijk Berichten
            Hallo XC60 liefhebbers,

vraagje...mijn nieuwe XC60 komt week 32 (vanaf 9 augustus tot...) op lijn !

1-Vanaf welke week kan ik het chassisnummer krijgen...?

2-Weet er iemand van jullie wanneer hij dan bij de dealer wordt geleverd...?

Allemaal bedankt voor het (positieve) antwoord
            Ik schat een 2-3 weken later.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
              Ik schat een 2-3 weken later.
              Ok,bedankt voor het snelle antwoord !

Comment

• olieniveau volvo xc60

Oorspronkelijk geplaatst door Napo Bekijk Berichten
                Ik heb nog een model 2009 geleverd eind maart 2009.
                Software werd aangepast na vermindering van 1l olie.
                Rica en spanriem is voor 16/07. Bij sommige wagens blijkt de upload van rica een probleem te zijn.
                Ik heb model 2010 volvo xc60 drive 2.4D en na 2500km olieniveau 1 hokje boven de max, naar dealer gegaan en 1/2l uitgepompt. De auto had reeds de laatste versie software.
                Na mijn reis (km teller nu op 5500km) geen oliepeilverhoging. Wel een mail gestuurd naar Brussel klantendienst van Volvo. Ik had geen melding gekregen maar had zelf het oliepeil gecontroleerd ( electronisch) . Het is zeer slecht om met een te hoog olieniveau te rijden, druk het motorblok met latere olielekken tot gevolg ook olieverdunning wat is de slijtage daarvan in de toekomst?? Wordt vervolgt

Gr Koen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koebel Bekijk Berichten
                  Ik heb model 2010 volvo xc60 drive 2.4D en na 2500km olieniveau 1 hokje boven de max, naar dealer gegaan en 1/2l uitgepompt. De auto had reeds de laatste versie software.
                  Na mijn reis (km teller nu op 5500km) geen oliepeilverhoging. Wel een mail gestuurd naar Brussel klantendienst van Volvo. Ik had geen melding gekregen maar had zelf het oliepeil gecontroleerd ( electronisch) . Het is zeer slecht om met een te hoog olieniveau te rijden, druk het motorblok met latere olielekken tot gevolg ook olieverdunning wat is de slijtage daarvan in de toekomst?? Wordt vervolgt

Gr Koen
                  Had hetzelfde voor, zelfs 1liter teveel! Heb er toch een 5000km op zijn minst mee gereden . Ben er ook niet over te spreken, want als er nu iets kapot gaat wiens fout is het dan? Maarja wat doe je eraan :/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koebel Bekijk Berichten

Gr Koen
                    Hoe " wordt vervolgd" ?
                    Dit is toch totaal de moeite niet om je druk in te maken of om in te overdrijven..

Comment

• Ik rij iedere dag Brussel op en af. Zit met mijn XC60 2.4D AWD (zonder tuning) aan een gemiddelde verbruik van 7,8 à 8,2 l/100km. Moet wel eerlijk toegeven dat het verkeer naar en van Brussel zo druk is dat je amper je gaspedaal kan indrukken... Zit meestal rond een snelheid van 110km/u à 130 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                        Had hetzelfde voor, zelfs 1liter teveel! Heb er toch een 5000km op zijn minst mee gereden . Ben er ook niet over te spreken, want als er nu iets kapot gaat wiens fout is het dan? Maarja wat doe je eraan :/
                        met de gedwongen rustig tempo waarmee wij onze dieseltjes kunnen gebruiken, is het risiko van een te hoog oliepeil vooral op niveau van de catalysator
                        dus zijn dat zorgen voor morgen, of voor de volgende gebruiker !

Comment

• Is er in de XC60 geen motortemperatuurmeter ? Mijn huidige BMW heeft dat nog maar in de huidige generatie ook niet meer . Ik laat meestal eerst de wagen op temperatuur komen bij een rustige rijstijl.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                            Is er in de XC60 geen motortemperatuurmeter ? Mijn huidige BMW heeft dat nog maar in de huidige generatie ook niet meer . Ik laat meestal eerst de wagen op temperatuur komen bij een rustige rijstijl.
                            meestal is goed, maar altijd is beter
                            meteen bij de start beginnen vlammen is de beste manier om vroegtijdig slijtage te veroorzaken, wat zich (meestal ) vertaald in een verhoogd olieverbruik (eerste stadium), later (bij de start) blauwe rook uit de uitlaat; eindstadium is dan permanent blauwe rook ,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              met de gedwongen rustig tempo waarmee wij onze dieseltjes kunnen gebruiken, is het risiko van een te hoog oliepeil vooral op niveau van de catalysator
                              dus zijn dat zorgen voor morgen, of voor de volgende gebruiker !
                              Ik hoop het.

Comment

• RTI

Ik lees op dit forum dat vanaf 1 september er een nieuw model van navigatie beschikbaar zou zijn, klopt dit nog?

Zijn er mensen die richtprijzen kunnen geven van hun geleasde wagen?
                                Last edited by pollepap; 18/08/2010, 12:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                  Jij krijgt wat er nu in MY2011 voorzien is, dus met radioscherm bovenop het dashboard. De nieuwe dashboards zijn voor bestellingen vanaf 1 september 2010 en jij hebt al besteld.
                                  In de nieuwe systemen kan je geen Garmin meer inbouwen op de plaats waar nu het scherm is want je zal altijd een scherm hebben nodig voor de radio, telefoon etc...
                                  En waarom halverwege MY 2011? Omdat alles aanpassingstijd nodig heeft.
                                  Trouwens dit feit was al bekend van in het voorjaar en ook hier vermeld in het forum.

De XC60 zal dan ook lichtjes duurder worden.
                                  Deze avond telefoon van dealer : mijn wagen is voor productieweek 46 en zal dus met
                                  nieuw dashboard komen . Mijn bestelbon is van 03.08 dus zullen al de bestellingen vanaf augustus waarschijnlijk met nieuw display geleverd worden. Nu rest er mij nog te kiezen
                                  om bij te betalen (prijs zou ik morgen krijgen) of een zuignap op de voorruit !!

Comment

Deze avond telefoon van dealer : mijn wagen is voor productieweek 46 en zal dus met
                                    nieuw dashboard komen . Mijn bestelbon is van 03.08 dus zullen al de bestellingen vanaf augustus waarschijnlijk met nieuw display geleverd worden. Nu rest er mij nog te kiezen
                                    om bij te betalen (prijs zou ik morgen krijgen) of een zuignap op de voorruit !!
                                    Ik heb nog geen nieuws van mijn dealer en mijn wagen is 29/06 besteld (levering eind september, begin oktober), is dit normaal ?? Maar ik hoop dat mijn RTI nog de oude is want ik vind de 2 displays mooi én gemakellijk. Ik heb nu in mijn Mercedes 1 scherm voor alles (radio, navi, ...) en ik vind dit niet zo nuttig, als je navi opstaat, kan je bv. geen titels van audio zien, enz..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk Berichten
                                      Ik heb nog geen nieuws van mijn dealer en mijn wagen is 29/06 besteld (levering eind september, begin oktober), is dit normaal ?? Maar ik hoop dat mijn RTI nog de oude is want ik vind de 2 displays mooi én gemakellijk. Ik heb nu in mijn Mercedes 1 scherm voor alles (radio, navi, ...) en ik vind dit niet zo nuttig, als je navi opstaat, kan je bv. geen titels van audio zien, enz..
                                      Had ook liever de 2 displays maar ja, nieuw zal misschien beter zijn , of niet ?

Comment

• Vanaf productieweek 46 zou ook Stop & Go functie standaard zijn maar enkel op de automaat (volgens Motor-Talk)

Comment

Had ook liever de 2 displays maar ja, nieuw zal misschien beter zijn , of niet ?
                                          Beter ?? Waarschijnlijk een mooiere en modernere display, maar zeker niet gebruiksvriendelijker.

Comment

Working...
                                          X