Oorspronkelijk geplaatst door joodoo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo xc60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door pollepap Bekijk BerichtenTot mijn spijt paste een XC60 niet in mijn leasebudget. De reden is dat de restwaarde veel lager is dan de BMW.
Daarom een nieuwe model X3 besteld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pollepap Bekijk BerichtenIk vergelijk wel appelen met appelen.Nieuwe X3 uitgerust met lederen sportzetels,navigatie professional ( veel beter dan de RTI van Volvo), Xenon verlichting, verwarmde zetels, regen/lichtsensor enz. Juist geen elektrisch openende achterklep.
En dat van de kortingen klopt ook niet, zowel de BMW als de Volvo beide haden ongeveer dezelfde korting.
Dus laat me maar weten waar ik appelen met peren vergelijk. Ik stel voor dat je zelf eens een offerte vraagt en de discussie start met de leasingmaatschappijen ,als ze je vertellen dat de restwaarde van de Volvo merkelijk lager is. Succes ermee en hou me gerust op de hoogte van je opmerkelijke overredingskracht.
Heb je het niet over de oude X3 in plaats van de nog maar pas voorgestelde nieuwe X3 want die is nog niet eens configureerbaar?
En welke superkorting geven ze dan wel op de nieuwe X3?
Welke XC60 vergelijk je met welke X3?Last edited by joodoo; 22/08/2010, 00:37.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenLijkt toch wel allemaal bijzonder vreemd. Ik weet niet bij welke leasemaatschappij jij tot dit resultaat komt?
Heb je het niet over de oude X3 in plaats van de nog maar pas voorgestelde nieuwe X3 want die is nog niet eens configureerbaar?
En welke superkorting geven ze dan wel op de nieuwe X3?
Welke XC60 vergelijk je met welke X3?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pollepap Bekijk BerichtenBij je BMW dealer is de nieuwe X3 al 3 weken configureerbaar. Leasemaatschappij is ING lease en wij hebben bij BMW de D korting voor fleetwagens.
Comment
-
Volvo's RTI
Ik vond in het begin de RTI navigatie ook niet het meest gebruiksvriendelijk, was de vw navigatie gewoon (met touchscreen) maar nu na ongeveer 1 maand gewenning ben ik er wel tevreden over.
RTI is zeer snel met zijn berekeningen en het aparte display is ook wel handig, de stembegeleiding is daarentegen tegen het irritante af. Heb nu de hollandse stem gekozen want die vlaamse is echt ni te doen. (kunnen ze geen nieuwe stemversie plaatsen via een update of zo?)
Trouwens een maand na levering kan mij nog steeds niet registreren bij mapcare, het vin nr.van mijn xc 60 is daar nog niet bekend
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtende leasingmaatschappijen steken geen tijd in het zoeken van candidaten voor hun eindkontraktvoertuigen : ze bepalen bij het begin een restwaarde tegen dewelke ze zeker zijn hun afgedankt materiaal bij vaste overnemers kwijt te geraken. De klant betaalt het verschil. Dat deze vaste overnemers gelukkiger zijn met Mercedessen, BMW's en Audi's en er meer voor geven, is een feit. Zo eenwoudig is dat, en zo ontstaan de verschillen voor wagen die feitelijk hetzelfde kosten.
een particulier die een beetje zoekt kan meestal meer halen van zijn gebruikte wagen, alhoewel het hier sterk afhangt van de staat en kilometerstand. In die zin in de restwaarde bij het begin van het kontrakt een boekoudkundig berekende waarde, terwijl de verkoopwaarde op een einde van het kontrakt vrij afwijkend kan zijn (in beide richtingen...)
Er is één wet waar niemand om heen kan, en dat is de wet van vraag en aanbod. Die wet laat ook toe het argument van de restwaarde naar het rijk der fabeltjes te bannen.
Er zijn gigantisch veel BMW 3-series en Audi A4's op de markt gegooid, vooral via leasemaatschappijen. En waar er héééél erg veel van zijn, daar geeft een koper minder voor, zo eenvoudig is dat.
Ik daag u uit om eens te gaan kijken op de tweedehandsmarkt. Zoals gezegd heb ik met gemak meer gemaakt van mijn V50 dan een vriend van zijn A4. Nochtans zijn over deze auto's exact dezelfde discussies gevoerd als degene die we nu aan het voeren zijn, op fora en tussen vrienden. Het argument "tja een Audi is wel wat duurder maar de restwaarde is hoger" is daarbij een dooddoener. Kijk waar het hen gebracht heeft!
In dat verband is het koffiedik kijken wat een tweedehands X3 vs. Q5 vs. XC60 gaat doen binnen enkele jaren. Ik durf daar geen uitspraken over doen. Als BMW zijn X3 gaat lozen via de leasemaatschappijen ziet het er alvast niet goed uit voor de restwaarde van deze voertuigen binnen enkele jaren. Vergeet ook niet dat er al tweedehands Q5 en XC60 zullen aangeboden worden die enkele jaren ouder zullen zijn dan het nieuwe model X3, tegen de tijd dat die op de tweedehandsmarkt zullen verschijnen. Lijkt me geen evidente concurrentie voor een jonge tweedehands X3.
En wie hier komt zeggen dat Volvo evenveel korting geeft als BMW die weet duidelijk niet waarover ze spreken. Immers niemand weet aan welke prijs Volvo, BMW of Audi de wagens aan hun dealers verkopen. Niemand kent dus de marge die de dealers maken op hun wagens.
En dan nog, het argument van de restwaarde is eigenlijk te dom voor woorden, het volgende:
Een Audi Q5 kost soms tussen de 5.000€ en 10.000€ meer dan een vergelijkbaar uitgeruste XC60, laat ons zeggen voor het gemak: 40.000€ tegen 50.000€. Exacte getallen zijn even van minder belang, het gaat om het punt dat ik wil maken.
Wel, stel dat na 5 jaar de XC60 verkocht wordt aan 20.000€, dan zou de Q5 na 5 jaar al moeten verkocht worden aan 30.000€ om globaal evenveel gekost te hebben als de Volvo. Iedereen ziet dat dit moeilijk zal worden. Als op de markt van de nieuwe wagens de Q5 het moeilijk heeft om marktaandeel te verwerven tegenover de XC60 dan zal dat op de tweedehandsmarkt ook zo zijn, en dan zal het absolute prijsverschil van de theoretische restwaarde enkel een groter nadeel zijn voor de Q5.
Dus hogere restwaarde? My ass! Eerst zien. Afspraak binnen een jaar of 2, als de eerste 4-jarige XC60 vs. Q5 op de markt zullen komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pollepap Bekijk BerichtenIk vergelijk wel appelen met appelen.Nieuwe X3 uitgerust met lederen sportzetels,navigatie professional ( veel beter dan de RTI van Volvo), Xenon verlichting, verwarmde zetels, regen/lichtsensor enz. Juist geen elektrisch openende achterklep.
En dat van de kortingen klopt ook niet, zowel de BMW als de Volvo beide haden ongeveer dezelfde korting.
Dus laat me maar weten waar ik appelen met peren vergelijk. Ik stel voor dat je zelf eens een offerte vraagt en de discussie start met de leasingmaatschappijen ,als ze je vertellen dat de restwaarde van de Volvo merkelijk lager is. Succes ermee en hou me gerust op de hoogte van je opmerkelijke overredingskracht.
Dus als jij zegt dat je een X3 kan krijgen aan zelfde of lager leasebedrag dan een XC60, en voor particulieren is er een prijsverschil van 5000€, dan zou ik als particulier eens achter de oren krabben en achterdochtig worden.
Tenzij men één van die mensen is die het een eer vinden om extra af te dokken voor een bepaald embleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenSorry, maar dat is gewoon quatsch!
Er is één wet waar niemand om heen kan, en dat is de wet van vraag en aanbod. Die wet laat ook toe het argument van de restwaarde naar het rijk der fabeltjes te bannen.
Er zijn gigantisch veel BMW 3-series en Audi A4's op de markt gegooid, vooral via leasemaatschappijen. En waar er héééél erg veel van zijn, daar geeft een koper minder voor, zo eenvoudig is dat.
Ik daag u uit om eens te gaan kijken op de tweedehandsmarkt. Zoals gezegd heb ik met gemak meer gemaakt van mijn V50 dan een vriend van zijn A4. Nochtans zijn over deze auto's exact dezelfde discussies gevoerd als degene die we nu aan het voeren zijn, op fora en tussen vrienden. Het argument "tja een Audi is wel wat duurder maar de restwaarde is hoger" is daarbij een dooddoener. Kijk waar het hen gebracht heeft!
In dat verband is het koffiedik kijken wat een tweedehands X3 vs. Q5 vs. XC60 gaat doen binnen enkele jaren. Ik durf daar geen uitspraken over doen. Als BMW zijn X3 gaat lozen via de leasemaatschappijen ziet het er alvast niet goed uit voor de restwaarde van deze voertuigen binnen enkele jaren. Vergeet ook niet dat er al tweedehands Q5 en XC60 zullen aangeboden worden die enkele jaren ouder zullen zijn dan het nieuwe model X3, tegen de tijd dat die op de tweedehandsmarkt zullen verschijnen. Lijkt me geen evidente concurrentie voor een jonge tweedehands X3.
En wie hier komt zeggen dat Volvo evenveel korting geeft als BMW die weet duidelijk niet waarover ze spreken. Immers niemand weet aan welke prijs Volvo, BMW of Audi de wagens aan hun dealers verkopen. Niemand kent dus de marge die de dealers maken op hun wagens.
En dan nog, het argument van de restwaarde is eigenlijk te dom voor woorden, het volgende:
Een Audi Q5 kost soms tussen de 5.000€ en 10.000€ meer dan een vergelijkbaar uitgeruste XC60, laat ons zeggen voor het gemak: 40.000€ tegen 50.000€. Exacte getallen zijn even van minder belang, het gaat om het punt dat ik wil maken.
Wel, stel dat na 5 jaar de XC60 verkocht wordt aan 20.000€, dan zou de Q5 na 5 jaar al moeten verkocht worden aan 30.000€ om globaal evenveel gekost te hebben als de Volvo. Iedereen ziet dat dit moeilijk zal worden. Als op de markt van de nieuwe wagens de Q5 het moeilijk heeft om marktaandeel te verwerven tegenover de XC60 dan zal dat op de tweedehandsmarkt ook zo zijn, en dan zal het absolute prijsverschil van de theoretische restwaarde enkel een groter nadeel zijn voor de Q5.
Dus hogere restwaarde? My ass! Eerst zien. Afspraak binnen een jaar of 2, als de eerste 4-jarige XC60 vs. Q5 op de markt zullen komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pollepap Bekijk BerichtenWhat the fuck kan mij nu schelen wat de wagen na 4 jaar nog waard is, ik moet hem wel niet verkopen na de 4 jaar leasing. Ik lease een wagen dus ofdat de leasemaatschappij zijn voorziene restwaarde krijgt of niet voor mij maakt dat geen bal verschil uit. Ik heb een maandbudget en daar moet ik rekening houden. Dus hoe hoger de leasebedrijven de restwaarde inschatten hoe beter voor mij.
Daarmee heb je nog steeds niet op de vraag geantwoord welke XC60 je met welke X3 vergelijkt.
Volgens mijn gegevens bij andere leasemaatschappijen is een huidige X3 nog altijd duurder in lease dan een vergelijkbare XC60, en dan zou de nieuwe X3 plots vergelijkbaar goedkoper zijn? Er klopt duidelijk iets niet in jouw uitleg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten... en een veel mooiere auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenSorry, maar dat is gewoon quatsch!
Er is één wet waar niemand om heen kan, en dat is de wet van vraag en aanbod. Die wet laat ook toe het argument van de restwaarde naar het rijk der fabeltjes te bannen.
Er zijn gigantisch veel BMW 3-series en Audi A4's op de markt gegooid, vooral via leasemaatschappijen. En waar er héééél erg veel van zijn, daar geeft een koper minder voor, zo eenvoudig is dat.
Ik daag u uit om eens te gaan kijken op de tweedehandsmarkt. Zoals gezegd heb ik met gemak meer gemaakt van mijn V50 dan een vriend van zijn A4. Nochtans zijn over deze auto's exact dezelfde discussies gevoerd als degene die we nu aan het voeren zijn, op fora en tussen vrienden. Het argument "tja een Audi is wel wat duurder maar de restwaarde is hoger" is daarbij een dooddoener. Kijk waar het hen gebracht heeft!
In dat verband is het koffiedik kijken wat een tweedehands X3 vs. Q5 vs. XC60 gaat doen binnen enkele jaren. Ik durf daar geen uitspraken over doen. Als BMW zijn X3 gaat lozen via de leasemaatschappijen ziet het er alvast niet goed uit voor de restwaarde van deze voertuigen binnen enkele jaren. Vergeet ook niet dat er al tweedehands Q5 en XC60 zullen aangeboden worden die enkele jaren ouder zullen zijn dan het nieuwe model X3, tegen de tijd dat die op de tweedehandsmarkt zullen verschijnen. Lijkt me geen evidente concurrentie voor een jonge tweedehands X3.
En wie hier komt zeggen dat Volvo evenveel korting geeft als BMW die weet duidelijk niet waarover ze spreken. Immers niemand weet aan welke prijs Volvo, BMW of Audi de wagens aan hun dealers verkopen. Niemand kent dus de marge die de dealers maken op hun wagens.
En dan nog, het argument van de restwaarde is eigenlijk te dom voor woorden, het volgende:
Een Audi Q5 kost soms tussen de 5.000€ en 10.000€ meer dan een vergelijkbaar uitgeruste XC60, laat ons zeggen voor het gemak: 40.000€ tegen 50.000€. Exacte getallen zijn even van minder belang, het gaat om het punt dat ik wil maken.
Wel, stel dat na 5 jaar de XC60 verkocht wordt aan 20.000€, dan zou de Q5 na 5 jaar al moeten verkocht worden aan 30.000€ om globaal evenveel gekost te hebben als de Volvo. Iedereen ziet dat dit moeilijk zal worden. Als op de markt van de nieuwe wagens de Q5 het moeilijk heeft om marktaandeel te verwerven tegenover de XC60 dan zal dat op de tweedehandsmarkt ook zo zijn, en dan zal het absolute prijsverschil van de theoretische restwaarde enkel een groter nadeel zijn voor de Q5.
Dus hogere restwaarde? My ass! Eerst zien. Afspraak binnen een jaar of 2, als de eerste 4-jarige XC60 vs. Q5 op de markt zullen komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenBeetje rustig blijven.
Daarmee heb je nog steeds niet op de vraag geantwoord welke XC60 je met welke X3 vergelijkt.
Volgens mijn gegevens bij andere leasemaatschappijen is een huidige X3 nog altijd duurder in lease dan een vergelijkbare XC60, en dan zou de nieuwe X3 plots vergelijkbaar goedkoper zijn? Er klopt duidelijk iets niet in jouw uitleg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenEn waar er héééél erg veel van zijn, daar geeft een koper minder voor, zo eenvoudig is dat.
.
er zijn mogelijk nog meer mensen die zich aangetrokken voelen door MB, BMW en Audi als (jonge) tweedehandse wagen : ze betalen veel minder dan voor een nieuwe en ze maken dan toch deel uit van de familie... waarbij ze zich zelf assimileren
weinig boekhoudkundig, maar dat psychologisch aspekt stuurt daadwerkijk de markt
de leasingmaatschappijen spelen gretig hierop in, en geloof mij, nuchter tellen kunnen ze altijd beter dan de klant : ze moeten vandaag voor elk kontrakt al weten wat ze moeten in hun cijfers als winst opschrijven, en ze zullen hier weinig risiko nemen.
Als ze een hogere restwaarde toekennen, dan zijn ze vrij zeker over wat ze doen.
En in elk geval, wat wij erover denken doet er weinig toe : zij zijn meester van het spelLast edited by guyugy; 22/08/2010, 18:53.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenBeetje rustig blijven.
Daarmee heb je nog steeds niet op de vraag geantwoord welke XC60 je met welke X3 vergelijkt.
Volgens mijn gegevens bij andere leasemaatschappijen is een huidige X3 nog altijd duurder in lease dan een vergelijkbare XC60, en dan zou de nieuwe X3 plots vergelijkbaar goedkoper zijn? Er klopt duidelijk iets niet in jouw uitleg.
En zeker geen de huidige X3 vergelijken met de nieuwe X3. De RESTWAARDE van de huidige X3 is veel lager dan de nieuwe X3 en dan zal deze dan ook duurder zijn in leasing dan de XC60. Binnen 4 jaar zal de RESTWAARDE van de oude X3 ook niet dezelfde zijn dan de nieuwe X3.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenEn waar er héééél erg veel van zijn, daar geeft een koper minder voor, zo eenvoudig is dat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenVoila, dus heb ik met de GLK een goede keuze gemaakt gezien je ze amper ziet in tegenstelling tot... ;-)
het is niet omdat er weinig zullen zijn dat de mensen zullen er voor vechten
enfin, het is al een Benz...
Comment
-
Koop gewoon wat je graag ziet, en waar je je goed bij voelt.
De rekening kunnen we pas op het einde maken... als we alles op voorhand wisten...
Kwa prijs zijn ze zeker aan elkaar gewaagd... stel dat er op het einde van het verhaal €3000 in het voordeel van de xc60 is, of omgekeerd who cares. Op een bedrag van € 40 - 55.0000 is dit het vernoemen niet waard. (rijgedrag/verbruik en bandenkeuze zal meer bepalend zijn voor de eindkost dan het prijsverschil bij de aankoop...)
Beding gewoon een goede korting and enjoy the ride...
Nb: Volvo wil zich meten aan bmw kwa reputatie, de eerste stap is de prijs. De rest zal wel volgen....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenKoop gewoon wat je graag zit, en waar je je goed bij voelt.
De rekening kunnen we pas op het einde maken... als we alles op voorhand wisten...
Kwa prijs zijn ze zeker aan elkaar gewaagd... stel dat er op het einde van het verhaal €3000 in het voordeel van de xc60 is, of omgekeerd who cares. Op een bedrag van € 40 - 55.0000 is dit het vernoemen niet waard. (rijgedrag/verbruik en bandenkeuze zal meer bepalend zijn voor de eindkost dan het prijsverchil bij de aankoop...)
Beding gewoon een goede korting and enjoy the ride...
Comment
Comment