Oorspronkelijk geplaatst door deleepa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenNatuurlijk wel. Heb je dat van de nieuwe S60 al uitgeprobeerd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk BerichtenNeen, maar wat is er dan beter aan ? Navigatie ? Ik vond de oude al ruim voldoende (buiten de ietwat ouderwetse presentatie, maar ik vond de bediening via stuur achteraan toch gemakkellijk en ik blijf erbij, toch liever 2 displays, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deleepa Bekijk BerichtenNeen, maar wat is er dan beter aan ? Navigatie ? .
Kijk maar eens naar de S60 en zijn nieuwe systeem.
Comment
-
Euro 95 of Super 98 bij 2.0T
Even een vraag: Rijdt de XC60 2.0 T zuiniger met Super 98, dan met euro 95 benzine? Sommige mensen beweren dat door de hogere verbranding van 98 (hoger octaangehalte), je zuiniger rijdt. Klopt dit verhaal?
Tussen 95 en 98 zit 11 eurocent verschil hier.
gr.
Comment
-
xc 60 dashboard
ik heb begin augustus XC60 R-design besteld, 2.0D 163 pk FWD.
, safety pack + conveniance pack.
levering begin november normaal. deze middag dealer gebeld, zij hebben nog geen weet van de aanpassing van het dashboard betreffende navigatiescherm enz.... en normaal is er een prijsaanpassing in oktober / november.... dus nu nog alle wagens met apart display voor radio.NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichtenik heb begin augustus XC60 R-design besteld, 2.0D 163 pk FWD.
, safety pack + conveniance pack.
levering begin november normaal. deze middag dealer gebeld, zij hebben nog geen weet van de aanpassing van het dashboard betreffende navigatiescherm enz.... en normaal is er een prijsaanpassing in oktober / november.... dus nu nog alle wagens met apart display voor radio.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xc60NL Bekijk BerichtenEven een vraag: Rijdt de XC60 2.0 T zuiniger met Super 98, dan met euro 95 benzine? Sommige mensen beweren dat door de hogere verbranding van 98 (hoger octaangehalte), je zuiniger rijdt. Klopt dit verhaal?
Tussen 95 en 98 zit 11 eurocent verschil hier.
gr.
Hoe hoger het octaangetal hoe meer het mengsel kan gecomprimeerd worden, m.a.w. indien de motor een hoge compressieratio heeft dient er een hoog octaangetal gebruikt te worden. Als dan brandstof gebruikt wordt met lager octaangetal bestaat de kans op dieselen, m.a.w. zelfontbranding van het mengsel enkel en alleen door het samendrukken ervan in een cylinder, zoals een dieselmotor dus. Dit is dus te mijden.
Maar het punt is dat RON 95 niet minder energetische waarde heeft dan RON 98, dus ik zie niet in waarom je met RON 98 minder zou verbruiken in eenzelfde motor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichten@zouf, waar heb jij je Xc60 besteld ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenIk geloof daar niets van. Het octaangetal geeft gewoon de klopvastheid van de brandstof weer. Benzine is een mengsel van koolwaterstoffen met verschillend aantal koolstofatomen per molecule. Door de stuctuur van die verschillende moleculen ontbranden er sommige veel makkelijker dan de andere. iso-octaan is hierbij een stabiele molecule die minder makkelijk ontbrandt dan de rest. Hoe meer iso-octaan in het mengsel zit hoe minder makkelijk de ontbranding.
Hoe hoger het octaangetal hoe meer het mengsel kan gecomprimeerd worden, m.a.w. indien de motor een hoge compressieratio heeft dient er een hoog octaangetal gebruikt te worden. Als dan brandstof gebruikt wordt met lager octaangetal bestaat de kans op dieselen, m.a.w. zelfontbranding van het mengsel enkel en alleen door het samendrukken ervan in een cylinder, zoals een dieselmotor dus. Dit is dus te mijden.
Maar het punt is dat RON 95 niet minder energetische waarde heeft dan RON 98, dus ik zie niet in waarom je met RON 98 minder zou verbruiken in eenzelfde motor.
ik heb meermaals vergeleken met mijn toemalige A4 V6 (wel een rustige motor...) en nooit een ander verschil gevoeld dan de prijs
trouwens, alle afstellingen van de carburatie worden gedaan op basis van de 95, alleen om deze reden kan de 98 niet beter doen
het enig verschil dat eventueel zou kunnen is op het stuk van de slijtage als de wagen altijd op zeer lage toerentallen gebruikt wordt : pingelen hoort men niet meer, maar is misschien daarom niet onbestaand.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pollepap Bekijk BerichtenTot mijn spijt paste een XC60 niet in mijn leasebudget. De reden is dat de restwaarde veel lager is dan de BMW.
Daarom een nieuwe model X3 besteld.
Ik heb van mijn V50 ook 1000€ méér gemaakt tweedehands dan een vriend van zijn ruim 2000€ meer kostende Audi A4. Dus heb 3000€ voordeel gehad t.o.v. vriend.
Weet je wat ik denk? Dat BMW die X3 goedkoop aanbiedt aan de leasemaatschappijen om voet aan de grond te kunnen krijgen. Audi is daar ook goed in. En de particuliere kopers dokken af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pollepap Bekijk BerichtenTot mijn spijt paste een XC60 niet in mijn leasebudget. De reden is dat de restwaarde veel lager is dan de BMW.
Daarom een nieuwe model X3 besteld.
Dat je trouwens een nieuwe X3 krijgt voor een lagere leaseprijs dan een XC60 met identieke uitrusting (appelen met appelen vergelijken) is ook al onjuist.Last edited by joodoo; 21/08/2010, 13:51.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenZoals Jayjay hier schrijft is de restwaarde een drogreden.
Dat je trouwens een nieuwe X3 krijgt voor een lagere leaseprijs dan een XC60 met identieke uitrusting (appelen met appelen vergelijken) is ook al onjuist.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenEnige wat hij heeft is een trekhaak ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenZoals Jayjay hier schrijft is de restwaarde een drogreden.
Dat je trouwens een nieuwe X3 krijgt voor een lagere leaseprijs dan een XC60 met identieke uitrusting (appelen met appelen vergelijken) is ook al onjuist.
een particulier die een beetje zoekt kan meestal meer halen van zijn gebruikte wagen, alhoewel het hier sterk afhangt van de staat en kilometerstand. In die zin in de restwaarde bij het begin van het kontrakt een boekoudkundig berekende waarde, terwijl de verkoopwaarde op een einde van het kontrakt vrij afwijkend kan zijn (in beide richtingen...)
Comment
-
Ik vergelijk wel appelen met appelen.Nieuwe X3 uitgerust met lederen sportzetels,navigatie professional ( veel beter dan de RTI van Volvo), Xenon verlichting, verwarmde zetels, regen/lichtsensor enz. Juist geen elektrisch openende achterklep.
En dat van de kortingen klopt ook niet, zowel de BMW als de Volvo beide haden ongeveer dezelfde korting.
Dus laat me maar weten waar ik appelen met peren vergelijk. Ik stel voor dat je zelf eens een offerte vraagt en de discussie start met de leasingmaatschappijen ,als ze je vertellen dat de restwaarde van de Volvo merkelijk lager is. Succes ermee en hou me gerust op de hoogte van je opmerkelijke overredingskracht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pollepap Bekijk BerichtenIk vergelijk wel appelen met appelen.Nieuwe X3 uitgerust met lederen sportzetels,navigatie professional ( veel beter dan de RTI van Volvo), Xenon verlichting, verwarmde zetels, regen/lichtsensor enz. Juist geen elektrisch openende achterklep.
En dat van de kortingen klopt ook niet, zowel de BMW als de Volvo beide haden ongeveer dezelfde korting.
Dus laat me maar weten waar ik appelen met peren vergelijk. Ik stel voor dat je zelf eens een offerte vraagt en de discussie start met de leasingmaatschappijen ,als ze je vertellen dat de restwaarde van de Volvo merkelijk lager is. Succes ermee en hou me gerust op de hoogte van je opmerkelijke overredingskracht.
Alles wat buiten deze vuistregels valt wordt afgestraft omwille van het (boekhoudig) begrip restwaarde, zoals de leasingsmaatschappijen dat begrijpen.
A la carte eten is altijd duurder dan een menu bestellen.
Comment
Comment